פורסם 2009 באפריל 2116 שנים לא,לא מכיר .אבל מי שלא עומד בצפירה לא מכבד, אז כנראה שגם לי אין כבוד כלפיו .
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים לא,אבל היום בזמן הצפירה ההיתי על הכביש, בערך שלוש דקות לפני הצפירה עצרתי בצד וראיתי בערך 4 מכוניות שממשיכות לנסוע.מגעיל.
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים אם הם דוסים שעושים את זה בגלל ההדחקה הקולקטיבית של נושא השואה בחברה שלהם שנובעת מזה שהאירוע הנורא הזה מכה שוק על ירך את כל תיאוריות השכר והעונש שלהם, ובעת ש22,000 תלמידים של רבי עקיבא מקבלים 49 ימי אבל ו6,000,000 יהודים יקרים מקבלים בחברה החרדית זילט, נאדה, זירו, גורנישט ואפילו בצפירה של דקה המהדרין פוצחים בהליכה מהירה, אז האיוולת קשה מלתקן, במיוחד שאי העמידה בצפירה היא רק סימפטום ולא בעיה לכשלעצמה.אם הם חירשים אז זה בסדר.
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים לצערי הרב אני מכיר , כמה תימנים (בלי להעליב כמובן כל תימני נחמד שיש פה )שלא עומדים בצפירה , וגם שמעתי על כמה דוסים .
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים מכוניות שנוסעות 3 דקות לפני הצפירה? מגעיל? מעניין מה אנשים שעצרו 4 דקות לפני הצפירה אמרו עליך.
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים תעברו בבני ברק.הם לא עומדים כי לפי טענתם זה מנהג נוצרי..אאלה שנסעו אולי לא שמעו..ואני הכרתי מישו שאומר שלא ככה מכבדים את המתים וזה חסר משמעות מבחינתו..ושמה שצריך ליהיות זה בתוך הראש..יש משו במה שהוא אמר אבל לדעתי זה באמת רגע של ניתנת כבוד ואין סיבה למה לא לעמוד 2 דקות..
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים מחבר אם הם דוסים שעושים את זה בגלל ההדחקה הקולקטיבית של נושא השואה בחברה שלהם שנובעת מזה שהאירוע הנורא הזה מכה שוק על ירך את כל תיאוריות השכר והעונש שלהם, ובעת ש22,000 תלמידים של רבי עקיבא מקבלים 49 ימי אבל ו6,000,000 יהודים יקרים מקבלים בחברה החרדית זילט, נאדה, זירו, גורנישט ואפילו בצפירה של דקה המהדרין פוצחים בהליכה מהירה, אז האיוולת קשה מלתקן, במיוחד שאי העמידה בצפירה היא רק סימפטום ולא בעיה לכשלעצמה.אם הם חירשים אז זה בסדר.למה אתה עושה השוואה?זה לא קשור אם הם רצים בצפירה של השבת או לא..וחוץ מזה אם אני אשאל אדם שלא צם בכיפור או מחלל שבת מדוע הוא לא צם או מדוע הוא לא שומר שבת אז התשובה תהיה "איש באמונותו יחיה", מדוע כאן מי שלא עומד בצפירה של יום השואה לא יכול לטעון איש באמונותו יחיה?
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים כל אלה שמקשקשים על הדוסים, כדאי שתתעניינו קצת יותר בעובדות ופחות בדעות הקדומות והשגויות שאתם חושבים שאתם יודעים לגבי הסיבות שלהם.
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים איש באמונתו יחיה, אין לי בעיה עם זהמצד שני, זה לא אומר שאני בהכרח אכבד את האיש בצד השניאני מכבד דתיים למשל, למרות שאני לא מאמין במה שהם מאמין, ויותר מכך, אני חושב שמה שהם מאמינים בו זה שטויות(נא לא להיכנס לדיון על אם אני צודק או לא. בשביל זה יש את דיון דת ואמונה. אני רק מחווה את דעתי)בהתאם,אני לא אכבד מישהו שלא מסוגל לעמוד 2 דקות לזכרם של שישה מיליון בני העם היהודי שנרצחו, נשחטו, נאנסו, הושפלו, הוכו, נשרפו ונחנקוזה המינימום שאדם (באשר הוא אדם) צריך לעשות, ואין לי טיפת כבוד לאדם שלא עושה זאת
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים מכוניות שנוסעות 3 דקות לפני הצפירה? מגעיל? מעניין מה אנשים שעצרו 4 דקות לפני הצפירה אמרו עליך.הכוונה שעצרתי ושמתי את האוטו בצד ב9:57 וחיכיתי לצפירה,כאשר הצפירה התחילה ראיתי שהמון אנשים יוצאים מהאוטו ועומדים וגם ראיתי אנשים שממשיכים לסוע כרגיל.אני לא אומר בשום פנים ואופן שצריך להפסיק הכל X דקות לפני הצפירה אלא פשוט לכבד.אאלה שנסעו אולי לא שמעו..אל תיהיה תמים כשאתה רואה כביש שלם נעצר והמון אנשים עוצרים בשוליים ונעמדים לצידו של האוטו.איש באמונתו ייחייה אין בעיות.אבל אם אתה כיהודי (לא נדבר על זה שאני מכיר המון נוצרים שעומדים) לא יכול להקדיש 2 דקות לזכר 6 מליון מהעם שלך.אבל זה ציבור דפוק למדי גם ככה - כך שהמקרה הזה עד כמה שהוא חמור הוא רק עוד אחד לאוסף כמו זריקת אבנים על אמבולנסים,אוטובוסים של חיילי מילואים וכו'.
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים מחבר אני שמעתי שיש סלידה מסוימת מיום השואה עצמו מכיוון שהוא לא הוגדר כראוי.כלומר יום השואה נועד בצורה מסוימת לשרת את האינטרס של הצדקת מדינת ישראל (לא שאין הצדקה)אלא פשוט במקום ללכת על טהרת זכר חללי השואה נבחר ללכת על "יום השואה והגבורה" כלומר אע"פ שניסו להשמיד אותנו, אנחנו היינו גיבוריםולמעשה למתי נקבע יום השואה? הידעתם שלא קרה שום אירוע יוצא דופן בתאריך זה? התאריך נקבע מכיוון שהוא שבוע לפני יום העצמאות (מרד גטו ורשה החל שבוע וחצי לפני התאריך של יום השואה)ולכן אחרי שכל שנה ביום השואה אנו שוב נזכרים באירועים המזעזעים של השואה ונפשנו קוראת לעצור את האנטישמיות, יום העצמאות מגיע (בדיוק שבוע לאחר מכן)יום השואה לא צריך להיות הצדקה לקיום המדינה כלל וכלל.המדינה צריכה להיות כי לכל עם מגיע מדינה משלו ולא כמו שהנשיא שמעון פרס אמר אתמול בנאומו שמדינת ישראל הוקמה בשביל להיות מקלט לניצולי השואה.ומה עם יהודי ספרד ועדות המזרח? להם לא מגיע מדינה? הם כמובן עלו לארץ רק בשנות החמישים למעברות לאחר שצמרת המדינה כבר ביססה את עקרונות המדינה.ונחזור לעניין הצפירה - אמנם חונכו על כך שהצפירה היא עניין מאוד חשוב בו אנחנו מתייחדים עם זכר הניצולים. אבל אני לא מעלה על דעתי שאתם מאמינים שיש משהו אמיתי ועקרוני בצפירה.. אם ישנתי בזמן הצפירה אז אני צריך לעמוד דקה לאחר שאני מתעורר או שזה דווקא בשעה עשר?אני לא בא לעשות צחוק מהיום הזה אלא רק לפתוח את החשיבה מעבר למסגרת שבה חונכנו לחשוב.עריכה:איש באמונתו יחיה, אין לי בעיה עם זהמצד שני, זה לא אומר שאני בהכרח אכבד את האיש בצד השניאני מכבד דתיים למשל, למרות שאני לא מאמין במה שהם מאמין, ויותר מכך, אני חושב שמה שהם מאמינים בו זה שטויות(נא לא להיכנס לדיון על אם אני צודק או לא. בשביל זה יש את דיון דת ואמונה. אני רק מחווה את דעתי)בהתאם,אני לא אכבד מישהו שלא מסוגל לעמוד 2 דקות לזכרם של שישה מיליון בני העם היהודי שנרצחו, נשחטו, נאנסו, הושפלו, הוכו, נשרפו ונחנקוזה המינימום שאדם (באשר הוא אדם) צריך לעשות, ואין לי טיפת כבוד לאדם שלא עושה זאתאתה מדבר כאילו שלדתיים (או למעשה החרדים) הם עוד איזה גוף שמתחבר ללאום היהודי.רוב הציבור החרדי הוא אשכנזי ולרובם הגדול יש בני משפחה שנספו בשואהאתה לא יכול להגיד שהם מעריכים פחות את מעשי הנאצים בגלל שהם לא עומדים בשואהזה סתם אבסורד
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים למה אתה עושה השוואה?זה לא קשור אם הם רצים בצפירה של השבת או לא..וחוץ מזה אם אני אשאל אדם שלא צם בכיפור או מחלל שבת מדוע הוא לא צם או מדוע הוא לא שומר שבת אז התשובה תהיה "איש באמונותו יחיה", מדוע כאן מי שלא עומד בצפירה של יום השואה לא יכול לטעון איש באמונותו יחיה?מי שלא צם ביום כיפור עושה את זה בבית שלו, מי ששם זין על הצפירה בפומבי לא מכבד אנשים אחרים.ההשוואה הזאתי היית תקפה, אם היו עושים לך מנגל מתחת לחלון ביום כיפור, או שומעים מוזיקה בשיא הווליום.לא מעניין אותי מה הם עושים בבית שלהם, ברחוב שיעצרו ל2 דקות ויתנהגו כמו כולם, שנה שעברה הייתי במקרה על הגשר החדש בבלינסון בזמן הצפירה, בזמן הצפירה עברו מספר חרדים על הגשר, לא רק שהם לא עצרו אלא שמישהו מהם גם החליט להדליק סיגרה בדיוק כשכולם סביבם עומדים, טוב הוא לפחות עשה טובה שהוא לא ניגש למישהו שעמד בצפירה וביקש אש...
פורסם 2009 באפריל 2116 שנים תנו לי לנפץ לכם פה סטיגמה.החרדים לא עומדים בצפירות, לא בגלל שהם לא שמים זין, אלא בגלל שהם לא יכולים.ע"פ החוקים והמצוות לעמוד בצפירה זה מעשה גויים, ואסור להם לעשות את זה.לכן הם מעדיפים לעבור על חוק חברתי ומוסרתי (בעיני התרבות החילונית) מאשר לעבור על דין תורה.במקום זה הם יושבים בכוללים ובבתי הכנסיות וקוראים פרקי תהילים וקדיש לעילוי נשמת הנפטרים, הם מאמינים שזה יותר מועיל מאשר לעמוד ולשתוק דקה.ולמען האמת אני מסכים איתם (אבל אני עומד, מכבוד)לכפות על חרדים לעמוד בצפירה זה בדיוק מה שנקרא "כפייה חילונית"
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.