עבור לתוכן

הרשות: מהירות מופרזת היא סיבה עיקרית לתאונות

Featured Replies

פורסם

אז בימקום להשקיע בפיתרון משקיעים בלקחת כסף (דוחות), אני צריך לספר לכם על קיומו של מכ"ם?

  • תגובות 58
  • צפיות 3.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אין ספק שמהירות מופרזת ביחס לתנאי הדרך היא גורם משמעותי לתאונות דרכים. אין ספק שמהירות מופרזת ביחס לקבוע בחוק לא מהווה גורם לתאונות דרכים, וכל קשר בין מהירות שעולה על המותרת בחוק לבין תאונת דרכים הוא נסיבתי בלבד.

אבל מכיוון שאי אפשר לאכוף את מגבלת המהירות האמיתית, המשטרה מסתפקת באכיפת מגבלת המהירות המדומה, כי זה הכל קל ומכניס הרבה מאוד כסף.

פורסם

בימינו ועידנינו אין סיבה, חוץ משחיטות שילטונית, שלא יכניסו מחשב שיודע לעצור את הרכב שלי התערבות הנהג אם החיישנים

מעידים על סכנה קרבה...

קיצר, לא משנה איפה ובאיזה תחום פה (אפילו ללכת עם פינצ'ר בלי רצועה יכול לזכות אותך בדו"ח) הפיתרון הוא כסף במקום

פיתרון אמיתי שיעזור במשהו...

פורסם

בימינו ועידנינו אין סיבה, חוץ משחיטות שילטונית, שלא יכניסו מחשב שיודע לעצור את הרכב שלי התערבות הנהג אם החיישנים

מעידים על סכנה קרבה...

פתרון כזה יעלה את כמות התאונות באופן אקספוננציאלי...

פורסם

בימינו ועידנינו אין סיבה, חוץ משחיטות שילטונית, שלא יכניסו מחשב שיודע לעצור את הרכב שלי התערבות הנהג אם החיישנים

מעידים על סכנה קרבה...

קיצר, לא משנה איפה ובאיזה תחום פה (אפילו ללכת עם פינצ'ר בלי רצועה יכול לזכות אותך בדו"ח) הפיתרון הוא כסף במקום

פיתרון אמיתי שיעזור במשהו...

הבעיה היא שמחשב לא יודע לחשוב ולהפעיל את הקודקוד כמו בנאדם אלא רק לנתח סיטואציה ע"פ הגדרות שהוכנסו לו מראש, לא בכל מקרה הצעד הנכון יהיה לעצור את הרכב - בהרבה מקרים זה יהיה לסטות לנתיב הנגדי(הריק), לרדת לשוליים או להאט את המהירות בצורה הדרגתית כדי למנוע מהרכב שמאחוריך להיכנס לך בתחת ולדפוק לכל מי שיושב במושב האחורי את העמוד שדרה וכו'.

פורסם

אין ספק שמהירות מופרזת ביחס לתנאי הדרך היא גורם משמעותי לתאונות דרכים. אין ספק שמהירות מופרזת ביחס לקבוע בחוק לא מהווה גורם לתאונות דרכים, וכל קשר בין מהירות שעולה על המותרת בחוק לבין תאונת דרכים הוא נסיבתי בלבד.

אבל מכיוון שאי אפשר לאכוף את מגבלת המהירות האמיתית, המשטרה מסתפקת באכיפת מגבלת המהירות המדומה, כי זה הכל קל ומכניס הרבה מאוד כסף.

מסכים איתך לחלוטין. אבל אתה בעצמך אמרת שלא ניתן לאכוף את המהירות המותאמת לתנאי הכביש, ולכן אוכפים לפי ההגבלה של הכביש (ובמדינה שלנו זה בד"כ הגבלה+10-15 קמ"ש). אני מסכים איתך שבחלק מהמקרים המהירות לא מותאמת לרמת הכביש, אבל אם המהירות המותרת בכביש 6 היית 120-130 ועדיין היו מורידים אנשים על מהירות, זה לפחות היה מוצדק מבחינתך?

פורסם

אם הרכבים מתקשרים בניהם אז הבעיה נפתרת, קיצר הכל אפשרי אם רק ישקיעו בזה חצי ממה שמשקיעים

בכל החרא מסביב...

פורסם
  • מחבר

בימינו ועידנינו אין סיבה, חוץ משחיטות שילטונית, שלא יכניסו מחשב שיודע לעצור את הרכב שלי התערבות הנהג אם החיישנים

מעידים על סכנה קרבה...

קיצר, לא משנה איפה ובאיזה תחום פה (אפילו ללכת עם פינצ'ר בלי רצועה יכול לזכות אותך בדו"ח) הפיתרון הוא כסף במקום

פיתרון אמיתי שיעזור במשהו...

כרגיל אתה עם השחיטות השילטונית שלך ::)

בכל מקרה מה שאתה מציעה עדין רחוק מאוד מאתינו ודווקא בארה"ב יש מספר תחרויות נושאות פרסים להמצאות בתחומים דומים

ואני זוכר שBMW היה לה איזה פתנט על חניה אוטומטית, זיהוי אנשים בלילה עם התראות ואינפרה אדום ועצירה הדרגתית במידה והנהג מאבד הכרה וכו... (בעיקר נשמע כמו גימיקים שיווקים מאשר משהו פרקטי בשטח ומבחינת הכיס).

פורסם

חראגיל אנשים כמוך זו הסיבה שנישאר במקום... :xyxthumbs:

פורסם
11. מע"צ ומתנ"א הם הסיבה העיקרית לתאונות

stio

(08.07.09):

מע"צ (החברה הלאומית לדרכים) אשמה בכך שלא מטפלת בכבישים בבעלותה ועקב תשתית דפוקה נגרמות תאונות קשות. כמו כן עבודות בכביש נעשות בצורה מסוכנת.

מתנ"א אשמה בכך שבמקום לאכוף את העבירות המסוכנות (אור אדום, תמרור עצור, נהיגה תחת הפעלת אלכוהול, נהיגה בשילוב דיבור בטלפון ללא דיבורית וכ') הם עסוקים באכיפת העבירות הקלות לאכיפה, קרי מהירות "מופרזת". מהירות מופרזת היא לא הגורם המשמעותי לתאונות, והגיע הזמן שלקויי הלמידה שלא סיימו 12 שנ"ל במשטרה ובכנסת, יתחילו להבין זאת.

אכיפת "עבירות" המהירות מיותרת, מבזבזת משאבים לשווא, מעצבנת ומסכנת את הנהגים והשוטרים עצמם. השוטרים מתחבאים מאחורי עצים ושיחים וגורמים לכולם לבלום באופן פתאומי- הדבר מסוכן לכל הצדדים.

אתמול בשעה 22:00 בכביש מהיר (מותרת מהירות מגוחכת של 90) נתקלתי אני ועוד מס' נהגים בשוטר על אופנוע עם אקדח לייזר. כולם בלמו באמצע הכביש, כמובן שאחרי שעברנו את השוטר כולם האיצו חזרה למהירות המתאימה לתנאי הדרך.

הגיע הזמן להפריט את מתנ"א ולתבוע אותה על הנזקים שנגרמו לנהגים עקב נסיעה במהירות איטית מידי לתנאי הדרך (90 קמ"ש בכביש 2 ובאיילון מסכנת את הנהגים). מתנ"א היא יחידה במשטרה של גנבים, רודפי בצע ואוכלי חינם.

פורסם

הכל סבבה, אבל מה הקשר ללקויי למידה? בכנסת יושבים לקויי למידה? כי היה נדמה לי שהם רואי חשבון ועורכי דין וכו'...

לטעמי מיותרת ההערה הזו..

פורסם

קראתי את כל הטראד הזה,קראתי גם את הכתבה אתמול

תגובתי:לדעתי,מה שכתוב בכתבה הוא כן נכון,מהירות הנסיעה היא באמת הגורם העיקרי לתאונות...ולמה?התשובה די פשוטה:ככל שמהירות הרכב עולה,כך גדל הסיכוי לעשות תאונה,מכיוון שהשליטה על הרכב פחות טובה,ובכל מקרה הנהגים הישראליים בעיקר,נוהגים תמיד במהירות מופרזת,ולא מתאימים את עצמם לתנאי הדרך,רק אם הם רואים שוטר הם בולמים כמו ילדים טובים אבל אחרי שהם חלפו את השוטר הם מעלים את המהירות בעוד 10 קמ|ש למהירות המקורית שבה הם נסעו לפני שהיה שוטר

הנהגים מגיעים למצב(לא כולם אבל חלק גדול),שהם נוסעים במהירות שלא מתאימה לנתאי הדרך בגרוש,למשל בכביש הערבה רוב הנהגים במקום לנסוע במהירות של 90 קמ"ש כמו שכתוב נוסעים במהירות 120,למרות שזה דרך מדברית,משעממת,מסוכנת,הכביש צר,יש משאיות לאורך כל הכביש

בנוסף גם הכבישים בארץ לא כבישים טובים,תסלחו לי אבל כביש החוף כולו מלאאאאא בבורות לאורך הכביש,ויש עוד כבישים רבים וטובים אחרים שלא בנויים כמו שצריך,בניגוד לכבישים באירופה שבנויים ככבישים מהירים באמת,לפחות אברעה נתיבים לכל כיוון,ומהירות נסיעה לא מוגבלת,שמאפשרת באמת את הזרמת התנועה,ולא כמו בכביש איילון שמוגדר ככביש מהר אבל בתכלס פקוק כל הזמן

פורסם
  • מחבר

. מע"צ ומתנ"א הם הסיבה העיקרית לתאונות

stio

(08.07.09):

מע"צ (החברה הלאומית לדרכים) אשמה בכך שלא מטפלת בכבישים בבעלותה ועקב תשתית דפוקה נגרמות תאונות קשות. כמו כן עבודות בכביש נעשות בצורה מסוכנת.

מתנ"א אשמה בכך שבמקום לאכוף את העבירות המסוכנות (אור אדום, תמרור עצור, נהיגה תחת הפעלת אלכוהול, נהיגה בשילוב דיבור בטלפון ללא דיבורית וכ') הם עסוקים באכיפת העבירות הקלות לאכיפה, קרי מהירות "מופרזת". מהירות מופרזת היא לא הגורם המשמעותי לתאונות, והגיע הזמן שלקויי הלמידה שלא סיימו 12 שנ"ל במשטרה ובכנסת, יתחילו להבין זאת.

הכול סבבה, רק שהתכוונת לחברה הלאומית לדרכים לא מע"צ, מעבר לזה מרבית התאונות הן בשטחים עירונים ולכן בכלל לא קשורים אליהם.

כמו כן רוב התאונות האחרות משויכות לחוסר מתן זכות קדימה (איך זה קשור לתנאי הכביש) ולסטיה מהנתיב שזה אני מנחש לרוב אנשים שנרדמים על ההגה ושיכורים (ואיך בדיוק אתה אמור לעקוף את זה באופן אפקטיבי).

אכיפת "עבירות" המהירות מיותרת, מבזבזת משאבים לשווא, מעצבנת ומסכנת את הנהגים והשוטרים עצמם. השוטרים מתחבאים מאחורי עצים ושיחים וגורמים לכולם לבלום באופן פתאומי- הדבר מסוכן לכל הצדדים.

קודם כל הם דווקא עוברים לעקיפה עלידי מצלמות ולמרות שכולם לומדים איפה המצלמות זה עובד כמו SPEED BUMPS וכל סוג של אכיפה מעצבנת... (ואם כבר אז הבחור שנותן דוחות חניה חבל על הזמן כמה שהוא מעצבן ומסכן את עצמו ואת בעל הרכב)

מעבר לזה מלבד מבצעי אכיפה, הם מבצעים את זה כחלק מעבודה שוטפת אז אין פה שום פגיעה להפך.

פורסם

מחקרים מוכיחים כי נהגים אשמים ב-100% מתאונות הדרכים.

במשפט הזה נגמר הדיון.

נוסעים בהתאם לתנאי הדרך. חכמת הנהיגה היא לדעת מתי לסוע מהר, מתי פחות. מתי יש סכנה וכו'.. כבני אדם אנחנו מסוגלים לעשות את זה, ויש כאלה שחושבים שהם אלוהים. וכאן מתחילות הבעיות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים