עבור לתוכן

קצת חומר למחשבה לאנשים ששוקלים להתחבר למבצעי הטלפון/האינטרנט המדהימים של הוט

Featured Replies

פורסם

לנו יש רק אינטרנט בכבלים, ומאז שחיברו אותנו (יש לציין שניתקו לנו את החיבור לאנטנה של הבניין) אנחנו רואים עוד כמה ערוצים (כמו שאמרו, 1,2,10 הודי, הופ...)

זאת אשמתנו? שילכו לחפש

  • תגובות 41
  • צפיות 12.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

^^^^ מה שמצחיק, שנציג הוט טען בבית המשפט שעצם אפשרות לראות ערוצים נוספים (במקרה שלנו - הודי, קניות, מקומי) מראה שלא מותקן פילטר ובעצם ניתן לקלוט כל ערוץ. קצת חבל לי שלא היה שופט נורמלי ושהעניין לא הגיע להוכחות, כי בשירות הלקוחות של הוט מודים שגם אם יש פילטר ניתן לקלוט ערוצים בודדים מעבר ל-1 ו-2 (הייתה לי שיחה מוקלטת).

פורסם

אז איך לעזאזל הם יכולים לתבוע בן אדם על זה שיש לו חיבור פיראטי, אם הם אלו שלא התקינו פילטרים כמו שצריך / מודעים לכך שהפילטרים שלהם לא שווים?

מי לעזאזל יקח דבר כזה כראיה במשפט? או יתן איזו שהיא לגיטימציה לעדיפות ל"הוט"??

למרות שמערכת המשפט בישראל גרועה...אבל עדיין!

פורסם

זו פשוט דרך נוספת של הוט לגייס מנויים - בין אם הם מחוברים באופן פיראטי ובין אם לאו (באתר ihatehot.com נתקלתי באנשים הטוענים שטכנאי הוט הסירו להם את הפילטר טרם הביקור), מבקרים אותם נציגים ומדיעים להם שיש להם 2 אפשרויות: האחת להתחבר למס' חודשים במחיר מסוים (שגם הוא נתון למיקוח), או להתבע בבית משפט. ככל הנראה רוב האנשים נבהלים ומעדיפים אפילו לספוג את ה-200-300 ש"ח ולהמנע מדיונים בבית משפט. אין ספק שברוב המקרים בהם האנשים לא התחברו פיראטית, חברת הוט לא תצליח להוכיח שום דבר ותשא בהוצאות, אך אנשים שאינם מתמצאים בעניינים אלו יותר מדי (רוב האנשים) נבהלים ומשלמים.

פורסם
  • מחבר

yacovmateo, לקחת כבל מהשכנים ולהתחבר זה חיבור פיראטי נקודה, על זה הם יכולים לתבוע בלי לחשוב פעמיים.

Simple Jack, אם מה שאתה מספר אמיתי ו"הטכנאי" הזה באמת נכנס לך בכוח לדירה וגם דחף אותך קצת בשביל מידה טובה, זאת עבירה פלילית עד כמה שידוע לי. גם אם הייתה להם עילה כביכול לתבוע אותך על חיבור פיראטי (מה שאני לא חושב שיש להם בכלל), נראה לי שההתנהלות של אותו נציג קברה כל אפשרות שלהם לעשות משהו נגדך.

ד"א, אני אישית לא שמעתי על מישהו שנתבע ע"י הוט תחת מה שמתואר פה, לדעתי זאת טקטיקת הפחדה שנועדה לסחוט כסף לאנשים שלא מודעים לזכויותיהם.

בנוסף, אם פנית לגוף אזרחי לעזרה במקרה כדאי שתרשום זאת ע"מ שאנשים שגם נתקלו בבעיה דומה ידעו לאן לפנות.

בכל מקרה, יש את המוצעה הישראלית לצרכנות ועוד מקומות:

http://www.acri.org.il/print.aspx?id=41

http://www.moital.gov.il/NR/exeres/703EFA68-E91B-422B-A86C-EB80D6EF56E4.htm

http://www.moital.gov.il/CmsTamat/Rsrc/ConsumerPortal/Tsarchanut/Tsarchanut.html

ממה שחיפשתי באינטרנט מדובר בטקטיקת הפחדה, וכל פעם שאנשים פונים למשטרה ו/או לארגון הנקרא "אמון הציבור" - הוט פשוט מתפוגגים.

אז ככה, אני פניתי עוד באותו הערב לתחנת משטרה והגשתי תלונה נגד הנציג של הוט בגין התפרצות, השגת גבול פלילית ותקיפה. למחרת בבוקר הגיעו האישורים על החבורות הכחולות שחטפתי ממנו.

במשך הכמה ימים הקרובים ניהלתי שיחות עצבניות עם מוקד השירות שלהם, כולל זה שהתקשר לאיים עלי, וגם אם גורמים בארגון שנקרא אמון הציבור - לשם הגשתי תלונה רשמית. כמו כן, הגשתי למועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין מכתב בנוסח הבא:

25.01.2009

דחוף!!!

לכבוד המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין

באמצעות פקס 02-6702273

לידי מירב שטרוסברג אלקבץ

הנדון: דרישות או שיטות הפחדה(?) לא הגיוניות תוך הפעלת לחץ פיזי מצד חברת HOT

ג.נ.,

שלום רב

ביום ה-21 לחודש ינואר בשנה הזאת נשמעו דפיקות חזקות על דלת דירתי בסביבות השעה 19:30.

דירתי נמצאת ברח***

הסתכלתי דרך חור ההצצה בדלת ומאחוריה עמד אדם עם מדים ותג של חברת הוט. פתחתי הדלת, הואיל וחשבתי כי מדובר באיש מכירות והייתי מעוניין לומר לו שאני לא מעוניין ולסיים. אולם השתלשלות האירועים הייתה שונה לגמרי:

1.מרגע שנפתחה הדלת הנציג של חברת הוט טען כי הדירה מחוברת מזה כ-5 שנים לכבלים באופן פירטי.

2.הוא הציג עצמו כאדם מהמחלקה המשפטית של הוט ודרש כי אשלם לו מיד 5,500 ש"ח או שאתחבר אליהם בהתחייבות מיד, אחרת יהיו לי צרות גדולות.

3.משדחיתי את דרישותיו ודרשתי שייתן לי בכתב את דרישותיו – סירב.

4.הוא נכנס לדירה בכוח, בניגוד לרצוני, תוך שהוא דוחף אותי. הוא חיפש שקע בדירה – ולא מצא.

5.למרות זאת, טען כי יש לו הוכחות כי אני ובת זוגי צופים בכבלים באופן לא חוקי – דבר שאיננו נכון כלל.

6.הוא סירב להזדהות, כשניסיתי להעתיק את פרטיו האישיים מכרטיס הנציג שהיה תלוי על צווארו, הספקתי להעתיק רק את שמו הפרטי ושם משפחתו: “*****”. אולם לא הספקתי להעתיק את מס' ת.ז.. הואיל ו:

7.משניסיתי להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל, הנציג הכניס את התג לכיסו, וסירב למסור פרטים או להזדהות מעבר למה שהספקתי להעתיק.

8.הוא המשיך לשהות בדירה ולחפש שקע של כבלים באיזור הטלויזיה תוך נסיונות להזיזה, למרות בקשותי החוזרות ונשנות כי יצא מהדירה וכי הוא עובר על החוק.

9.משהבהרתי לו כי הוא משיג גבול וכי הוא תקף אותי – ומשמדובר בעבירות על החוק – הנציג ברח, תוך שהוא מסרב להשאיר כרטיס ביקור ו/או כל פרטים מזהים כלשהם.

10.עוד באותו הערב התקשרתי למוקד חברת הוט, אשר אישרו לי כי אדם כזה אכן עובד אצלהם, אולם סירבו למסור לי את פרטי ת.ז. שלו.

11.נציגת הוט לקחה את פרטי והבטיחה כי יחזרו אלי לברר את העניין למחרת בבוקר.

12.עוד באותו הערב הגשתי תלונה במשטרה על שנעשה לי.

13.בת זוגתי שמעה את מרבית מה שהתרחש בדירה באמצעות הטלפון הסלולארי.

14.למחרת בבוקר התקשר אלי נציג של חברת הוט שלא הזדהה באופן ברור, וטען כי הוא לא הולך לברר את העניין, הואיל ובחרתי להקליט את השיחות וכי יגיע אלי מכתב תביעה מעו"ד בתוך שלושה ימי עסקים והם יגישו נגדי תביעה פלילית(כך!).

15.מאותן שיחות עם חברת הוט, שאת חלקן תיעדתי והקלטתי, חברת הוט הבהירה לי כי במידה ואתחבר אליהם – הם לא ינקטו נגדי בהליכים נגד החיבור שלטענתם הינו פירטי, הואיל וזו "הפרוצדורה".

16.ויובהר: אני וזוגתי מעולם לא התחברנו לרשת הכבלים באופן פירטי ו/או בכל אופן אחר ו/או צפינו בשידורי הכבלים.

17.חברת הוט לא משאירה שום אפשרות להתגונן בפני טענותיה ומעמידה שתי אפשרויות: או להתחבר או ללכת במסלול משפטי ארוך, תוך שמשלמים להם אלפי שקלים על עבירות שאף אחד מן הדיירים בדירה לא ביצע.

18.חברת הוט, למעשה, כופה באופן זה, תוך הפחדת אדם באמצעות הליכים משפטיים והתנהגות שאינו הולמת גוף/חברה ציבוריים – מבלי לבדוק את הפרטים להתחבר לשירותיה.

הבהרות:

1.אני וזוגתי מעולם לא ידענו על קיום שקע כבלים פעיל בדירתינו.

2.מעולם לא התחברנו ו/או צפינו בכבלים בדירתינו בשום דרך שהיא.

3.על אחת כמה וכמה, מעולם לא התחברנו ו/או חיברנו את הדירה לכבלים באופן פירטי/בלתי חוקי.

4.בעלת הדירה לא ידעה על קיומו של שקע מעין זה.

5.אנו כמעט ולא צופים בטלויזיה, הואיל ואנו סטודנטים ואין לנו זמן לכך וטלויזיה היא כלל לא בילוי עיקרי בחיינו, אם בכלל.

6.מאז אותו ביקור של נציג חברת הוט, אני חי בפחד מתמיד לכך שנציג זה או נציג אחר מטעם חברת הוט יתנקל לי כתוצאה מכך שהגשתי תלונה במשטרה.

לתשומת ליבך: חיפוש באתר החיפוש הפופולארי www.google.com את צירוף המילים "הוט איומים" מעלה מספר רב של תוצאות בהם נציגים של חברת הוט נוהגים באותה צורה שבה נהגו בי. כמו-כן, תוכנית התחקירים של אמנון לוי פירסמה על כך כתבת תחקיר, אשר הועלתה לאתר www.youtube.com, וניתן לצפות בה בכתובת: http://il.youtube.com/watch?v=KxDcTXXhbTg

בנוסף, גורמת במשרדך הודתה בפני כי ידוע לה על מקרים נוספים בהם חברת הוט נהגה באזרחים באותה צורה שנהגה בי.

המשותף למרבית מקרים אלו הוא שמדובר בדירות שכורות, שקיים בהן חילוף דיירים רב וקשה לעקוב האם הוט ביצע את הניתוק כמו שצריך בין דייר לדייר. ואבהיר בנוגע למקרה שלי: מעולם אני ו/או זוגתי לא חשבנו כי ישנו חיבור כלשהו לרשת הכבלים בדירתינו. שאלנו את בעלת הבית והיא טענה כי הדירה לא מחוברת לכבלים, למיטב ידיעתה ולפי בירור שערכה עם דיירים קודמים.

בסוף כתבה זו, משרד התקשורת הזהיר את חברת הוט להמנע מדרך פעולה זו – אולם נראה כי היא ממשיכה לנקוט בה.

לפיכך:

1.אני מפנה את תשומת ליבך לכך שחברת הוט ממשיכה לנהוג בנורמות שמשרד התקשורת ומועצת הכבלים והלווין ביקשו מהם שלא לנקוט, על סמך המסמך המצוטט בתוכניתו של אמנון לוי(לעיל).

2.אני מפנה את תשומת ליבך לכך שחברת הוט מפעילה לחץ בלתי סביר על אנשים שלא היו מחוברים אליהם מעולם בדרך כלשהי, ונראה כי הדבר הוא בניגוד לרישיון מתן הזיכיון.

3.חברת הכבלים באמצעות נציג מטעמה השיגה גבול ופעלה באלימות כנגד אדם שאין לו כל קשר לחברה זו.

4.אני דורש בזאת כי חברת הכבלים תרד מדרישותיה, והיה מוטב כי חברה זו הייתה שולחת את דירושתיה בכתב ולא באמצעות נציגים אשר התנהגו באופן העובר על החוק וניסו להביא אותי להתקשורת עם החברה תוך הפעלת לחץ נפשי ופיזי.

לבסוף,

1.סבורני כי עדיף שמועצת הכבלים והלווין תוציא תקנות ברורות אשר אוסרות על חברת הוט לנהוג באופן מעין זה, אשר חוזר ונשנה מספר רב פעמים, כפי שעולה מההפניות שסיפקתי לעיל.

2. כמו כן, היה עדיף שחברת הוט הייתה משקיעה בקפמיין אשר יקרא לתושבים לבדוק האם הדבר נכון ולאפשר להם להגיש בקשת התנתקות, במידה ומגלים כי קיים חיבור, או להזמין טכנאי מטעם הוט שיבדוק האם קיים חיבור ולאפשר להם להתנתק, במקום לדרוש מהם להתחבר תחת שיטות הפחדה כאלו או אחרות.

3.אף על פי כן, נראה שחברת הוט מעדיפה לעבוד בשיטה שונה מזו, ובכך לחייב אנשים להתחבר לשירותיה, הואיל והתחברות אליהם תהיה זולה לאזרח יותר מאשר לשלם שכ"ט לעו"ד שיוכיח את חפותו ויהדוף את הטענות הבלתי נכונות של חברת הוט.

4.אני דורש ממועצת הכבלים והלווין, כגוף המפקח על חברת הכבלים, לדרוש ממנה להפסיק לנהוג בי בדרך שהיא נוהגת ולהמנע מהעלאת טענות משפטיות כוזבות כלפי או כלפי בת זוגתי.

נא התייחסותכם המהירה בימים הקרובים.

וזה גם מסכם בערך את כל הסיפור.

אז איך לעזאזל הם יכולים לתבוע בן אדם על זה שיש לו חיבור פיראטי' date=' אם הם אלו שלא התקינו פילטרים כמו שצריך / מודעים לכך שהפילטרים שלהם לא שווים?

מי לעזאזל יקח דבר כזה כראיה במשפט? או יתן איזו שהיא לגיטימציה לעדיפות ל"הוט"??

למרות שמערכת המשפט בישראל גרועה...אבל עדיין!

[/quote']

הם יכולים, הם לפחות מאיימים. אגב, באותה שיחה עם הנציג המאיים שהתקשר אלי: הוא אמר לי שזה לא חוקי להקליט את השיחה שלי איתו - דבר שזה שקר מוחלט, וגם האיום שלהם ב"תביעה פלילית" הוא מגוכח. לכל היותר הם יכולים להגיש תלונה במשטרה והמשטרה תתחיל לבדוק, ואולי תחליט להעמיד לדין אם יהיו מספיק ראיות. מענין, האם הוט לוקחת לעצמה תפקיד של השופט וגוזר הדין ביחד וגם של שוטר? האם התנהגות זו של הוט גובלת בהתחזות לגורם משטרתי? כך זה נראה, ובכל מקרה אדם שלא מבין כ"כ במשפטים ולא כ"כ מודה לכך - עשוי באמת להאמין להם.

אם אתה מנוי בנטוויז'ן ונוהג לפקוד את סניפי השופרסל, תתכונן להתנתק גם מהם.

את השופרסל אני מזמן מחרים(יש לי מגה ושופרסל אחד ליד השני).

וכנ"ל לגבי נטביזיון - התחייבות לחצי שנה נגמרת בעוד כחודשיים - ואז ביי ביי.

ובאופן דומה גם כל דבר שקשור ל"ידיעות תקשורת". YNET בזמן האחרון פרסמו כתבות מאוד אוהדות להוט בהשוואות טלפוניה ואינטרנט, ואני ניסיתי להגיב שם בטוקבקים ולהסביר מדוע לא כדאי להתחבר לטלפון משום שהם עלולים לומר ש"גונבים" כבלים, אבל YNET באופן מגמתי צינזרו לי כ"א מההודעות שלי.

זו פשוט דרך נוספת של הוט לגייס מנויים - בין אם הם מחוברים באופן פיראטי ובין אם לאו (באתר ihatehot.com נתקלתי באנשים הטוענים שטכנאי הוט הסירו להם את הפילטר טרם הביקור), מבקרים אותם נציגים ומדיעים להם שיש להם 2 אפשרויות: האחת להתחבר למס' חודשים במחיר מסוים (שגם הוא נתון למיקוח), או להתבע בבית משפט. ככל הנראה רוב האנשים נבהלים ומעדיפים אפילו לספוג את ה-200-300 ש"ח ולהמנע מדיונים בבית משפט. אין ספק שברוב המקרים בהם האנשים לא התחברו פיראטית, חברת הוט לא תצליח להוכיח שום דבר ותשא בהוצאות, אך אנשים שאינם מתמצאים בעניינים אלו יותר מדי (רוב האנשים) נבהלים ומשלמים.

וזה לא רק זה, בד"כ הטיפוס שמגיע אליך הביתה להודיע לך על כך הוא אדם "מגודל" ובד"כ מפותח.

במקרה שלי הוא הציג עצמו מהמחלקה המשפטית של הוט.

בכל מקרה, זה מנחם לראות שאני לא האדם היחיד שסבל וככל הנראה יסבול מהם.

ואנשים, כמה שהדברים נראים לך אבסודרים - פאקינג היו על כך כתבות בעיתונים.

עריכה וסיכום:

* פניתי למועצת הכבלים והלווין לפקס ולשם המפורסם במכתב המצוטט - מצאתי את הפרטים באתר של משרד התקשורת.

* פניתי לארגון הנקרא "אמון הציבור"http://www.emun.org/

* הגשתי תלונה במשטרה.

אני יכול להביא עוד קישורים במידת הצורך לאתרים שמתארים סיפורים דומים, ובד"כ תלונה במשטרה ולאמון הציבור או כל גוף אחר פשוט סותמת להוט את הפה.

ולגבי זה שהוא תקף וזה סתם את הגולל: מעולם הם לא יכלו לעשות כלום, כי כאשר הנציג נכנס לדירה: הוא לא מצא את השקע המדובר, ולא ראה את הטלביזיה עובדת בכלל. ודבר נוסף: הטלביזיה לא הייתה בחשמל בכלל במשך כמה ימים, כי בדיוק הזזנו אותה בין חדר השינה לסלון, והטענה שלו לגבי "הוכחה על ניתוק" כי ירד המתח ב"כבל" החיצוני - היא שטות, והם ניסו לעשות אותה למרבה "טיפשותם" על סטודנטים בטכניון - שידעו גם לתת להם תשובה הרבה יותר מלומדת מזו שלי.

פורסם

^^^ תתבע אותם בבית משפט לתביעות קטנות בגין עוגמת הנפש שנגרמה לך. הדבר היחיד שהם מרגישים הוא הכיס.

פורסם
  • מחבר

זה לא רק עוגמת נפש, זה גם לשון הרע, ולפי תיקונים בחוק בתור מישהו שנפגש מעבירות פליליות יש לי את הזכות לדרוש פיצוי כתוצאה מהנזק שנגרם לי מהעבירות.

אני חושב שהדבר החכם ביותר לעשות, בעיקר לאנשים שהם לקוחות שלהם בטלפון ובאינטרנט בלבד ו/או כאלה שסתם נטפלו אליהם, זה לפרסם את זה לכמה שיותר אנשים.

לגבי התביעה שלך נגד הוט: הגשתם תביעה ואז השופט ביקש שתתפשרו? בד"כ תביעות קטנות נגמרות בהליך דיון אחד, במקרה שלך זה נמשך יותר מאחד?

אני מחכה קצת למצא עו"ד, אולי לעשות מזה משהו אפילו יותר גדול.

פורסם

הוט נוקטים בשיטת מצליח, תחשבו מה קורה לאנשים תמימים או מבוגרים שמאיימים עליהם בתביעה משפטית - הם ישלמו די מהר והוט יעשו את הכסף שלהם. לדעתי מדובר בחברה עם שירות הלקוחות מהגרועים שקיימים בארץ - זמני המתנה נוראיים (חצי שעה המתנה בשביל לדבר עם נציג טכני, ניסיתי כמה פעמים בזמן קצר), מבטיחים שיחזור מנהל שכמובן לא חוזר והנציג הבא בכלל לא יודע על מדובר, טכנאי שאמור להגיע מבריז פעמיים בשבוע אחד וכו'.

פורסם

טוב נראה מה יהיה עכשיו, אבא שלי מתכוון להעביר גם את האינטרנט אליהם במקום בזק :-X (הוא עצבני על בזק בגלל כמה בעיות מעצבנות איתם ולא מוכן להשאר איתם בכלל, לעזאזל לא בא לי להתחבר לאינטרנט של הכבלים אני מעדיף את בזק).

לבנתיים הוא עשה כבר טלפון אצלו במספרה של הוט...נראה אם תהיה בעיה.

פורסם

הוט נוקטים בשיטת מצליח, תחשבו מה קורה לאנשים תמימים או מבוגרים שמאיימים עליהם בתביעה משפטית - הם ישלמו די מהר והוט יעשו את הכסף שלהם. לדעתי מדובר בחברה עם שירות הלקוחות מהגרועים שקיימים בארץ - זמני המתנה נוראיים (חצי שעה המתנה בשביל לדבר עם נציג טכני, ניסיתי כמה פעמים בזמן קצר), מבטיחים שיחזור מנהל שכמובן לא חוזר והנציג הבא בכלל לא יודע על מדובר, טכנאי שאמור להגיע מבריז פעמיים בשבוע אחד וכו'.

רסמי?

אני לא יודע על מה אתה מדבר בכלל

תמיכה טכנית עונים דיי מהר אתה לא סופר עד 3 ועונים לך היום לדוגמא הייתה לי תקלה באינטרנט תקלה אזורית והתקשרתי וישר ענו

טכנאים דווקא הם מגיעים ועוד איך מגיעים לפעמים פעם בזמנו שזה היה חדש ורק הכרנו מה זה כל המודומים וכל הדברים האלה היו בעיות קטנות וטכנאים היו ישר באים אלינו מרגע זה שדיברנו עם המוקד טכני אחרי 3 שעות כבר אצלנו טכנאי

אם גרוע זה אם אתה מנסה להתנתק מהם שהם עושים לך את המוות

(אין חברה שלא גם 012 וכל הספקיות גם YES לנו היה סיפור מפרך איתם מאוד וחייבו אותנו אחרי שהתנתקנו מהם מזל שאבא שלי היה חכם חודש לפני לעשות הקפאה ולשלם 15 שקל לחבילה בסיסית של ערוץ 10 22 11 וזהו)

בסך הכל אין לי על HOT תלונות הם בסדר גמור

פורסם
  • מחבר

תן לו לקרא דברים כמו הת'רד הזה, ובמיוחד את הכתבה מאמנון לוי - ואז שיחשוב אם הוא באמת רוצה.

אני לא חסיד גדול של בזק, אין לי מניות אצלהם, אבל מהנסיון שלי יש איתם - לא היו בעיות איתם. אני יודע שקל מאוד לשנוא את בזק בגלל כל השנים שהם היו מונופול - אבל מאז ההפרטה הם באמת מנסים לתת שירות טוב, וזמני ההמתנה קצרים, ועוד יתרון: כאשר מסיימים התחייבות או צריך להחליף מודם תקול, למשל, פשוט אפשר לגשת לחנות של בזק סטור במקום לחכות לטכנאי - בעוד שאצל הוט אתה תלוי על הטכנאי וזהו.

צריך לזכור "זול זה יקר"... אם הטלפון במספרה של הוט, מה יקרה אם המודם של הכבלים שמחבר את "קו הטלפון" יפסיק לתפקד או יעשה בעיות? גם זמן הוא יצטרך לחכות לשירות?(וזה לא בדיוק קו טלפון כל מה שיש לספקים שהם לא בזק, או שזה עובד על IP או שזה עובד על התשתית של הכבלים, ואנשים שמשתמשים בטכנולוגיה הראשונה דיווחו על ירידה במהירות הגלישה כשהם מדברים ב"קו הטלפון").

ושוב: אני לא אמר שאצל בזק תמיד מרוצים - זה מערכת מאוד גדולה ותמיד אנשים יכולים ליפול בין הכיסאות, גם בחברה שנותנת את השירות הטוב ביותר ואין מה לעשות. השאלה מה התחרות שיש בשוק...

בינתיים הוט נראים כמו חברה שיודעת טוב מאוד לסבן לקוחות של "יחזרו אליך" ולא חוזרים, נשלח נציג שיבוא מחר בין שש בבוקר ל12 בצהרים למחרת - ולא מגיע. לדוגמא: זה קרה לבת הזוג שלי כשהיא עזבה דירה עם שותפה, והם פשוט לא קלטו שאחרי תאריך מסויים לא יהיה להם עם מי לדבר, אבל המשיכו לסבן ולא הבינו שבסה"כ היא עוברת דירה ולא רוצה את המודם שלהם יותר, כי הוא היה של השותפה הקודמת שעזבה. כך במשך חודשיים וחצי היה מרוץ בינה לבינם כשכל פעם "יבוא טכנאי", ולא בא. בסוף, כשהיא כבר עזבה את הדירה, הם שלחו מכתב של עו"ד שדורש קרוב לאלף שקל על מודם כבלים בן שנתיים וחצי(!).

ולהבהיר: כבר עברנו שתי דירות, שבאף אחת מהן לא היינו מחוברים לכבלים - זה סתם אנקדוטה מלפני איזה שנתיים.

מעניין שלשלוח טכנאי הוט לא יכולים אחרי 6 בערב, אבל אנשים חסונים ומפותחים לדרוש להתחבר בהאשמות כזב על התחברות פירטית - יודעים הם גם יודעים.

עריכה: אני חושב שמטרת הדיון הזה, בכל מקרה, היא לחשוף את שיטות ההפחדה של הוט והדרך שבה היא מנסה להשיג לקוחות חדשים, ולא לדון על טיב השירות שלהם ללקוחות קיימים שלא מאיימים עליהם.

אני עדיין לא מוצא סיבה הגיונית למה חברה, שאמורה לחשוב לטווח הארוך נתפלת ללקוחות האינטרנט והטלפוניה שלה ומכריחה אותם להתחבר לשירותי הטמבלויזיה שלהם, בנימוק של חיבור לא חוקי. הרי האנשים האלה יתנתקו מכל השירותים שלהם בהדמנות הראשונה.

פורסם

זה לא רק עוגמת נפש, זה גם לשון הרע, ולפי תיקונים בחוק בתור מישהו שנפגש מעבירות פליליות יש לי את הזכות לדרוש פיצוי כתוצאה מהנזק שנגרם לי מהעבירות.

אני חושב שהדבר החכם ביותר לעשות, בעיקר לאנשים שהם לקוחות שלהם בטלפון ובאינטרנט בלבד ו/או כאלה שסתם נטפלו אליהם, זה לפרסם את זה לכמה שיותר אנשים.

לגבי התביעה שלך נגד הוט: הגשתם תביעה ואז השופט ביקש שתתפשרו? בד"כ תביעות קטנות נגמרות בהליך דיון אחד, במקרה שלך זה נמשך יותר מאחד?

אני מחכה קצת למצא עו"ד, אולי לעשות מזה משהו אפילו יותר גדול.

אם אני לא טועה, לשון הרע זה רק כאשר הפרסום יכול להגיע לאנשים נוספים. אם נציגים באים ובצורה מנומסת אומרים שנמצא חיבור פיראטי בביתכם ואומרים שהם יכולים לתבוע אתכם על כך, אני כלל לא בטוח שיש נגדם עילה לתביעה במקרה כזה (פנייה למשרד התקשורת כן, תביעה לא).

המשפט החל בכך שהשופט אמר שייתכן ובאמת היינו מחוברים פיראטית (מצביע על כך שלמרות טענתו הוא לא באמת קרא את כתב התביעה), נמשך בכך שהשופט הציע להגיע לפשרה או אף לשלוח אותנו לגישור על חשבון בית משפט (גישור = מבזבזים שעות במפגשים פלצניים עם מגשר, וכעבור שנה, ב-99.9% מהמקרים התיק חוזר לבית משפט ללא כל התקדמות). המשפט המשיך בדיבורים של השופט שוב בכיוון של פשרה (הוא אף שאל אם יש לנו קרובי משפחה עם מנוי להוט, ככל הנראה בשביל שכחלק מהפשרה הם יקבלו הטבות מהוט?!). השופט כמובן אמר שהוא מוכן לשמוע את הראיות אם נתעקש, אך מהתנהלותו הבנו שזה לא הולך להיות בדיון הנוכחי ולא היה לנו כח להגרר לדיונים נוספים עם שופט בעייתי.

דבר נוסף, כמובן אחרי שהשאירו לנו פעם שנייה את המכתב, שלחנו להם פקס בו אנו דורשים לנתקנו לאלתר מהאינטרנט והטלפון. כיאה לפיראטים כבדים המקבלים פעם שנייה מכתב התראה, התקשרו אלינו נציגים רבים והתחננו שנישאר מחוברים לטלפון ולאינטרנט ואף הציעו לנו הנחות שונות. כתנאי ראשון דרשנו מכתב בו הם חוזרים מהאשמותיהם אלינו, באופן לא מפתיע למרות דיבורים בע"פ בהם התנצלו, לא שלחו לנו את העניין בכתב. רק אחרי חודשיים, כתוצאה מכך שחסמנו להם את האפשרות להמשיך ולחייב את כרטיס האשראי, הם הואילו בטובם לנתק אותנו. כמחווה לקראת המשפט (כ-8 חודשים לאחר המקרה), הם זיכו אותנו עבור אותם חודשיים בהם היינו מחוברים למרות בקשותינו לניתוק.

פורסם
  • מחבר

אם אני לא טועה, לשון הרע זה רק כאשר הפרסום יכול להגיע לאנשים נוספים. אם נציגים באים ובצורה מנומסת אומרים שנמצא חיבור פיראטי בביתכם ואומרים שהם יכולים לתבוע אתכם על כך, אני כלל לא בטוח שיש נגדם עילה לתביעה במקרה כזה (פנייה למשרד התקשורת כן, תביעה לא).

וכשאני, בתור דייר טוב, מעדכן את בעל הבית ואמר לה שיש שקע ישן של "תבל"(החבר בתל אביב לפני "הוט") וכי בא נציג של הוט ותקף אותי ואמר שיש חיבור פירטי לכבלים, וביקשתי ממנו שיברר את זה עם הדיירים הקודמים, וכשהוא התקשר למוקד של הוט אמרו לו "טוב, אתה משכיר את הדירה לסטודנטים, זה ידוע שסטודנטים נוהגים לגנוב כבלים באופן פירטי" - זה לא לשון הרע? הרי עכשיו בעל הבית יחשוב שאני עבריין, ואולי לא ירצה לחדש לי את החוזה.

במקרה שלי, בעל הבית דווקא האמין לסיפור שלי, ושלחתי לו לינקים באימייל לכל המקרים האלה. ולגבי הוט והסטודנטים - זה לא שסטודנטים גונבים, ממה שקראתי בפורומים של אוגודות הסטודנטים בחיפה, באר שבע ותל אביב - בהרבה מאוד מקרים, וגם לפי הכתבה של אמנון לוי, הם באים בכוונה לדירות שכורות של סטודנטים, כי הם יודעים שסטודנטים זה הטרף הכי קל, וכי הם לא מוכנים "להסתבך" בהליך משפטי סביב דירה שסביר להניח שעד שהוא יסתיים הם כבר יעזבו מזמן את הדירה. זה ועוד איך לשון הרע מה שהם עשו כאן.

המשפט החל בכך שהשופט אמר שייתכן ובאמת היינו מחוברים פיראטית (מצביע על כך שלמרות טענתו הוא לא באמת קרא את כתב התביעה), נמשך בכך שהשופט הציע להגיע לפשרה או אף לשלוח אותנו לגישור על חשבון בית משפט (גישור = מבזבזים שעות במפגשים פלצניים עם מגשר, וכעבור שנה, ב-99.9% מהמקרים התיק חוזר לבית משפט ללא כל התקדמות). המשפט המשיך בדיבורים של השופט שוב בכיוון של פשרה (הוא אף שאל אם יש לנו קרובי משפחה עם מנוי להוט, ככל הנראה בשביל שכחלק מהפשרה הם יקבלו הטבות מהוט?!). השופט כמובן אמר שהוא מוכן לשמוע את הראיות אם נתעקש, אך מהתנהלותו הבנו שזה לא הולך להיות בדיון הנוכחי ולא היה לנו כח להגרר לדיונים נוספים עם שופט בעייתי.

כמובן, נפלאות מערכת המשפט הישראלי. אני חושב שהסיבה שהוט יכולים להרשות לעצמם לאיים על אנשים כמו שהם מאיימים זה שגם אנשים שמודעים משפטית כמוני לזכויות שלהם עשויים להבהל מתביעה כלשהי, כי מעולם אי אפשר לדעת על איזה שופט מחורפן אתה עלול ליפול, שעוד ירשיע אותך בפלילים ויפסוק להם פיצוי למרות האבסורד שבדבר - וסביר להניח שהדבר יקרא שנים לאחר שתעזוב את הדירה או אפילו את העיר שבה המקרה קרה.

כלומר, לאיים בתביעה על בן אדם - זה פשוט בלאיים למרר לו את החיים ותו לא. וגם הבריונית של הוט - שסביר להניח שנגד הבריון של הוט שהגשתי נגדו תלונה במשטרה, המשטרה לא תעשה כלום ו/או תסגור מחוסר עניין לציבור - יכולה לעבור בשקט, כי מערכת משפט בישראל לא באמת קיימת.

דבר נוסף, כמובן אחרי שהשאירו לנו פעם שנייה את המכתב, שלחנו להם פקס בו אנו דורשים לנתקנו לאלתר מהאינטרנט והטלפון. כיאה לפיראטים כבדים המקבלים פעם שנייה מכתב התראה, התקשרו אלינו נציגים רבים והתחננו שנישאר מחוברים לטלפון ולאינטרנט ואף הציעו לנו הנחות שונות. כתנאי ראשון דרשנו מכתב בו הם חוזרים מהאשמותיהם אלינו, באופן לא מפתיע למרות דיבורים בע"פ בהם התנצלו, לא שלחו לנו את העניין בכתב. רק אחרי חודשיים, כתוצאה מכך שחסמנו להם את האפשרות להמשיך ולחייב את כרטיס האשראי, הם הואילו בטובם לנתק אותנו. כמחווה לקראת המשפט (כ-8 חודשים לאחר המקרה), הם זיכו אותנו עבור אותם חודשיים בהם היינו מחוברים למרות בקשותינו לניתוק.

לגבי המכתב, אני יכול להבין, יש לי 4 שיחות שונות מוקלטות שבהן הן/הם מודים שאני לא התחברתי לכבלים באופן פירטי(הואיל ואני נמצא בקומה השלישית ותיבת הסעף נמצאת מחוץ לבנין בקומת הקרקע(!) - אבל עדיין, הם ממשיכים לטעון שאני התחברתי פירטית. לפני שלושה ימים, בלי שום קשר למה שכתבתי כאן, התברר לי מבעל הבית שהם התקשרו אליו ואמרו לי שהעניין בבירור, והם רוצים לשלוח טכנאי בכיר שיבדוק את המקרה, כי לדעתם כן יש חיבור פירטי.

ומשהו מעניין הנציג של הוט, שהציג עצמו כנציג המחלקה המשפטית של הוט, למרות שהוא ככל הנראה היה טכנאי או משהו, לא השאיר לי את המכתב המיוחל הואיל והוא נבהל מהאיומים במשטרה, אבל יום אח"כ התקשר והבטיח לי מכתב מעו"ד בתוך שלושה ימי עסקים(שלא הגיע עדיין, כבר למעלה מחודש). באחת השיחות עם הנציגים אמרו לי: לא יכול להיות שלא השאירו לך מכתב, הנציג חייב להשאיר מכתב התראה עם מספר הנייד שלו כדי שתיצור איתו קשר כדי שיקבל את העמלה על החיבור שלך אלינו(כך!). מה שהם לא ידעו זה שברגע שהוא שמע את המילה משטרה - כמו אדם שבאמת יש לו ממה לפחד ממנה - הוא פשוט ברח על נפשו והסתיר כל אמצעי זיהוי.

לצורך השוואה להתנתקות: היו לי שני מכשירים של פלאפון, שאחד מהם היה ישן, כי השאירו לי אותו אחרי שדרוג. בסוף גיליתי אחרי חצי שנה שאני לא באמת צריך אותו, שיחה אחת לשירות הלקוחות של פלאפון, ביקשו ממני לומר לנציגה באופן ברור "אני פלוני אלמוני מבקש לנתק את מספר הפלאפון XXXXX"(כדי שהם יוכלו להקליט את זה שתהיה להם הוכחה לכך שביקשתי לנתק) - ועד הערב המכשיר היה מנותק - בלי פקס, בלי נציג שימור לקוחות, בלי כלום.

פורסם

וכשאני, בתור דייר טוב, מעדכן את בעל הבית ואמר לה שיש שקע ישן של "תבל"(החבר בתל אביב לפני "הוט") וכי בא נציג של הוט ותקף אותי ואמר שיש חיבור פירטי לכבלים, וביקשתי ממנו שיברר את זה עם הדיירים הקודמים, וכשהוא התקשר למוקד של הוט אמרו לו "טוב, אתה משכיר את הדירה לסטודנטים, זה ידוע שסטודנטים נוהגים לגנוב כבלים באופן פירטי" - זה לא לשון הרע? הרי עכשיו בעל הבית יחשוב שאני עבריין, ואולי לא ירצה לחדש לי את החוזה.

במקרה שלי, בעל הבית דווקא האמין לסיפור שלי, ושלחתי לו לינקים באימייל לכל המקרים האלה. ולגבי הוט והסטודנטים - זה לא שסטודנטים גונבים, ממה שקראתי בפורומים של אוגודות הסטודנטים בחיפה, באר שבע ותל אביב - בהרבה מאוד מקרים, וגם לפי הכתבה של אמנון לוי, הם באים בכוונה לדירות שכורות של סטודנטים, כי הם יודעים שסטודנטים זה הטרף הכי קל, וכי הם לא מוכנים "להסתבך" בהליך משפטי סביב דירה שסביר להניח שעד שהוא יסתיים הם כבר יעזבו מזמן את הדירה. זה ועוד איך לשון הרע מה שהם עשו כאן.

תקרא את חוק איסור לשון הרע ותראה שזה לא כל כך פשוט. אם אכן אמרו לבעל הבית שלך שאתה התחברת פיראטית, זה כבר משהו אחר ויתכן שבמקרה זה אכן מדובר בלשון הרע.

בעצם זה שהם באים לסטודנטים, או לכל אדם אחר, ובאופן אישי מאיימים עליו בתביעה בגין מעשה כלשהו, אין כאן לשון הרע היות ואין מדובר בפרסום בפני אנשים אחרים. לא ידוע לי על חוק האוסר על חברה גדולה לאיים בתביעה על אנשים שהיא טוענת שגונבים ממנה.

אין ספק שהמטרה של הוט היא לחבר אליה לקוחות באמצעות השיטה הנ"ל היות ולא באמת קיימת אפשרות ברוב המקרים להרשיעם בבית משפט בגין חיבור פיראטי. מספיק שהנאשם יטען בבית המשפט כי צפה בערוצים 1 ו-2 בלבד, והוט לא תוכל להוכיח בשום דרך שהנאשם הוא זה שהסיר פילטר או עשה כל מעשה אחר על מנת להתחבר פיראטית (הנ"ל תקף לגבי אלו שאכן לא התחברו פיראטית באופן עצמאי).

לראייה, אחרי הפעם הראשונה בה הושאר לנו מכתב כנ"ל וטרם היכרותינו עם שיטה זו של הוט, התקשרנו לאותו נציג ושאלנו לפשר העניין, הוא לא ממש רצה להתעסק בזה והציע שנתחבר לטלוויזיה ל-3 חודשים במחיר של כ-150 ש"ח לחודש וכל העניין ישכח. אמרנו לו שיילך לחפש ואז הציע להתחבר לחודשיים בכ-100 ש"ח לחודש ואמר שזו הצעתו האחרונה, כמובן ששלחנו אותו שוב. לאחר מספר ימים, התקשרתי אליו תוך כדי שאני מקליט את השיחה, על מנת להבין ממנו על סמך מה הוא החליט שדירתינו מחוברת באופן פיראטי ושאנחנו אלו האחראים לכך. באופן מפתיע הוא אמר לי שהוא הפסיק את עבודתו בחברת הוט ושאת המקרה שלנו הוא אינו מעביר הלאה וכי אנו יכולים לראות את העניין כסגור.

באופן עוד יותר מפתיע, לאחר המכתב השני (שהתקשרנו כבר ישירות לשירות הלקוחות שינתקו אותנו בלי ז***** שכל מצד משאיר המכתב), באחת הפעמים שחזר אלינו נציג וביקש שנשאר, הוא אמר לנו שגם אותו אחד שהשאיר את המכתב אינו עובד יותר בחברה. כך גם אמר נציג הוט שבא למשפט.

מישהו יודע אולי מה פשר התחלופה המהירה של נציגים אלו?

פורסם

המיתון...המיתון ::)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים