עבור לתוכן

שאלה לגבי Double Buffer ו - Triple Buffering

Featured Replies

פורסם

לא הבנתי בדיוק מזה - Double Buffer ו - Triple Buffering

אפשר הסבר?

תודה אנשים :)

פורסם
  • מחבר

אחרי ;)

פורסם

אני אצטט את המידע הרלוונטי:

כרטיסי המסך משתמשים בבאפר כפול “Double Buffer” בכל רגע נתון - ברגע שרינדור הסצנה הושלם בבאפר אחד (מאחורי הקלעים),

התמונה השלמה עוברת לבאפר השני לצורך הצגתה על גבי המסך. כאשר V-Sync פעיל, כרטיס המסך חייב להמתין למסך שירענן את התמונה.

משמעות הדבר היא שההחלפה בין הבאפרים יכולה להתבצע אך ורק לאחר שהמסך סיים להציג תמונה שלמה. כתוצאה מכך,

במשחק המשתמש ב-Double Buffer, קצב הפריימים לא יכול להשתנות בחופשיות ומוגבל לחלוקת קצב הרענון במספרים שלמים בלבד.

כאן בדיוק “Triple Buffering” נכנס לסיפור, זה מאפשר איכסון פריים שלישי בבאפר המוסף, כך שתמיד קיים פריים מוכן לתצוגה.

במשפט אחד ? כאשר Vsync פעיל, שימוש ב triple buffer במקום double buffer יכול למנוע נפילות\נעילות FPS שנובעות מהגבלת תוכנה.

פורסם
  • מחבר

שאלתי מהי ההגדרה ל Double Buffer ו - Triple Buffering.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים