פורסם 2009 במאי 1516 שנים שמתי לב שברכבים כבדים(אוטובוס ומיניבוס) הנהג מזיז בירידות תלולות מחוג בצד ימין של ההגה, איפה שברכב רגיל זה מפעיל את הווישרים.מה זה המחוג הזה? ומה הוא עושה?
פורסם 2009 במאי 1516 שנים זה הריטרדר, זה מערכת שעוזרת לבלום בלי הבלמים (הרגילים).http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ForumFAQAnswer.asp?id=394&QID=8356http://en.wikipedia.org/wiki/Telma_retarder
פורסם 2009 במאי 1516 שנים עד כמה שאני יודע, רק בוואנדורה ההילוכים נמצאים שם.הידית הזאת היא בדר"כ בלימת עזר של המנוע תחת עומס(למנוע התחממות מופרזת של הבלמים תחת עומס, לא קשור לבלימת המנוע שמשולב בהילוך נמוך).
פורסם 2009 במאי 1516 שנים יש גם אגזוז ברקס שבו הגאזים של הפליטה מהמנוע עוזרים בבלימהקיים בהרבה כלים כבדים שבהם המשקל גדול על יכולת הבלימה מטוס למשל הופך מנועים בנחיתה כדי לעזור בעצירה
פורסם 2009 במאי 1516 שנים ריטרדר פורק את האנרגיה העצומה שנוצרת כתוצאה מבלימה של מפלצת כזאת וגם מחזיר חלק ממנה למנוע..בעצם מדובר בטכניקה שדומה למכוניות ההייבריד של ימינו,רק שהיא אומצה כבר לפני שנים רבות במשאיות.ההבדל העיקרי ביניהן,הוא שמכוניות ההייבריד החדשות מגיעות לניצול גבוה הרבה יותר של האנרגיה,ואילו במשאיות מדובר במערכת שקודם כל נועדה למנוע את שחיקת הבלמים בתוך זמן קצר מאוד..
פורסם 2009 במאי 1516 שנים יש גם אגזוז ברקס שבו הגאזים של הפליטה מהמנוע עוזרים בבלימהקיים בהרבה כלים כבדים שבהם המשקל גדול על יכולת הבלימה מה כאילו כמו שאגזוז רגיל (אגזוז גז) עוזר להאיץ את הרכב?
פורסם 2009 במאי 1516 שנים יש גם אגזוז ברקס שבו הגאזים של הפליטה מהמנוע עוזרים בבלימהקיים בהרבה כלים כבדים שבהם המשקל גדול על יכולת הבלימה כן זה בהחלט קיים ,לא זוכר איך בדיוק זה עובד אבל בירידה זה שומר על מהירות הנסיעה עד שלוחצים על הגזלפי מה שאני זוכר זה מאוד יעיל וקל לשימוש
פורסם 2009 במאי 1516 שנים זה ממש לא כדיי למנוע התחממות של הברקסים... אולי בעבר זה היה גם תוצר לוואי.במשאיות\אוטובוסים הברקסים לא עובדים על שמן אלא על לחץ אוויר וככל שלוחצים יותר זמן על הברקס יותר אוויר משתחרר החוצה.. ככה שאם נגמר האוויר משמע שאין ברקסים ובשביל זה יש אגזוז ברקס שנועד להפחית את השימוש בברקסיםאגב במשאיות של פעם (וגם במכוניות ישנות) לא היו מעצורי דיסק אלא "תוף" והם אולי היו נשחקים במהרה אבל כיום זה לא המצב
פורסם 2009 במאי 1516 שנים אגב במשאיות של פעם (וגם במכוניות ישנות) לא היו מעצורי דיסק אלא "תוף" והם אולי היו נשחקים במהרה אבל כיום זה לא המצבברוב המכוניות היום עדיין יש בלמי תוף גם בחדשות...
פורסם 2009 במאי 1516 שנים אתה יכול אולי לפרט מדוע משאיות\אוטובוסים אינם משתמשים במעצורי שמן?אתה עם הרגל שלך לא תעצור עשרות טונות, זה לא מספיק , צריך עזרה רצינית של לחץ אויר שנאגר במיכל בעזרת קומפרסור.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.