שאלה|מה ההבדל בין סוללות D AA AAA - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה|מה ההבדל בין סוללות D AA AAA


yossik17

Recommended Posts

אם הבנתי נכון הסוללות הגדולות נועדו להתמודד עם משיכת זרם מסיבית יותר. לרוב כמות הזרם שאפשר למשוך מהסוללה הוא פרופוציונאלי לקיבולת שלה וגם תלוי בטכנולוגיה שלה. לרוב אם מושוכים יותר מדי זרם מסוללה ה% נצילות שלה יורד אבל זה גם תלוי בטכנולוגיה.

אם הבנתי נכון מסוללות alkaline אי אפשר למשוך הרבה זרם וזרמים נמוכים יחסית הורגים את הסוללות מהר. בNI-MH אפשר לפי מה שהבנתי למשוך בערך פי 2 או פי 3 מהקיבולת של הסוללה (משהו כמו 5A ) מ LI-ion הבנתי שאפשר למשוך אפילו יותר אבל צריך להזהר לא למשוך יותר מדי כי התוצאה יכולה להיות פיצוץ /התלקחות של הסוללה.

היום יש מתאמים שאפשר לשים בהם סוללת AA במקום סוללת C/D ויש כאילו שנותנות לך לשים כמה סוללות AA במקביל (נותן יותר קיבולת ויותר זרם) . לא מומלץ לשים במתאמים האילו סוללת alkaline (הורג אותם) אלא רק סוללות ni-mh נטענות.

צריך גם לקחת בחשבון את היתרונות/חסרונות של כל . לאלקלין יש פריקה עצמית אפסיתי אולי אחוז לשנה . לNI-MH רגילות זה אחוז ליום (יותר בטמפרטורות גבוהות )לNI-MH עם low self discharge זה 15% לשנה (הכי נפוצה בארץ זה rycyko של GP ויש גם eneloop ) . סוללת li-ion שומרת על מטען אבל מאבדת קיבולת משהו כמו 10% לשנה ב 25 מעלות ויותר בטמפרטורות גבוהות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...