דיווח: בתוך ימים יתכן הסכם להשבת שליט - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיווח: בתוך ימים יתכן הסכם להשבת שליט


MAChaifa

Recommended Posts

דיווח: בתוך ימים יתכן הסכם להשבת שליט

לפי הדיווח ברשת טלוויזיה טורקית, משלחת מאנקרה דנה עם בכירי חמאס בהשבת החייל החטוף, כשהתקווה לגבש הסכם עד הבחירות. גורם בארגון: המגעים בנושא כמעט ולא הניבו התקדמות

רשת החדשות "סי-אן-אן טורק" דיווחה הערב (שישי) כי גורמים רשמיים מטעם שלטונות אנקרה יצאו לדמשק, ומנהלים עם בכירי חמאס דיונים סביב שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. על-פי הדיווח, ייתכן כי עד יום שלישי הקרוב תושג הסכמה שתוביל להשבתו של שליט לידי ישראל.

הדיווח פורסם במקביל לפרסום באתר "הארץ" על התקדמות משמעותית בשיחות הרגיעה בין ישראל לחמאס המתנהלות בקהיר, כשבד בבד הצהיר שר הביטחון אהוד ברק בראיון לערוץ 1 כי "נעשים מאמצים עליונים כדי להאיץ את הרגע שגלעד שליט יבוא הביתה".

עם זאת, גורם רשמי בכיר בחמאס, אוסאמה אל מוזאייני, הטוען כי הוא בקיא בפרטי המשא-ומתן על שליט, אמר כי המגעים בנושא כמעט ולא הניבו התקדמות כלשהי באחרונה. לדבריו, הדיווח על האפשרות כי הסכם לשחרורו יושג בקרוב "מונע ממניעים פוליטיים בעקבות הבחירות הקרבות".

מוקדם יותר אמר שר הביטחון כי "אנחנו יודעים שהוא בריא, חי נושם ובסדר, אבל אנחנו צריכים להביא אותו משם הנה. יידרשו לכך החלטות כואבות. אתם יודעים שאני מבקר חריף של ראש הממשלה, אבל בדברים האלה, בימים האלה, הוא עושה מאמץ עליון וכך גם אני, הרמטכ"ל וראש השב"כ כדי להאיץ את התהליך. אני חושש כי אם אוסיף, אזיק".

הדברים נאמרו כאמור לאחר שמוקדם היום התקבלו דיווחים ממקורות פלסטיניים וישראלים כאחד, על התקדמות משמעותית בשיחות בין ישראל, מצרים והחמאס בדבר הפסקת אש ממושכת ברצועת עזה. ההסכם המתגבש עדיין מותנה בהסכמה של בכירי החמאס בדמשק. ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון אלוף במיל' עמוס גלעד צפוי לצאת בימים הקרובים לקהיר כדי לקדם את המשא ומתן.

אתמול חזר עמוס גלעד משיחותיו עם ראשי המודיעין המצרי בקהיר כשברשותו מתווה מגובש להסכם בין הצדדים. על פי מקורות בלתי רשמיים, מדובר בעסקה שתכלול פתיחה מלאה של מעברי הגבול בין ישראל לרצועה ובין הרצועה למצרים. ההסכם אמור לכלול גם נוכחות של מנגנוני ביטחון של הרשות הפלסטינית הכפופים ליו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו מאזן) במעבר רפיח. על פי המתווה, הפסקת האש תחול לשנה וחצי עם אפשרות להארכה ב-18 חודשים נוספים.

מי שדוחף להסכם בחמאס הוא ראש הממשלה ברצועה, איסמעיל הנייה. ואולם, אבן הנגף העיקרית צפויה להיות השגת הסכמתו של ראש הלשכה המדינית של החמאס בדמשק חאלד משעל, המחזיק בדעות קיצוניות יותר באשר לאופי ההסכם הדרוש.

בשבועות האחרונים משקיע ראש הממשלה אהוד אולמרט מאמץ גדול בניסיון לסכם עסקה עם החמאס על שחרור החייל החטוף גלעד שליט תמורת אסירים פלסטינים. אולמרט אמר באחרונה בכמה שיחות סגורות, כי הוא נחוש למצות את הסיכוי להחזיר את שליט הביתה בטרם יעזוב את לשכת ראש הממשלה. אנשים ששוחחו עמו אמרו ל"הארץ" כי אולמרט מבקש "לנקות את השולחן" לפני סיום כהונתו ולפתור את פרשת שליט.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בשבת האחרונה בראיון לערוץ 2 כי הוא מקווה שניתן יהיה להחזיר את שליט הביתה, אולם להערכתו קיים סיכוי לעשות זאת לאחר הבחירות ולא לפניהן. אתמול אמר ברק כי תוצאות המבצע הצבאי ברצועה "יכולות לסייע לנו להאיץ את תהליך קבלת ההחלטות להביא את שליט הביתה. יידרשו החלטות קשות וכואבות ואני מאמין שיימצאו חברים בממשלה כדי לעשות את הדברים האלה".

במקביל, אביו של שליט, נועם, קרא אתמול לממשלה לנצל את התנאים שנוצרו בעקבות מבצע עופרת יצוקה על מנת להביא לשחרור גלעד לפני תום כהונתה.

"אני פונה אליכם הערב", אמר שליט לתלמידי תיכון "בליך" ברמת גן, ומבקש לא לנוח ולא לשקוט להמשיך את התמיכה הסוחפת, את המעורבות, להמשיך לקרוא בקול רם וברור לממשלת ישראל והעומד בראשה לנצל את ההזדמנות והתנאים שנוצרו על מנת לסיים את הפרשה עצובה הזו, שהתחילה בתחילת המשמרת שלכם ולסיימה עוד לפני תום משמרתכם".

הכתבה: http://news.walla.co.il/?w=/2/1431468

קרדיט לWalla.co.il

יאללה בע"ה, רק שיחזור הביתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...