פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים חבריה,יש לי שאלה, אנא מי שיודע שיענה ומי שלא שפשוט לא יגיב בת'ראד הזה.אני צריך לטבול במקווה 21 יום החל מהשבוע הבא.רציתי לשאול האם אני יכול לגעת בחברה שלי במהלך 21 הימים האלה או שזה הורס את הטהרה של המקווה?אם הת'ראד לא מתאים לפה, אנא נתבו אותו למקום הנכון, תודה.תודה מראש לכל העוזרים והעונים.
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים לפי הזכור לי - וקח את דברי בערבון מוגבל כי עברו 20 שנה מאז הייתי בחור ישיבה - טומאת האישה היא רק בזמן נידהיש גם טומאה אחרת אשר קשורה לתשמישי מיטה וטומאת מת (שאינם קשורות באופן ישיר)בכל מקרה טוב תעשה אם תשאל זאת בפורום מתאים - אני בד"כ שואל ב-http://www.kipa.co.il/ask/השאלות שלי הן בד"כ על מנת להבין במחשבת ישראל למרות שאת רב המצוות אינני מקיים תדירכל טוב,גבריאל
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים אז אתה לא נשוי? אם יש לך חברה אסור בכלל לגעת בה אין קשר שהיא בנידה.מדוע אתה עושה 21 ימי טבילה? [זה טוב שהגבר הולך למקווה אבל אינו חיוב] אשה רווקה אינה צריכה ללכת למקווה ,אלה נשואה שהיא מחוייבת .
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים מחבר אני זקוק בעצמי להיטהרות במקווה, וכך נשלחתי לעשות.בכל מקרה, השאלה שלי, אם במהלך 21 הימים האלה אני יכול לגעת (לא יחסי מין או משהו), פשוט לגעת, בחברה שלי?או שזה מטמא אותי ובעצם מבטל את מה שעשיתי במקווה?
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים לפםי התורה אסור בכלל חברה ואסור לך לגעת באישה בשום מצב(עד החתונה , שגם אז מותר לך להיות איתה רק 3 שבועות .) אז קל וחומר שאתה הולך למקווהבקיצר 21 ימים בלי לגעת בה לשיון איתה וכדומה ...
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים מחבר בסדר. בהנחה שאני לא בחור דתי, אלא עוד בחור חילוני-מסורתי שפגשת ברחוב.עדיין זה מה שצריך?
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים סלח לי - אני לא מבין את ההתחכמותאו שאתה מאמין והולך לפי המצוות או שאתה בוחר לעצמך את מה לקיים ומה לואם אתה מאמין - לבריאות ולך עם זה עד הסוףאם לא אל תתחכם - אתה לא יכול (לשיטתי) לקיים חלק מהמצוות וחלקם לאויש הבדל גדול בין להיות מסורתי לבין להיות דתי לבין להיות חרדיקודם כל תחליט מה אתה - תשלים עם זה - ואז תחליט מה לעשותשבת שלום,גבריאל
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים גבריאל צודק , דתי מטעמי נוחות לא נחשב.אבל לא אכנך לפרטיותך ורק אומר שעדיין אסור , מקווה זה כדי לטהר את הגוף והנפש.למען הסר ספק , שאל את הבחורים במקווה מה הם עושים....אני מאמין שהן יגידו לך מה שאני אמרתי
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים מחבר האמת שזו שאלה שממש התחבטתי בה בימים האחרונים.ואם כבר החלטתי לעשות את זה, אני מניח שאעשה זאת עד הסוף.תודה לכם חברים על העזרה.
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים זכורה לי איזו כתבה על כך שהמים במקוואות מאד מזוהמים. אז היטהרות זה הדבר האחרון שתקבל שם.
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים נחום:חבריה,יש לי שאלה, אנא מי שיודע שיענה ומי שלא שפשוט לא יגיב בת'ראד הזה.אם יש לך תלונות, פנה לת'רד דת ואמונה.
פורסם 2009 בפברואר 2016 שנים לא יודע למה אתה חייב 21 יום מקווה ...הלכת לרב גדול\תלמיד חכם \מקובל הגון , וזה התקון שהוא נתן לך ? אם ככה ואתה רוצה לקבל את ברכתו של אותו רב , תדבר עם חברה שלך ותסביר לה את המצב , 21 יום לא תתנשקו לא תגעו אחד בשני , וכולי וכולי ..... כי לפי ההלכה אסור לך לגעת באף בת ישראל טרם התחנת איתה . בהצלחה
פורסם 2009 בפברואר 2116 שנים pain_killer12 : אם אתה אדם מאמין ובא לך לעשות לדוגמא הנחת תפילין -אז תעשה כי כל מצווה ומצווה זה בפני עצמה- לא טוב לומר אם אני כבר לא שומר אז אני כבר לא יעשה כלום,זה טעות. קח דוגמא אדם שלא שומר שבת- יום אחד החליט שברצונו לשמור את השבת וכך היה ... רק שבחצי הימימה של השבת הוא אינו הצליח להתאפק והדליק לעצמו סיגריה [מה עובר כמעט לכל אדם בראש? אם כבר הדלקתי סיגריה אז אני החלל כבר את כל השבת- זה טעות, תמשיך לשמור עדיין את השבת כי כל מצווה וכל עבירה זה לעצמה אם הדלקת סיגריה פעם אחת זה עבירה אחת ולכן אם תמשיך לחלל את השבת על כל חילול מצטבר עוד עבירה ועוד עבירה.] לכן אם יש דברים שאתה יכול לעשות- תעשה. לגבי שאלתך הבנתי אותה [אני מבין שבכלליות אתה נוגע בחברה כי אינך שומר נגיעה- אבל ב21 יום במקווה טהרה אתה רוצה לדעת אם אפשר לגעת שזה לא מבטל את ה21 יום טהרה] קודדם כל תסביר מאיפה לך ומי אמר 21 יום? Nahum2 : לי זכור דווקא ההפך .
פורסם 2009 בפברואר 2116 שנים מה עובר כמעט לכל אדם בראש? אם כבר הדלקתי סיגריה אז אני החלל כבר את כל השבת- זה טעות, תמשיך לשמור עדיין את השבת כי כל מצווה וכל עבירה זה לעצמה אם הדלקת סיגריה פעם אחת זה עבירה אחת ולכן אם תמשיך לחלל את השבת על כל חילול מצטבר עוד עבירה ועוד עבירהרגע אז בסוף הוא מקבל כרטיס אדום ויוצא מהמשחק?
פורסם 2009 בפברואר 2116 שנים על מה אתה מדבר ידידי? כמו שאמרתי כל עבירה וכל מצווה זה בפני עצמה,הרי אם חיללת את השבת 200 פעם באיסורי שבת, או בפעם 1 של איסורי שבת,הבדל עצום.אפילו לאדם כופר יש מצוות כרימון, כל אדם יוצא לו לעשות מצוות רבות גם שאינו יודע. אלוקים לא מקפח שום בריאה [ברור שהמצווה ועבירה נמדדת בקושיה דבר ועוד כמה דברים, לדוגמא אדם נולד בבית חרידי ואתה יודע הוא הורגל לשמור שבת לעומת אדם שנולד בבית חילוני והתרגל לחלל את השבת ..-והתחיל לשמור הרי שנהם שומרים את השבת אבל המצווה של החילוני בהרבה יותר גדולה] לא סתם כתוב "מקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד"אדם חרידי הורגל לשמור על המצוות ולא טעם עבירה [לדוגמא טעם אישה] לעומת אדם חילוני יצא לו לטעום טעם אישה ועבירות וכו...לא דומה הדבר בין אחד שטעם עבירה לאחד שלא טעם. לזה שטעם בהרבה יותר קשה אחר -כך להתגבר [לעזוב את החטא] מאשר אחד שאף פעם לא עבר את אותו עברה, הרוב תלוי בקושי .
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.