DxO Labs בדקו 33 מצלמות DSLR עם חיישן APS-C - פנטקס תפסו את רוב המקומות בצמרת - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

DxO Labs בדקו 33 מצלמות DSLR עם חיישן APS-C - פנטקס תפסו את רוב המקומות בצמרת


rangerman

Recommended Posts

כדי לראות את הרשימה, הכנסו לדף הזה ובחרו בתפריט Sensor format ב-APS-C (קרופ 1.5 או 1.6). הנה השישייה הראשונה:

1. ניקון D90

2. GX20 (למעשה פנטקס K20D עם קושחה של ומספר שינויים קוסמטיים)

3. פנטקס K10D

4. ניקון D300

5. פנטקס K200D

6. פנטקס K20D

בהמשך הרשימה אפשר למצוא הרבה מאוד מצלמות נחשבות, כגון ניקון D2X, D80 ו-D200, קנון 40D, 50D ו-450D, פוג'י S5 ואחרות. המצלמה היחידה שמשמעותית לדעתי ברשימה הזו היא הסוני A700.

חבל שאין להם דירוג שבודק איכות-תמונה לדולר ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצד אחד נחמד לראות שהקנייה האחרונה נמצאת במקום הראשון בקטגוריה

אבל מצד שני המבחן הזה מעלה כמה שאלות

אם הסמסונג היא בעצם פנטקס בשינויים קוסמטיים אז למה ההבדלים הדי משמעותיים במיקום בטבלה?

איך בכלל הדרוג הזה נקבע? (קצת מוזר שהדי 90 מדורגת מעל הדי 300 שלשניהם חיישן זהה)

קיצר הייתי שמח למעט הסברים איך כל העניין נעשה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שטויות במיץ עגבניות שמן הסתם עומדים אחריו פאנבויס של ניקון וקאנון כמו שקורה בביקורות של DPREVIEW לאחרונה.

החיישן בD90 D300 הוא זהה לסוני A700 (ואחרי העדכון האחרון לA700 שהוריד את ניקוי הרעש מהחיישן עצמו שלטעמם של משתמשים מסויימים פגע באיכות)

אין שום הבדל בין החיישנים - ההבדלים היחידים בין המצלמות הוא עיבוד התמונה במנוע הJPEG במצלמה עצמה. (מה שלא רלוונטי לאף צלם רציני שמצלם בRAW ומעבד את התמונות אחר כך בפוטושופ או בתוכנות אחרות).

הפנטקס K10D לא ממש רלבנטית וברור בגלל שבגלל צפיפות הפיקסלים בה ביחס לK20D הרעש בISO גבוה יהיה נמוך יותר.

עניין הדירוג ממש לא נראה לי מאחר שהוא מתבסס בעיקר על פרמטרים של טעם אישי של הבוחנים ולא על פרמטרים מקצועיים.

ואם היה עניין של טעם אז כל חובבי מינולטה לשעבר יעדיפו את סקאלת הצבעים של הסוני על זאת של הניקון. נקודה.

לגבי הסמסונג/פנטקס - מדובר בשיתוף פעולה כלכלי מוחלט בין שתי החברות (מה שככל הנראה יהפוך בסופו של דבר להשתלטות מוחלטת של סמסונג על פנטקס

ורק שמירת השם המקורי של פנטקס בניגוד למה שקרה עם סוני/קוניקה מינולטה).

לפני שנותנים את כל המקומות לפנטקס, ובכך משפיעים משהו בפרסומת סמוייה על השוק, צריך לציין שלמרות שפנטקס היא אחלה חברה, טכנולוגית מיקוד העדשות שלהם היא האלמנט הכי מגביל במצלמות האלה, אני לא מדבר על חיישני המיקוד אלא על המיקוד המכני של העדשה עצמה. מה שהופך אותן לאיטיות מכל המתחרות שלהם כרגע. ומחברה רצינית כמו פנטקס הייתי מצפה שישדרגו את השיטה כבר לפני 15 שנה. לכן ברור שזה לא רציני.

מנסיון אישי הסוני A350 אוכלת בכל פרמטר (כולל רעש) את הD60/D80/D200 של ניקון שמיוצרות עם אותו חיישן שיש בסוני A100/A200/A300

פוג'י S5 שפג תוקפה עוד ביום שהיא יצאה לשוק. (6 מגה עם אינטרפולציה ל12 ומחיר אסטרונומי)

ובכלל ניקון (להוציא את הסופר החדשה על החיישן של שיצאה עכשיו) מפגרת בדור שלם אחרי קנון (ועכשיו גם אחרי סוני). מבחינה טכנולוגית.

----------------------------------------------------------------------------------------------

*אגב, שנים אני עובד ומצלם עם ציוד של ניקון, ונכון שהעדשות שלהם נהדרות והעליונות שלהם בעולם הפילם אכן היתה משמעותית במשך שנים בעיקר בגלל מצלמות נהדרות לצערי לניקון בעידן הדיגיטלי ובעולם הDSLR בפרט, אין תשובות תחרותיות איכותיות מספיק לקאנון וכרגע גם לא לסוני (בייחוד ברמת המחירים של לעומת ניקון).

** אני חייב להסתייג ולהוסיף שכיום בכל החברות הגדולות שמייצרות DSLR איכות העדשות (הטובות) היא איכות נהדרת, כך ששוב גם היתרון שפעם היה לניקון על האחרות (ולא תמיד ברור שהיה כזה) מתבטל לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החיישן בD90 D300 הוא זהה לסוני A700 (ואחרי העדכון האחרון לA700 שהוריד את ניקוי הרעש מהחיישן עצמו שלטעמם של משתמשים מסויימים פגע באיכות)

אין שום הבדל בין החיישנים - ההבדלים היחידים בין המצלמות הוא עיבוד התמונה במנוע הJPEG במצלמה עצמה. (מה שלא רלוונטי לאף צלם רציני שמצלם בRAW ומעבד את התמונות אחר כך בפוטושופ או בתוכנות אחרות).

החיישנים של ה-D90 ו-D300 דומים, אבל הם מן הסתם לא זהים. פילטר ה-AA הוא חלק בלתי נפרד מהאיכות (ספצפית ההפרדה) שניתן לקבל מחיישן:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond90/page33.asp

לגבי ה-A700, אתה מכיר דרך לקבל מהחיישן שלה RAW של 14 ביט? אני לא.

הפנטקס K10D לא ממש רלבנטית וברור בגלל שבגלל צפיפות הפיקסלים בה ביחס לK20D הרעש בISO גבוה יהיה נמוך יותר.

ה-K10D כן רלוונטית כי ההשוואה לא מיועדת רק למי שמתכוון לקנות חדשה, אלא גם למי שמעוניין ללמוד על ההבדלים באיכות בין מצלמות עכשוויות לאלה שאותן הן מחליפות.

לגבי רעש, צפיפות הפיקסלים היא רק פרמטר אחד שמשפיע על רעש. אם היא הייתה הפרמטר היחידי שהיה משפיע אז למצלמה כמו ניקון D2H (עם 4 מ"פ) היה ISO גבוה עדיף על פני זה של כמו ניקון D90 (עם 12 מ"פ). בפועל זה לא המצב - לא ב-RAW ולא ב-JPEG. ה-D2H קיבלה 352 בפרמטר Low-Light ISO, בעוד ה-D90 קיבלה 977, הפרש של יותר מסטופ לטובת המצלמה עם הפיקסלים הצפופים.

עניין הדירוג ממש לא נראה לי מאחר שהוא מתבסס בעיקר על פרמטרים של טעם אישי של הבוחנים ולא על פרמטרים מקצועיים.

הוא לא. קרא את הפרטים על מתודולוגיית המבחן שלהם.

לפני שנותנים את כל המקומות לפנטקס, ובכך משפיעים משהו בפרסומת סמוייה על השוק, צריך לציין שלמרות שפנטקס היא אחלה חברה, טכנולוגית מיקוד העדשות שלהם היא האלמנט הכי מגביל במצלמות האלה, אני לא מדבר על חיישני המיקוד אלא על המיקוד המכני של העדשה עצמה. מה שהופך אותן לאיטיות מכל המתחרות שלהם כרגע.

מודול הפוקוס של פנטקס עדיף על פני כל המתחרים שברמת מחיר דומה (9 חיישנים מוצלבים) וממשחקים שלי עם גופים עם המנוע פנימי (פנטקס, ניקון, ומינולטה), המנוע של פנטקס ב-K10D וב-K20D עושה רושם של חזק יותר מזה של המתחרים. יש למערכת הפוקוס שלהם חסרונות אחרים:

- האלגוריתמים של צפיית תנועה פחות טובים

- אין AF Assist (גם אצל רוב המתחרים אין)

את החיסרון השני ניתן לפתור עם חיצוני.

מנסיון אישי הסוני A350 אוכלת בכל פרמטר (כולל רעש) את הD60/D80/D200 של ניקון שמיוצרות עם אותו חיישן שיש בסוני A100/A200/A300

אז איך אתה מסביר את הביקורת הצוננות על איכות התמונה של המצלמה?

פוג'י S5 שפג תוקפה עוד ביום שהיא יצאה לשוק. (6 מגה עם אינטרפולציה ל12 ומחיר אסטרונומי)

נראה שפיספסת את הפואנטה של המצלמה הזו. טווח דינמי.

ובכלל ניקון (להוציא את הסופר החדשה על החיישן של שיצאה עכשיו) מפגרת בדור שלם אחרי קנון (ועכשיו גם אחרי סוני). מבחינה טכנולוגית.

ניקון מפגרת אחרי וקנון מבחינה טכנולוגית, ועוד ב"דור שלם"? זה חדש לי. תרגיש חופשי לפרט :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...