פורסם 2009 בינואר 1416 שנים שלום, יש ברשותי את המצלמה Canon Eos 350D +עדשה שלא באה איתה בקיט (אין לי את הדגם המדוייק כי היא לא אצלי כרגע..) ופלאש חיצוני (כזה שמתחבר למצלמה ופועל על בטריות משלו ). בכל אופן , אני לא מבין גדול במצלמות ולכן באתי לבקש קצת עזרה. בקרוב יש כמה הופעות של חברים שאני ארצה לצלם (הופעות רוק במועדון כזה, שלא הכי קל למתחילים לצלם בהם עם מצלמה כזו) , ורציתי לבקש קצת עצות. התנאים שכנראה יהיו לי הם חושך (+אורות דיסקו כאלו רגילים כמו בהופעות נורמאליות) ועשן מסריח שתמיד דופקים כדי לעשות פוזה על הקהל. דבר ראשון - אבקש לא לצחוק עליי. זו התנסות ראשונית שלי עם המצלמה(בתנאים כאלו) ויש לי קצת זמן להתכונן איתה אז אני צריך קצת עזרה בנושא. כמה שאלות: 1)האם עליי להשתמש בפלאש (חיצוני\פנימי או כלל לא ) ? הרי הפלאש יחזור בגלל העשן לא? (או שאני סתם יוצא פה אידיוט.) 2)האם עליי להשתמש באחד מה"מצבים" (אני מתכוון לגלגל מצבים הזה שיש ליד כפתור הצילום.. אני רואה פה תמונה של פרח,איש רץ ועוד כמה.. בדרך כלל אני שם על הריבוע האדום שלפי מה שהבנתי הוא אוטומטי, ויש גם ידני) 3)האם לצלם מקרוב או שעדיף רחוק עם זום? (או שזה פשוט נתון לשיקול דעתי? ) אז תודה רבה רבה מראש לעוזרים, סליחה על החפירה ושוב.. אני מבקש לא לצחוק למרות שהשאלות ממש דביליות (במיוחד שאלה 2 שלא ידעתי אפילו איך לנסח). ואשמח מאוד לטיפים מאנשים שמצלמים באירועים כמו הופעות ותנאים כאלו.
פורסם 2009 בינואר 1416 שנים קודם כל. תזכור שצילום זה קודם כל עין, ואחר כך ציוד טכני. צריך שיהיה לך את היכולת לראות את התמונה בסוף. להעביר משהו דרך תמונה אחת. כמו שאומרים - שתמונה אחת תהיה שווה לאלף מילים.אחר כך, תבדוק מה המרחק הפוקאלי של העדשה שיש לך. זה חשוב. עדשה 10-20 לא תהיה מתאימה , ולעומתה , עדשה 50-150 תהיה קלאסית.לגבי "אבקש לא לצחוק עליי" - אתה לא נמצא באיזה פורום זוטרים , אל דאגה. עכשיו - תתחיל לצלם סתם דברים, תתחיל להכיר את המצב M - הלא הוא המצב הידני. תתחיל להכיר את המושגים של צמצם, מהירות תריס. לדוגמה - צמצם 2.8 יהיה מעולה לצילום פורטרייטים כי הוא יוצר הפרדה בין הרקע למה שנמצא בפוקוס, ויוצא לנו תחושה יותר טובה.בקיצור , יש את האתר "קליקי" - אתר מצויין עם כל המידע שדרוש.לגבי השאלה הראשונה - בהופעות צריך פלאש חיצוני, מומלץ עם הקפצה כלפי מעלה עם זוית טיפה אחורית. במועדונים יש הרבה חושך ככה שיהיה לך בעיה בלי הפלאש. תסתכל על כל מיני תמונות ממסיבות - כולן עם פלאש חיצוני עם הקפצה (אתה לא רואה את האור של הפלאש מרוח על הפנים של האנשים).לגבי השאלה השניה - המצבים הם לאנשים שלא רוצים להסתבך עם הגדרות. זה למה אמרתי - כדאי שתלמד על יכולות המצב ה-M. ישנם מצבים סמי - אוטומאטיים כמו עדיפות לצמצם, עדיפות לתריס. אני ממליץ בהופעות להיות עם חצי שליטה על הצמצם, מהירות התריס תשתנה בהתאם. החצאי מצבים האלה מתוארים כך - AV ו-P (ככה זה אצלי לפחות). לגבי כל השאר - תקרא את החוברת של הספר, אתה תבין מה כל אחד עושה בנפרד.לגבי שאלה שלוש, תראה מה כתבתי שורה ראשונה. תרגיש את התמונה.שיהיה לך בהצלחה,נשמח לראות תוצאות
פורסם 2009 בינואר 1416 שנים צריך לזכור שלמבזק יש טווח מוגבל, ובנוסף לכך הוא יוצר צלליות על מהשאחרי האובייקט, או אם יש הפרעות בקו הצילום.אני אישית בהופעה אם הייתי רחוק מהלהקה הייתי משאיר את המבזק בביתומשתמש ב-ISO גבוהה. לצערי התוצאות צילום של 350D ב-ISO גבוההלא ממש זוהרות.אם אתה ממש על הבמה, לא הייתי מבטל את השימוש במבזק. אם ההופעהבמקום סגור, תוכל אפילו לנצל את האפשרויות bounce (החזר בעברית?)של הקירות בשביל לבטל הצללה. שים לב שמבזק נותן גוון לבן לתמונה, ויכוללהרוס חלק מאפקט התאורה הקיים בהופעה.-סיבת עריכה-נתחיל להשתמש בעברית, פלאש שונה למבזק.
פורסם 2009 בינואר 1516 שנים מחבר אוקיי תודה רבה לשניכם.. עוד היום אני יתחיל ללמוד את כל המושגים הבסיסיים השונים ואם תיהיה לי עוד שאלה אני אחזור לכאן :] אהה כן, רק שאלה אחת : לא בדיוק הבנתי מהו פלאש מוקפץ. אשמח אם תוכלו להבהיר לי את העיניין . שוב תודה וסופ"ש נעים
פורסם 2009 בינואר 1716 שנים סתם טיפ, שתיה ושיכורים בטוח יהיו שם, אז1. אל תשתה.2. תמנע מלהתקרב למקומות שרוקדים בהם וכו', חובבי הרוק ידועים כבלגאניסתים לא קטנים ואתה מסכן את הציוד.אני מדבר מנסיון, כי לי שברו את הD80 (עדיין שבורה) שלי.עריכה: בהצלחה, ותהנה.
פורסם 2009 בינואר 1716 שנים קודם כל. תזכור שצילום זה קודם כל עין, ואחר כך ציוד טכני. צריך שיהיה לך את היכולת לראות את התמונה בסוף. להעביר משהו דרך תמונה אחת. כמו שאומרים - שתמונה אחת תהיה שווה לאלף מילים. אחר כך, תבדוק מה המרחק הפוקאלי של העדשה שיש לך. זה חשוב. עדשה 10-20 לא תהיה מתאימה , ולעומתה , עדשה 50-150 תהיה קלאסית. לגבי "אבקש לא לצחוק עליי" - אתה לא נמצא באיזה פורום זוטרים , אל דאגה. עכשיו - תתחיל לצלם סתם דברים, תתחיל להכיר את המצב M - הלא הוא המצב הידני. תתחיל להכיר את המושגים של צמצם, מהירות תריס. לדוגמה - צמצם 2.8 יהיה מעולה לצילום פורטרייטים כי הוא יוצר הפרדה בין הרקע למה שנמצא בפוקוס, ויוצא לנו תחושה יותר טובה. בקיצור , יש את האתר "קליקי" - אתר מצויין עם כל המידע שדרוש. לגבי השאלה הראשונה - בהופעות צריך פלאש חיצוני, מומלץ עם הקפצה כלפי מעלה עם זוית טיפה אחורית. במועדונים יש הרבה חושך ככה שיהיה לך בעיה בלי הפלאש. תסתכל על כל מיני תמונות ממסיבות - כולן עם פלאש חיצוני עם הקפצה (אתה לא רואה את האור של הפלאש מרוח על הפנים של האנשים). לגבי השאלה השניה - המצבים הם לאנשים שלא רוצים להסתבך עם הגדרות. זה למה אמרתי - כדאי שתלמד על יכולות המצב ה-M. ישנם מצבים סמי - אוטומאטיים כמו עדיפות לצמצם, עדיפות לתריס. אני ממליץ בהופעות להיות עם חצי שליטה על הצמצם, מהירות התריס תשתנה בהתאם. החצאי מצבים האלה מתוארים כך - AV ו-P (ככה זה אצלי לפחות). לגבי כל השאר - תקרא את החוברת של הספר, אתה תבין מה כל אחד עושה בנפרד. לגבי שאלה שלוש, תראה מה כתבתי שורה ראשונה. תרגיש את התמונה. שיהיה לך בהצלחה,נשמח לראות תוצאות בהנחה שיש לך פלאש לפחות ה 430EX שאמור להיות לו ה ETLL כדאי לך להשתמש באופציות TV/AV כאשר הם נותנים לך או לשלוט על הצמצם או על התריס (אני משאר שאתה יודע להשתמש במד אור). למרות החסרונות של המצבים לא היתי ממליץ על מצב ה M כי לבחור גם את הצמצם וגם את התריס לוקח המון זמן במיוחד בקנון XT, זמן שיכול לעלות לך בתמונות. תשים לב שאם יש לך 430EX ולא את ה 580EX כדאי לך לתת קצת חסיפת יתר או לעמוד קרוב לבמה כי הוא לא מצליח להאיר כל כך אולמות גדולים ולתת הקפצה טובה (אבל ה 580 עד עכשיו הצליח די טוב בכל המצבים.) אוקיי תודה רבה לשניכם.. עוד היום אני יתחיל ללמוד את כל המושגים הבסיסיים השונים ואם תיהיה לי עוד שאלה אני אחזור לכאן :] אהה כן, רק שאלה אחת : לא בדיוק הבנתי מהו פלאש מוקפץ. אשמח אם תוכלו להבהיר לי את העיניין . שוב תודה וסופ"ש נעים פלאש מוקפץ זה כשהקירות או כל דבר אחר מחזיר את האור ומפזר אותו טיפה יותר , קח לדוגמא את המנורת שולחן שלך אם תכבה את האורות בחדר ותדליק אותה על הקיר אתה תראה עיגול של אור - לא הינו רוצים לקבל כזה על הנושא המצולם נכון? מצד שני תסתכל על שאר הקירות בחדר הם גם מוארים למרות שאין אור ישיר עליהם, מה שבעצם עשיתה זה להקפיץ את האור מהקיר שאליו מקוונת המנורה לשאר הקירות בחדר וקיבלתה אור הרבה יותר חלק אבל יותר מרוכך - וריכוך זה אפקט שאנחנו רוצים להוסיף לתמונה פלאש במצב רגיל: פלאש במצב (טיפה) מוקפץ: מה?!?! מה שבתמונה השניה זה מרכך - דיפיוזר! ממש לא הקפצה! הקפצה זה הקלף אם ראיתה פעם שתוקעים איפה שיש את החלון הדפיוזר המובנה של הפלאש הינה דוגמא: ועדיף להשתמש בזה יותר בצילומים יחסית קרובים לדעתי, בהופעות יותר נוח מהקירות.
פורסם 2009 בינואר 1716 שנים לא הכי טוב להשתמש בנייר שיש ליד הפלאש זה שאפשר להעלות ולהוריד ולהשתמש בזוית פשוט למעלה כזה?
פורסם 2009 בינואר 1716 שנים תרשו לי לעבור מעט על ההגדרות:Bounce Flash: זה כל מצב שבו משתמשים בקירות, מטריות, או כלאובייקט אחר שיחזיר אור ויאיר את המטרה. משמע ברגע שהפלאש (מבזק)לא מכוון באופן ישיר למטרה שלנו.הדוגמא השניה היא גם כן דוגמא של Bounced Flash, פשוט שמו דיפיוזרבשביל לעמעם את האור.השימוש ב-Catchlight (או קלף כפי שהוזכר כאן) הוא גם כן סוג שלBounced flash הוא מומלץ בעיקר לתמונות קרובות כאשר הפלאשעומד בזוית של 90 מעלות למעלה. הוא מקנה יותר חיים לפנים ולעיניים.מוזמנים להסתכל ב-וויקי.
פורסם 2009 בינואר 1716 שנים סטלן - תכלס זה כן הכי טוב אבל בפלאשים הישנים זה קשה יותר לביצוע.ITK - אני לא רואה בדיוק איך דיפיוזר יכול להיות משהו שממנו מוחזר אור, בא לך להסביר לי את ההגיון?
פורסם 2009 בינואר 1716 שנים הדוגמא השניה היא גם כן דוגמא של Bounced Flash, פשוט שמו דיפיוזרבשביל לעמעם את האור.אם תסתכל טוב בתמונה אתה תראה שהמבזק ב-70 מעלות, משמע הוא לאמבזיק באופן ישיר על האובייקט, לכן זה שימוש בטכניקת הקפצה. הדיפיוזרהוא סך הכל בשביל לעמעם את עוצמת הפלאש, הוא לכשעצמו לא טכניקתהחזר של אור.
פורסם 2009 בינואר 1816 שנים מה?!?! מה שבתמונה השניה זה מרכך - דיפיוזר! ממש לא הקפצה! הכוונה הייתה לזווית.לך אתה תמצא תמונות של שניהם בגוגל >_<
פורסם 2009 בינואר 1816 שנים תראה את התמונות בחתימה, הן יוצאות בסדר, אז סביר להניח שאני לא אדיוט מוחלט P:
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.