עבור לתוכן

בירור בנוגע לחוק החזרת מוצר תוך 14 ימים

Featured Replies

פורסם

בקניה רגילה אני יכול להחזירתוך 14 ימים, ובתנאי שלא פתחתי את הקופסה, והכל בשלמותו.

בקנייה מרחוק(בטלפון/אינטרנט), אני יכול להחזיר במידה ופתחתי את קופסה נכון?

פורסם

לא.

בקניה רגילה, אתה לא רשאי להחזיר את המוצר אלא אם זה רשום בתקנון החנות.

בעסקת מכר מרחוק, אתה רשאי להחזיר את המוצר עד 14 ימי עסקים מתאריך הרכישה באריזתו המקורית וכל עוד לא נעשה בו שימוש.

לגבי "לפתוח את הקופסה", זה בעייתי. אם יש דרך להחזיר את הקופסה למצבה המקורי ב 100%, אני לא חושב שיעשו לך בעיות. אם זו קופסה עם מדבקה של היבואן או משהו, אל תצפה להחזר...

פורסם
  • מחבר

אתה בטוח?

הזמנתי בשישי מפנדה מסך DELL 2209WA, הם אומרים שבמידה והיה פיקסל שרוף אני צריך לדבר עם היבואן והם יחליפו(לפי מצב המלאי שלהם).

אז חשבתי במידה והיבואן לא יחליף לי, בטענה כזאת או אחרת.

אז אני ידרוש את הכסף חזרה.

אני גם חושב שקראתי כמה סיפורים כאלה שאנשים דרשו תכסף שלהם בחזרה בקנייה מרוחקת והם קיבלו... :P

פורסם

לא.

בקניה רגילה, אתה לא רשאי להחזיר את המוצר אלא אם זה רשום בתקנון החנות.

בעסקת מכר מרחוק, אתה רשאי להחזיר את המוצר עד 14 ימי עסקים מתאריך הרכישה באריזתו המקורית וכל עוד לא נעשה בו שימוש.

לגבי "לפתוח את הקופסה", זה בעייתי. אם יש דרך להחזיר את הקופסה למצבה המקורי ב 100%, אני לא חושב שיעשו לך בעיות. אם זו קופסה עם מדבקה של היבואן או משהו, אל תצפה להחזר...

החוק מאפשר בעסקת מכר מרחוק גם להחזיר ללא קופסא

בתנאי שלא מדובר במוצר פסידין

במידה והמוכר טוען שבעקבות פתיחת הקופסא יש ירידת ערך למוצר, הוא עדיין צריך להחזיר לקונה את הכסף וללכת עם זה לבית משפט.

פורסם

מוצר כמו מסך עם פלומבה כזו של היבואן הוא מוצר פסידין.

איפה ראית שהחוק מאפשר להחזיר ללא קופסה בעסקת מכר מרחוק? פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה.

A2x- לא הזכרת קודם פיקסל שרוף, במקרה הזה, חייבים לספק לך תחליף. המוצר שאתה קונה חייב להגיע תקין מראש.

פורסם
  • מחבר

מוצר כמו מסך עם פלומבה כזו של היבואן הוא מוצר פסידין.

איפה ראית שהחוק מאפשר להחזיר ללא קופסה בעסקת מכר מרחוק? פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה.

A2x- לא הזכרת קודם פיקסל שרוף, במקרה הזה, חייבים לספק לך תחליף. המוצר שאתה קונה חייב להגיע תקין מראש.

הבנתי.

תודה :xyxthumbs:

עוד שבוע וחצי המסך אמור להגיע..אין לי כבר סבלנות לחכות!

פורסם

מוצר כמו מסך עם פלומבה כזו של היבואן הוא מוצר פסידין.

איפה ראית שהחוק מאפשר להחזיר ללא קופסה בעסקת מכר מרחוק? פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה.

A2x- לא הזכרת קודם פיקסל שרוף, במקרה הזה, חייבים לספק לך תחליף. המוצר שאתה קונה חייב להגיע תקין מראש.

מצטער, אתה לא יודע מה זה מוצרים פסידים.

כמו השטות שכתבת בעבר על מעבד עם פלומבה, זה לא מוצר פסיד.

פסיד=מוצר מתכלה בעל חיי מדף קצרים.

דמי הביטול שגובים ממך הם בין השאר על מנת לממן את עלות האריזה מחדש (זה אפילו מופיע בחוק)

החוק הזה נותן כח חזק מאוד לצרכן, לא משנה באיזה מצב אתה מחזיר את המוצר, אתה תקבל את כספך בחזרה והמוכר יצטרך להוכיח בבית משפט (אחרי שקיבלת את ההחזר בזמנים הקבועים בחוק) שנגרם לו נזק X בגין ירידת ערך על מנת לראות ממך שקל נוסף על דמי הביטול.

שימו לב - לפעמים מנסים עסקים להגביל את זכות הביטול שלא בהתאם לחוק. למשל, קובעים שאין להחזיר מזגן או תנור שכבר הותקנו. בנוסף, למרות כל האמור לעיל, תמיד שמורה לצרכן זכות ביטול במקרה של מוצר פגום, איחור באספקה וכדומה. חשוב גם לדעת, כי זכות הביטול נשמרת לצרכן גם במקרה שנפתחה ואפילו הושמדה האריזה המקורית של המוצר. יוצאי דופן הם ספרים, דיסקים או מוצרים אחרים הניתנים להעתקה, שנפתחה אריזתם המקורית - הווה אומר העטיפה שמונעת שימוש או העתקה שלהם. שימו לב: במקרים בהם הצרכן קיבל מלכתחילה את המוצר ללא עטיפה כזו, יש לו כמובן זכות לבטל את העיסקה.

http://www.consumers.org.il/?catid=%7B5BC588C3-9790-4384-BA32-CF14B5C12253%7D

פורסם

ואני יכול להחזיר מכל סיבה שהיא?

חבל שלא ידעתי את זה לפני כמה חודשים, כשקניתי את המצלמה שלי, ואחרי 10 ימים המחיר ירד ב15%

פורסם

לא צריך סיבה בעסקת מכר מרחוק,

אבל במידה שאין סיבה (מוצר פגום/לא תואם מה שהובטח בתכונות וכו') אתה נדרש לדמי ביטול בגובה 5% או 100 ש"ח כנמוך.

פורסם

מצטער, אתה לא יודע מה זה מוצרים פסידים.

כמו השטות שכתבת בעבר על מעבד עם פלומבה, זה לא מוצר פסיד.

פסיד=מוצר מתכלה בעל חיי מדף קצרים.

דמי הביטול שגובים ממך הם בין השאר על מנת לממן את עלות האריזה מחדש (זה אפילו מופיע בחוק)

החוק הזה נותן כח חזק מאוד לצרכן, לא משנה באיזה מצב אתה מחזיר את המוצר, אתה תקבל את כספך בחזרה והמוכר יצטרך להוכיח בבית משפט (אחרי שקיבלת את ההחזר בזמנים הקבועים בחוק) שנגרם לו נזק X בגין ירידת ערך על מנת לראות ממך שקל נוסף על דמי הביטול.

http://www.consumers.org.il/?catid=%7B5BC588C3-9790-4384-BA32-CF14B5C12253%7D

עצוב מאד שיש כזה חוק. החוק בניסוח הנ"ל מאפשר הסרת אחריות מוחלטת מעל הלקוח ופגיעה כלכלית קשה בעסקים. כנראה החוק נגזר מחשיבה הדפוקה שיש בארץ עצמאי = מיליונר. לדעתי אסור לאפשר החזרת מוצרים שלא ניתן לארוז מחדש למצב המקורי ובטח לא עם נזק פיזי. פשוט אסור. הצרכן לא ילד קטן. על אחריותו לערוך מחקר מקיף על מוצר לפני הרכישה ולא לצאת ביציאה של אידיוט גמור "אבל איך הייתי יכול לבדוק" או "מה אני אמור לעשות עם זה?!". קנית - נסעת. נגמר.

פורסם

מה שלא עשתה התחרות בארץ, ניסו להסדיר באמצעות חוק (בארה"ב אפשר להחזיר כמעט כל מוצר ולקבל כסף במקום ללא חקיקה בנושא)

למוכר יש עדיין את האמצעים לקבל את הפיצוי שהוא חושב שמגיע לו בבית המשפט (וברוב המקרים אין לו באמת נזק)

פורסם

ידעתי שמישהו יזכיר את ארצות הברית. רבותי, בארצות הברית ליבואנים יש הסכם החזרה עם היצרנים. בארץ עם מוצר פתוח אתה נתקע. אין לך מה לעשות איתו. אף ספק לא יסכים לקבלו בחזרה ואף לקוח לא יסכים לרכוש מוצר פתוח ללא הנחה משמעותית. שאל את עצמך אם אתה היית מסכים לרכוש מוצר במצב שכזה. הפנייה לבית משפט חסר תועלת. מדובר בהליך משפטי ארוך שבסיומו גם ככה לא תראה שקל.

פורסם

אז זה פשוט משוקלל מראש בעלות המוצר ( X% ביטולים)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים