מחפש טיפים לצילום אירועים (בר מצווה,חתונה וכו') - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש טיפים לצילום אירועים (בר מצווה,חתונה וכו')


Satlan

Recommended Posts

אהלן

בסופ"ש אני כנראה הולך לצלם פעם ראשונה בר מצווה, ורציתי לשמוע מכם המנוסים טיפים לצילומים שכאלה.

אשמח לשמוע כל דבר קטן וגדול.

בתודה מראש :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לצלם בRAW, ומומלץ להשתמש בפיצ'ר הזה במצלמה שמראה אזורים שרופים.

אם אתה מצלם הרבה אנשים שולבשים שחור (נגיד והאירוע חרדי) תשתמש במדידת ספוט מהפנים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקישור שאורן הביא היה המועיל ביותר :)

תודה לכולם.

כמה שאלות.. כשהם רושמים שם Lumiquest - למה הם מתכוונים ? זה שם של חברה הרי.

וכשאומרים מילוי באירועים נגיד, הכוונה זה שימוש ב-2 פלאשים שאחד מוקפץ והשני מקדימה למנוע צללים? או אחד שמאיר קדימה חלש ?

דורי, יש את האופציה הזאת ב-K200D?

אורן - צילום בהקפצה אחורית אפקטיבי כשהתקרה יחסית גבוהה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה שאלות.. כשהם רושמים שם Lumiquest - למה הם מתכוונים ? זה שם של חברה הרי.

אני מניח שמי שכתב את זה התכוון למרככים הגדולים יותר של החברה. באופן אישי אני לא מתלהב מהם, כי האפקט שלהם חלש מאוד בהשוואה להקפצה. היתרון הוא שניתן להשתמש בהם בכל מקום, ללא תלות בתקרה או קירות.

וכשאומרים פלאש מילוי באירועים נגיד, הכוונה זה שימוש ב-2 פלאשים שאחד מוקפץ והשני מקדימה למנוע צללים? או אחד שמאיר קדימה חלש ?

פלאש מילוי הוא כל שילוב של אור פלאש + אור קיים שבו הפלאש משמש להאיר את הצללים של האור הקיים. לפעמים משתמשים במושג גם כדי לתאר פלאש משני שמשמש להאיר צללים שנוצרים כתוצאה מהאור של הפלאש העקרי.

דורי, יש את האופציה הזאת ב-K200D?

בכל מצלמה ניתן להשתמש בפלאש כאור מילוי בצילום שמואר ברובו ע"י אור קיים. כדי לשלוט על היחס בין האור הקיים לבין הפלאש תשתמש במצב M. תזכור שהצמצם והמהירות משפיעים על החשיפה של האור הקיים, אבל המהירות לא משפיעה על האור של הפלאש. כמו כן יכולות להיות בעיות של איזון צבעים בין האור הקר של הפלאש לבין האור הקיים החם. אפשר לפתור את זה עם פילטר צבעוני מתאים על הפלאש ("ג'ל"), אבל במחיר של אובדן עוצמה.

אורן - צילום בהקפצה אחורית אפקטיבי כשהתקרה יחסית גבוהה ?

צילום בהקפצה אחורית מאיר את הנושא באור מאוד מחמיא, אבל גורם לרקע להיות חשוך. בגלל זה רבים משתמשים בהקפצה קדמית + כרטיס לבן. הנושא מואר באור פחות מחמיא, אבל הרקע מואר הרבה יותר טוב. אפשרות אחרת היא הקפצה אחורית עם סנכרון איטי, אבל אז יכולות להיות בעיות של מריחת תנועה, וכמובן הנושא של איזון הצבעים הופך להיות בעייתי.

לגבי עוצמת החשיפה וגובה התקרה, זה עניין של ניסיון. אם התמונה חשוכה נסה לפתוח צמצם ולעלות ב-ISO עד שמתקבלת חשיפה נכונה. לא תמיד זה אפשרי.

מאמר נוסף שיכול לעניין אותך: http://boren.sent.com/photography/articles/FlashTips

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דורי, יש את האופציה הזאת ב-K200D?

כן, את כל מה שאמרתי יש בK200.

כדי לעשות מדידת ספוט כנס לתפריט וזאת אפשרות שניה או שלישית, שים לב שיש אזור פוקוס ומדידת אור.

לגבי הפיצ'ר שמראה אזורים שרופים, זה גם נמצא איפשהו בהגדרות אבל אני לא זוכר איפה, תסתכל בספר

(המצלמה לא עלי עכשיו, אבא שלי לקח לצלם)

פירסמתי פה לפני כמה זמן המצלמה על איזה אתר, ששולח דוגמיות של "ג'לים" שאפשר לחבר אותם למצלמה, אני ביקשתי ואחרי כמה ימים קיבלתי בדואר 100 ג'לים בצבעים שונים, השתמשתי באחד הצהובים וזה עובד מעולה, בגלל שהוא דק הוא לא אונס את הפלאש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאמר נוסף שיכול לעניין אותך: http://boren.sent.com/photography/articles/FlashTips

אני הייתי מציע להתעלם מהמאמר הזה בצילום אירועים (סליחה אורן), מכיוון שהטיפים שבו מאוד נחמדים בתיאוריה אבל לא ריאליים בעליל באירועים (הקפצה אחורית?? כן בטח). רואים שהוא נכתב על סמך "תיאוריות אינטרנטיות" ולא על סמך ניסיון בפועל.

אני כבר מדמיין אותו מכוון את הפלאש אחורה ולא מבין למה התמונה יוצאת בדיוק כמו שהיא תצא ללא בכלל...

מניסיון, ואני יכול להראות לך דוגמאות אם אתה מעוניין, צילום עם מפזר (sto-fen omni) משיג תוצאות מעולות גם באולם וגם בחוץ.

איך שלא תסובב את זה, גם בחוץ עדיף להשתמש במפזר מאשר בפלאש ישיר או, חס וחלילה, בהצעה היותר הזויה שלך...כלום?

אנחנו כבר מכירים אותך ויודעים שיש לך סלידה מפלאשים :)

אבל חבל שאתה פוגע בבחור אומלל שהולך לצלם אירוע והתאורה תצא לו פשוט על הפנים... לצלם אירוע בלי זה פשוט מגוחך, וזה בערך מה שאתה מציע באירוע שמתקיים בחוץ, תקן אותי אם אני טועה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הייתי מציע להתעלם מהמאמר הזה בצילום אירועים (סליחה אורן)

המאמר עוסק בצילום בפלאש, לא בצילום ארועים. עם זאת, רוב העקרונות שבו רלוונטיים מאוד גם לצילום ארועים.

מכיוון שהטיפים שבו מאוד נחמדים בתיאוריה אבל לא ריאליים בעליל באירועים (הקפצה אחורית?? כן בטח)

צילום ארועים לא מתקיים רק תחת כיפת השמיים או באולמות עם תקרה גבוהה. כמעט בכל מקום שבו יש תקרה בגובה סביר אפשר לבצע הקפצה אחורית (כלומר למעלה וקצת לאחור). בכל מקום שבו הרקע לא רחוק התוצאה תהיה מוצלחת יותר מאשר הקפצה ב-90 מעלות למעלה או ישיר.

רואים שהוא נכתב על סמך "תיאוריות אינטרנטיות" ולא על סמך ניסיון בפועל.

אין במאמר ולו מילה אחת שנכתבה על סמך תאוריות. הכל מניסיון אישי שלי, כולל בצילום ארועים. אני לא יודע מה הניסיון שלך ומה מביא אותך לכתוב בצורה בטוחה ותוקפנית כל כך, כי חלק מהדברים שאתה כותב לא מחזיקים מים במציאות. Omni לא עוזר בחוץ, ולצלם ארועים עם עדשה שמתחילה ב-45 מ"מ (28 מ"מ + הקרופ של ה-50D) זה רעיון ממש, אבל ממש רע. אתה לא חייב להאמין לי. עדיף שתפתח את הנושאים האלה לדיון בפורום צילום עם תעבורה גבוהה יותר, ותשמע את דעתם של אחרים.

אני כבר מדמיין אותו מכוון את הפלאש אחורה ולא מבין למה התמונה יוצאת בדיוק כמו שהיא תצא ללא בכלל...

כדי שזה ייקרה הוא צריך לנסות להקפיץ מהשמיים, ואני סומך על הקורא שהוא מספיק אינטילגנטי כדי להבין שבשביל להקפיץ צריך משטח שיחזיר את האור. למען האמת, זה מוזכר במאמר. יש שם התייחסות בדיוק למקרים שבהם אין ממה להקפיץ.

מניסיון, ואני יכול להראות לך דוגמאות אם אתה מעוניין, צילום עם מפזר (sto-fen omni) משיג תוצאות מעולות גם באולם וגם בחוץ.

בטח שאני מעוניין. קדימה, תראה שני צילומים שצולמו בחוץ ובתנאים זהים - עם Omni ובלעדיו :cool2:

איך שלא תסובב את זה, גם בחוץ עדיף להשתמש במפזר מאשר בפלאש ישיר או, חס וחלילה, בהצעה היותר הזויה שלך...כלום?

אז זהו שלא. Omni הוא מפזר חסר תועלת לחלוטין בצילום חוץ. המקרה היחידי שבו הוא עוזר בחוץ הוא בצילום עם עדשות אולטרה-רחבות שאלומת-הפלאש לא מכסה. אם אתה מקבל בעיות כיסוי עם עדשת 28 על קרופ 1.5 אז הזום של הפלאש שלך תקול או מכוון באופן שגוי.

אגב, גם כשמשתמשים בעדשות אולטרה-רחבות Omni הוא לא הפתרון האידאלי כי הוא מאבד המון אור. יש פתרונות טובים יותר, וחלקם מובנים בפלאשים ברמה הגבוהה, כולל למשל ב-540FGZ (שכולל מפזר לזווית של 20 מ"מ אחרי הקרופ, או קצת יותר מ-13 מ"מ לפניו).

צילום ללא תלוי לחלוטין בסוג האור הקיים שעומד לרשותך. לכתוב על זה בצורה גורפת "הצעה הזויה" מעיד על חוסר הבנה בתאורה, ולא פחות מכך על בטחון יתר וחוסר יכולת לקבל שיש לך עדיין מה ללמוד. צלם טוב צריך לשים לב לתנאי התאורה שסביבו, ולדעת מתי לשלב בהם את האור של הפלאש, מתי להשתמש בסנכרון גבוה כדי להשתמש רק בתאורה של הפלאש, ומתי לכבות אותו לגמרי. זה במיוחד בולט בצילומים באור יום, שבהם איזור מוצל נותן תאורה נפלאה שממש חבל לקלקל עם הפלאש (ובכל זאת יש לא מעט צלמים מקצועיים שממשיכים לצלם עם גם שם, כי ככה הם רגילים).

אנחנו כבר מכירים אותך ויודעים שיש לך סלידה מפלאשים :)

אין לי שום סלידה מפלאשים. יש לי סלידה משימוש שגוי בפלאשים.

אבל חבל שאתה פוגע בבחור אומלל שהולך לצלם אירוע והתאורה תצא לו פשוט על הפנים... לצלם אירוע בלי פלאש זה פשוט מגוחך, וזה בערך מה שאתה מציע באירוע שמתקיים בחוץ, תקן אותי אם אני טועה..

לא, זה לא מה שאני מציע. מה שאני מציע (בצילום ארוע בחוץ) זה להשתמש בציוד בצורה חכמה שתואמת לתנאים ולסוג התוצאה שאתה מעוניין לקבל. יש מקום גם לצילום ללא פלאש, גם לצילום עם פלאש בסנכרון איטי, וגם לצילום עם פלאש בסנכרון מהיר (בעיקר באור יום). אם אתה מגיע לארוע במחשבה שיש דרך אחת נכונה לצלם בכל מצב אז הולך בדרך הקלה, אבל לא תגיע איתה רחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי שום כוונה להתנצח איתך ב"מלחמות פורומים" (ואגב גם "פורומי צילום" (d-spot וכו') לא חפים מ"ילדי-פורומים" שאוהבים לקשקש אבל לא צילמו תמונה אחת בחיים שלהם), אתה מוזמן להמשיך להאמין במה שבא לך, ואני אמשיך לפעול לפי העובדות בשטח בעולם האמיתי.

הייתי מראה לך (ואלבומים מלאים) שצולמו עם 24-70 + 70-200 על גוף 50D, מה שאתה קורא לו "רעיון ממש, אבל ממש רע", שהיו מפילות אותך מהרגליים ומוציאות לך את העיניים מהמקום, אבל עזוב. זה חסר טעם ורואים את זה כבר לפי סגנון הניסוח שלך "תראה לי תמונה אחת שצולמה כך ותמונה שניה שצולמה כך" שמתאים להשוואות תיאורטיות של "ילדי פורומים".

אירוע לא מצלמים בחדר על חצובה מול קיר לבנים. אבל תמשיך לחיות באשליות אם זה מה שעושה לך טוב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה זה שכתב "אני יכול להראות לך דוגמאות אם אתה מעוניין, צילום עם מפזר (sto-fen omni) משיג תוצאות מעולות גם באולם וגם בחוץ". מה קרה עכשיו, התערנבת? ;)

לאט לאט אתה יורד עם אורך המוקד. קודם הוא היה שווה ערך ל-45 מ"מ, ועכשיו כבר הגענו ל-38 מ"מ. זה בסדר. אני מבטיח לא לספר לאף אחד כשתקנה עדשה רחבה יותר. זה ייקרה לאחר שתתחיל לצלם ארועים ותראה שאי אפשר בלי (לפחות) 24~28 מ"מ (אחרי הקרופ כמובן).

לגבי פורומים, d-spot הוא ממש לא הפורום היחידי שבו יש תעבורה גדולה יותר מהפורום הזה. יש בחו"ל לא מעט פורומים של צלמים מקצועיים, כולל כאלה שמתמחים בחתונות (שמשום מה בעיניך זה סוג הארוע היחידי שקיים בעולם).

ולגבי ה"חצובה וקיר הלבנים", אם הטענה שלך היא שבשום סוג של ארוע אי אפשר להשתמש בפלאש מוקפץ, אז אין טעם אפילו שאגיב. חבל על הזמן שלי ושלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אולי לא מבין בצילום, אבל אני חייב להודות שאני גם לא מבין את הקטע של להגיד שאם רק נרצה תוכל להוכיח ולהביא דוגמאות, וברגע שמבקשים אותן ממך, אתה מנפנף באמתלה של חוסר טעם. מי שנשמע פה ילד זה אתה, הרי להוכיח את הטענה שלך זה פשוט מאוד (ככה הבנתי וככה גם לדברייך), אז אם הצדק עימך - תעשה זאת. המטרה היא הדיון, זה לא מאבק כוחות אישי שלכם, לא מקבלים על זה ניקוד, פשוט מעשירים את הידע של הקוראים לגבי מה עובד ומה לא עובד במציאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה זה שכתב "אני יכול להראות לך דוגמאות אם אתה מעוניין, צילום עם מפזר (sto-fen omni) משיג תוצאות מעולות גם באולם וגם בחוץ". מה קרה עכשיו, התערנבת? ;)

לא, הבנתי שזה חסר טעם. אתה באמת חושב שאני אצלם מישהו ואז אגיד לו "חכה רגע, אל תזוז, עכשיו אני מוריד את המפזר ומצלם אותך ב-45 מעלות בלעדיו כדי להראות לאיזה מישהו בפורום שהראש שלך יצא מואר ושאר הגוף חשוך" ?

כמו שאמרתי אני לא מתכוון להתווכח איתך ולהיכנס איתך ל"מלחמת פורום", זה מיותר ומטופש לחלוטין. לכן, אין לי שום כוונה לשחק את משחק ה"שתי להשוואה" שלך. אני יודע את האמת וזה מספיק לי. ;)

לאט לאט אתה יורד עם אורך המוקד. קודם הוא היה שווה ערך ל-45 מ"מ, ועכשיו כבר הגענו ל-38 מ"מ. זה בסדר. אני מבטיח לא לספר לאף אחד כשתקנה עדשה רחבה יותר. זה ייקרה לאחר שתתחיל לצלם ארועים ותראה שאי אפשר בלי (לפחות) 24~28 מ"מ (אחרי הקרופ כמובן).

אין לי שמץ של מושג על מה אתה מדבר, בפנטקס יש לי את ה-28-75 של טמרון, ובקנון יש לי את ה-24-70. מה הבעיה בזה? אגב, שתיהן במילא בערך באותה זוית ראיה, כי ה-24 של קנון היא על קרופ 1.6 לעומת קרופ 1.5 ב-28 על פנטקס.

ואני לא צריך "להתחיל", אני כבר מצלם אירועים. ואנשים אחרים שאני עובד איתם מצלמים כבר שנים. זה טווח ביניים מעולה ומושלם לצילום אירועים. זה שכמה ילדי פורומים חושבים אחרת, ובכן, בעיה שלהם :)

עדשה רחבה יותר מומלצת (אך לא קריטית) לצילומי הפתיחה של האולם, אבל בשביל זה קיימות עדשות רחבות יעודיות (למשל 10-22mm) או פשוט 1D Mark 3 עם קרופ 1.3 שחיה ונושמת אצל אחד הצלמים באירוע ;). אתה לא צריך לפגוע אנושות בצד הארוך של העדשה הראשית שלך (בהנחה שאתה לא עם ה-70-200) רק בשביל היכולת לצלם בצורה נוחה יותר שתי בפתיחה.

ולגבי ה"חצובה וקיר הלבנים", אם הטענה שלך היא שבשום סוג של ארוע אי אפשר להשתמש בפלאש מוקפץ, אז אין טעם אפילו שאגיב. חבל על הזמן שלי ושלך.

שוב אין לי מושג על מה אתה מדבר. בחיים לא צילמתי בפלאש ישיר, חוץ מפלאש מילוי באור יום.

אני אולי לא מבין בצילום, אבל אני חייב להודות שאני גם לא מבין את הקטע של להגיד שאם רק נרצה תוכל להוכיח ולהביא דוגמאות, וברגע שמבקשים אותן ממך, אתה מנפנף באמתלה של חוסר טעם.

איזה קשקוש.

מה אני הצעתי, מה אורן ביקש, ומה אתה הגבת.

3 דברים שונים בלי שום קשר ביניהם.

אני הצעתי להראות לאורן נהדרות שצולמו עם מפזר (שנע בין 90 מעלות ל-45) בשטח פתוח.

אורן החליט שהוא רוצה "שתי תמונות זהות עם מפזר ובלי מפזר" כדי לעשות השוואה מפגרת שלא אומרת כלום (בלי מפזר בחיים לא הייתי מצלם עם ב-80 מעלות.. זה מפגר).

ואתה הגבת על... לא ממש הבנתי.

כמו שאמרתי כבר מיליון פעם אין לי שום כוונה לשחק את המשחק האידיוטי הזה, אני מצטער את זה לא "מעשיר אותך" בידע תיאורתי חסר משמעות...

רוצה להתעשר בידע? צא לצלם, עדיף עם צלם אמיתי שיראה לך תוצאות וילמד אותך תוך כדי.

ידע מעשי לא לומדים באינטרנט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...