בדרך למגה-רגיעה בעזה ( שוב? ) - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בדרך למגה-רגיעה בעזה ( שוב? )


amir85

Recommended Posts

תוכנית מובארק: בדרך למגה-הסדרה בעזה

התזזית הנוכחית בציר ירושלים-קהיר-דמשק לא נוגעת רק לגלעד שליט. מצרים מובילה מאמץ דיפלומטי שאפתני, שאמור להתיר את הפלונטר העזתי ולעשות סדר ברשות הפלסטינית. חמאס קיבל אולטימטום, וושינגטון מברכת - ישראל נתנה אור ירוק מסויג

אלה המרכיבים העיקריים בתוכנית:

1. יקום גוף מינהלי זמני משותף לכל הארגונים הפלסטיניים, מעין ממשלת אחדות עזתית ממונה, שתנהל את ענייני הרצועה עד ינואר 2010 - אז ייערכו הבחירות לנשיאות ולמועצה המחוקקת ברשות. רוב חברי הגוף הזה ימונו על-ידי הנהגות החמאס והפתח, לצד נציגים של הג'יהאד האיסלאמי, החזית העממית ואחרים.

2. הגוף השלטוני לא יוכפף לממשלה בראשות סלאם פיאד היושבת ברמאללה, כיוון שחמאס לא מכיר בחוקיותה. אבל הוא יהיה כפוף ישירות לאבו-מאזן - עניין קריטי, כיוון שארצות-הברית, האיחוד האירופי ומדינות ערב אינן מכירות בהנהגת חמאס בעזה; הן רואות בה גוף לא-לגיטימי, שתפס בכוח את השלטון. מבחינתן, אבו-מאזן הוא הנציג החוקי היחיד של העם הפלסטיני, ולכן הן מתעקשות להעביר את חמשת מיליארד הדולר שהובטחו לשיקום הרצועה רק באמצעותו ובאמצעות מנגנוני הרשות.

3. חמאס, פתח והארגונים האחרים יתחייבו מראש לכבד את תוצאות הבחירות ב-2010 ויקבלו את מרות הנשיא, המועצה המחוקקת והממשלה שתוקם. התחייבות זו תקפה לגדה, כמו גם לעזה.

4. חמאס יפסיק להתנכל ולעצור אנשי פתח בעזה, ואנשי הרשות (פתח) יפסיקו לעצור ולהתנכל לאנשי חמאס בגדה.

5. מומחים, מפקחים ואולי אפילו כוחות שלום ממצרים וממדינות ערביות אחרות (אולי גם מאירופה ועוד), שיפעלו בשליחות האו"ם, יסייעו לכוח הביטחון המשותף, שיורכב מאנשי חמאס ופתח. הם אמורים במשותף לאכוף את החוק והסדר ברצועה, למנוע התנגשויות אלימות וכן לסכל ירי על יישובים ישראליים ופיגועים על הגדר ובשטח ישראל.

6. תושלם עסקה לשחרור גלעד שליט תמורת אסירים פלסטינים, מתוך הבנה (והבהרה שישראל העבירה בימים האחרונים לקהיר) שממשלת נתניהו לא תהיה מוכנה לשחרר אסירים "כבדים", אשר ממשלת אולמרט כבר פסלה בסיבוב האחרון של השיחות העקיפות עם חמאס. עם זאת, ישראל רמזה כי יש מקום לגמישות ויצירתיות בפרטים אחרים של העסקה. גם חמאס ייאלץ להתגמש.

7. המעברים מישראל ייפתחו לכל סוגי הסחורות. המומחים והמפקחים הזרים יוודאו שהמלט, הברזל, הדשנים ושאר החומרים העוברים בהם ישמשו אך ורק לשיקום ההריסות מ"עופרת יצוקה" ולפעילות כלכלית אזרחית - ללא "זליגה" לפעילות התבצרות וייצור נשק.

8. מצרים תפתח את מעבר רפיח בצידה. בצד הפלסטיני יפקחו על מעבר האנשים והסחורות אנשי הרשות הפלסטינית ומפקחים אירופים. ישראל תהיה שותפה לפיקוח באמצעות מצלמות מרחוק, ברוח המתווה שסוכם בתיווך אמריקני ב-2005.

9. מצרים תשחרר אנשי חמאס הכלואים אצלה ותסיר את ההגבלות הרבות שהטילה על תנועת אנשי חמאס בשטחה.

10. קיים מידע לא מאומת, לפיו קהיר מנסה לכלול בהסדרה גם התחייבות חשאית של הנהגת חמאס, לפיה הארגון לא יבריח לרצועה חומרי נפץ, נשק ומומחים באמצעות המנהרות של ציר פילדלפי.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3734211,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

היוזמה המצרית תקועה, ישראל מחפשת חלופה

הפלסטינים לא מצליחים להגיע להסכמה - למרות המאמצים מקהיר ל"מגה רגיעה". בישראל עוקבים בדאגה, וכדי לקדם אפשרות לשחרור שליט צריכים לחשוב על אופציות חדשות (כתבת דעה)

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3740477,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...