עבור לתוכן

טבילה במקווה לגברים.

Featured Replies

פורסם

חבריה,

יש לי שאלה, אנא מי שיודע שיענה ומי שלא שפשוט לא יגיב בת'ראד הזה.

אני צריך לטבול במקווה 21 יום החל מהשבוע הבא.

רציתי לשאול האם אני יכול לגעת בחברה שלי במהלך 21 הימים האלה או שזה הורס את הטהרה של המקווה?

אם הת'ראד לא מתאים לפה, אנא נתבו אותו למקום הנכון, תודה.

תודה מראש לכל העוזרים והעונים.

  • תגובות 78
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לפי הזכור לי - וקח את דברי בערבון מוגבל כי עברו 20 שנה מאז הייתי בחור ישיבה - טומאת האישה היא רק בזמן נידה

יש גם טומאה אחרת אשר קשורה לתשמישי מיטה וטומאת מת (שאינם קשורות באופן ישיר)

בכל מקרה טוב תעשה אם תשאל זאת בפורום מתאים - אני בד"כ שואל ב-http://www.kipa.co.il/ask/

השאלות שלי הן בד"כ על מנת להבין במחשבת ישראל למרות שאת רב המצוות אינני מקיים תדיר

כל טוב,

גבריאל

פורסם

אז אתה לא נשוי? אם יש לך חברה אסור בכלל לגעת בה אין קשר שהיא בנידה.

מדוע אתה עושה 21 ימי טבילה? [זה טוב שהגבר הולך למקווה אבל אינו חיוב] אשה רווקה אינה צריכה ללכת למקווה ,אלה נשואה שהיא מחוייבת .

פורסם
  • מחבר

אני זקוק בעצמי להיטהרות במקווה, וכך נשלחתי לעשות.

בכל מקרה, השאלה שלי, אם במהלך 21 הימים האלה אני יכול לגעת (לא יחסי מין או משהו), פשוט לגעת, בחברה שלי?

או שזה מטמא אותי ובעצם מבטל את מה שעשיתי במקווה?

פורסם

לפםי התורה אסור בכלל חברה ואסור לך לגעת באישה בשום מצב(עד החתונה , שגם אז מותר לך להיות איתה רק 3 שבועות .) אז קל וחומר שאתה הולך למקווה

בקיצר 21 ימים בלי לגעת בה לשיון איתה וכדומה ...

פורסם
  • מחבר

בסדר. בהנחה שאני לא בחור דתי, אלא עוד בחור חילוני-מסורתי שפגשת ברחוב.

עדיין זה מה שצריך?

פורסם

סלח לי - אני לא מבין את ההתחכמות

או שאתה מאמין והולך לפי המצוות או שאתה בוחר לעצמך את מה לקיים ומה לו

אם אתה מאמין - לבריאות ולך עם זה עד הסוף

אם לא אל תתחכם - אתה לא יכול (לשיטתי) לקיים חלק מהמצוות וחלקם לאו

יש הבדל גדול בין להיות מסורתי לבין להיות דתי לבין להיות חרדי

קודם כל תחליט מה אתה - תשלים עם זה - ואז תחליט מה לעשות

שבת שלום,

גבריאל

פורסם

גבריאל צודק , דתי מטעמי נוחות לא נחשב.

אבל לא אכנך לפרטיותך ורק אומר שעדיין אסור , מקווה זה כדי לטהר את הגוף והנפש.

למען הסר ספק , שאל את הבחורים במקווה מה הם עושים....

אני מאמין שהן יגידו לך מה שאני אמרתי

פורסם
  • מחבר

האמת שזו שאלה שממש התחבטתי בה בימים האחרונים.

ואם כבר החלטתי לעשות את זה, אני מניח שאעשה זאת עד הסוף.

תודה לכם חברים על העזרה.

פורסם

זכורה לי איזו כתבה על כך שהמים במקוואות מאד מזוהמים. אז היטהרות זה הדבר האחרון שתקבל שם.

פורסם

נחום:

חבריה,

יש לי שאלה, אנא מי שיודע שיענה ומי שלא שפשוט לא יגיב בת'ראד הזה.

אם יש לך תלונות, פנה לת'רד דת ואמונה.

פורסם

לא יודע למה אתה חייב 21 יום מקווה ...הלכת לרב גדול\תלמיד חכם \מקובל הגון , וזה התקון שהוא נתן לך ?

אם ככה ואתה רוצה לקבל את ברכתו של אותו רב ,

תדבר עם חברה שלך ותסביר לה את המצב , 21 יום לא תתנשקו לא תגעו אחד בשני , וכולי וכולי .....

כי לפי ההלכה אסור לך לגעת באף בת ישראל טרם התחנת איתה .

בהצלחה :xyxthumbs:

פורסם

pain_killer12 :

אם אתה אדם מאמין ובא לך לעשות לדוגמא הנחת תפילין -אז תעשה כי כל מצווה ומצווה זה בפני עצמה- לא טוב לומר אם אני כבר לא שומר אז אני כבר לא יעשה כלום,זה טעות.

קח דוגמא אדם שלא שומר שבת- יום אחד החליט שברצונו לשמור את השבת וכך היה ... רק שבחצי הימימה של השבת הוא אינו הצליח להתאפק והדליק לעצמו סיגריה :hat:[מה עובר כמעט לכל אדם בראש? אם כבר הדלקתי סיגריה אז אני החלל כבר את כל השבת- זה טעות, תמשיך לשמור עדיין את השבת כי כל מצווה וכל עבירה זה לעצמה אם הדלקת סיגריה פעם אחת זה עבירה אחת ולכן אם תמשיך לחלל את השבת על כל חילול מצטבר עוד עבירה ועוד עבירה.]

לכן אם יש דברים שאתה יכול לעשות- תעשה.

לגבי שאלתך הבנתי אותה [אני מבין שבכלליות אתה נוגע בחברה כי אינך שומר נגיעה- אבל ב21 יום במקווה טהרה אתה רוצה לדעת אם אפשר לגעת שזה לא מבטל את ה21 יום טהרה] קודדם כל תסביר מאיפה לך ומי אמר 21 יום?

Nahum2 :

לי זכור דווקא ההפך :hat: .

פורסם

מה עובר כמעט לכל אדם בראש? אם כבר הדלקתי סיגריה אז אני החלל כבר את כל השבת- זה טעות, תמשיך לשמור עדיין את השבת כי כל מצווה וכל עבירה זה לעצמה אם הדלקת סיגריה פעם אחת זה עבירה אחת ולכן אם תמשיך לחלל את השבת על כל חילול מצטבר עוד עבירה ועוד עבירה

רגע אז בסוף הוא מקבל כרטיס אדום ויוצא מהמשחק?

פורסם

על מה אתה מדבר ידידי? כמו שאמרתי כל עבירה וכל מצווה זה בפני עצמה,הרי אם חיללת את השבת 200 פעם באיסורי שבת, או בפעם 1 של איסורי שבת,הבדל עצום.

אפילו לאדם כופר יש מצוות כרימון, כל אדם יוצא לו לעשות מצוות רבות גם שאינו יודע. אלוקים לא מקפח שום בריאה [ברור שהמצווה ועבירה נמדדת בקושיה דבר ועוד כמה דברים, לדוגמא אדם נולד בבית חרידי ואתה יודע הוא הורגל לשמור שבת לעומת אדם שנולד בבית חילוני והתרגל לחלל את השבת ..-והתחיל לשמור הרי שנהם שומרים את השבת אבל המצווה של החילוני בהרבה יותר גדולה] לא סתם כתוב "מקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד"

אדם חרידי הורגל לשמור על המצוות ולא טעם עבירה [לדוגמא טעם אישה] לעומת אדם חילוני יצא לו לטעום טעם אישה ועבירות וכו...

לא דומה הדבר בין אחד שטעם עבירה לאחד שלא טעם. לזה שטעם בהרבה יותר קשה אחר -כך להתגבר [לעזוב את החטא] מאשר אחד שאף פעם לא עבר את אותו עברה, הרוב תלוי בקושי .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים