עבור לתוכן

שאלה בקשר למטען סוללות

Featured Replies

פורסם

אתה מדבר על מתח ההדקים של סוללה, בזמן שאתה מאלץ עליה מתח מהמטען. חוק אוהם גם לא ממש עובד על סוללות (אם הבנתי אותך נכון)...

בכל מקרה, הנקודה היא, שבמקרה ותחבר לסוללה אחת מתח, הגדול פי 2 מהמיועד לה, הזרם דרכה יהיה גדול הרבה יותר, וזה מה שידפוק אותה. ראה סרטוט. (התנגדויות פנימיות של סוללות ומטען קטנות בהרבה מנגד המשמש להגבלת זרם טעינה ולכן זניחות).

[attachment deleted by admin]

פורסם

הכל טוב ויפה, אבל אתה לא מתחשב בהתנגדות של הסוללה, וההתנגדות שלה מאוד גבוהה, מטענים לא "יעבדו" עם סוללה אחת, לא כי הם מספקים יותר מידי מתח זרם או וואט אבר כשתחליט תגיד לי, אלא כי המתח על הסוללה יהיה נמוך מידי בשביל להטעין אותה במקרה ומדובר על חיבור טורי.

המתח נופל בצורה דרסטית, הזרם אומנם אמור לעלות, כי I = V/R אבל המתח יורד ביחס כמעט ישיר ולכן הזרם לא משתנה.

שוב, אתה לא צריך להוציא מתח גבוה פי 2 כמו שאמרת בשביל להטעין 2 סוללות, או 20, צריך להוציא מתח שעם שיקלול ההתנגדות הכוללות של הסוללות ייצור מתח טעינה מתאים עליהן.

פורסם

אתה מסתכל על סוללה כנגד עם התנגדות R שמקיים את חוק אוהם. זה לא נכון. גם כשסוללה ריקה, המתח שלה אינו 0V, ובטח שאינו כזה כשהיא טעונה למחצה.

התנגדות פנימית של סוללה אינה גדולה כלל, אחרת כשהיית מושך ממנה זרם של 0.5A נניח, מתח ההדקים היה נופל דרסטית.

על מנת לטעון סוללה, אתה צריך מתח הגבוה ממתח ההדקים שלה - אחרת אתה סתם תפרוק אותה. לכן אם תרצה לטעון 20 סוללות בטור, תצטרך מתח הגבוה לפחות פי 20 ממתח ההדקים של כל אחת מהן, אליו אתה רוצה להגיע.

על מנת לא לדפוק את הסוללה ולא לגרום להתחממות יתר שלה, ישנו זרם מירבי איתו נטען לטעון סוללה בלא שיגרם נזק.

מטען הכי פשוט מוציא מתח DC קבוע, ומחובר אליו בטור נגד שתפקידו להגביל את זרם הטעינה (כפי שמופיע בשרטוט בהודעתי הקודמת). אם המטען נועד להטענה של 2 סוללות בטור, מתח ה-DC יהיה שווה למתח 2 הסוללות בטור כשהן טעונות, והנגד יחושב לפי הזרם המירבי איתו ניתן לטעון את הסוללות. אם למטען כזה לחבר רק סוללה אחת וחוט קצר, הזרם יהיה גבוה מדי ויוכל לגרום לנזק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים