עבור לתוכן

קורס טיס

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אולי זה סתם אמצעי סינון כדי שיוכלו להבחין בין ה''איכותיים'' ל''לא איכותיים''.

בפועל, קשה לי להבין למה טייס צריך לדעת את זה כי בדקתי לגבי רישיון טיס אזרחי והבנתי שאין צורך בידע בפיזיקה ומתמטיקה.

  • תגובות 89
  • צפיות 5.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

תנאי המינימום לקבלה לקורס טיס בצה''ל הם תנאי המינימום לקבלה למגמת טייסי קרב

לכן צריך פיסיקה - טיס קרב צריך את זה כשהוא בקרב אויר ואולי גם טייסי מסוקי קרב

טייס תובלה מנגד זה יותר דומה לנהיגה

פורסם
  • מחבר

תנאי המינימום לקבלה לקורס טיס בצה''ל הם תנאי המינימום לקבלה למגמת טייסי קרב

לכן צריך פיסיקה - טיס קרב צריך את זה כשהוא בקרב אויר ואולי גם טייסי מסוקי קרב

טייס תובלה מנגד זה יותר דומה לנהיגה

קרבות אויר עדיין לא מצדיק ידע בפיזיקה, כי גם כשמתגייסים לתותחנים, שיריון, הנדסה קרבית או כל חיל שעוסק בפיצוצים לא דורש ידע מוקדם בפיזיקה.

פורסם

בוא אני אתן לך דוגמה אחת מבין מליון ורבע דוגמאות של למה צריך לדעת פיזיקה בטיסה (במיוחד במטוסי קרב)-

נגיד אתה בקרב אוויר. אתה טס במטוס מסוים ששוקל משקל מסוים, במהירות מסוימת, וצריך לבצע תמרון.

אתה צריך לדעת לפחות בכלליות- "אם במטוס הזה אני עובר את מהירות X בזוית Y, אני אזדקר, אז צריך להיזהר"

X ו Y ישתנו במהלך הטיסה, אז מן הסתם אתה צריך לדעת להתאים את עצמך בזמן אמת למצב. יש המון כוחות שפועלים על מטוס בכל זמן נתון-

כוח המשיכה, חיכוך עם האוויר, גרר, עילוי, דחף של המנוע שלך, וכוחות ג'י כתוצאה מתמרונים כאלו ואחרים.

אתה צריך לדעת את המגבלות של הכלי, את המגבלות שלך, ואיך לא להגיע למצב שאתה דוחק את הגבולות- תוך כדי מיקסום הביצועים שלך למשימה הדרושה.

פורסם
  • מחבר

בוא אני אתן לך דוגמה אחת מבין מליון ורבע דוגמאות של למה צריך לדעת פיזיקה בטיסה (במיוחד במטוסי קרב)-

נגיד אתה בקרב אוויר. אתה טס במטוס מסוים ששוקל משקל מסוים, במהירות מסוימת, וצריך לבצע תמרון.

אתה צריך לדעת לפחות בכלליות- "אם במטוס הזה אני עובר את מהירות X בזוית Y, אני אזדקר, אז צריך להיזהר"

X ו Y ישתנו במהלך הטיסה, אז מן הסתם אתה צריך לדעת להתאים את עצמך בזמן אמת למצב. יש המון כוחות שפועלים על מטוס בכל זמן נתון-

כוח המשיכה, חיכוך עם האוויר, גרר, עילוי, דחף של המנוע שלך, וכוחות ג'י כתוצאה מתמרונים כאלו ואחרים.

אתה צריך לדעת את המגבלות של הכלי, את המגבלות שלך, ואיך לא להגיע למצב שאתה דוחק את הגבולות- תוך כדי מיקסום הביצועים שלך למשימה הדרושה.

יכולת חשיבה כזטת מתאימה לבוגר תואר ראשון בפיזיקה ולא למישהו עם רקע של תיכון, ואני סבור שהדוגמה שלך לא קשורה למה שבאמת קורה בפועל כי לקחת מטוס במשקל מסויים ולטוס במהירות מסויימת, זה משהו שלומדים לפני שמקבלים רישיון טיס כמו שאתה לומד על כמה לנסוע בכביש במצבים מסויימים....לא נראה לי שמתחילים להשתמש בנוסחאות מתמטיות בזמן הטיסה, יש לשם כך מגדל פיקוח ובקרה או משהו כזה על הקרקע.

פורסם

:lol: :lol: :lol: :lol:

מגדל פיקוח? בקרת קרקע?

בוא ניתן לך דוגמה- אתה כרגע מתקיף את הכור באיראן, 3000 ק"מ מפה, ומן הסתם, ברגע שרואים אותך- האיראנים יעלו מטוסים ליירט אותך.

איזו בקרת קרקע ואיזה מגדל פיקוח יהיה איתך בקשר?

אתה טס במטוס, לא מגדל הפיקוח. הפקחים הם לא טייסים, והם לא יכולים להדריך אותך בזמן אמת רגע אחרי רגע (זה במידה ואתה בקשר איתם בכלל)

יכולת החשיבה הזו היא לא מה "שמתאים", אלא מה שדרוש מכל אחד שחושב אפילו להיות טייס. יש בקורס טיס יותר מחצי שנה של חומר עיוני, שם מלמדים אותך בדיוק את זה. אתה לא צריך חומר של תואר שלם כי מלמדים אותך רק מה שדרוש לדעת בנוגע לטיסה.

אתה לא משתמש בנוסחאות מתמטיות במהלך הטיסה, אתה כבר דוחף את זה עמוק לראש ומעריך בזמן אמת איפה אתה עומד ביחס למגבלה שאתה לא רוצה להגיע אליה.

פורסם
  • מחבר

:lol: :lol: :lol: :lol:

מגדל פיקוח? בקרת קרקע?

בוא ניתן לך דוגמה- אתה כרגע מתקיף את הכור באיראן, 3000 ק"מ מפה, ומן הסתם, ברגע שרואים אותך- האיראנים יעלו מטוסים ליירט אותך.

איזו בקרת קרקע ואיזה מגדל פיקוח יהיה איתך בקשר?

אתה טס במטוס, לא מגדל הפיקוח. הפקחים הם לא טייסים, והם לא יכולים להדריך אותך בזמן אמת רגע אחרי רגע (זה במידה ואתה בקשר איתם בכלל)

יכולת החשיבה הזו היא לא מה "שמתאים", אלא מה שדרוש מכל אחד שחושב אפילו להיות טייס. יש בקורס טיס יותר מחצי שנה של חומר עיוני, שם מלמדים אותך בדיוק את זה. אתה לא צריך חומר של תואר שלם כי מלמדים אותך רק מה שדרוש לדעת בנוגע לטיסה.

אתה לא משתמש בנוסחאות מתמטיות במהלך הטיסה, אתה כבר דוחף את זה עמוק לראש ומעריך בזמן אמת איפה אתה עומד ביחס למגבלה שאתה לא רוצה להגיע אליה.

אז צריך לדעת פיזיקה בשלבים המתקדמים של הקורס. חבל שמעיפים על התתחלה את אלה שלא למדו בתיכון.

אבל כנראה שהידע הזה קשור רק לטייסי קרב.

פורסם

בוא אני אתן לך דוגמה אחת מבין מליון ורבע דוגמאות של למה צריך לדעת פיזיקה בטיסה (במיוחד במטוסי קרב)-

נגיד אתה בקרב אוויר. אתה טס במטוס מסוים ששוקל משקל מסוים, במהירות מסוימת, וצריך לבצע תמרון.

אתה צריך לדעת לפחות בכלליות- "אם במטוס הזה אני עובר את מהירות X בזוית Y, אני אזדקר, אז צריך להיזהר"

X ו Y ישתנו במהלך הטיסה, אז מן הסתם אתה צריך לדעת להתאים את עצמך בזמן אמת למצב. יש המון כוחות שפועלים על מטוס בכל זמן נתון-

כוח המשיכה, חיכוך עם האוויר, גרר, עילוי, דחף של המנוע שלך, וכוחות ג'י כתוצאה מתמרונים כאלו ואחרים.

אתה צריך לדעת את המגבלות של הכלי, את המגבלות שלך, ואיך לא להגיע למצב שאתה דוחק את הגבולות- תוך כדי מיקסום הביצועים שלך למשימה הדרושה.

אני רוצה לראות את הטייס שעולה לאוויר עם מחברת ומחשבון ומתחיל לחשב נוסחאות ברגע שנדלקת לו נורה שמזהירה אותו על זה שמישהו ננעל עליו !!!

צא מהסרט שלך , פיזיקה ומתמטיקה בודקים בקורס טייס (או אפילו לפני) על מנת לנפות את אלה שיש להם חוש טכני ונטייה למקצועות טכניים שיוכלו להסתדר עם כל החומר שנדרש מהם ללמוד !!

ואני מוכן להתערב איתך ששום פרופסור לפיזיקה לא יצליח לעבור את המיונים לטייס, אז מה שהם יצליחו לחשב כוחות שיופעלו על מטוס בזמם טיסה ?

פורסם

מה אתה מקשקש?

לא בודקים שום ידע בכניסה לקורס או בגיבוש.

בודקים את המינימום של המינימום: לצייר עם שתי ידיות(כישורים מוטוריים בסיסיים), כישוריים טכניים בסיסיים(הרכבה של איזה שני גלגלי שיניים מסכנים) זיהוי תבניות, מבחן בסיסי במתמטיקה(שאלות דמויות פסיכומטרי) ובדיקת סימולטור משולשים מסכן.

זה ובדיקות רפואיות הם כל מה שיש מהזימון הראשוני לגיבוש.

ולנאוגוד מעליי, ההודעה שלך כל כך אידיוטית שאני לא בטוח איפה להתחיל.

אתה לא מחשב באוויר, דרושה ממך הבנה של התהליכים שהמטוס עובר כדי שתוכל לקחת אותו למקסימום האפשרי.

פיסיקה היא לא הדרישה היחידה אז ההערה הדיי טיפשית על פרופ' לפיסיקה היא בדיוק זה.

פורסם

אז צריך לדעת פיזיקה בשלבים המתקדמים של הקורס. חבל שמעיפים על התתחלה את אלה שלא למדו בתיכון.

אבל כנראה שהידע הזה קשור רק לטייסי קרב.

אני חושש שכרגע הפגנת מדוע אתה לא יכול להיות טייס...

פורסם

חפרתם על דברים מפגרים =\

הפיסיקה חשובה בגלל שבקורס אתה לומד פיסיקה מתקדמת.

למה? בגלל שזה חלק מהתואר ראשון, דבר ראשון,

דני שני, טייס צריך לדעת על המטוס איך דברים עובדים, שזה פיסיקה.

פורסם

אני רוצה לראות את הטייס שעולה לאוויר עם מחברת ומחשבון ומתחיל לחשב נוסחאות ברגע שנדלקת לו נורה שמזהירה אותו על זה שמישהו ננעל עליו !!!

צא מהסרט שלך , פיזיקה ומתמטיקה בודקים בקורס טייס (או אפילו לפני) על מנת לנפות את אלה שיש להם חוש טכני ונטייה למקצועות טכניים שיוכלו להסתדר עם כל החומר שנדרש מהם ללמוד !!

ואני מוכן להתערב איתך ששום פרופסור לפיזיקה לא יצליח לעבור את המיונים לטייס, אז מה שהם יצליחו לחשב כוחות שיופעלו על מטוס בזמם טיסה ?

עברתי את כל המיונים לקורס טיס וחתמתי ויתור, יש במשפחה טייס+מישהו שהתקבל לקורס טיס ועבר הסבת תפקיד בגלל ברך דפוקה באמצע הקורס.

לא בודקים בגרוש פיזיקה, בודקים יכולת בסיסית במתמטיקה (4 פעולות חשבון+יכולת לבנות משוואה בסיסית עם משתנה אחד), הנקודה היא שמגבילים אותך בזמן.

ושוב- הם לא לומדים איך לעשות חישובים עם מחברת בזמן הטיסה, הם לומדים לקבל מושג כללי לגבי הגבולות שלהם בכלי שהם משתמשים בו, ולדחוף את זה עמוק לראש בשביל לדעת לבצע את זה בזמן אמת. כמו שאתה מזיז את ההגה פחות ופחות ככל שאתה עולה במהירות הנסיעה במכונית, זה כבר אינסטינקט.

אתה לא עושה חישובים באוטו כמה תוכל להזיז את ההגה במהירות מסוימת בשביל לא לאבד שליטה, נכון? כי ממך לא דורשים להגיע קרוב לגבול המסוכן, ממך לא דורשים למקסם ביצועים על הכביש. אתה לא נהג פעלולים.

מטייסי קרב כן דורשים את זה.

פורסם

רוצים אנשים שלומדים פיסיקה ,לא בגלל שנם לומדים פיסיקה אלה בגלל שאדם שלומד פיסיקה לרוב בעל רמת משכל והבנה רבה ,בכל מיקרה את הכוחות הבסיסים ששומרים אותך באוויר אפשר ללמד דיי בקלות כל טמבל (ברמה הבסיסית והנידרשת כמובן).

בכל מיקרה בשביל להיות טיס קרב את צריך גם יכולת פיסית גבוה מאוד ,כי אם לא אתה הייתה יכול להפוך כל "חנון" בעל תעודת בגרות טובה להיות טייס ,אבל זה לא כך.

פורסם

אלכס ההודעה שלך פשוט לא קשורה לכלום.

אף אחד לא רוצה אנשים שלמדו פיסיקה, אני עם 4 יחידות מתמטיקה והגברה של קולנוע עברתי את המיונים.

ושוב את הכוחות הבסיסיים ברור שאפשר ללמד כל טמבל אבל אתה מחפש מישהו שיוכל לקחת את הכלי למקסימום האפשרי לא מישהו שבקושי יוכל להבין את הרעיון של טיסה.

שום יכולת פיזית לא נדרשת מטייס, כל מה שאתה צריך הוא להיות יכול לעמוד בתנאי כבידה גבוהים ושם דווקא אנשים נמוכים ו"שדופים" יהיו טובים יותר מאנשים גבוהים ומאסיביים.

פורסם

נדרשת יכולת פיזית בדיוק כמו שנדרשת יכולת פיזית לנהגי פורמולה 1.

אבל לא מדובר על כוח אלא על לעמוד בכוח.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים