פוטושופ , CMYK , פילטרים- ומה שביניהם, דחוף,תודה - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פוטושופ , CMYK , פילטרים- ומה שביניהם, דחוף,תודה


shimmi1982

Recommended Posts

שלום חברים,

נתקלתי לאחרונה במשהו מוזר, האמת שלאחרונה כי אופי העבודה שלי היה מאז ומתמיד בפוטשופ היה מיועד למדית מחשב, אז עבדתי בRGB.

לאחרונה אני עובד על הפקת ספר. מה שאומר שהעבודה מיועדת לדפוס.

את כל הניואנסים הקטנים שמשתנים מכורח כך אני מבין (מעבר ל300DPI, מעבר לCMYK , מעבר תצוגה לס"מ/מ"מ מפיקסלים וכו'...)

בכל מקרה, שמתי לב שבמעבר לCMYK נעלמו לי חצי מהפילטרים (או בכלליות- הFILTER GALLERY), כשהעברתי חזרה לRGB הם חזרו.

למה זה? אני לא מוצא סיבה הגיונית לדבר, אם מישהו יסביר לי אשמח.

כמו כן, איך משנים את תהליך העבודה בהתאם? האם לעבוד בRGB, לסיים עם הפילטרים ואז להעביר את המסמך לCMYK? זה קצת מעצבן היות טכלח הסקאלת צבעים שאני בונה עליה תשתנה לי בסוף העבודה, מה שיוביל כנראה לאי שביעות רצון, במקום לעבוד איתה מההתחלה.

ממש מעצבן, מה הקטע הזה?

-אם זה חשוב בצורה כלשהי (למרות שאני לא רואה למה)- הגרסה היא CS4 EXTENDED.

*בנוסף, יש פרופילי CMYK שונים- האם עדיף לבחור את זה האירופאי על פני ברירת המחדל (אמריקאי) ?

*אם יש תובנות נוספות בעבודה בCMYK שעלי לקחת בחשבון מראש אשמח אם תאירו את עיניי בהם.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב השאלות שלך מעסיקות מעצבים ועורכים רבים מאז ומתמיד.

יש 2 אסכולות - הראשונה מעדיפה עבודה ב והמרה ל CMYK בסוף התהליך בלבד (עם תיקונים עדינים ב CMYK אשר ייעודיים להדפסה עצמה), והשנייה מעדיפה שכל תהליך העבודה יהיה במרחב CMYK.

לדעתי האפשרות הראשונה טובה יותר באופן כללי מ 2 סיבות: ראשית, עריכה במרחב הצבעים של המסך שלך היא גמישה, נוחה ורגישה הרבה יותר מאשר עריכה במרחב צבעים נחות. אמנם לאחר ההמרה בסוף חלק מהמידע הולך לפח וחלק אחר פשוט נהרס, אבל אם אתה מנוסה מספיק אז תמיד התוצאה בהמרה ל CMYK בסוף התהליך תהיה טובה לפחות כמו התוצאה לאחר עבודה רק ב CMYK לכל התהליך.

שנית, כפי שאתה אמרת בעצמך - אין דבר כזה CMYK יחיד. כך שאותן הבעיות יתרחשו גם אם תעבוד לאורך כל הדרך בפרופיל מסויים של CMYK, רק כדי לראות בסוף שזהו לא הפרופיל המתאים, ואז שינוי לפרופיל CMYK אחר יהרוס את הכל. אז עדיף לעבוד במצב גם כי זו נקודת בסיס טובה "לרדת" ממנה לפרופיל הרצוי של CMYK.

היתרון של האפשרות השנייה הוא שכדי להשיג תוצאות באמת טובות בראשונה אתה צריך להיות די מנוסה בעבודות מיועדות לדפוס. יתרון נוסף הוא שאתה כביכול לא מאבד שום דבר בסוף מאחר ואין ממש המרה, אבל היתרון הזה נכון אך ורק אם אתה עובד מראש בפרופיל המתאים להתקן ההדפסה בבית הדפוס.

לגבי השאלה איזה פרופיל CMYK לבחור - הכי טוב יהיה ליצור קשר עם בית הדפוס ופשוט לברר איתם. מקומות שונים עובדים עם התקנים שונים ולפעמים גם בתקנים שונים ופרופילי custom משלהם למדפסות. אני יודע שבמקרים רבים עורכים "מסתפקים" בברירת המחדל של CMYK US Web Coated SWOP v2, ויכול מאוד להיות שהתוצאה תספק גם אותך, אבל ברירת המחדל הזו לא מתאימה כ"כ לתקן האירופאי בו עובדים בארץ.

טיפים קטנים לעבודה בפוטושופ במצב CMYK -

1) אתה כן יכול להפעיל את הפילטרים של שכביכול disabled במצב CMYK. הנה הדרך לעשות זאת:

תחת channels, בחר ערוץ ספציפי, למשל cyan, ותראה פתאום את כל הפילטרים נגישים. מה שבעצם צריך לעשות הוא להפעיל את הפילטר על כל ערוץ בנפרד.

אם אתה מוצא את התהליך טרחני מדי, אתה יכול ליצור action שמבצע אותו ממש בקלות :)

2) קביעת צבע "שחור" - שים לב שחוץ מ k = 100, קביעת ערכים גדולים יותר לערוצי הצבע השונים מביאים לשחור עמוק יותר. להרחבה כדאי לעיין כאן:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rich_black

טיפ קטן לעבודה ב RGB - אתה תמיד יכול לעבוד ב ולראות preview של התוצאה ב cmyk לאורך כל התהליך ע"י עבודה עם proof colors. אתה קודם כל בוחר את פרופיל המטרה שלך (נניח working CMYK) בתפריט View->Proof Setup, וכדי לראות איך העבודה נראית בפרופיל הזה ללא צורך להמיר אתה פשוט לוחץ ctrl-Y (או בתפריט View->Proof Colors). היתרון הגדול כאן הוא גישה לכל הפילטרים של מצב RGB.

אתה יכול גם להמשיך לעבוד ב proof colors וזה יהיה דומה מאוד לעבודה תחת CMYK + גישה לכל הפילטרים, ואז אתה כמעט נהנה מ 2 העולמות.

החסרון הוא שאתה עדיין עובד בערוצי צבע של RGB, וזה חיסרון משמעותי בתיקונים שיכולים להיות ספציפיים להדפסה (למשל שיפור רוויית הצבע או קביעת rich black)

שורה תחתונה - מאחר וזו התנסות יחסית מוקדמת שלך בעבודה המיועדת לדפוס, הייתי ממליץ לעבוד מההתחלה ב CMYK לעבודה הזאת,אבל בכל מקרה עליך ליצור קשר עם בית הדפוס כדי לברר מהו פרופיל ה CMYK המומלץ.

מאוחר יותר, כשתשתפשף עם proofing במצב RGB ותכיר טוב יותר את הפרופילים השונים של CMYK, תשיג תוצאות טובות יותר ע"י עבודה ב RGB עם proof colors והמרה בסוף לאחר תיקונים ייעודיים ל CMYK.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדריך מצויין! כל הכבוד. :xyxthumbs:

אני אישית, עובד על וממיר בסיום התהליך ל-CMYK.

בזמן העבודה אני באמת עובד על PROOF COLORS וצבעים כמו ירוק, סגול, כחול ועוד כמה שנחשבים ליותר "בעייתיים" כבר מיוצרים מראש כמו שצריך, כדי שלא יהיו הפתעות בהמרה.

יש לציין שהשאלה היא שאלה חשובה מאוד, והמדריך יכול לסייע לכל מי שמתחיל את דרכו בדפוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...