עצומה: העלאת המהירות המותרת בכבישים הבין עירוניים - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עצומה: העלאת המהירות המותרת בכבישים הבין עירוניים


stio

Recommended Posts

שלום לכולם

הודעה זאת מיועדת לבעלי רישיון נהיגה:

אנא חיתמו על העצומה שהכנתי אתמול בנושא העלאת המהירות המותרת בכבישים הבין עירוניים, נושא שידוע אצל כל חובב רכב. ביחד נצליח (אולי) לשנות את החוק ההזוי הנהוג כיום.

אם אפשר, פרסמו עצומה זאת בכל דרך אפשרית המקובלת כיום, ע"מ לצבור חתימות נוספות. אשתדל להפיץ ברוב הפורמים.

כמו כן, אשמח להערות, אני יכול לערוך את העצומה בכל עת.

קישור לעצומה ולפרטים:

http://www.atzuma.co.il/petition/stio/1

תודה לכולם,

גיא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גבר המהירות בפועל באמת לא בגיונית אבל זה לא בגלל שנפלו על הראש שם למעלה...

זה בגלל שישראלים לא יודעים לנהוג ואין להם תרבות ולכן מהירות גבוהה תגרום אכן יותר תאונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוכח כבר שמהירות רחוקה מלהיות הגורם מספר 1 לתאונות (פחות מ10% למען האמת), הסיבה להגבלת המהירות נובעת ממיליון ואחת סיבות אחרות, חלקן יותר מוצדקות (כבישים שבנויים בצורה מזוויעה, שכל שנה מתפרקים ובמקום לשפץ אותם מהיסוד עושים עליהם אספלט, לא עומדים בתקני בטיחות מודרניים - ויש הרבה מאוד כאלה), חלקן פחות (כבישים מודרניים שבנויים בצורה טובה ומתוכננים למהירויות הרבה יותר גבוהות מהמותרות בחוק).

פותח הת'רד, מעבר לכך שהעצומה חסרת כל משמעות, מה בדיוק גרם לך להגיע למהירויות האלה? מחקר מעמיק על מצב הכבישים בארץ או על תרבות הנהיגה והשפעות אפשריות של שינוי המהירות למשל?

אם תגדיל את המהירות המותרת, אבל באופן מעשי ב-90 מהכבישים תוריד אותה ע"י תמרור, מה עשית בזה?

למה אתה לא מציע להוריד את המהירות המותרת באזור גני ילדים ובתי ספר ל-30 קמ"ש, ולאכוף את זה בצורה קפדנית? אם יש מקום שבו יש משמעות למהירות ולזמן התגובה זה באזורים האלה, ומי שיתפס ישלם דרך האף (החל מ-3000 שקל על 32 למשל).

ובנוגע לקנסות שהצעת, זה מגוכח. דין מי שעבר על המהירות ב-2 קמ"ש כמי שעבר על המהירות ב-30 קמ"ש כמשתמע מדבריך וזה לא נכון. הקנסות בארץ, והעונשים בכלל, מגוכחים ומאוד לא מרתיעים (רוצה קנס מרתיע על מהירות? 15000 שקל על 15 קמ"ש. בהרבה מדינות זה סדר הגודל של הקנסות, ואני לא מדבר על קנסות של 50 קמ"ש מעל המהירות המותרת).

חושבים שזה בלתי אפשרי? בהרבה מאוד מקומות מיישמים שיטות כאלה.

אני למשל חושב שהרבה יותר יעיל תהיה הגדלת המהירות המותרת בכבישים בין עירוניים ב-10 קמ"ש (עם הפרדה 100, בלי הפרדה 90, מהיר 120), כמובן עם הגבלות ספציפיות, ובמקביל הגדלת הענישה - במקום לתת קנס של 500 או 1000 שקל אחרי 15-17 קמ"ש, לתת קנס של 5000 אחרי 7 קמ"ש יההי הרבה יותר מרתיע. כמובן שבמקביל להגביר את האכיפה על עבירות אחרות (כבר ראיתי אנשים עוברים באור אדום מול ניידות משטרה והניידות לא עושות כלום), כמובן שעונשים מרתיעים בהתאם (עוד פעם, ההרתעה המתקבלת לא מספיקה כשהקנס המקסימלי הוא 1000 שקל, והעונש המנהלי המקסימלי הוא שלילה ל-30 יום והחרמת הרכב ל-30 יום - ובצורה בלתי מוסדרת, כלומר קצין משטרה יכול לשלוח את הרכב שלך למגרש בצד השני של הארץ, ואין תעריף אחיד, כלומר במגרש אחד תשלם 50 שקל לוים ובאחר 150, שלא לדבר על עונשים מגוחכים בבתי משפט גם אם יש ראיות חד משמעיות נגד אותו נהג).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...