עבור לתוכן

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0

Featured Replies

פורסם

:lol:

אתה מוזמן לנסות אותי.

אני בבדיקה [חבל שלא הבאת את הפסוק] , בכל אופן סתם שאלה מאיפה לך הידע שהמצריים ישר יצאו לעצור [להשמיד] את בני-ישראל?

כמה אתה מכיר את מה שכתוב? ובא לי לכאן עם מסקנות. אני כותב לך תירגע ותחכה ,אני אביא לך הכל במדויק -ואז תכתוב מה שבא לך.

בהנחה שאכן סיפור יציאת מצרים התרחש באופן כזה או אחר...

צבא שלם שומר עליהם וישב בצד בזמן שהם בורחים ? give me a break...

רק מהיקשים הגיוניים אפשר ללמוד הרבה, לא כל דבר צריך לקרוא בשביל "לדעת".

גם אם ניסו לעצור אותם ונכשלו ואז החליטו להתארגן לפני שיוצאים למרדף רחב היקף הרי לא הגיוני שישלחו שליחים לכל הממלכה כדי שכל העם יבוא לרדוף אחריהם.

וגם אם היה גיוס מהיר של חיילים שמוצבים באיזורים אחרים הרי לא יתכן שישאירו את כל הגבולות ללא הגנה ואת כל הערים ללא משמר.

ובטח בטח שלא יקראו לכולם כולל נשים זקנים וטף פיסחים ובעלי מומים לבוא מכל קצוות הממלכה לרדוף אחרי עבדים ולהשאיר את הממלכה ריקה מאדם.

מצרים זאת ארץ רחבת ממדים וגם גיוס לתגבור הצבא היה דורש שבועות ואפילו חודשים לארגן.

כשעבדים בורחים פשוט רודפים אחריהם לפני שיתפזרו לכל עבר.

הרי שומרים לרוב היו שם וגם צבא והמלך היה לא רחוק עם צבא נוסף.

וגם בסיפור עצמו הרי כתוב שהם רדפו אחריהם.

ההנחה הבסיסית צריכה להיות שהם פשוט רדפו אחריהם מיד.

ושרק אנשי משמר צבא ופמליה (אם המלך הצטרף) יצאו למרדף.

ושרוב העם המצרי לא טבע בים ולא היה בכלל באיזור.

  • תגובות 4.6k
  • צפיות 449.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

עזוב, ראה שלחתי הודעה לפני מה ששלחת.

אגב הם לא ברחו ,פרעה אמר להם ללכת אבל אחר-כך הוא שוב התחרט ואמר לחייליו לצאת להשמיד ...

פורסם

מנסיון עבר, לא תהיה תשובה ראציונלית לפרדוקס התיבה (שאגב, לא נתקלתי בו בשום מקום אחר - וחיפשתי. זה לא נשמע לי הגיוני שלא העלו את העניין לאינטרנט עד עכשיו). לצערנו, התשובה כנראה תהיה "אלוהים גרם לכך בעזרת כוחותיו המסתוריים", או משהו בסגנון.

אל תדאג, סיפור המבול כבר עלה פעם או חמש בדיון הזה ובקודמו. רוני תמיד מבטיח תשובה ותמיד מתברר שבדיוק כרגע אין לו זמן.

אגב, זה הרבה יותר גרוע ממה שאתה חושב. לא מדובר רק על ארבעים יום, זה רק הזמן בו ירד הגשם. התיבה נחה באררט רק אחרי כשנה. וישנה השאלה מה בעלי החיים אכלו אחרי המבול, שהרי צמחים לא יכולים לשרוד שנה מתחת למים עמוקים. בנוגע לאוכלי הבשר המצב עוד יותר גרוע - מספיק שהם טורפים חיה אחת כדי להכחיד גזע שלם! :o

פורסם

כח וַיָּשֻׁבוּ הַמַּיִם, וַיְכַסּוּ אֶת-הָרֶכֶב וְאֶת-הַפָּרָשִׁים, לְכֹל חֵיל פַּרְעֹה, הַבָּאִים אַחֲרֵיהֶם בַּיָּם: לֹא-נִשְׁאַר בָּהֶם, עַד-אֶחָד.

ומה זה מוכיח ?

שאנשים חרדים שכל מה שהם זוכרים זה לא נשאר בהם עד אחד מוכנים ללכת עם זה עד הסוף באופן לא הגיוני ולהתעקש שכל מצרים טבעו בים סוף עד האחרון שבם.

ואת זה הם עושים כי הם מורגלים בניסים ונפלאות ושלל מעשיות שלא עולים בקנה אחד עם המציאות או ההגיון.

חינוך להמונים ?

טימטום להמונים!

פורסם

יואב אל דאגה עכשיו אני יכול להביא תהסבר, באמת אני לוקח את הזמן זוכתי לענות מתי שאני יכול [ כמובן שלא יעברו ימים שלמים :silly: ]

מחר כנראה המשך.

הנה לדוגמא על המבול וידע על אבולוציה יהודי :)

אז קודם כל המושג מיקרו אבולציה ידוע ביהדות [כלומר העובדה כי מינים משתנים מבחינה גנטית בהווה [וריאציות], על פי מאגר גנים קבוע.

,למאקרו-אבולוציה מתנגדים [כלומר האמונה כי המינים הקיימים בטבע התפתחו מיצורים קדומים השונים מהם *יונקים מזוחלים, זוחלים מדגים* וכדו', ומסוגלים להתפתח לחיות מסוג חדש.

מה כותבים המקורות היהודיים [ הגמרא, ההלכה והקבלה ] על מיקרו-אבולוציה?

התורה מלמדת שהבורא יצר מיד את כל המינים כמו שהם, ללא התפתחות. וכך גם מלמדים חז"ל מסכת ראש השנה, דף יא: "כל מעשה בראשית בקומתן נבראו, לדעתן נבראו, לצביונן נבראו". גם רבינו חננאל הסביר: "כל מעשה בראשית בקומתן נבראו גדולים ומלאים [ שהיו מוכנים לשימוש ]". במסכת חולין דף ס, עמוד א הוסיף רש"י להסביר - "בקומתן נבראו... והיינו שור פר, ביום שהיה שור היה גדול כפר, שור בן יומו קרוי שור".

עם זאת, אין הדבר אומר שהבורא לא יצר את המינים עם יכולת אבולוציונית מרגע בריאתם [כלומר עם יכולת שינוי גנטית, מיקרו-אבולוציה, אשר תוכל לאפשר למינים להתפזר ולהסתגל לכל סביבה בעולם]. למעשה, חכמי הגמרא מלמדים אותנו שהבורא טבע בכל בעלי החיים את היכולת להשתנות ולהתסגל לסביבת המחייה שלהם..

במסכת שבת [ברייתא, דף לא, עמוד ב] מסופר על חומדי לצון שפנו לרבי הילל הזקן כדי להרגיזו בשאלות . באחת הפעמים נשאל רבי הילל הנשיא למה יש בעולם אנשים עם עיניים מלוכסנות. ענה רבי הילל - בגלל שהם חיים באזורים מדבריים, וכך הרוחות שבחול לא פוגעות בראייתם.

לאחר מכן נשאל רבי הילל למה לאפריקאים יש רגליים רחבות. ענה לו רבי הילל - מכיוון שבני אפריקה חיים באזורים בוציים, והרגליים הרחבות הן יציבות יותר ובכך מונעות טביעה.

הילל הזקן למעשה הסביר שהבורא טבע בבני-האדם יכולת התאקלמות לסביבה שבה הם חיים. היצורים החיים מסוגלים להשתנות חיצונית, וזאת בהתאם לתנאים הקיימים בסביבת המחייה שלהם. אמנם יש מפרשים בגמרא הסוברים שהילל ענה תשובות אלו רק כדי להתל בחומדים לו לצון, אך אנו רואים שסברה זו היתה קיימת כבר אז. רבי הילל הסביר כי הבורא יצר טבע המאפשר שינוי ביצורים החיים, ואין זה צירוף מקרים כלל.

דברים אלו נאמרו לפני אלפיים שנה . אנו רואים שעוד בזמני הגמרא הבחינו החכמים בשינויים שבין בעלי-חיים ובני-אדם ממקומות שונים בעולם.

גם רש"י מבאר: "שדרים בין החולות- והרוח נושבת ונכנס בתוך עיניהם, ובמקום אחר מפרש תרוטות לשון עגולות, בית מושב שלהן, ואף כאן אני אומר כן, ומפני שדרים בין החולות שינה אותם המקום [-המקום הוא שם נוסף של הקב"ה], שלא יהא סדק של עיניהם ארוך כשלנו ויכנס בו החול, וכן רגליהם של אפרקיים רחבות שלא יטבעו בבצעי המים, ורבותינו מפרשים שדרים בין בצעי המים והולכין יחפין ומתפשטין רגליהן לפי שהמנעל דוחק הרגל ומעמידו על דפוס שלו".

אנו רואים שעוד לפני אלפיים שנה ראו חז"ל תכנון בשינויים הסביבתיים, וניסו להבין מהי התועלת הנמצאת בכל תכונה.

כמו כן, מיקרו-אבולוציה הוזכרה גם בדיונים הלכתיים. מכיוון שמינים משתנים בטבע, ההלכה צריכה להתייחס לדיני האכילה והטהרה הנוגעים למינים היוצאים מאבות קדומים משותפים... ואכן ישנם דיונים רבים בנושא.

במסכת חולין דף סב, עמוד א ישנו דיון הלכתי במין היוצא מן היונה. רש"י כותב בדיבור המתחיל: "תסיל - מין יונה הוא".

כלומר יצור הנקרא "תסיל" הוא מין נוסף של יונה. אנו רואים שחז"ל כלל לא התפלאו ממציאות של מינים היוצאים מעוף ידוע, ואף דנו בהלכות הנוגעות לכך.

דף לאחר מכן, במסכת חולין דף סג, עמוד ב נאמר בגמרא: "מאה ועשרים מיני עופות טמאים יש במזרח, וכולן מין איה הן"

"איה" היא סוג של ציפור. חז"ל מלמדים אותנו מפורשות שיותר מ-120 מינים של עופות יצאו ממין בודד של ציפור ה"איה".

גם הרמב"ם סיכם את ההלכות הנובעות מן התלמוד, ולכן התייחס גם הוא להלכות הנוגעות לשינוי המינים. וכך הוא כתב בספרו "המשנה תורה" [הלכות מאכלות אסורות, פרק א, ח]:

"אין לך בכל בהמה וחיה שבעולם שמותר באכילה, חוץ מעשרת המינין המנויין בתורה: שלושה מיני בהמה, והן שור, שה, ועז; ושבעת מיני חיה - אייל, וצבי, ויחמור, ואקו, ודישון, ותאו, וזמר. הן ומיניהן - כגון שור הבר והמריא, שהן ממין השור".הנה גם הרמב"ם שהיה איש מדע ידוע הכיר בעובדה שבעלי חיים משתנים, והם יוצאי אבות קדומים. כך כתב הרמב"ם: "הן ומיניהן", "שור הבר והמריא שהן ממין השור".

מיקרו-אבולוציה לפי הזוהר:

הזוהר הוא מקבץ של כתבים גנוזים שעברו במסורה מדור לדור, הם מיוחסים לתנא רבי שמעון בר-יוחאי, ופורסמו לראשונה לציבור בידי רבי משה די-ליאון במאה ה-13 [רבי משה נפטר בשנת 1305]. בספר ה"זוהר" [פרשת ויקרא, במאמר שנקרא "ז רקיעים ו-ז' ארצות"] נאמר כך:

"וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא".

בתרגום חופשי:

"וכל היצורים החיים המתגוררים בחלקים השונים של העולם - הם שונים במראה החיצוני שלהם, והשינוי הזה נובע משינוי הסביבה [האקלים] של כל מקום ומקום. ואף על פי שהם נמצאים בצדדים שונים של העולם [שהוא עגול כמו כדור] הם כולם עומדים על האדמה בלי לפול [כח המשיכה]".

כאן מגעים לנושא של תיבת נוח

מיקרו-אבולוציה לפי פרשני המקרא והתלמוד:

הרד"ל [רבי דוד לוריא] היה תלמיד הגאון מוילנא, הוא חי לפני 200 שנה, והיה ממפרשי התלמוד. הוא כתב פירושים על פרקי דרבי אליעזר בן הורקנוס.

בפירושו, מציין הרד"ל את שינוי המינים על פי הגמרא וההלכה, ולפי זה מסביר כיצד יכל נח להכניס לתיבה כל כך הרבה בעלי חיים..נח למעשה הכניס לתיבה רק את "שורשי המינים", אבות בעלי החיים, ואלו השתנו והתרבו למינים רבים ומגוונים רק לאחר יציאתם מהתיבה, והתפזרותם ברחבי העולם.

פירוש הרד"ל לספר "פרקי דרבי אליעזר" [פרק כג, דף נה]:

"ועיין רמב"ן בפירוש התורה שתמה כי המילים "רבים מאוד" כמו שכתוב ולעופות טהורים אין מספר, וחיות רבות מאוד, ומהן גדולות כפילים וראמים, ואם המזון לכולם בשנה תמימה, לא יכילום עשר תיבות כיוצא בזה. והוצרך הרמב"ן לחדש גם מועט מחזיק את המרובה, אבל באמת נראה לי שאף שהמינים רבים כמו שכתוב, הנה עיקר כללי סוגי המין הגבוה, יש לומר כדברי הפר"א שאינם אלא שסה, שהרבה מינים שאנו רואים לפנינו נפרדים ומשונים למיניהם, מעיקרן נבראו ונכנסו במין אחד, וכמו שכתוב בחולין - מאה עופות יש במזרח כולן מין איה הן - ומעיקר בריאתן לא נברא כי אם המין מסוג הגבוה, ואחר כך לפי משכנם בארצותם ומאכלם ומקריהן נפרדו ונשתנו לעוד מינים רבים, וכמו אווז ואווז הבר שמובא בבא קמא [דף נה, עמוד א], ושור ושור הבר, ואל תתמה, שהרי אדם יחידי נברא בעולם, ואנו מוצאים כעת על פני תבל ארצה משונים במיניהם, לבנים, שחורים ואדומים, ומראות ממוזגות ביניהם, וגם שינויים אחרים בתואריהם וחיתוך איבריהם, אשר כל זה אינו אלא סיבת שינוי משכן מקומם ומאכלם, וכעין מה שכתב הילל במסכת שבת - רגליהם של אפריקאים רחבות, וכו'. משינוי המקומות והמקרים, עיין שם [ועיין גם בזוהר ויקרא]. וכן במיני הצמחים ידוע לכל רוב השינויים המשתנים במין אחד ממקום נטיעתו, ואם כן פשוט הדבר לומר במיני הבעלי-חיים שהיו עיקרן מהבריאה שס"ע, וכן בכניסתם לתיבה, אף שכבר נשתנו מזמן הבריאה עד המבול, מכל מקום שליט בעולמו יודע בברואיו ציווה לנח לקחת אותם המינים הראשיים שגלוי וידוע לפניו יתברך שמנצר שורשיהם שיפוצו על פני תבל, יחזרו ויפרדו לכל המינים הרבים שאנו רואים לפנינו".ספרו של הרד"ל פורסם בשנת 1828, ופירושו מסתמך על דברי גמרא מפורשים

הרד"ל היה תלמידו המובהק של הגאון מוילנא. דבריו מדהימים ברמת הפירוט שלהם. לפי הסברו המבוסס על דברי התלמוד [ההלכה והקבלה], בעלי-החיים למעשה משתנים בהתאם לסביבת המחייה שלהם. וכך אמר הרד"ל במשפט ברור: "מעיקרן נבראו ונכנסו במין אחד, וכמו שכתוב בחולין... ואחר כך לפי משכנם בארצותם ומאכלם ומקריהן נפרדו ונשתנו לעוד מינים רבים, כמו אווז ואווז הבר שמובא בבא קמא" - כלומר כל בעלי החיים נבראו יחידים, ואחר כך הם השתנו לפי הסביבה שלהם למינים רבים, כפי שמתארת גם הגמרא.

לפיכך גם נח לא היה צריך להכניס לתיבה מיליוני בעלי-חיים. נח הוצרך להכניס לתיבה רק את "שורשי המינים", כלומר את מאות או אלפי בעלי-החיים הבראשיתיים אותם יצר הבורא בששת ימי בראשית, ואלו התפזרו והשתנו למינים ותתי-מינים בעולם, רק אחרי יציאתם מן התיבה. וכך הסביר זאת הרד"ל: "מכל מקום שליט בעולמו יודע בברואיו, [הבורא] ציווה לנח לקחת אותם המינים הראשיים, שגלוי וידוע לפניו יתברך שמנצר שורשיהם שיפוצו על פני תבל, יחזרו ויפרדו לכל המינים הרבים שאנו רואים לפנינו".

לאחר שבעלי החיים יצאו מן התיבה, הם השתנו בהתאם לסביבות המחייה השונות אליהן הגיעו.

מתוך האמת האבסולוטית

פורסם

דמגוגיה זולה.

להתכחש לאבולוציה כאופציה להיווצרות האדם מצד אחד אבל להשתמש בה כדי להסביר איך נכנסו כל המינים לתיבה מצד שני.

וכל זאת בזמן שאתה טוען שהעולם קיים רק כמה אלפי שנים, למרות שידוע שאבולוציה משמועית לוקחת הרבה יותר זמן מזה.

עוד מעט תטען שאם נעביר את כל האפריקאים לאירופה והאירופאים לאפריקה, ישנו כולם את צבעם מבנה עצמותם עובי שפתם מרקם עורם ואופי שערם תוך כמה מאות שנים.

פורסם

כמה שטויות הבנאדם הזה מדבר

אני כזה חושב לעצמי "פאק, מה אתה עושה בכוונה? כמה סתום צריך להיות כדי להאמין בשטויות האלה, אין לך הגיון בריא בראש? חתיכת ספר עם בלבולי מוח יודע יותר טוב מההגיון שלך?"

פורסם

אנשים, אני לא מודר ולא מנהל, אבל אני מבקש מכם לשמור על תרבות הדיון. מי כמוני מבין את התסכול של להילחם במעשיות עם שכל ישר ועדיין להיתקל בהרי תירוצים, אבל תבינו שכך הבנאדם חי כל חייו וקשה מאוד להתנתק מזה, לפי האמונה שלי ("הדת היא אופיום להמונים") רק החזקים ביותר מסוגלים לכך באופן מלא, אז אני מבקש מכם בתור אנשים שחזקים נפשית, להיות חזקים רגשית ולהתמודד עם זה בדרך הראויה ביותר - גם כלפינו, גם כלפי הפורום וביחוד כלפי רוני - לדון במקום להתווכח ולהתלהם.

בכלל, תגובות שלא מתלהמות אלא מסבירות בנימוס ודרך נימוקים והסברים לנימוקי-הנגד, הרבה יותר משכנעות.

Now let's get to work, shall we?

יואב אל דאגה עכשיו אני יכול להביא תהסבר, באמת אני לוקח את הזמן זוכתי לענות מתי שאני יכול [ כמובן שלא יעברו ימים שלמים :silly: ]

מחר כנראה המשך.

הנה לדוגמא על המבול וידע על אבולוציה יהודי :)

אז קודם כל המושג מיקרו אבולציה ידוע ביהדות [כלומר העובדה כי מינים משתנים מבחינה גנטית בהווה [וריאציות], על פי מאגר גנים קבוע.

,למאקרו-אבולוציה מתנגדים [כלומר האמונה כי המינים הקיימים בטבע התפתחו מיצורים קדומים השונים מהם *יונקים מזוחלים, זוחלים מדגים* וכדו', ומסוגלים להתפתח לחיות מסוג חדש.

עם זאת, אין הדבר אומר שהבורא לא יצר את המינים עם יכולת אבולוציונית מרגע בריאתם [כלומר עם יכולת שינוי גנטית, מיקרו-אבולוציה, אשר תוכל לאפשר למינים להתפזר ולהסתגל לכל סביבה בעולם]. למעשה, חכמי הגמרא מלמדים אותנו שהבורא טבע בכל בעלי החיים את היכולת להשתנות ולהתסגל לסביבת המחייה שלהם..

לפיכך גם נח לא היה צריך להכניס לתיבה מיליוני בעלי-חיים. נח הוצרך להכניס לתיבה רק את "שורשי המינים", כלומר את מאות או אלפי בעלי-החיים הבראשיתיים אותם יצר הבורא בששת ימי בראשית, ואלו התפזרו והשתנו למינים ותתי-מינים בעולם, רק אחרי יציאתם מן התיבה. וכך הסביר זאת הרד"ל: "מכל מקום שליט בעולמו יודע בברואיו, [הבורא] ציווה לנח לקחת אותם המינים הראשיים, שגלוי וידוע לפניו יתברך שמנצר שורשיהם שיפוצו על פני תבל, יחזרו ויפרדו לכל המינים הרבים שאנו רואים לפנינו".

לאחר שבעלי החיים יצאו מן התיבה, הם השתנו בהתאם לסביבות המחייה השונות אליהן הגיעו.

נתעלם מהעובדה שרגליים רחבות יותר גורמות לטביעה מהירה יותר, וריצה איטית יותר (מה שהיה מאוד נחוץ לאפריקאים כדי לתפוס חיות בזמן הציד). נתעלם גם מהעובדה שבד''כ גברים אפריקאים רזים מספיק בכדי שההבדל מינורי, וגבר אפריקאי בריא שעושה ספורט באותה כמות שעשו אז (וכל דבר אז נכרך במאמץ גופני), גופו בנוי כמו של לבן באותם התנאים.

מה שאתה אומר כאן זה שבעלי חיים יכולים להתפתח בתוך הסוג שלהם, אבל לא להתפתח למינים שונים. זה לא נכון. אבולוציה אינה דבר מוגבל ואם קיימת מיקרו-אבולוציה קיימת מאקרו-אבולוציה.

חז''ל, על פי מה שאתה אומר, חשבו שמיקרו-אבולוציה ומאקרו הם שני דברים שונים, וזו טעות. אבולוציה (מאקרו, שיהיה ברור) אינה מיידית ומורכבת ממליונים, מליארדים ואולי גם יותר שלבים, שכל אחד מהם נראה כמיקרו-אבולוציה, או במילים אחרות - שינוי מינורי לחלוטין. התפתחות של זן חדש מאותו מין (נגיד, עורב מציפור אחרת) זהו צעד אדיר באבולוציה. כך למשל התפתח האדם, שמוצאו אינו מהקוף הישיר אלא מספאניאנס (או זן הקדום לספאניאנס, אנחנו לשם השוואה הומו-ספנאינס). בעבר היינו שעירים, שרירי הרגליים שלנו היו מפותחים כמו שרירי הידיים (האצבעות תפקדו בערך באותה צורה) והיינו כפופים, שכן פעם הלכנו על ארבע. גוף האדם, עד היום בעצם, לא הסתגל לגמרי להליכה על שניים. השתנינו ועוד נשתנה, שכן עם המצאת הסנדלים לפני אלפי שנים התנוונו שרירי הרגליים שלנו עד למצבן כיום ובעתיד לא ידרש לנו יותר מאגודל או שניים בכל יד.

מסקנה: מיקרו-אבולוציה, אחרי אינספור שלבים, היא מאקרו-אבולוציה. כך ראשן, שהוא דגיג, יכול להתפתח לצפרדע, שהיא דו-חי. ראשן אחר יתפתח לדג. ראשן אחר, אחרי מליוני שנים של רבייה והתפתחות ומיקרו-אבולוציה, יפתח רגליים מוצקות. אין הגבלה באבולוציה - או שיש, או שאין.

גן שיודע להתאחד עם גן אחר מאותו הסוג ימצא דרכו לאחר מוטציות רבות אל גן מסוג אחר, והתוצאה תהיה יצור חדש אבולוציונית. אפשר להשפיע על גנים גם עם קרינה וכימיקלים, ובכך ליצור מוטציות. עיין-ערך צ'רנוביל, נאגאסאקי, ויאטנם (לאחר מתקפות של הכימיקל Agent Orange). אם לגנים היה מאגר קבוע, הם לא היו יכולים להשתנות מעבר לאותו מאגר - והנה בפניך הוכחה חיה ובועטת שגנים יכולים להשתנות לסוגים חדשים.

אגב אם בא לך להסביר איך לעזאזל שרדו בתיבה, או איך נוח הכניס לתיבה את ראשי המינים לדבריך. זה עדיין מאות חיות, חלקן עצומות וחקן לא קיימות בכלל באיזור כאן ולא הגיוני שנוח עלה על מטוס לאנטרקטיקה לתפוס פינגווינים, צעד להודו בשביל פנתרים ולאפריקה הדרומית בשביל קרנפים, או שט לאוסטרליה בשביל הקואלות - יצורים שגם אם היו שורדים לאחר מהבול לא יכלו להגיע לאיזורים נידחים שכאלו. איך לא נאכל, איך אכל ואיך האכיל, ואיפה איכלס את החיות? הפיתרון היחידי הוא שלא היו חיות אלא קפסולות DNA של "ראשי המינים".... ועל זה נאמר bitch please (לא מכוון כלפיך כמובן, זה סתם ביטוי לאי-אמון).

אין שום פיתרון לשאלות האלו כמו שאתה לא יכול להוכיח שאשת לוט הפכה לנציב מלח. כאילו, ברצינות אחי, על כמה אסיד צריך להיות כדי להאמין שבני-אדם יכולים להפוך למלח?

אלוהים ברא, לדבריך, את חוקי הפיזיקה. בעצם, אם תבחן את זה לעומק, אלוהים מאוד מוגבל - ע''י חוקי הפיזיקה והזמן (יש לי דוגמאות מרתקות, אבל מחר).

בנוסף, אם הם היחידים ששרדו לאחר המבול, איך הגיע האדם לאמריקה למשל?

חוץ מזה, מאוד מעציב אותי שאתה בוחר לתת ציטוטי Copy-Paste בכ-70% מהתגובה שלך. אני לא באמת הולך לקרוא את הכל, כי כמו שכתבתי לך בפוסט הקודם (ובחרת להתעלם באלגנטיות) אני דן איתך ולא עם חז''ל. אתה מוזמן לבסס את חוכמתך על דבריהם, אבל אני לא מתכוון ללמוד ארמית כדי לדון איתך. דבר איתי עברית, תכתוב את התגובות של עצמך, אל תפיל את זה על ציטוטים שקלים מאוד להפרכה. שכתוב, אתה יודע.

ותראה מה זה, עם כל העיסוקים והדיון הזה (שאכן גוזל זמן רב, אבל זה כ''כ מעניין שזה שווה את זה), לא נשאר לי זמן לסיים ולהגיש את הכתבה הבאה שלי. תראו מה אתם עושים לי :(

מצפה להמשך התגובה שלך ולמענה על הטענות שהעלתי כאן.

פורסם

הנה בקצרה ובהמשך..

תערוך גם את ההודעה שלך ותשילם מה שצריך.

תאמת לא באתי להכנס שוב לדיון ציבורי ,אני ראיתי את ההודעה של יואב ורק איליו ברצוני להתיחס ,אני מכיר טוב מאוד את שאר החברה כאן לדוגמא מר האדון הנכבד " fighter "

שתמיד כותב "פניני חוכמה" . [אני רק יאמר לו כמה אדם יכו ללשקר לעצמו- זה משהו]

על זה נאמר טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף ,אם היית יודע מה יש בתורה היית מעריך אותה- חבל.

אבל את זה הגויים יודעים ומכבדים יותר ממך.

יואב.

אתה חוזר על שלך ולא טורח לקרוא, צריך שהדיון יהיה עניני. שאלת מה היא ההוכחה למציאות מונותואיזם קודם לאלילות, הבאתי לך את המקורות, אבל כאן אתה מחליט שאין לך כח לקרוא...

-יש לך טעות בהבנת המושג אמונה כפי שהוא נתפס ביהדות, על פי חכמי ישראל אמונה הוא דבר שמחזיקים אותו כאמת, ואת האמונה היהודית אפשר להוכיח. אפשר להוכיח את מציאות האל, ואפשר להוכיח את מתן תורה.

גם אם נניח שאתה צודק בטיעונך שאמונה כיום מתפרש כדבר בלתי מבוסס, אין זה אלא סמנטיקה, כי בנושא שלנו, האמונה היהודית, היא טוענת להוכיח את האמונה. מה גם שאני לא חושב כמוך גם בנושא הסמנטי, שכן אנשים משתמשים במונח מאמין גם בדבר שהם סוברים אותו כמוכח.

[גם בקשר לאמון שוב הסבר...

בשפה העברית המקורית, "אמונה" פירושה "אמון" [ביטחון] הנובע כמובן מידיעה, נסיון וחוכמת חיים. לדוגמה: אני מוכן להלוות לחבר הטוב ביותר שלי כסף, מכיוון שאני יודע מנסיוני שהוא אדם ישר ונאמן ודואג תמיד להחזיר לי את הכסף בזמן. זוהי אמונה יהודית - הנובעת מהגיון, ידיעה ונסיון אישי.

וכך זה נאמר בתורה עצמה: "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא הא-לוהים" - התורה קושרת אמונה בידיעה, ולא מחלקת בין השניים.

לעומת זאת בשפה העברית המודרנית, המילה "אמונה" פירושה אמונה עיוורת [ Belief ] ,שפירושה דעה אישית על פי הרגשה, ולא על פי מחשבה ונסיון קודם. לדוגמה, מישהו שאינך מכיר מבקש ממך הלוואה של סכום כסף גדול, ואתה "מאמין" על פי הרגשה אישית ונותן לו את הכסף. זוהי אמונה עיוורת, עליה אמר שלמה המלך "רק פתי יאמין לכל אדם".

האמונה היהודית מבוססת כמובן על ידיעה היסטורית והגיון ישר, ולא על הרגשה אישית .

-לגבי פיזיקה בשום מקום לא לומדים ולא יודעים למה חוק המשיכה פועל, אלא רק מה. הלמה אינו בתחום המדע, וזו הקדמה בסיסית לכל לימוד פיזיקה. כמובן שהחומר לא יודע, אך ציותו של החומר לחוקים מעורר בעיה קשה של הקשר בין הגופים בכדוה"א, שכן באיזו שהיא דרך חיייב מידע לעבור בכדי שהחוק יתקיים. על בעיה זו עומד גם סטיבן הוקינג, וכן יש עליה מאמר של פרופ' שושני מאוניב' ים.

-לגבי המבול, אולי אינך יודע, אבל המיקרו אבולוציה מקובלת כעובדה גם על דתיים. ברור שנוצרים ווריאציות שונות ורבות מתוך מין אחד, מספיק להכניס כלב אחד לתיבה בשביל לקבל ממנו לאחר כמה דורות את כל סוגי הכלבים. ולגבי הג'ירפה אפשר להכניס ג'ירף בן יום, לא צריכים את זקן השבט. הבעיה היא במאקרו אבולוציה, זו לא הוכחה מעולם ולא נצפתה בטבע [היווצרות של מין חדש] וכן המנגנון שלה אינו מוסבר דיו.

לכל ציטוטי חז"ל יש הסבר בעברית, אל תיהיה עצל.

ומה אתה אומר על זה שחז"ל כתבו על זה עוד לפני דרווין בהרבה?

תמיד אני כותב זאת- חייבים להכניס ללימודי בית הספר הממלאכתי דברי ידע ביהדות [אני יודע אבל מדוע מתנגדים לזה].

פורסם

כמה נוח להתעלם מהשאלות הקשות.

איך יכול להיות שמיקרו אבולוציה יצרה מיליוני מינים מכמה אלפים תוך מאות שנים בלבד?

פורסם

זה לא מאות זה כמעט 5000 אלף שנה למבול.

מספיק לי לראות את הסיגנון של האדם ולראות מה בתכלס הוא בא לעשות כאן בדיון.

כל הציטוטי חז"ל זה בהרבה שנים לפני דרווין למשל רבי שמעון בר יוחאי חי לפני 2000 שנה.

דברי הגמרא 1000 שנה לפני שנולד לאוויר העולם מר דרווין.

מיקרו אבולציה זה דבר מוכר וידוע ביהדות. פשוט בימנו מכללים הכל למילה אבולציה שזה טעות.

פורסם

למה אתם מבזבזים את זמנכם בויכוחים עם זומבי?

פורסם

בחמשת אלפים שנה לא יהפוך כושי עורו.

כל שכן מיליוני מינים שונים ומוזרים שהדמיון בניהם לגזע ה"מקור" נשחק ע"י הזמן עד גיחוך.

רפיד מיקרו אבולוציה בסקאלה כזאת, אם היתה קיימת כבר היתה נותנת את אותותיה במאות שנה האחרונות באופן בילתי ניתן לערעור.

מה גם שמספר המינים כיום הוא כזה עצום וההבדלים בניהם כאלה גדולים שאם אדם ישקול ברצינות את האפשרות שכולם באו ממספר מועט של זנים, הרי שהצעד משם למקרו אבולוציה הוא קטן מאוד והגבול מטושטש עד כדי דמעות.

פורסם

יואב אם זה מעניין אותך אפשר לפטפט בפרטי ,פשוט תראה איזה חברה יש כאן .

תן לי פרטי בשקט ובשלווה, בסך הכל מה שאני רוצה להעביר לך זה רק ידע על יהדות מה שבבית- ספר מחסרים.

לכן הדור היום לא יודע כלום -ורק דעות קדומות יש להם בראש.

פורסם

יואב, רק תזהר שכשאתה הולך איתו לסמטה החשוכה כדי לדבר בפרטי אז שהוא לא יקפוץ עליך ויעביר לך את וירוס הבורות כמו שערפדים עושים

אני מציע לך להישאר עם החברה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים