חוויית-שירות "ישראלית" ביבואן ציוד-מחשב גדול בארץ - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוויית-שירות "ישראלית" ביבואן ציוד-מחשב גדול בארץ


hw_joe

Recommended Posts

בתחילת ינואר השנה הזמנתי רכיב מוזל (מעודפי ההחזרות המחודשים), מיבואן גדול לציוד-מחשב בארץ, שנמצא במיקום-גיאוגרפי שהנו מרוחק-יחסית.

בגוף ההזמנה, שנשלחה כמקובל אצלי, באמצעות הדוא"ל, כתבתי במפורש : "אציין כי הזמנה זו מיועדת בעיקר לשיריון הציוד בעבורי, שהרי מלאי קבוע ממנו איננו זמין בחברתכם", ובנוסף ציינתי כי ברצוני : לשלם באמצעות כרטיס-אשראי (שאת פרטיו צירפתי), ולהגיע לאיסוף ההזמנה בעצמי.

ההזמנה הוכנה לאיסוף (כולל חיוב כרטיס-האשראי בסכומה) למחרת היום.

כשבועיים לאחר מועד ההזמנה, יצרה עמי קשר האחראית על המשלוחים, ובשיחתנו סוכם כי אשתדל למצוא פתרון לאיסוף הזמנתי בהקדם - ותו לא.

בתחילת פברואר שלחתי, באמצעות הדוא"ל, הזמנה נוספת, וביקשתי "להעמיס" על המשלוח גם את ההזמנה הקודמת, אך בשל חוסר-מלאי של הציוד בהזמנה הנוספת, לא נעשה דבר.

כעבור שבוע מצאתי, סופסוף, מישהי שתוכל להגיע לשם, לאיסוף הזמנתי, ועידכנתי את היבואן בפרטיה, באמצעות הדוא"ל, כדי שהדבר יתאפשר (שהרי התשלום בוצע מראש - באמצעות כרטיס-אשראי).

אלא מה ?

כאשר הגיעה השליחה מטעמי לאיסוף הציוד, כ-4 ימים לאחר מכן, חיכה לה מכשול בלתי-צפוי : דרישה לתוספת תשלום, בגובה כ-50% ממחיר הציוד - שהוסברה בכך שמחיר-הציוד עלה בינתיים... ושאודותיה, משום מה, אף אחד לא טרח לעדכן אותי.

ומשלא הצליחה שליחתי להשיגני בטלפון במועד האיסוף, הוסיפה ושילמה את ההפרש מכיסה, ואספה בעבורי את הציוד המוזמן.

ומשנודע לי על כך, השבתי לשליחתי את מלוא הסך ששילמה, וקיבלתי את הציוד המוזמן, שבעבורו כבר שילמתי את מלוא הסכום (בחודש ינואר).

לאחר בירור קצר, נתגלה כי אותו יבואן החליט לבטל את הזמנתי, באופן שרירותי, ומבלי לתת לי כל הודעה מוקדמת כמקובל - ובוודאי שלא בכתב - כי הרי מדוע לטרוח לשלוח לי שורה אחת בדוא"ל, כאשר תמיד אפשר לטעון ש-"אתה אף פעם לא זמין בטלפון".

ומכאן, רבותיי, החלה התעמרות רבתי, באורך של כ-9 שיחות-טלפון מייגעות (שמהלכן הוחזרתי - שוב ושוב - לאותו איש-מכירות דביל), כ-5 מכתבי דוא"ל (שרק אחד מהם זכה לתגובה רצינית), ואינספור תירוצים והתחמקויות, בנוסח "ביטלנו את הזמנתך כדי להימנע מתשלום המע''מ" (שקר וכזב - שהרי הסכום המלא שולם מראש), "אי אפשר לשנות את מחיר המוצר בהזמנה" (התאפקתי לא לשאול : האם הייתם מזכים אותי בהפרש לו היה המחיר משתנה לטובתי ?), "מנכ''ל החברה נמצא בישיבה" (בפעם ה-3 ב-3 ימים שונים ושעות שונות זה כבר פחות אמין), ועוד אי-אלו פנינים יצירתיות... בנוסח המערכון של הזמנת קו-טלפון מבזק בתקופת קום-המדינה, עם יוסי בנאי ע"ה, ורבקה מיכאלי.

עד שלבסוף, לאחר כ-3 ימים, של נסיונות הידברות עקרים, איבדתי את סבלנותי, וכעסתי בקול רם, על מנהלת מח' המכירות, שהבטיחה לזכותני במלוא הסך הנוסף ששולם.

ומשחלפו כיומיים נוספים - ממועד ההבטחה לזיכוי, ונראה כי דבר לא נעשה (לא קיבלתי שום סימן או רמז לכך שאכן זוכיתי), שבתי והתקשרתי לאותה גברת, והפעם נעניתי בכך ש-"כשהבטחתי לזכותך, לא היו ידועות לי עובדות המקרה" (שוב שקר וכזב : הגברת ביקשה שהות כדי לברר תחילה מה אירע - ורק משביררה, חזרה אליי, והבטיחה לזכותני), כאן אמרתי "עצור", והצהרתי באזניה שהפעם הבאה שאצור איתם קשר, בעניין זה, תהיה באמצעות הגשת טיוטת כתב-תביעה, לעיונם, לפני ההגשה לביהמ"ש (בתגובה קיבלתי : "הבנתי אותך"), ועל אותם דברים בדיוק חזרתי, באמצעות דוא"ל, שנשלח גם אליה, וגם למנכ"ל החברה.

ואז, הפלא ופלא, אי-כה, ותוך זמן קצר, מצא המנכ"ל מעט פנאי, בין ישיבותיו (הממושכות), והשיב לי בדברים אלו :

להזכירך כי בצעת הזמנה ולא הגעת לאסוף אותה

לא רק שאיש המכירות טעה ולא חייב אותך בדמי טיפול בהזמנת מינימום

היה עליו לחייב אותך מדי שבוע בעלות אחסנת המוצר

לא הגעת משום מה לאסוף ציוד שהזמנת, גרמת לטרחה והוצאות לחברתינו

לאחר יותר מחודש שהמוצר שכב כאן בטלנו את הזמנתך

כידוע לך חברתינו רשאית לשנות מחיר מוצרים

גם המחיר ששלמת בפועל הינו מחיר מוזל, במיוחד לאור גודל ההזמנה והזמן אשר אנשי

החברה היו צריכים להשקיע

לדבריו אלו השבתי, באמצעות הדוא"ל, בחזרה על גירסתי לעובדות המקרה, ועל הדרך שבה יכל כל העניין להימנע - לו רק ניתנה לי הודעה מקדימה כלשהי מאיתם לפני הפעולה שהחלה את כדור-השלג,

וכדי "להורידם מהעץ", אף אישרתי לאדון מנכ"ל לחייבני, אם רצונו בכך, בסך "דמי טיפול בהזמנת מינימום"...

וכעבור מספר ימים מצאתי בתיבת הדואר מסמך "חשבונית זיכוי" בסך הסכום שבו חוייבתי ללא צורך, ומסמך "חשבונית מס" בסך אותם "דמי טיפול" שאישרתי לחייבני בהם - והתוצאה : זיכוי בסך כלום ורבע.

אלא שבכך לא תמו תלאותיי.

בתחילת החודש (אפריל), ולאחר שראיתי שכנראה לא אזמין משם דבר בקרוב, ביקשתי לקבל את יתרת-הזכות באמצעות שיק - בהנחה ההגיונית שכאן לא אתקל בקשיים... אלא שההיגיון, כך נראה, איננו מצוי שם בעודף, והתוצאה הסופית : אותו יבואן מסרב, עד כה, להשיב לי את הסכום שגבה בניגוד למסוכם, ומוכן לראותו אך ורק כזיכוי לצורך רכישה חוזרת אצלו.

ואם כל אלו אינם חוסר תום-לב מובהק, ואף ביריונות-עסקית (זהו יבואן גדול), אזי אינני יודע מהם אלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בידך טיוטת כתב תביעה?

אני לא רואה איך שופט יכול לפסוק נגדך במקרה כזה ואתה יכול לנסות להרוויח קצת על הטירטור.

ומה שם החברה?

רוצה להתערב? אני מבטיח לך שהם לא מפגרים. איומים בסגנון "אני אתבע אתכם" הם מקבלים כל שני וחמישי. חברות גדולות מחזיקות ארטלריה של עורכי דין שתפקידם להוציא אנשים כמו פותח הדיון אידיוט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שם החברה?

שם היבואן מתחרז עם "אור מבי", והוא ממוקם לא רחוק מ-SkyPC (לא מתחשק לי לחטוף מהאידיוטים האלו גם תביעה בעילת "לשון הרע" - אע"פ שכל האמור לעיל הנו אמת לאמיתה).

בעניין לתבוע אותם : אע"פ שלרשותי בסיס משפטי איתן במקרה זה, אותה יתרת-זכות הינה באמת בגובה כה נמוך (פחות ממחיר ארוחה-עסקית במסעדת-פועלים), כך שאינני רואה סיבה טובה - מלבד בשל העיקרון - לאפשר להם להוסיף ולהתעמר בי בגינה.

כך כנראה נראה עסק כשמעסיקים בו יותר מדי משפחה... כשהמנכ"ל הנו בן/בעל/אבא/אח/דוד של חלק נכבד מדי מעובדיו...

ועוד משהו... באותו יבואן קיים טופס-החזרות, שבלעדיו הם מסרבים לקבל ציוד להחלפה/זיכוי, ובו כתוב כך : "במידה והתגלה נזק-פיזי למוצר לאחר החלפתו יחוייב הלקוח לשלם את סך הנזק במלואו; במידה והתקלה איננה בעיה טכנית או פגם במוצר, יחוייב הלקוח בסך של 200ש''ח + מע"מ, בעת השבת המוצר לרשותו".

המשמעות היא שהם שומרים לעצמם את הזכות לחייב את הלקוח בסך נזק שנתגלה במוצר גם שנים לאחר שהוחלף,

וכמו"כ, שומרים לעצמם את הזכות לחייב את הלקוח בסך של 231ש"ח, בעד "בדיקת ציוד" שהנו בתקופת האחריות (וכמובן ללא יחס מידתי כלשהו לערך המשאבים המושקעים בבדיקה, או למחיר-השוק של בדיקה כזו, או למחיר הציוד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוסיף את המילה "לכאורה" ואתה פטור מכל תביעה..

במידה ומדובר במור לוי לכאורה יש עליהם לא מעט תלונות, אנשים חוצפנים, שירות אספקה רעוע, אי טיפול בהחזרות בדרך סבירה ועוד..

מצד שני השם מתחרז לכאורה לחברת אייבורי.. :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...