עבור לתוכן

דיון מעניין-חיילים והנסיעות בתחבורה הציבורית בחינם

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

dark mind,איפה שירתת?

איך זה שהם לא יכולים לקחת אוטובוס בחינם לאילת?הרי הם עולים לאוטובוס לאילת,הנהג רואה שהם על מדים ומראים לו חור אז הוא יתן להם לנסוע לא?

התחילו לקצץ את הנסיעות?תעלה לרכבת יום ראשון בבוקר ויום חמישי אחרי הצהריים,ותגיד אחר כך אם התחילו לקצץ להם נסיעות...אם יהיה לך מקום לשבת תגיד תודה,כי בדכ הם תופסים את כל הכיסאות ברכבת ואנשים מוצאים את עצמם ללא מקומות ישיבה,וקח בחשבון שלפעמים מדובר על נסיעות ארוכות,כמו נהריה ב"ש,נהריה ת"א וכו'

  • תגובות 77
  • צפיות 5.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אין מה לעשות אנשים חייבים להגיע לבסיסים שלהם ימי ראשון וחמישי יש עומסים גם באוטובוסים

גם יש חיילים שסוגרים שבוע + בבסיס ימי ראשון הם מגיעים מאוחר כדי שהכרטיס יעלה למדינה יותר זול(תעריף צהריים)

וכן וכמו שאמרתי עוד דרך לקצץ היא לטפל בחיילים שנוסעים ברכבת יותר ממה שהם אמורים ז"א לבסיס ולחזור פעם ביום!

ומה אתה חושב שהמדינה תשחרר חיילים כדי לחסוך כסף בנסיעות?!

פורסם

dark mind,איפה שירתת?

איך זה שהם לא יכולים לקחת אוטובוס בחינם לאילת?הרי הם עולים לאוטובוס לאילת,הנהג רואה שהם על מדים ומראים לו חור אז הוא יתן להם לנסוע לא?

התחילו לקצץ את הנסיעות?תעלה לרכבת יום ראשון בבוקר ויום חמישי אחרי הצהריים,ותגיד אחר כך אם התחילו לקצץ להם נסיעות...אם יהיה לך מקום לשבת תגיד תודה,כי בדכ הם תופסים את כל הכיסאות ברכבת ואנשים מוצאים את עצמם ללא מקומות ישיבה,וקח בחשבון שלפעמים מדובר על נסיעות ארוכות,כמו נהריה ב"ש,נהריה ת"א וכו'

הקו לאילת הוא מיוחד מובן הזה נראה לי, כך שאמור להיות יותר בעייתי סתם לעלות עליו.

בנוגע לנקודה השניה שלך, אני לא יודע מה קורה בפועל בשטח, אבל פירסמו בתקשורות שיוצאת הנחיה שחיילים יגיעו מאוחר יותר לבסיס ביום ראשון כדי לא להעמיס על הרכבות בשעות העמוס.

ובוא נודה באמת, אין פה קווי רכבת ארוכים מבחינת זמן או מרחק, פה זה לא אירופה, בת"א יש קווי אוטובוס פנימיים שלוקח להם בשעות שיא (כל יום, לא רק א' וה') יותר משעה וחצי לעבור את המסלול שלהם, כאשר מרבית האנשים דחוסים כמו בקופסאת סרדינים והנסיעה הרבה פחות (בלשון המעטה) עדינה מאשר ברכבת. אין מה לעשות בנידון באופן מיידי, התחבורה הציבורית בארץ לא משהו. אבל היי - לפחות יותר טוב מהודו.

פורסם
  • מחבר

אה יש הגבלה מסויימת של נסיעות לכל חייל?

כאילו בכל מצב הוא בא לקופאית בתחנת הרכבת,מראה לה את החוגר שלו,אומר לה לאן הוא צריך להגיע והיא מוציאה לו כרטיס..זה הכל

יש באמת הבדל בין התעריף של נסיעת בוקר לנסיעת צהריים לנסיעת לילה??

ולמה שחייל יסע ברכבת אפילו שזה בחינם למקום שאין לו בו צורך?נגיד הוא צריך להגיע לקריה או לתל השומר מהצפון או מהדרום אז הוא נוסע ברכבת,וזהו הוא נמצא בבסיס כל היום

אולי אתה מדבר על סופי שבוע שאפשר לצאת מהבסיס וללכת לבלות בעיר הקרובה?אבל אז זה כבר משהו אחר,דבר ראשון לא ידוע לי שיוצאים לבלות עם מדים :lol:

דבר שני בלי מדים כבר הנסיעות הן כמו לכל אזרח אחר,עולות כסף ומחיר מלא

לגבי ההנחייה שפירסמו:אני שמעתי גם את הדבר הזה,שרוצים לעשות שחיילים יחזרו לבסיסים בימי ראשון בצהריים,יעני רק שיצאו מהבית ביום ראשון בצהריים,וככה יהיו הרבה פחות עומסים על הרכבת,אבל מצד שני אם הם יוצאים רק בצהריים מהבית,הלך להם כל היום,מה שאומר שבמקום שהם יחזרו הבייתה לחמשושים ישאירו אותם יותר בבסיסים....

קווי רכבת ארוכים יש ולא חסרים:יש נהריה ת"א,יש נהריה דימונה,יש ב"ש תל אביב,ב"ש חיפה,חיפה ב"ש וכו'

כל הקווים האלו הם קווים שהנסיעה בהם לוקחת שעתיים משהו כזה,אולי טיפה פחות כי בכל זאת זו רכבת,אבל זו לא נסיעה שאתה נוסע תחנה אחת כמו שיש בתוך ת"א והופה ירדת,זו נסיעה שאתה צריך לשבת בכיסא שעה או שעה וחצי או שעתיים,לא משנה כמה,ולעמוד נסיעה כזו זה בכלל לא נעים

חוץ מיזה,קח בחשבון שלפעמים יש החלפת רכבות,ואז אתה צריך למשל בת"א לחכות עוד חצי שעה לרכבת,מה שמוסיף חצי שעה לזמן הנסיעה...

פורסם
:nixweiss:
פורסם

חייל ממוצע שעושה יומיות אמור להוא בחודש כ 40 כרטיסים לרכבת!

2 כרטיסים ביום (הלוך וחזור) במשך 20 יום בחודש (לא כולל שישי שבת)

אם נגיד חייל חורג בכמה כרטיסים זה לא נורא אבל יש לי חברים שהיו נוסעים ברכבת הרבה לחברים לקנות משהו בחנות רחוקה סתם למשפחה והיו מגיעים לכמות של כ 55-60 כרטיסים בחודש

עכשיו לקופאית ברכבת זה לא ממש מעניין היא סה"כ עושה את העבודה שלה והרכבת מרויחה מזה עוד כסף שהמדינה משלמת

אבל המפקדים של אותו חייל עשו לו בעיות עם משפטים וכו..

וכן יש הבדל במחירים בצהריים זה יותר זול ואל תשכח שיש גם חיילים שהיום שלהם נגמר ב 12 וכל היום לפניהם ויש להם זמן "לטייל"

פורסם

אה יש הגבלה מסויימת של נסיעות לכל חייל?

כאילו בכל מצב הוא בא לקופאית בתחנת הרכבת,מראה לה את החוגר שלו,אומר לה לאן הוא צריך להגיע והיא מוציאה לו כרטיס..זה הכל

יש באמת הבדל בין התעריף של נסיעת בוקר לנסיעת צהריים לנסיעת לילה??

ולמה שחייל יסע ברכבת אפילו שזה בחינם למקום שאין לו בו צורך?נגיד הוא צריך להגיע לקריה או לתל השומר מהצפון או מהדרום אז הוא נוסע ברכבת,וזהו הוא נמצא בבסיס כל היום

אולי אתה מדבר על סופי שבוע שאפשר לצאת מהבסיס וללכת לבלות בעיר הקרובה?אבל אז זה כבר משהו אחר,דבר ראשון לא ידוע לי שיוצאים לבלות עם מדים :lol:

דבר שני בלי מדים כבר הנסיעות הן כמו לכל אזרח אחר,עולות כסף ומחיר מלא

לגבי ההנחייה שפירסמו:אני שמעתי גם את הדבר הזה,שרוצים לעשות שחיילים יחזרו לבסיסים בימי ראשון בצהריים,יעני רק שיצאו מהבית ביום ראשון בצהריים,וככה יהיו הרבה פחות עומסים על הרכבת,אבל מצד שני אם הם יוצאים רק בצהריים מהבית,הלך להם כל היום,מה שאומר שבמקום שהם יחזרו הבייתה לחמשושים ישאירו אותם יותר בבסיסים....

קווי רכבת ארוכים יש ולא חסרים:יש נהריה ת"א,יש נהריה דימונה,יש ב"ש תל אביב,ב"ש חיפה,חיפה ב"ש וכו'

כל הקווים האלו הם קווים שהנסיעה בהם לוקחת שעתיים משהו כזה,אולי טיפה פחות כי בכל זאת זו רכבת,אבל זו לא נסיעה שאתה נוסע תחנה אחת כמו שיש בתוך ת"א והופה ירדת,זו נסיעה שאתה צריך לשבת בכיסא שעה או שעה וחצי או שעתיים,לא משנה כמה,ולעמוד נסיעה כזו זה בכלל לא נעים

חוץ מיזה,קח בחשבון שלפעמים יש החלפת רכבות,ואז אתה צריך למשל בת"א לחכות עוד חצי שעה לרכבת,מה שמוסיף חצי שעה לזמן הנסיעה...

אחשלו, אתה לא עוקב אחרי מה מדברים איתך? :kopfpatsch:

פורסם

בונא בן אדם אל תיקח את זה אישי מידי אבל אתה פשוט מוזר... (חן מ) כל דיון שאתה פותח יותר מוזר מהקודם

אתה פשוט חייב לסבך דברים ? אתה בטוח שאתה 18 ולא 12 ?

מה קשה להבין אנשים מנסים להסביר לך ואתה פשוט מנעול בלי מפתח.

מה קשה לבין ??

1. מדינה משלמת על נסיעות זה לא חינם זה שאתה לא מוציא שקל זה לא אומר שזה בחינם

2. אם אתה משרת באילת יש לך אישור מיוחד בנוסף לחוגר.

3. אתה יכול לנסוע לאן שבא לך ומתי שבא לך . כמה שבא לך.(כרטיס אחד לתחנה אבל אם תחזור לאותה תחנה מי מקום אחר אתה שוב יכול לקחת) אוטובסים זה "נונ סטופ" אם אתה מתעקש כך תיק קטן עם בגדים אזרחיים להחליף , עם תעודת לוחם אתה יכול לנסוע לאן שבא לך בלי מדים. או שיש לך אישור מסוג אחר והם קיימים . ואל תשאל לפרט.

4. בעולם של היום אין חינם הכל בא מי עסקה טובה זהו!@

פורסם

אה יש הגבלה מסויימת של נסיעות לכל חייל?

כאילו בכל מצב הוא בא לקופאית בתחנת הרכבת,מראה לה את החוגר שלו,אומר לה לאן הוא צריך להגיע והיא מוציאה לו כרטיס..זה הכל

יש באמת הבדל בין התעריף של נסיעת בוקר לנסיעת צהריים לנסיעת לילה??

ולמה שחייל יסע ברכבת אפילו שזה בחינם למקום שאין לו בו צורך?נגיד הוא צריך להגיע לקריה או לתל השומר מהצפון או מהדרום אז הוא נוסע ברכבת,וזהו הוא נמצא בבסיס כל היום

אולי אתה מדבר על סופי שבוע שאפשר לצאת מהבסיס וללכת לבלות בעיר הקרובה?אבל אז זה כבר משהו אחר,דבר ראשון לא ידוע לי שיוצאים לבלות עם מדים :lol:

דבר שני בלי מדים כבר הנסיעות הן כמו לכל אזרח אחר,עולות כסף ומחיר מלא

לגבי ההנחייה שפירסמו:אני שמעתי גם את הדבר הזה,שרוצים לעשות שחיילים יחזרו לבסיסים בימי ראשון בצהריים,יעני רק שיצאו מהבית ביום ראשון בצהריים,וככה יהיו הרבה פחות עומסים על הרכבת,אבל מצד שני אם הם יוצאים רק בצהריים מהבית,הלך להם כל היום,מה שאומר שבמקום שהם יחזרו הבייתה לחמשושים ישאירו אותם יותר בבסיסים....

קווי רכבת ארוכים יש ולא חסרים:יש נהריה ת"א,יש נהריה דימונה,יש ב"ש תל אביב,ב"ש חיפה,חיפה ב"ש וכו'

כל הקווים האלו הם קווים שהנסיעה בהם לוקחת שעתיים משהו כזה,אולי טיפה פחות כי בכל זאת זו רכבת,אבל זו לא נסיעה שאתה נוסע תחנה אחת כמו שיש בתוך ת"א והופה ירדת,זו נסיעה שאתה צריך לשבת בכיסא שעה או שעה וחצי או שעתיים,לא משנה כמה,ולעמוד נסיעה כזו זה בכלל לא נעים

חוץ מיזה,קח בחשבון שלפעמים יש החלפת רכבות,ואז אתה צריך למשל בת"א לחכות עוד חצי שעה לרכבת,מה שמוסיף חצי שעה לזמן הנסיעה...

אין הגבלת נסיעות לחיילים, לא ברכבת ולא באוטובוסים. כל חייל יכול לנסוע בכל חברת אוטובוסים או ברכבת כמה שמתחשק לו, כל עוד הוא על מדים (או מחזיק בתעודת לוחם), פרט לנסיעות לאילת שמצריכות "כרטיס ערבה" שמקבלים חיילים שגרים\משרתים דרומית לבאר שבע. חיילים בשירות קבע שמקבלים החזרי נסיעה, נבדקים רטרואקטיבית שלא הוציאו כרטיסי רכבת והכניסו את החזרי הנסיעה לכיסם.

ההנחייה שפורסמה לגבי שעת החזרה של חיילים בימי ראשון וחמישי לא ממש מיושמת כרגע, והיא נועדה להוריד את העומס מהרכבות בימי ראשון בבוקר וחמישי בערב, לטובת שאר האוכלוסיה.

לגבי נסיעה שלא לבסיס - יש הרבה אנשים שמנצלים את העובדה שהם לא משלמים בתחבורה ציבורית על מדים, ונוסעים לטייל על מדים. פשוט מחליפים לאזרחי ברגע שיורדים מהאוטובוס. אני אישית עשיתי את זה הרבה עד שקיבלתי תעודת לוחם.

פורסם

dark mind,איפה שירתת?

מגוון יחידות...

את הנסיעות לאילת ספציפית אולי עשינו עם רכבים צבאיים, אבל כששירתתי בצפון ונדרשתי להגיע לצאלים, באר שבע, רמת הגולן או הקריה כחלק מאימון או לטובת דיון בודד אחד עשיתי את זה עם תחבורה ציבורית וחזרתי ישר לאחר מכן.

פורסם
  • מחבר

זה באמת כל כך מעניין את המפקד של אותו חייל אם הוא עובר על מיכסת הכרטיסי רכבת שהוא יכול להשתמש בהם באותה תקופה?

פורסם
  • מחבר

אני בטוח שעם מדינה כמו שלנו,גם חייל שמוציא יותר נסיעות ממה שהוא צריך לא באמת "חוטף על הראש" ועדיין נוסע על חשבון המדינה לאן שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה...

פורסם

אין הגבלת נסיעות לחיילים, לא ברכבת ולא באוטובוסים. כל חייל יכול לנסוע בכל חברת אוטובוסים או ברכבת כמה שמתחשק לו, כל עוד הוא על מדים (או מחזיק בתעודת לוחם), פרט לנסיעות לאילת שמצריכות "כרטיס ערבה" שמקבלים חיילים שגרים\משרתים דרומית לבאר שבע. חיילים בשירות קבע שמקבלים החזרי נסיעה, נבדקים רטרואקטיבית שלא הוציאו כרטיסי רכבת והכניסו את החזרי הנסיעה לכיסם.

ההנחייה שפורסמה לגבי שעת החזרה של חיילים בימי ראשון וחמישי לא ממש מיושמת כרגע, והיא נועדה להוריד את העומס מהרכבות בימי ראשון בבוקר וחמישי בערב, לטובת שאר האוכלוסיה.

לגבי נסיעה שלא לבסיס - יש הרבה אנשים שמנצלים את העובדה שהם לא משלמים בתחבורה ציבורית על מדים, ונוסעים לטייל על מדים. פשוט מחליפים לאזרחי ברגע שיורדים מהאוטובוס. אני אישית עשיתי את זה הרבה עד שקיבלתי תעודת לוחם.

זה לא נכון. באוטובוסים באמת אין הגבלה, אבל בנוגע לרכבות, על פי הנחיות אט"ל אסור לקחת רכבת שלא לבסיס / הביתה.

כלומר, על פי החוק היבש, אסור לחייל לקחת יותר משתי רכבות ביום (אחת לבסיס, ואחת הביתה).

אני משער שלא אוכפים את זה יותר מדי, אבל שוב, זה החוק.

היא נועדה להוריד את העומס מהרכבות וגם להוריד את הסכום שצה"ל משלם לרכבת ישראל על הנסיעות.

כלומר, במסגרת ההסכם, חיילים ייסעו פחות בשעות העומס (מה שמאוד יעזור לרכבת), ובתמורה, רכבת ישראל

תגבה מצה"ל פחות כסף על נסיעות בשעות לא עמוסות

פורסם

זה לא מעניין את המפקד בכלל, זה מעניין את המפקד של המפקד של המפקד, שמשנה לו אם הצבא מוציא יותר ממה שהוא צריך על נסיעות לא נחוצות..

תתפלא, אבל נשפטים על זה, במיוחד כאשר זאת חריגה מוגזמם AKA יותר מכרטיס 2 לחודש, וגם אז יוותרו לך רק אם זה קרה בצורה חד פעמית, לחיל מגיע 2 כרטיסי רכבת לכל יום עבודה, תוציא יותר תעלה על זה מת"ש.

הרכבת מחייבת את צה"ל על כל כרטיס שיוצא, כבר היו להם ריבים על זה ולפני שנה וחצי כמעט התפוצץ ההסכם של צה"ל עם רכבת ישראל.

זה לא אגד שאין להם דרך לעקוב אחרי זה, למרות שעכשיו גם אגד עם מיכון הכרטיסים החדש רוצה לחייב את צה"ל על בסיס של כרטיסים, אבל כאן זה יהיה כבר הרבה יותר בעייתי כיוון שלפעמים צריך להחליף אוטבוסים מרובים, כאשר ברכבת גם אם צריך להחליף 4 רכבות זה נעשה עם כרטיס יחיד בלי לצאת מהתחנה.

פורסם

מה? בחיים לא שמעתי על זה

תמיד נסעתי כמה שהייתי רוצה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים