איך מחשבים מה הגודל המקסימלי בסנטימטרים של תמונה להדפסה לפי פיקסלים? - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך מחשבים מה הגודל המקסימלי בסנטימטרים של תמונה להדפסה לפי פיקסלים?


3d7

Recommended Posts

איך מחשבים מה הגודל המקסימלי בסנטימטרים של תמונה להדפסה לפי פיקסלים?

יש לי תמונה בגודל של 1024X1133 פיקסלים, ואני רוצה להדפיס אותה בחנות צילום. עכשיו, אני צריך לדעת מה הגודל של התמונה להדפסה בסנטימטרים. לפי מה שהבנתי, יש גודל "טבעי" של התמונה לפי כמות הפיקסלים, ואם מדפיסים את התמונה בגודל יותר גדול מזה אז מאבדים איכות (התמונה יוצאת מגורענת).

מישהו יודע איך מחשבים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גודל המסמך המודפס נקבע ע"י 2 פרמטרים: מימדי המקור הדיגיטלי (גובהXרוחב) והנתון שנקרא PPI (כלומר Pixels Per Inch), שזה הדבר אליו RLM התכוון (DPI זה משהו אחר לחלוטין).

PPI הוא הנתון שחסר לך לשם המטרה הזאת, ותפקידו לקבוע את גודל המסמך המודפס בהנתן מימדי הקובץ בפיקסלים. (תחשוב על PPI כאילו הוא מעין פקטור המרה בין מימדי המקור למימדי הפלט).

ככל ש PPI גבוה יותר, מימדי ההדפסה יקטנו (כי יותר פיקסלים נכנסים ליחידת שטח) אבל ההדפסה תראה חלקה יותר מעצם היותה צפופה. ככל ש PPI נמוך יותר מימדי ההדפסה יגדלו (פחות פיקסלים על יחידת שטח) ולכן גם ההדפסה תראה מגורענת ומפוקסלת יותר.

הנה דרך להנחות אותך לקבוע PPI לצורך הדפסה של תמונה לשימושים אישים ולא מקצועיים, ומכך להסיק את מימדי ההדפסה:

- קבע מה הייעוד של התמונה - האם מיועדת להתבוננות ממרחק (תלייה על קיר), או ממש מקרוב (בתוך אלבום)?

- מומלץ לקבוע מספר בין 100 ל 200, כאשר ככל שהמספר נמוך יותר הכוונה לתמונה שרואים ממרחק גדול יותר ומימדיה גדולים יותר (לכיוון של תמונה לתלייה על קיר), וככל שהמספר גבוה יותר הכוונה לתמונה קטנה יותר שרואים מקרוב (לכיוון של תמונה לאלבום תמונות). המספר הזה הוא ה PPI שלך.

- כעת אפשר להסיק את מימדי ההדפסה באינצ'ים:

גובה ההדפסה = (PPI) / (גובה התמונה בפיקסלים)

רוחב ההדפסה = (PPI) / (רוחב התמונה בפיקסלים)

דרך קלה ונוחה לחישוב:

1. פתח , לך לתפריט Image->Image Size.

2. בטל את הסימון בתיבה של Resample Image (חשוב מאוד)

3. במסגרת של "Document Size":

בשדה Resolution הקש את מספר ה PPI לבחירתך ותוכל לראות איך מימדי ההדפסה (width, height) משתנים בהתאם. אתה יכול לראות את נתוני הרוחב והגובה גם בס"מ.

לאחר שקבעת את גודל ההדפסה, לך לחנות צילום ואמור להם את מימדי ההדפסה הרצויים.

לא רצוי לומר להם דברים בסגנון "אני רוצה שתדפיסו לי את התמונה ב 120 PPI", כי הדבר עלול לגרום לאי הבנה כתוצאה מטעויות נפוצות, למשל עלולים להגדיל לך את מימדי הפיקסלים של התמונה ולבצע מה שנקרא resampling (הגדלה לא רצויה של התמונה - לצורך המחשה בדוק מה קורה כשאתה לא עושה מה שכתבתי בצעד מס' 2).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התמונה שלי היא בגודל של 1024X1133 פיקסלים.

אני רוצה להדפיס את התמונה ולמסגר אותה, כדי לתלות אותה על הקיר. גודל החדר הוא בערך 4X3 מטר.

אם אני לוקח PPI של 100, אז זה יוצא תמונה ממש קטנה (10.24X 11.33 ס"מ). החישוב שלי נכון?

עד כמה התמונה על הקיר תראה מגורענת אם אני אקח PPI של 20 (בערך 50 ס"מ)?

דרך אגב, אין לי . יש לי Paint Shop Pro 8.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התמונה לא קטנה בכלל, יוצא לך 10.24X 11.33 אינץ', שזה בערך 26X29 ס"מ (החישוב שלך היה נכון, אבל לא שמת לב ליחידות).

את התהליך שפירטתי בפוטושופ אפשרי לבצע גם ב PSP, אם אני זוכר נכון יש תפריט מקביל שהוא: Image->Resize.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב PSP לא מופיע לך תפריט כזה?

resizeru5.jpg

השדות שקולים כמעט 1:1 לשדות בפוטושופ. אתה מבטל את הסימון בתיבה של "Resample using" ומכניס את ה PPI בשדה "Resolution". אתה תראה את הרוחב והגובה להדפסה משתנים בהתאם.

אם 26X29 עדיין קטן מדי, אתה יכול לנסות להגדיל את מימדי התמונה בפיקסלים לפי גודל הדפסה רצוי שאתה בוחר, ולראות אם ההגדלה לא גרעה מאיכות התמונה.

בצע את הדבר הבא:

- שמור את הקובץ בפורמט שהוא lossless כך ששינויים בקובץ לא יבצעו דחיסות לא רצויות, כמו psp, tiff,png וכד'.

- אחרי ביצוע 3 הצעדים שפירטתי קודם, החזר את הסימון לתיבת resample image ובחר באפשרות bicubic. המשמעות היא שעכשיו PPI ומימדי הדפסה יבצעו שינויים בקובץ עצמו, כלומר יגדילו או יקטינו את מימדי הפיקסלים וישלימו או יחסירו פיקסלים מהתמונה בהתאם. תהליך זה נקרא resampling. אופציית bicubic תבצע resampling בצורה הטובה ביותר לצורך הגדלה.

- ודא שהתיבה lock aspect ratio מסומנת

- כעת שנה את נתוני רוחב/גובה במסגרת של print size למימדי ההדפסה גדולים יותר כרצונך (שינוי של האחד ישנה אוטומטית את השדה השני אם lock aspect ratio מסומן). אתה תראה שהשינוי יגרור שינוי ב dimensions בהתאם, אבל משמר את ה PPI (אנחנו לא רוצים לגעת ב PPI אחרי שקבענו אותו בצעדים הקודמים).

- לחיצה על OK תשנה את מימדי התמונה בפיקסלים, אתה תראה שהתמונה עצמה גדלה. כעת בחן את התוצאה ובדוק האם ההגדלה לא גרעה מאיכות התמונה (כלומר שלא נראית מפוקסלת ושלא נוספו תופעות לוואי לא רצויות).

אם התוצאה נראית דומה מאוד למקור בלי שתבחין בהבדלי איכות, אז הכל טוב ויפה - אתה יכול להדפיס תמונה גדולה יותר. שמור את התוצאה באיכות הגבוהה ביותר האפשרית ושלח לחנות הצילום.

אחרת - ההגדלה היתה רבה מדי מכדי ששמירת האיכות תתאפשר. בצע undo וחזור למצב המקורי, ונסה שוב להגדיל אבל בצורה מצומצמת יותר, ובדוק את התוצאה. חזור על התהליך עד שתגיע למימדים שיספקו אותך מבחינת איכות וגודל. (חזרה על התהליך היא רק לאחר undo וחזרה למצב המקורי, אל תקטין בחזרה את התמונה עם resampling כי אתה תפגום באיכות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי את התפריט הזה, פשוט לא זיהיתי שPrint Size זה Document Size.

26X29 זה גודל בינוני (לא קטן ולא גדול). הייתי רוצה גודל קצת יותר גדול (40/50 ס"מ). אבל, בהסתמך על המדריך שלך, התמונה יצאה מפוקסלת. מקסימום, אפשר לקחת מסגרת יותר גדולה, ולהדפיס שוליים לבנים רחבים, כך שהתמונה תיראה יותר גדולה.

בכל אופן, תודה רבה על המדריך המפורט! :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...