סוללה קופצת מכ-55% ל-7% באופן פתאומי - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סוללה קופצת מכ-55% ל-7% באופן פתאומי


rsigall

Recommended Posts

שלום,

ברשותי מחשב 530.

קרו לי כמה מקרים בהם הסוללה איבדה זמן לפתע - זה קורה כאשר הסוללה מגיעה לסביבות ה-55% ושניה לאחר מכן היא יכולה לקפוץ ל-7%.

זה לא קורה תמיד, אבל קורה לעיתים. ניסיתי לפרוק עד הסוף ולטעון ברצף. הורדתי את התוכנה Battery Check ששם רשום תחת Storage Capacity כמעט לגמרי High וב-Health רשום good - מצורף צילום מסך.

האם יש דרך לבדוק יותר טוב אם יש בעיה עם הבטריה?

בנוסף, לפני כחודש התקנתי XP על המחשב (קודם היה ויסטה) - ייתכן שמשהו לא בסדר? יש איזשהו דרייבר שקשור לסוללה (באתר של לא היה - הורדתי את כל הדרייברים שהיו שם והתקנתי אותם)?

בתודה מראש,

רון.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה שצריך לעשות כיול למד הסוללה. בחלק מהמחשבים אפשר לעשות זאת דרך ה- או דרך תוכנה ב-.

אם אין לך במחשב אפשרות כזו, אתה יכול לפרוק את הסוללה עד הסוף (כלומר לרוץ איתה על 100% עד שהמחשב נכבה, לא לתת לו להיכנס למצב שינה ב-2%), לטעון אותה שוב ל-100% ולחזור על התהליך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית - תודה על התגובה.

אבל כפי שרשמתי (אולי לא הייתי ברור מספיק) - עשיתי את זה כבר (יש את העצה הזו גם באתר של - אין לי אפשרות כזו אז פרקתי

עד הסוף וטענתי ושוב פרקתי) - אך התופעה חזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם סוללות ליתיום, פריקה מלאה לא רק שאינו אידיאלי, הוא בעצם מזיק. הסוללה של המחשבים הניידים למשל, בנויים מכמה וכמה תאים. פעולה של פריקה מלאה מאמצת את התאים החלשים יותר( הם לא זהים לגמרי ) ולכן פעולה זו מזיקה ( כפי ששניכם אמרתם ). היות ומערך הסוללות בונה סוללה אחת גדולה, מספיק שאחד מהם יהיה חלש , כל הסוללה תהיה חלשה. לכל (לרוב) הסוללות הללו יש מנגנון הגנה שמונע מהם להתרוקן עד למתח נמוך מידי הפוגע מהם. בכל זאת, פריקה מלאה יכולה להזיק.

הגוורם הגדול ביותר על חיי הסוללה, במיוחד עבור מחשבים ניידים, היא הטמפרטורה בה הסוללה נשמרת.

למשל, אם נשמור את הסוללה בטמפרטורה של 40 ° C יוביל לאובדן של יותר מ -15% במהלך שנה אחת! זאת לעומת אובדן של 2% בטמפרטורה 0 ° C וכן אובדן של 4% אם נשמור עליה בטמפרטורת החדר (כ -25 ° C) <- פרט חשוב.

אם ברצונכם לאחסכן סוללה, במקום להשתמש בה, יש לעשות זאת כאשר היא תהיה טעונה ב 40% ובטמפרטורת החדר או 0 מעלות.

אם נשאיר אותה טעונה ב 100% בטמפרטורה של40° C הסוללה תאבד מיכולת כ35% כבר בשנה הראשונה!

לפי ויקיפדיה: אם נשאיר סוללה טעונה ב 100% ( Li-ion ) אפילו ב 25 מעלות היא תאבד בסופו של דבר 20% קיבולת בשנה. הפסד זה נובע מחימצון אשר גורם לעלייה בהתנגדות תא (התאים שהזכרתי קודם לכן ) עד לנקודה שבה התנגדות הסוללה תהפוך להיות הצרכן. כלומר, לא נוכל להשתמש בסוללה יותר.

ראיתי פתרון שעזר למישהו ב . הוא פרק אותה לגמרי, ושם אותה בשקית. הכניס למקפיא למשך 12 שעות. הוציא, חיכה שהסוללה תגיע לטמפרטורת החדר ועשה 3 מחזורי פריקה וטעינה וזהו... סידר!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...