עבור לתוכן

שאלה בקשר לרכבים כבדים

Featured Replies

פורסם

שמתי לב שברכבים כבדים(אוטובוס ומיניבוס) הנהג מזיז בירידות תלולות מחוג בצד ימין של ההגה, איפה שברכב רגיל זה מפעיל את הווישרים.

מה זה המחוג הזה? ומה הוא עושה?

פורסם

יכול להיות שידית ההילוכים נמצאת שם?

פורסם

במשאיות אכן מוט ההילוכים ממוקם שם,

באוטובסים לא יצא לי לראות דבר כזה.

פורסם

עד כמה שאני יודע, רק בוואנדורה ההילוכים נמצאים שם.

הידית הזאת היא בדר"כ בלימת עזר של המנוע תחת עומס(למנוע התחממות מופרזת של הבלמים תחת עומס, לא קשור לבלימת המנוע שמשולב בהילוך נמוך).

פורסם

יש גם אגזוז ברקס שבו הגאזים של הפליטה מהמנוע עוזרים בבלימה

קיים בהרבה כלים כבדים שבהם המשקל גדול על יכולת הבלימה

מטוס למשל הופך מנועים בנחיתה כדי לעזור בעצירה

פורסם

ריטרדר פורק את האנרגיה העצומה שנוצרת כתוצאה מבלימה של מפלצת כזאת וגם מחזיר חלק ממנה למנוע..בעצם מדובר בטכניקה שדומה למכוניות ההייבריד של ימינו,רק שהיא אומצה כבר לפני שנים רבות במשאיות.

ההבדל העיקרי ביניהן,הוא שמכוניות ההייבריד החדשות מגיעות לניצול גבוה הרבה יותר של האנרגיה,ואילו במשאיות מדובר במערכת שקודם כל נועדה למנוע את שחיקת הבלמים בתוך זמן קצר מאוד..

פורסם

יש גם אגזוז ברקס שבו הגאזים של הפליטה מהמנוע עוזרים בבלימה

קיים בהרבה כלים כבדים שבהם המשקל גדול על יכולת הבלימה

מה כאילו כמו שאגזוז רגיל (אגזוז גז) עוזר להאיץ את הרכב?

פורסם

יש גם אגזוז ברקס שבו הגאזים של הפליטה מהמנוע עוזרים בבלימה

קיים בהרבה כלים כבדים שבהם המשקל גדול על יכולת הבלימה

כן זה בהחלט קיים ,לא זוכר איך בדיוק זה עובד אבל בירידה זה שומר על מהירות הנסיעה עד שלוחצים על הגז

לפי מה שאני זוכר זה מאוד יעיל וקל לשימוש

פורסם

זה ממש לא כדיי למנוע התחממות של הברקסים... אולי בעבר זה היה גם תוצר לוואי.

במשאיות\אוטובוסים הברקסים לא עובדים על שמן אלא על לחץ אוויר וככל שלוחצים יותר זמן על הברקס יותר אוויר משתחרר החוצה.. ככה שאם נגמר האוויר משמע שאין ברקסים ובשביל זה יש אגזוז ברקס שנועד להפחית את השימוש בברקסים

אגב במשאיות של פעם (וגם במכוניות ישנות) לא היו מעצורי דיסק אלא "תוף" והם אולי היו נשחקים במהרה אבל כיום זה לא המצב

פורסם

אתה יכול אולי לפרט מדוע משאיות\אוטובוסים אינם משתמשים במעצורי שמן?

פורסם

אגב במשאיות של פעם (וגם במכוניות ישנות) לא היו מעצורי דיסק אלא "תוף" והם אולי היו נשחקים במהרה אבל כיום זה לא המצב

ברוב המכוניות היום עדיין יש בלמי תוף גם בחדשות...

פורסם

בדר"כ האחוריים הם דיסק והקדמיים תוף.

פורסם

כן, ובשביל כל ה4 דורשים עוד כסף והעלאה בדרוג מס...

צרות של ליסינג... :smile1:

פורסם

אתה יכול אולי לפרט מדוע משאיות\אוטובוסים אינם משתמשים במעצורי שמן?

אתה עם הרגל שלך לא תעצור עשרות טונות, זה לא מספיק , צריך עזרה רצינית של לחץ אויר שנאגר במיכל בעזרת קומפרסור.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים