עבור לתוכן

האם אתה מכיר אנשים שלא עומדים בצפירה לזכר חללי השואה?

האם אתה מכיר אנשים שלא עומדים בצפירה לזכר חללי השואה? (אני מתכוון בזדון ולא לאנשים שנסעו בכביש מהיר) 2,065 הצבעות

  1. 1. האם אתה מכיר אנשים שלא עומדים בצפירה לזכר חללי השואה? (אני מתכוון בזדון ולא לאנשים שנסעו בכביש מהיר)

    • לא, כל האנשים שאני מכיר עומדים בצפירה
    • בודדים - עד עשרה אנשים
    • אני מכיר לפחות עשרה אנשים שלא עומדים בצפירה

אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.

Featured Replies

פורסם

^^^

צודק.

מה גם אם אתה כבר עומד [שבתכלס לא נותן שום דבר לנפטר כי שם זה רק רוחניות] אז תאמר קצת תהילים, מכוון לכל אדם המאמין.

  • תגובות 147
  • צפיות 7.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני לא מאמין שצום או תפילה נותן משהו למת יותר מזה שתעמוד בשבילו.

אבל המשמעות כלפי שימור הזכרון היא חשובה מהכל.

פורסם

אין בעיה אבל אתה לא יכול לבוא לעם היהודי השומר את התורה ולומר לו את זה.

עצם זה שיש יום זיכרון זה שימור הזיכרון.

אז אתה מבטא זאת בעמידה והשני מבטא זאת בתהילים וכדומה.

אבל אצלך לכתחילה יש מודעות שזה לא תורם מאומה למת. לצד השני יש מודעות שזה כן עוזר [זה לא שייך אם זה באמת עוזר או לא] אלה התפיסה של המנהג.

פורסם

מצטער, אבל עצם קיומו של יום כזה, בו הכל מתנהל כרגיל (מלבד שידורי הטלויזיה) ממש לא מעיד על שימור ראוי של המורשת.

האם אתה מציע לבטל את הצפירה?

פורסם

חס וחלילה, אבל אני מציע לא להיטפל לאנשים שמעדיפים לוותר עליה כי זה נוגד את האמונה שלהם, והם מוקירים את החללים בצורות אחרות.

אנשים שסתם מזלזלים, למשל ערבים שרוצים לעשות לנו שואה שניה ברגע שרק תהיה להם הזדמנות, זה כמובן סיפור אחר.

פורסם

Milford Cubicle ענה לך, ואני מסכים איתו.

פורסם

חס וחלילה, אבל אני מציע לא להיטפל לאנשים שמעדיפים לוותר עליה כי זה נוגד את האמונה שלהם, והם מוקירים את החללים בצורות אחרות.

אנשים שסתם מזלזלים, למשל ערבים שרוצים לעשות לנו שואה שניה ברגע שרק תהיה להם הזדמנות, זה כמובן סיפור אחר.

מי דיבר על להטפל?

לא נתקלתי בשום מקרה של הטפלות למישהו שלא עמד, ולא שמתי לב שמישהו דיבר על זה פה.

לא הצעתי לחוקק את זה, ולא הצעתי לסקול את מי שלא עושה את זה.

כל מהות הדיון הזה היא האם יש לעמוד, ויותר מדי בוחרים בלא לעמוד משום מה.

אני רק הבאתי את הטיעון של שימור הזכרון כסיבה מרכזית לצפירה ועמידה בה.

ולדעתי זו סיבה מעולה.

פורסם

כן, אבל בסופו של דבר העמידה בצפירה היא בשבילך, הרי אתה לא חושב שיש תועלת לקורבנות מכך נכון?

מי שעומד בצפירה עושה את זה בשביל ההרגשה הפרטית שלו על מנת לפרוק את הכאב ממעשי הנאצים.

אתה אומר שצפירה נועדה על מנת לחקוק זיכרון בלב היהודי? אז בוא נעשה משהו יותר חזק, אבל יותר קשה.. לדוגמא צעדה ממטולה עד אילת.

יודע מה בוא נאמר שהגזמתי וצעדה זה משהו שאי אפשר לעמוד בו, אז בוא נלך על צום! למה לאמץ מנהג של גויים (לעמוד בצפירה) ולא ללכת על מנהג יהודי כמו צום?

כי קשה לצום? כמה אנשים יעשו את זה? פתאום זה כבר לא כל כך חשוב נכון?

אל תשלה את עצמך שאתה עומד בצפירה בשביל מישהו אחר, אתה עושה את זה רק בשביל לקבל הרגשה יותר טובה.

מאוד קל לבוא בטענה לאנשים שלא עומדים בצפירה בזה שהם חסרי אכפתיות אבל לא מסתכלים על זה שהם צמים כל שנה מזה 2000 שנה (חורבן בית המקדש).

השאלה היא לא אם עמידה טובה או לא טובה על מנת להנציח את השואה אלא - למה הציבור החרדי מתעלם מהשואה ולא התקין אפילו רבע צום מסכן כדי לזכור אותה בעוד הוא מקדש דברים פחות חמורים בהרבה, שקרו לפני אלפי שנים ולא לפני 20 שנה.

וכאשר כל אחד ימצא את התשובה לשאלה הזאת הוא יראה שהתשובה אליה זהה לתשובה לשאלה - למה חרדים לא עומדים בצפירה.

פורסם

חס וחלילה, אבל אני מציע לא להיטפל לאנשים שמעדיפים לוותר עליה כי זה נוגד את האמונה שלהם, והם מוקירים את החללים בצורות אחרות.

אנשים שסתם מזלזלים, למשל ערבים שרוצים לעשות לנו שואה שניה ברגע שרק תהיה להם הזדמנות, זה כמובן סיפור אחר.

+1

צריך לעזוב את החרדים במנוחה ולהצמד לבעיה האמיתית - ערביי ישראל.

הם לא עומדים בצפירה, לא עומדים בתקווה, ולא שמים על אף אחד במדינת ישראל, ובפעם האחרונה שבדקתי הם רוצים זכויות כמו לכולם.

לפני כמה זמן הייתי בטקס חלוקת חלוק לבן ברפואת שיניים באונ' העברית בירושלים.

בסוף הטקס הקהל עמד לשיר את התקווה, נחשו מי לא עמדו?

נכון, כל הסטודנטים הערביים ומשפחותיהם, אני ישבתי בשורה האחרונה, ובדיוק היו כמה סטודנטים ערביים שניסו להתפלח החוצה בזמן השירה, אבל היא תפסה אותם מוקדם מדי, אז הם עמדו ליד היציאה ודיברו בערבית על אה ודה.

פורסם

הבעיה תמיד נובעת מחוסר ידע.

קודם צריך ללמוד מושגים מה זה "בחוקותיהם לא תלכו"

הוא כאשר התנהגות היהודי כמנהג הנכרי נובעת מתוך רצון להתדמות לגוי.

עמידה בצפירה לא נובעת משום רצון להדמות לגוי, ומי שחושב כך הוא בור.

פורסם

אצל הגוים יש מנהג לעמוד -המדינה אימצה את אותו רעיון.

אותו דבר לשים פרחים על קברים.

פורסם

עמידה בצפירה לא נובעת משום רצון להדמות לגוי, ומי שחושב כך הוא בור.

אותו פלוני שעומד בצפירה לא חשב אפילו שניה שהוא מחקה את מנהגי הגויים

אבל קברנטי המדינה בקום המדינה קבעו את הצפירות והם למעשה כן ניסו לחקות את הגויים בדבר זה ובדברים אחרים

פורסם

השאלה היא מה המטרה - לחקות את הגוי או לעמוד לזכר XYZ?

פורסם

אותו פלוני שעומד בצפירה לא חשב אפילו שניה שהוא מחקה את מנהגי הגויים

אבל קברנטי המדינה בקום המדינה קבעו את הצפירות והם למעשה כן ניסו לחקות את הגויים בדבר זה ובדברים אחרים

גם מי שהחליט לייבא מכוניות לארץ ניסה לחקות את הגויים. עמידה לדקת דומיה היא מנהג לציון מאורעות טרגיים המקובל ברחבי העולם, כשם שמכונית היא אמצעי תחבורה המקובל ברחבי העולם.

אצל הגויים יש מנהג לנסוע במכונית לעבודה כל יום - למה מותר לאמץ את המנהג הזה, ואילו המנהג של עמידה בצפירה הוא כפירה?

פורסם

גם מי שהחליט לייבא מכוניות לארץ ניסה לחקות את הגויים. עמידה לדקת דומיה היא מנהג לציון מאורעות טרגיים המקובל ברחבי העולם, כשם שמכונית היא אמצעי תחבורה המקובל ברחבי העולם.

אצל הגויים יש מנהג לנסוע במכונית לעבודה כל יום - למה מותר לאמץ את המנהג הזה, ואילו המנהג של עמידה בצפירה הוא כפירה?

לי לא קשה להבנה ההלכה הזאת ....זה לא התחיל בצפירה .......זה סט של הלכות שקשורים לפסוק "בחוקותיהם לא תלכו " שנכתבו כבר לפני מאות שנים

על ידי חכמי ישראל

למה מכונית זה לא מנהג גויים ? כי אין שום הלכה (ויש ים הלכות ) שאוסרת רכיבה על סוס או כלי רכב כלשהו

אמרו חז"ל "חכמה בגויים - תאמין , תורה - אל תאמין "

כלומר חזל אומרים לעם ישראל שהם יכולים ללמוד כל חכמה שהיא מהגויים , אבל תורה ,אם זה פירוש לתנך או סתם מנהגי אבלות אסור ללמוד מהגויים

יש ?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים