התייעצות בקשר ל-Chargeback לאחר קליים כושל‬ בפייפאל - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התייעצות בקשר ל-Chargeback לאחר קליים כושל‬ בפייפאל


yosside

Recommended Posts

ב-19 במרץ שילמתי למוכר מהונג-קונג (בעסקה מחוץ לאייבי לאחר שהיה לי איתו נסיון טוב של 4 פעמים בתוך אייבי ועוד 3 מחוץ לו) בעבור 4 מוצרים (וכך מצויין גם בקבלה ובפירוט העסקה) אך קיבלתי רק 2 מהם (וגם חלקים שהיו צריכים להכלל לא נכללו). כל נסיונות ההתקשרות (כל כ-4\5 ימים שלחתי לו מייל בקשר לבעייה הזאת) עם המוכר לא העלו דבר, לא הגיב להודעות. לכן ב-22/4 פתחתי דספיוט בעבור מוצר שלא כמתואר (שכן העסקה בוצעה רק באופן חלקי) ואף הוספתי הוכחה, של תמונת האריזה שעליה היה רשום בפירוש ע"י המוכר את שם המוצר 2X יח' וחיכיתי לתגובה מצד המוכר שלא הגיעה לכן, לא נותרה לי ברירה אלא להחמיר לקליים וכך עשיתי,אתמול, אולם ישר לאחר פתיחת הקליים קיבלתי הודעה למייל שהם סימו את ה"חקירה" בנושא והם החליטו לסגור את הקליים מאחר וזה לא מתאים לתקנון/תנאים של פייפל, שכן זאת עסקה מחוץ לאייבי ובמקרה של קליים על מוצר שלא כמתואר (בניגוד למוצר שלא הגיע כלל) פייפאל אפילו לא טורחים לבדוק את המקרה וישר סוגרים את הקליים בטענה של אי התאמה ל-user agreement שלהם (יש לציין שזאת למדתי מפוסט בפורום הזה לאחר שגגלתי את התשובה שפייפאל שלחו לי למייל בנושא,שהקלים נסגר, התגובה שקיבלתי מהם זהה בדיוק לזאת שבפוסט המדובר)

עכשיו כמובן שזה מצב די מגוכך שכן אני הייתי פה ההגון ודיוחתי כפי שהייתי צריך (שקיבלתי רק 2 תוך 4 המוצרים) ואילו אני הייתי לא הגון, ומדווח שלא קיבלתי את המוצרים כלל, הייתי כנראה גם זוכה בקליים ומקבל את כל כספי בחזרה (מנסיון העבר). התקשרתי לפייפאל לאחר שהבנתי את הנושא, ולמה הקליים שלי נסגר באופן אוטו', ושוחחתי עם מספר נציגים ממחלקת ה"קליים", הסברתי להם את הבעיה והנצגים אף הסכימו איתי שאני צודק ואחד אפילו אמר לי פתגם כזה באנגלית "לפעימים עדיף להיות חכם ולא צודק" כמובן שהייתי המומם במיוחד מהתגובה שלו (וגם של האחרים) אבל שיהיה, לדיבריהם, אין מה לעשות מצד פייפאל בעניין במקרה כזה, ששאלתי אותם מה אני כן יכול לעשות בנדון, נאמר לי שבמידה והכסף ירד לי מהבנק-האשראי (כלומר לא מהבלנס בפייפאל) אני יכול להפעיל את הביטוח של חברת האשראי על מוצר שלא התקבל בעסקה מרחוק ולקבל החזר דרכם תהליך שידוע בשם "Chargeback" שאלתי מספר נציגים שלהם בנושא האם עקב פעולה זו אין חשש שהחשבון שלי בפייפל יחסם או משהו בסגנון והם אמרו לי שאין כל סיבה לחשש, אך ממה שקראתי ברשת היו דברים מעולם.

מאחר ולא עשיתי את התהליך הזה מעולם אשמח להדרכה בעניין ממי שמנוסה בעניין וכמו כן, לדעת בבירור האם יכול לקרות איזשהו מצב/ים של השפעה/השלכות/התרחשות עקב פעולת ה-Chargeback על חשבון הפייפל שלי (כמו לדוגמא, אם פתאום המוכר יחליט שהוא קם מן המתים ופותח לי דספיוט על פעולת ה-Chargeback)

מצטער מראש על אורך ההודעה.

תודה רבה,

yosside

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה רוצה שחברת האשראי תעשה CHB על הכסף שהעברת לפייפל ?

יש לך טענה טובה לשכנע את חברת האשראי ? נראה לי שבמקרה כזה מי שיפגע זה פייפל מאחר והם יצטרכו לענות לחברת האשראי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוודאי שיש לי טענה מספיק טובה

...נאמר לי שבמידה והכסף ירד לי מהבנק-האשראי (כלומר לא מהבלנס בפייפאל) אני יכול להפעיל את הביטוח של חברת האשראי על מוצר שלא התקבל בעסקה מרחוק ולקבל החזר דרכם תהליך שידוע בשם "Chargeback"

אלי כאמור לא הגיעו 2 מוצרים מתוך ה-4 שהיו צריכים להגיע + זה היה צריך להגיע עם מתאמים לכל אחד מ-4 המוצרים שגם כן לא הגיעו.

למזלי הכסף בעסקה הזו ירד לי ישר מכרטיס האשראי וזאת מאחר שבזמן ביצוע העסקה הבלנס שלי בחשבון הפייפאל היה מאופס.

בקשר למי שיפגע אין לי שמץ (וזה גם לא ממש צריך לעניין אותי) אני רק רוצה שלי לא יקרה שום דבר לחשבון הפייפאל ושהכסף יחזור אלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי מדבריך שהמוטב לקבלת הכסף שהועבר באמצעות כרטיס האשראי היה פייפל

כלומר איזה שם יופיע בדף הפירוט של כרטיס האשראי, פייפל או המוכר מהונג קונג ?

לדעתי יש בעיה עם מוצר שהגיע בחלקו. כמו שאמרו לך הכי טוב זה מוצר שלא הגיע בכלל.

לחברות האשראי אין ביטוח, יש להם הליך פנימי שמסדיר את העירעורים מול הסניף שמייצג את המוטב.

הם עושים ChB והצד השני מקבל את החיוב. אם זה מוצדק לפי הנהלים שלהם אז אתה מקבל את הכסף בחזרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה ש-LiMbO אומר לך , זה שמכיוון שהעיסקה נעשתה מול PP, בתור גורם מתווך, ולא נניח מול המוכר באופן ישר(כי אז לא היית פונה לPP), ולכן אם אתה עושה CB, אז החברת האשראי בעצם תפנה לPP ותגיד להם שאתה מעוניין לבטל את החיוב(שוב, שהם גבו).

יכול להיות שלא הבנת מה הנציגים אמרו לך לגבי ה CB?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית תודה על התגובות.

אך תבינו שבקשר להפעלת תהליך ה-CHB לא תהיה בעיה, כלומר אני אקבל את הכסף חזרה כי פשוט לא קיבלתי את המוצרים שהייתי צריך לקבל בעסקה מרחוק (במקרה של עסקה מרחוק,שהמוצר/ים לא התקבל/ו, קבלת הכסף בתהליך ה-CHB הרבה יותר פשוטה). והנציגים של פייפאל אמרו לי שאני יכול לדרוש CHB מחברת האשראי והם כבר ידאגו לסדר את זה, כשאני שאלתי אותם "אז מה אני יכול לעשות בנושא אם פייפל לא יכולים לעזור לי?"

אבל מה שאני כן חושש לגביו, ואין לי תשובה ברורה בעניין עדיין, זה איך התהליך הזה יכול להשפיע עלי מבחינת חשבון הפייפל שלי מהם הסיכונים? מה יכול להתרחש בעקבות זה?

הנציגים של פייפל אמרו לי שאין חשש לבאן/כל דבר דומה מכוון פייפאל אבל כפי שציינתי כבר היו דברים מעולם כך שבזה אני לא ממש סומך עליהם.

ואני ביצעתי את העסקה מחוץ לאייבי לא בגלל שרציתי, אלא פשוט בגלל שהמוכר כבר לא היה רשום באייבי יותר(כך שאני לא יכול לתת לו פיידבק), אני לא פזיז ועושה עסקות מחוץ לאייבי עם אנשים סתם כך, כפי שציינתי היה לי איתו נסיון טוב איתו של כמה פעמים באייבי ולאחר מכן כמה רכישות מוצלחות מחוץ לאייבי. (זה ממש לא חכם להתייחס ככה ללקוח חוזר מה שכן, מזל שזה קרה עכשיו כי אני תכננתי שבעסקה הבאה שלי איתו ארכוש בכמות כפולה)

תודה רבה,

yosside

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...