כרטיס אשראי - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיס אשראי


Demagh

Recommended Posts

היי,

מישו פה מבין בנושא הזה? יודע מה ההבדל בין הכרטיסים?

הצורך שלי הוא לא מי יודע מה.. אני צריך כרטיס שבו ישולם , פלאפון, גיהוץ פה ושם, לא משו רציני. חשוב שיהיה כרטיס בינלאומי, לרכישות מסטים וסקייפ, לדוגמא.

יש המלצה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל אותו חרא.

לי יש מזל שלחברה שאני עובד בה יש הסכם עם ויזה כאל, וקיבלתי ויזה זהב ודיינרס עסקי בלי עמלות. אבל אם אין לך קומבינה כלשהיא, הכל אותו חרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הכרטיס הוא לשימוש כללי ורחב לא הייתי מציע דיינרס כי הרבה עסקים לא אוהבים אותם אם בכלל תומכים בהם.. אותו הדבר עם אמריקן אקספרסס אבל הם הרבה יותר בטוחים לקנייה באינטרנט (למרות ששוב, לא מקובלים בכל מקום) והם מוכנים להחזיר לך כל שנה משהו כמו 1% מהקניות שלך (כאילו הם מחזירים לך כסף) שזה גם לא רע

עכשיו בקשר לקניות בחו"ל - ויזה עובדים בדולרים ואילו מאסטרכארד עובדים ביורו כלומר אם אתה עושה את רוב הרכישות מארה"ב עדיף ויזה ואם אירופה אז עדיף מאסטרכארד.

בכל מיקרה ההבדלים הם לא מאוד משמעותיים למרות שעדיין חוסכים לך קצת כסף פה ושם.

אני עם ויזה ואני מאוד מרוצה גם מהרמת שלהם וגם מהשירות וגם מהשערי החלפה שאני מקבל על קניות בחו"ל (תמיד יכול להיות יותר טוב אבל באמת שהם לא דופקים אותי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמרו לי משו שמאסטרקארד עדיף כי הם מציעים מסגרת אשראי חוץ בנקאית.. ויש להם יותר הטבות משל ויזה..

אבל אם אתם אומרים שאין הבדל..

אז דיירס ואמריקן ירדו מהפרק, לא רוצה כרטיס שלא כולם עובדים איתו.

כנראה המנצח יהיה מאסטרקארד..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמעט ואין מקום שלא מקבל אמריקן אקספרס בימינו, במיוחד בחו"ל..

וכל הפטנטים של מסגרת חוץ בנקאית/פריסת החשבונית מתי שנוח לך זה מסחטת כספים אחת גדולה (ישראקארד/מאסטרקרד MORE, ויזה לאומי מולטי וכו').. השירות עולה איזה 10 שקל בחודש ויכול לחובות שלא תבין מאיפה נפלו עליך..).

העצה שלי, לך לבנק שלך ושאל את הפקידה. תברר אם דרך העבודה או מועדון לקוחות מסוים אתה יכול לקבל בזול יותר/חינם וזהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ להימנע משימוש בכרטיס אשראי. הסיבה לכך שכרטיס אשראי מכניס לחובות. כרטיסי אשראי גורמים לאנשים לקנות יותר מוצרים ממה שהם צריכים או היו רוכשים אם לא היה ברשותם כרטיס. כשאין כסף מזומן לא קונים, אבל כשיש כרטיס אשראי מתחילים לבזבז על שטויות כי לא מרגישים את הכסף. נכנסים לחנויות, אומרים "נו, לא משנה, נעשה 10 תשלומים". אחר כך משלמים משכנתא על מוצרים שלא באמת צריכים.

אם אתה בעל אופי חזק ויכול לשלוט על הוצאות קח אשראי. אבל מניסיוני המר ומניסיון של אנשים רבים אתה סתם תבזבז כסף. אני הגעתי למצב שחצי ממשכורתי ירדה בתשלומים בכרטיס אשראי. תשלומים חנקו אותי. הגרשתי כאילו אני משלם משכנתא ובגלל שהיה חיוב גדול לא היה ברשותי כסף זמין כשבאמת הייתי צריך אותו. לקח לי חצי שנה להתאושש מחגיגת האשראי וזה עוד כלום. אני מכיר אנשים ששקעו עמוק בחובות בגלל חתיכת פלסטיק בצבע זהב.

אני מבין שאתה רוצה כרטיס בגלל הנוחות ואולי גם בגלל הפוזה, אבל תבין, אתה לא באמת צריך אותו. חשבונות אפשר לשלם בהוראת קבע. רכישות בארץ תבצע במזומן או כרטיס דיירקט שזה כמו מזומן. נגיד אתה לא רוצה ללכת לחנות עם 5,000 שקלים בכיס קח איתך צ'ק. היום רוב העסקים עובדים עם ERN או שירות ערבות של לאומי. רכישות בחו"ל אפשר לבצע ע"י העברה בנקאית או כרטיס אשראי בינלאומי חד פעמי שקונים בדואר. ברגע שתשלוט על ההוצאות תחסוך הרבה כסף ותבצע רכישות הרבה יותר חכמות של מוצרים שאתה באמת צריך ולא סתם איזה שטות שגרמה לך להתלהב ואתה רץ לקופה עם כרטיס אשראי ביד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^ שטויות.

מה שמכניס לחובות זה תשלומים, לא כרטיס האשראי בעצמו.

לי אגב יש שני כרטיסי אשראי, שמסגרת האשראי של כל אחד מהם בחו"ל עומדת על משהו כמו 20,000 דולר. האם זה אומר שאני חייב למלא אותה כל חודש? ממש לא.

מי שלא יודע לשלוט בהוצאות שלו, לא יידע לשלוט בהן גם אם ישלם רק בצ'קים או במזומן או בדינר עירקי. כרטיס אשראי הוא כלי מאוד נוח ושימושי, שחוסך המון זמן (וכפועל יוצא - גם המון כסף) - אם כל פעם שהייתי צריך לשלם על משהו הייתי צריך ללכת לכספומט, הייתי מתאבד. לא צוחק. (טוב אולי קצת). ועל רכישות באינטרנט בכלל אין מה לדבר בלי כרטיס אשראי.

מה שכן, הפעם האחרונה ששילמתי על משהו בתשלומים הייתה לפני חמש שנים. זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה, ומזה באמת צריך להזהר. כל פעם שאתם קונים משהו ב-36 תשלומים, אתם מוסיפים עוד 30 שקל לחיוב החודשי. ועוד 30 שקל. ועוד 30 שקל. בסוף תגלו שכל חודש יורדים לכם מאות שקלים מהחשבון בלי שרכשתם שום דבר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חח, אני דווקא מאוד יכול לשלוט בעצמי, וכן, אני צריך אשראי בשביל הנוחות, לא בשביל הפוזה.

אני יודע שעם אשראי לא מרגישים את הכסף, אבל אני חושב שאני מספיק בוגר ואחראי כדי לשים גבולות.

למשל, כשהתחברתי לספקית חדשה, הייתי צריך לחכות עד שישלחו לי טופס של הוראת קבע, ללכת לבנק, להחתים, לשלוח בחזרה. את כל הפרוצדורה הזאת היה אפשר לצמצם ל 20 שניות של אמירת כרטיס אשראי.

אני ממש לא מתכוון לרוץ למחסני חשמל ולהתפנק ב LCD 50" ב 36 תשלומים.

בכל הזמן שיש לי חשבון בבנק (שזה שנה וחצי, בערך?) נכנסתי רק פעם אחת למינוס.

ואני באמת אלך לבנק וזהו... אני עובד , אני בטוח שיש להם קומבינה כלשהי :)

*עריכה*

תכלס, כמו שדן אמר, הרבה יותר נוח וזול לשלם באשראי.

למה?

כי כל פעם שאתה רוצה לקנות משהו, אתה מוציא סכום עגול גדול יותר מהכספומט, ואז שאר הכסף כבר הולך לאנשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^ שטויות.

מי שלא יודע לשלוט בהוצאות שלו, לא יידע לשלוט בהן גם אם ישלם רק בצ'קים או במזומן או בדינר עירקי. כרטיס אשראי הוא כלי מאוד נוח ושימושי, שחוסך המון זמן (וכפועל יוצא - גם המון כסף) - אם כל פעם שהייתי צריך לשלם על משהו הייתי צריך ללכת לכספומט, הייתי מתאבד. לא צוחק. (טוב אולי קצת). ועל רכישות באינטרנט בכלל אין מה לדבר בלי כרטיס אשראי.

זהו שלא. כאשר אדם עובד רק עם מזומן הוא מוכרח לחשב כל הוצאה והוצאה. אין ברשותו אשראי. נגמר הכסף זהו. אין יותר. אם אני מעמיד לרשותי תקציב מסויים בחודש, במזומן, אני מגביל את עצמי. אם אני הולך לחנות ורואה מוצר שאני אוהב, אני אומר לעצמי יש לי רק X שקלים בארנק, אני צריך לקנות עוד א, ב, ג, ד, אני לא יכול להרשות לעצמי את המוצר הזה והאמת אני לא באמת צריך אותו. אפשר לחיות גם בלי.

אתה אולי לא מרגיש את זה כי אתה יודע לשלוט בהוצאות, אבל הרבה אנשים בארץ ובעולם לא יודעים וכרטיס אשראי גורם להם לשקוע עמוק בחרא. אני רואה כל יום אנשים בלי אגורה על התחת עושים 24 תשלומים על שטויות שהם לא צריכים ומבזבזים כסף על פיתויים של רשתות שונות. היום, למשל, הייתה לי אפשרות לרכוש ב-2000 שקלים במקום 4200. מחשב חדש לחלוטין, השתמשו בו בקושי שבועיים. אפילו לא הורידו את המדבקות. בימים ההם הייתי רוכש את המחשב הזה בלי לחשוב פעמיים, אבל היום בגלל שאני עובד עם מזומן (ומדובר באדם פרטי) אני לא בזבזתי כסף על שטות שאני לא באמת צריך.

אבל עזוב, חבל להתווכח איתך. מאז שהפסקתי להשתמש בכרטיס אשראי ההוצאות החודשיות שלי ירדו בעשרות אחוזים. אני בוודאות מאותם אנשים אימפולסיביים שנוטים לבזבז כסף על שטויות ושימוש במזומן גורם לי לחשוב עשרים פעמים לפני שאני רוכש משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בגלל שאתה לא יכול לשלוט בעצמך, כמו אמא שלי למשל. הוצאות האשראי שלה בחודש היו תמיד כפולות מהמשכורת.

אנשים שיודעים בדיוק למה מיועד האשראי ויכולים לנהל תקציב נכון רק ירוויחו ממנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח DannyKatz

יש יתרון לכרטיס אשראי Business או Gold לפעמים, כי הוא נותן הטבות שונות כמו כניסה חינם לשמורות טבע, או לטרקלין דן בנתב"ג

אם יש לך אפשרות...

כמו כן, יש כל מני כרטיסים של מועדוני לקוחות, ואז תקבל הנחות נוספות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...