מחשב נייד בכ-4000 ש"ח (עם נטייה לגיגהבייט) - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נייד בכ-4000 ש"ח (עם נטייה לגיגהבייט)


LittleWing

Recommended Posts

עברתי על הרבה נושאים רלבנטיים בפורום, והנה הדרישות שלי:

אני צריך מחשב נייד לצרכי סטודנט (ז"א שגם תוכנות כבדות יחסית יעבדו. עם השוק ניידים של היום זה די לא בעייה, אני רואה). ראיתי שיש כאן הרבה המלצות לגיגהבייט שנותנים תמורה טובה יותר למחיר, יחסית למתחרים כמו דל.

כמו כן, ההעדפה שלי היא ללא מערכת הפעלה! ויסטה לא מתאים לי בכלל. קרוב לודאי שאתקין אקס.פי. לצרכים בחלונות, ובנוסף לינוקס - Ubuntu, שהוא די מתאים לי לצרכים אחרים (אחרי הכל אני לומד בפקולטה למדעי המחשב).

מה שאומר שלרוב ההתלבטות שלי בין Gigabyte, (ללא מ. הפעלה), ואולי LG (כנ"ל).

נושא נוסף הוא הכרטיס מסך. מצד אחד, אני כמעט ולא משחק במשחקים, אבל מצד שני תמורת סכום יחסית קטן, אולי הייתי רוצה לקבל כ. מסך חלש ולא משולב, בשביל שאפשרות המשחקים מדי פעם גם תהיה זמינה (כי אחרי הכל, זה גם יהיה תחליף למחשב השולחני המיושן שלי). למשל בסדרת ה-566 של גיגהבייט יש את האפשרות ל-Nvidia 8400GS, אך גם קראתי כאן בפורום שיש בעיות עם הסדרה הזאת. חימום יתר, שיכול להשפיע גם על הרכיבים האחרים בנייד מן הסתם.

יש לי 2 שאלות בנושא:

1. מה באמת הסיכון בכך שיווצר עודף חום שעלול לגרום לנזק למחשב?

2. מה יהיה הפרש בחיי הסוללה לעומת נייד עם כ. מסך מובנה כמו X3100 או משהו בסגנון?

שאלה נוספת לגבי גיגהבייט, בעיקר סדרה 566 ו-468:

יש איזה פיצ'רים חשובים שחסרים בניידים האלה לדעתכם? לעומת נניח Inspiron/Studio?

בסופו של דבר, אני רוצה שנותן תמורה טובה למחיר, ולגבי התקציב - מעדיף לא להוציא יותר מדי (אם אוכל לקבל מחשב עם תמורה הולמת בפחות מ-4000 ש"ח, עוד יותר טוב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה שעשית סקר שוק רציני, שאפו.

:xyxthumbs:

לשאלותיך,

1. מה באמת הסיכון בכך שיווצר עודף חום שעלול לגרום לנזק למחשב?

לא הייתי אומר שיש סיכוי ממשי שזה איכשהו ישפיע על רכיבים אחרים. מה שכן, כרטיס מסך שהולך פייפן, אומר גמור, כי צריך להחליף את כל לוח האם במצב כזה. אם זה קורה בתקופת האחריות, סבבה, אם לא - אכלת אותה.

בכל מקרה, למרות שכל כרטיס של מסדרה 8 נמצא בסיכון להיות פגום, בפועל לא כולם יפתחו בעייתיות, וסביר להניח ששנתיים זה זמן מספיק ברוב המקרים כדי לדעת האם הכרטיס בעייתי (מתחמם יותר מידי, למשל) או לא.

2. מה יהיה הפרש בחיי הסוללה לעומת עם כ. מסך מובנה כמו X3100 או משהו בסגנון?

קשה לענות, הייתי משער ש-10%-30%, בממוצע 20% לטובת הכרטיס המובנה.

שאלה נוספת לגבי גיגהבייט, בעיקר סדרה 566 ו-468:

יש איזה פיצ'רים חשובים שחסרים בניידים האלה לדעתכם? לעומת נניח Inspiron/Studio?

לא הייתי אומר שההבדל הוא בפיצ'רים ממש. הדבר הכי "גדול" הוא של-DELLים יש יציאת וידאו/אודין דיגיטליצ (HDMI), בעוד של-W468N אין. אבל ב-W566N יש DVI, שזה דבר די נדיר בלפטופים ולמעשה שקול ל-, מלבד הקטע של הקול.

הנטיה האישית שלי להמליץ על ה-DELLים נובעת מכך שאני מחזיק מאיכות הבניה שלהם, אפילו של הסדרות הזולות, יותר מאשר של GIGABYTE. ל- למשל מקלדת איכותית יותר מבחינת פידבק וההרגשה הכללית של ההקלדה. גם על ה-TOUCHPAD של ה-GB שמעתי בעיקר דברים רעים, וחיי הסוללה שלהם די בקנטים, ממה שמפורסם (במיוחד עם הכרטיס הלא מובנה).

זה לא אומר שהם לא נותנים תמורה טובה למחיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QttP

תודה! :xyxthumbs:

דבר נוסף בקשר לניידים של גיגהבייט בכללי:

האם המסכים הם Widescreen? כי שמתי לב שאצל הם בד"כ נוטים לציין את הפרט הזה. לעומת זאת המסכים של ה-566-ים וה-468-ים למיניהם הם עובדים באותה רזולוציה. מסך רחב זו האפשרות העדיפה עלי בהרבה בכל אופן.

היו סקירות שדיברו על זמן גבוה (196 דקות בבדיקת word processing של MobileMark) עם כ.מסך מובנה. ייתכן שיש הבדל של יותר משעה בין כרטיס מובנה לבין כרטיס לא מובנה?

אפשר לינק, אם מדובר בסקירה של הדגמים של גיגהבייט? לא הצלחתי למצוא סקירות ממש של הניידים של גיגהבייט (פרט לסקירות שטחיות).

בנוסף, האם יש איזשהו אחר שיכול להתאים לי מבחינת תקציב והדרישות עם כ. מסך לא מובנה (ואם לא מסדרת 8XXX, אז מצויין. לא אכפת לי שיהיה ברמה בינונית-נמוכה)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המפרטים באתר של גיגהבייט מציינים עד 3.5 לדגם W566U עם הכרטיס המשולב, עד 3 שעות ל-W468N, ועד 2.5 ל-W566N, כך שהתוצאות הגיוניות.

מחשב נחמד עם כרטיס מסך לא משולב בתקציב הוא ה- DV5-1110EJ. עם זאת, נמנעתי מלהציע אותו, משום שהוא מגיע עם Vista ולהתקין עליו XP יכול להיות סיפור, לפחות אם לשפוט לפי דגמים קודמים של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה.

לפי הביקורת כאן: http://www.notebookjournal.de/tests/gigabyte-w468n-14-zoll-384/6

זמן הסוללה בעומס הוא רק 91 דקות! (עבור דגם W468N).

הדגם הזה כרגע נראה לי די מתאים (רק העניין של משך נראה לי כחסרון כרגע).

משהו שכבר שאלתי, ולא קיבלתי תשובה, ועדיין חשוב לי לדעת: האם זה מסך רחב (16:9 או 16:10)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...