שאלה לגבי מדיניות החזרה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי מדיניות החזרה


ABL

Recommended Posts

קניתי לאחרונה מחשב ומהרגע שהוא הגיע אלי היו לי מסכים כחולים ותקיעות במשחקים ואפילו בויסטה

אחרי שבוע של ניסיון להחליף את הוינדוס ב64 ו32 וכדומה נשארה הבעיה והבאתי את המחשב לחנות ואמרתי להם את הבעיה

הם כמובן האשימו אותי שלא התקנתי נכון וחרטות כאלה (ואני מעולה במחשבים).

אחרי שבדקו שמו לי מקורי שלהם וכל הדרייברים וטענו שהכל תקין. שמחתי שהתקינו וינדוס בחינם ולקחתי את המחשב אלי.

אחרי ששמתי כמה משחקים שמתי לב שאין מסכים כחולים יש רק תקיעות וגם בוינדוס בעבודה רגילה.

לי ממש נמאס ואמרתי להם תחזירו לי את הכסף ותקחו את המחשב אליכם זה לא הגיוני מה שהולך.

הם טוענים שלא מחזירים אלא מתקנים! ושאם אני רוצה להחזיר %20 מגיעים להם כי השתמשתי במחשב!

האם זה הגיוני?! אנא עזרו לי!

לא עברו עדיין 14 יום מהקניה לא מגיע לי החזר כספי מלא??

האם אפשרי לרשום את שם החנות פה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך כאן בעיה מורכבת

האם רכשת את המחשב כמוצר אחד קרי האם הוא היה משהו שהם היו צריכים להרכיב במיוחד בשבילך או על פי הזמנתך ?

האם הם הרכיבו או קנית חלקים שאתה הרכבת ?

על כל מקרה על פי החוק צריך להיות להם שלט על יד ו / או מעל הקופה אשר מסדיר את נושאי ההחזרה - שים לב שהם אינם מחוייבים להחזיר כסף - אבל הכל הכל לפי השלט - זה עקרוני ביותר כי החוק אומר שאם הם מידעים אותך על הגבלת העיסקה ע"י השלט ליפני שאתה משלם - זו בעיה שלך והם לא חייבים להחזיר כסף ,

אם אין להם שלט ( ואתה יכול להביא הוכחות ע"י צילום אזור הקופה - זה כבר נעשה הדבר הזה וקביל בתור הוכחה - רק מה יתכן והם ימנעו ממך לצלם - עדיין דיני הראיות אוחזים אם תביא איתך עוד מישהו שיעיד ו / או תצלם בכל זאת מבלי שידעו ו / או בהפתעה קרי אל תודיע להם - פשוט שלוף צלם וצא - זה חוקי )

אז אם אין להם שלט המסדיר את תנאי העיסקה הם חייבים על פי חוק להחזיר לך את מלא הסכום :gguyz:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא עברו עדיין 14 יום מהקניה לא מגיע לי החזר כספי מלא??

האם אפשרי לרשום את שם החנות פה?

א. אין כזה חוק. זו המצאה של הצרכן הישראלי.

ב. מדובר בתוכנה. לא ניתן להחזיר מוצר שאפשר להעתיק אחרי הפתיחה.

ג. הבעיה אצלך במחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי את המחשב כולו כחבילה מוכנה שיש להם באתר

ולא נראה לי שיש להם שלט

נראה לי לבוא ולצלם יהיה מעשה די מכוער...

אם לפי החוק רשום:

"במקרה כזה החוק מעניק לצרכן סעד עצמי של ביטול עסקה, וזכות להחזר כספי מלא.

אם העוסק עובר על החוק ולא מציג בחנות את מדיניותו לעניין זה, קיימת סנקציה והיא הזכות לבטל את העסקה, כשזכות זו היא חד צדדית תוך 7 ימים מיום הסירוב, ואין לתנאים הרשומים בהזמנה או בקבלה למשל, כל תוקף משפטי.

הצרכן רשאי להחזיר את המוצר תוך 7 ימים מיום הסירוב, והעוסק חייב להחזיר לו את כספו באותם אמצעי תשלום. מובן שעל הצרכן להחזיר את המוצר במצב טוב כפי שקיבל אותו, ופתיחת האריזה לא מהווה הרעה במצב המוצר."

אז באמת מגיע לי החזר כספי מלא לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכוער ???

ברגע שתגיש תלונה הם יתלו שלט ויגידו שהשלט היה רק לא ראית , גם אז תחשוב שזה מכוער , אבל לא תוכל לעשות כלום בנידון - הצילום של אזור הקופה הוא עובדה מצערת שאנשים נאלצו לעשות כדי לקבל את כספם בחזרה .

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אין כזה חוק. זו המצאה של הצרכן הישראלי.

ב. מדובר בתוכנה. לא ניתן להחזיר מוצר שאפשר להעתיק אחרי הפתיחה.

ג. הבעיה אצלך במחשב.

א. החוק להגנת הצרכן קיים ועוד איך

ב. בהנחה שהבעיה נמשכת לאחר פרמוט ואף החלפת גרסא, היא חייבת ליהיות חומרתית ולא תוכנתית.

ג. וזאת בידיוק הסיבה שהוא רוצה להחליף את המחשב.

קניתי את המחשב כולו כחבילה מוכנה שיש להם באתר

ולא נראה לי שיש להם שלט

נראה לי לבוא ולצלם יהיה מעשה די מכוער...

אם לפי החוק רשום:

"במקרה כזה החוק מעניק לצרכן סעד עצמי של ביטול עסקה, וזכות להחזר כספי מלא.

אם העוסק עובר על החוק ולא מציג בחנות את מדיניותו לעניין זה, קיימת סנקציה והיא הזכות לבטל את העסקה, כשזכות זו היא חד צדדית תוך 7 ימים מיום הסירוב, ואין לתנאים הרשומים בהזמנה או בקבלה למשל, כל תוקף משפטי.

הצרכן רשאי להחזיר את המוצר תוך 7 ימים מיום הסירוב, והעוסק חייב להחזיר לו את כספו באותם אמצעי תשלום. מובן שעל הצרכן להחזיר את המוצר במצב טוב כפי שקיבל אותו, ופתיחת האריזה לא מהווה הרעה במצב המוצר."

אז באמת מגיע לי החזר כספי מלא לא?

זכותך לצלם, ולו רק בשביל להוכיח אחר כך שלא היה שום שלט.

חוץ מזה, גם אם יש שלט, כדאי לבדוק אם הוא מתאים לתקנות (שלט קטן מידי, לדוגמא, כאילו לא קיים בכלל)

בהנחה שהוא לא כתב שום מדיניות בחנות עצמה ובהתאם לחוק, החוק מחייב אותו להחזר כספי מלא, ובאותו אמצעי ששילמת בו בעצמך (אל תקבל זיכוי לקנייה עתידית, רק כסף).

בנוסף, אתה מחזיר את זה בגלל פגם - הוא מחוייב לספק לך מוצר תקין, ולא משנה מה.

סעיף 31א בחוק להגנת הצרכן (יש לו עוד סעיפים, אבל הם לא רלוונטיים לעניין):

31א. נקשרה עסקה בין עוסק לצרכן והעוסק הפר, בקשר לאותה עסקה, הוראה מההוראות המפורטות להלן, רשאי בית המשפט לפסוק, בשל אותה הפרה, פיצויים שאינם תלויים בנזק (בסעיף זה – פיצויים לדוגמה), בסכום שלא יעלה על 10,000 שקלים חדשים:

(1) ביקש צרכן כי עוסק ישיב לו את התמורה ששילם ובאופן שבו שילם, לפי סעיף 4ג(ב), לאחר שהעוסק לא פעל בהתאם למדיניות החזרת טובין המפורטת במודעה לפי סעיף 4ג(א) – והעוסק לא השיב לצרכן את מלוא התמורה כאמור;

(2) ביקש צרכן כי עוסק ישיב לו את התמורה ששילם ובאופן שבו שילם, לפי סעיף 4ג(ב) ו-(ג), לאחר שהעוסק לא הציג מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם, לפי סעיף 4ג(א) – והעוסק לא השיב לצרכן את מלוא התמורה כאמור;

הערה:

הידע שלי במשפטים נמוך, ולא כדאי להסתמך על שום דבר פה בלי חוות דעת שניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכוער ???

ברגע שתגיש תלונה הם יתלו שלט ויגידו שהשלט היה רק לא ראית , גם אז תחשוב שזה מכוער , אבל לא תוכל לעשות כלום בנידון - הצילום של אזור הקופה הוא עובדה מצערת שאנשים נאלצו לעשות כדי לקבל את כספם בחזרה .

בהצלחה.

העיניין הוא גם שהאחראי אמר לי שהם מוכנים לתקן כל בעיה שתיהיה והם לא מתחמקים מפגמים וכדומה..

אבל לאור זה שהם מטרטרים אותי כל הזמן ומאשימים אותי שאני לא יודע להתקין דרייבירים כאילו אני טמבל מרגיז אותי מאוד

פשוט גוג מגוג מה שהולך בארץ..

בארה"ב אתה מחזיר והם לא אומרים מילה.. החוקים בארץ לא עוזרים לצרכנים בגרוש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לתקן ?

המוצר אמור להיות חדש - לא מתוקן - :bash:

אתה שילמת עבור מוצר חדש לא עבור מוצר מקולקל שהם יתקנו על חשבונם

אם אתה לא רואה את ההבדל - אז בטח אתה מרגיש אותו - הם תפסו פראייר והם לא מתכוונים לתת לו ללכת כל כך מהר - זהו

תחזיר ודרוש כסף בחזרה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. החוק להגנת הצרכן קיים ועוד איך

ב. בהנחה שהבעיה נמשכת לאחר פרמוט ואף החלפת גרסא, היא חייבת ליהיות חומרתית ולא תוכנתית.

ג. וזאת בידיוק הסיבה שהוא רוצה להחליף את המחשב.

א. החוק להגנת הצרכן מחייב כל חנות לתלות במקום גלוי מדיניות החזרת מוצרים שלא עקב בלאי. במקרה ואין שלט כזה אז ורק אז הצרכן ראשי לדרוש זיכוי כספי מלא. במקרה ויש שלט הלקוח יכול ללכת להזדיין.

ב. אכן כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצרכן יכול וצריך לקחת בחשבון את תנאי ההחזרה בזמן הקניה - ואם הוא לא עושה זאת- אז באמת הוא יכול ללכת לה****

המטרה של החוק היא לתת ללקוח את היכולת לבצע שיקול דעת מיטבי בעת ביצוע ברכישה ומהווה תיקון למצב הקודם בו היה הצרכן עיוור למדיניות ההחזרה של אותה החנות , כמו כן יכולה החנות להשתמש במדיניות החזרת המוצרים כמקדם מכירות .

עבורי דבר ראשון בשיקולי הרכישה היא סקירה וברור של מדיניות ההחזרה - מה שמקל עלי את הבחירה לביצוע רכישה בחנויות בהן מדיניות ההחזרה נותנת לי את האפשרות להחזרה של המוצר וקבלת הכסף בחזרה כנגד חשבונית . חנויות אשר אין בהם החזרה ו / או קבלת זיכוי בלבד - אני שוקל מה אעשה עם הזיכוי עוד בטרם רכשתי את המוצר שלשמו ניכנסתי , אם לא מצאתי משהו אחר שאני ארצה לרכוש במסגרת המחיר אני אמנע מלבצע רכישה שם .

מה שלא אומר שתוכנית זו היא חסינת פאקים לדוגמה : בבאג רציתי לרכוש כבל ( 89 שח' ) לא התאים אז בסוף מצאתי את עצמי רוכש מוצר ב 589 שח' כי יש רק זיכוי ( מזל שזה היה "יום שישי השחור ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. החוק להגנת הצרכן מחייב כל חנות לתלות במקום גלוי מדיניות החזרת מוצרים שלא עקב בלאי. במקרה ואין שלט כזה אז ורק אז הצרכן ראשי לדרוש זיכוי כספי מלא. במקרה ויש שלט הלקוח יכול ללכת להזדיין.

ב. אכן כן.

א. רק בהנחה שהשלט עצמו לא עובר על שום חוק, שום התחייבות בעולם לא יכולה למנוע מהלקוח כמה מהזכויות הבסיסיות (חוזה לא תקף).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...