יש טעם לקנות Xonar D2X אם אני שומע בעיקר mp3? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יש טעם לקנות Xonar D2X אם אני שומע בעיקר mp3?


galz

Recommended Posts

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אחד אומר כן, אחד אומר לא... הרבה כסף מונח על הכף, יש תשובה חד משמעית?

ציוד השמע הוא ATP3 שאני יודע שלא נחשבים למשהו, אבל האוזניות (שאיתן אני שומע בעיקר) הן HD555.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם האוזניות הן איכותיות הן לא ברמה של מערכת סראונד - שבה יש כמה בגדלים שונים

קנה אתה הכרטיס - תבדוק - תחזיר את המוצר תוך 14 יום אם לא תהיה מרוצה...

אבל אני עדיין אומר שלא יהיה הבדל (ואם כן הוא פסיכולוגי ;))

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח הדיון מדבר על סטריאו, לא רואה איך סראונד קשור.

הדאק של הכרטיס הזה(ומעגלי ההגברה שלו) הם בכמה רמות מעל כול כרטיס OB שאני מכיר,

אם זה יהיה שווה לך בסופו של דבר, על זה רק אתה תוכל לענות.

בנוגע לאיכות שמיעה עם , אין מה לעשות, זבל נכנס זבל יוצא, שום כרטיס לא יחולל פלאים בתחום הזה,

אבל... כמו שיוסי אמר, ב-VBR256 ומעלה האיכות לא רעה בכלל.

מצד שני, לטעמי, ככול שהמערכת איכותית יותר, פחות כף להקשיב לקבצים באיכות נמוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין.

במסגרת הציוד שלי והאיכות הלא משהו של קבצי הMP3, יש אולי כרטיס אחר יותר זול שישתלם יותר לקנות, שיתן לי פחות או יותר את אותה תמורה (סה"כ מה שיש לי לא ינצל את כל היכולת של הXONAR אני מאמין?), משהו של m audio או קריאייטיב אולי? או אפילו כרטיס אחר של אסוס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כזה כרטיס עם ATP3 ? ביזבוז מוחלט של כסף. אבל עם HD555 - זה כבר משהו אחר אבל עדיין ההשקעה גבוה יותר מדי. מומלץ לחסוך למערכת רצינית לפני שמשקיעים בכרטיס קול. בשביל באמת להרגיש את ההבדלים בכרטיסים הללו צריך מערכת רצינית. אבל באוזניות שלך בהחלט יהיה אפשר להרגיש בהבדל ברמות הנמוכות של הכרטיסים רק שהן לא מצדיקות קניית כרטיס קול ב 850 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להגיד שאני מחזק את מה שאמר ice2k ..שכרטיס קול טוב הוא לא חזות הכל ..וגם הכרטיס הטוב בעולם יהיה אשר יהיה

הוא כלום..ללא רמקולים+רסיבר שידעו ליצא את האיכויות הללו.... עם זאת לא צריך לרוץ לשבור את קופת החזרזיר :silly:

אתה יכול לקנות במחיר סביר של לוג'יטק 4.1/5.1 שאומנם לא מתיימרים להחליף איכותיים שעולים אלפי שקלים

אבל התמורה בהחלט שווה השקעה סבירה.. ואם תשלב אותו עם כרטיס קול פחות יקר מה XONAR כדוגמאת הCREATIVE X-FI TITANIUM

שעולה פחות מ500 ש''ח כיום...וההבדל בינו לבין הXONAR זעום ממה שראיתי כאשר עשיתי את ההשוואה..לבטח לא כזה שמצדיק 300 ש''ח אקסטרה.

בקיצור מה שאני מנסה להגיד זה שבמחיר של Xonar D2X אחד ... אתה יכול לקנות כרטיס קול כדוגמאת הקריאטיב + ייעודים למחשב..יותר איכותיים ממה שיש לך. ואם אתה מתעקש איש אז תקנה כרטיס...זה או אחר..תשמע איך זה עם הרמקולים הנוכחים שלך...אם לא יהיה ערב לאוזנייך...תמיד תוכל להחליף ..לפחות הכרטיס כבר יהיה בידייך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור מה שאני מנסה להגיד זה שבמחיר של Xonar D2X אחד ... אתה יכול לקנות כרטיס קול כדוגמאת הקריאטיב + ייעודים למחשב..יותר איכותיים ממה שיש לך.

אני בספק שב-300 ש"ח הוא ימצא יותר טובים מה-ATP3.

אין שום סיכוי בעולם שתצליח להבדיל במבחן עיוור בין הכרטיס הזה ובין הכרטיס המובנה שלך (לאחר התאמת אקולייזר/עוצמה בדרייברים) על ATP3. בזבוז מוחלט של כסף.

א. לדעתי הסיכוי שהוא לא יצליח להבדיל במבחן עיוור בין כרטיס OB לכרטיס הזה הוא אפסי.

בין הכרטיס הזה לכרטיסים נורמלים זולים יותר באמת שאין הרבה סיכוי, אבל ה-OB בלוח שלו(במקרה יש לי את אותו לוח) הוא בין הגרועים ביותר.

ב. בהודעה הראשונה נאמר שהוא שומע בעיקר עם ה-HD555, באוזניות, ההבדל בין רצפת הרעש של הכרטיסי OB לבין הכרטיסים היעודיים מתבטא בצורה חריפה למדי, לפני שבכלל מתחילים לדבר על הפרמטרים האחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות.

מוכר סבון, אני מבין שהסונר יהיה קצת בזבוז, אז על מה אתה ממליץ בכל זאת?

דרך אגב, גם עם הכרטיס OB אני שם לב להבדל דיי משמעותי בין הATP3 לHD555, לטובת האוזניות כמובן. שומעים הרבה יותר נקי והבאס יותר נעים לאוזן.

הסיבה היחידה שאני כן שומע מדי פעם בATP היא שאני אוהב לפעמים לשמוע בווליום חזק, ויש לי מין פחד כזה שאם הווליום חזק וצמוד לאוזניים אז השמיעה תפגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז על מה אתה ממליץ?

שאלה קשה, אני לא יודע איך ליצור איכות בסאונד עם מעט כסף. הדעה הרווחת אומרת שזה בלתי אפשרי. יש סכום מינימלי מסויים שאותו תצתרך להשקיע בשביל ליצור איכות סבירה שזה שילוב של מקור, הגברה ורמקולים.

אם חשובה לך איכות - אז אני בכלל היתי משקיע את הכסף במגבר ורמקולים משומשים אבל משהו אמיתי ולא צעצוע ממוחשב. בכדי לפתור חלק מהבעייה של המקור הלא איכותי - היתי מחפש הגברה עם כניסה דיגיטלית (בתקווה שבכרטיס און בורד שלך יש יציאה דיגיטלית). חיבור דיגיטלי משפר פלאים חיסרון משמעותי של DAC גרוע על כרטיס קול, זה משפיע המון באיכות הבאס אבל בכלל לא רק הבאס. הממוצע של און בורד דיגיטלי עם רמקולים ומגבר נורמאלים הוא הרבה יותר טוב מ ATP3 עם כרטיס קול טוב. כרטיס הקול לא ממש ישנה לך את איכות הסאונד ברמקולים - לפחות לא משהו שמוגדר כאיכות (אולי אופי קצת שונה - אבל לא איכות).

אנשים יותר מודאגים מאיכות המקור שלהם כשיש להם ציוד טוב, אחרת זה לא ממש משנה. פשוט כשיש לך רמקולים טובים למשל - האיכות הגרועה של המקור או המגבר פיתאום נחשפת, אבלעם רמקולים יותר פשוטים זה לא כלכך משנה עד כדי כך שזה קריטי להחליף מקור (מקור = כרטיס קול למשל, קומפקט דיסק וכו').

און בורד הוא בעיקר גרוע בחיבור אנלוגי וזה כבר תלוי - כל לוח יגיב אחרת, אבל כולם יהיו גרועים. לכן אם החיבור הוא אנלוגי יש הגיון לקנות כרטיס קול נורמאלי פשוט גם עם ATP3 (אין להם חיבור דיגיטלי - נכון ?) משהו כמו אקסטרים אודיו ב 220 ש"ח שיש לו ממירים לא רעים בשביל המחיר. בכל מקרה זה רק מי שבאמת חשובה לו איכות - מי שמדקדק בנושא ישים לב להבדל, מי שלא אז לא כלכך. למעשה יש אנשים שלא שמים לב להבדל גם במערכות מאוד יקרות. בגלל זה יש אנשים עם נטיות אודיופיליות ויש שלא, האבחנה הזו היא דבר קצת סוביקטיבי ולכל אחד יכולות אחרות בשמיעה והבנה של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...