מה אתם אומרים על ה - D90 ? - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה אתם אומרים על ה - D90 ?


matanf

Recommended Posts

לפי מה שקראתי יש בה מלא פיצ'רים מעניינים ...

אבל האם זה שווה את ה - 400 דולר הפרש בינה לבין ה - D80 ?

ועוד שאלהה.. למי שיודע..

כמה זמן של ווידיאו ייכנסו לי בכרטיס של 16 GB ? (כמה ב - HD וכמה בAVI ? , ואני מדבר ספציפית על המצלמה D90).

ומה אתם אומרים על עדשת הקיט שלה (18-105) ?

אפשר להשוות אותה ל NIKON VR 16-85 מבחינת האיכות ?

ויש לי עוד שאלה שקצת קשורה לנושא..

אם אני קונה D90 אז אני גם אקנה כרטיס 16GB ורציתי לדעת :

א) כמה תמונות בערך נכנסות ב 16GB ?

ב) ראיתי כרטיס שכוויכול ל - HD :

http://www.bhphotovideo.com/c/product/573894-REG/SanDisk_SDSDHV_016GR_16GB_Video_HD_SDHC.html#includes

דרך אגב : הוא יותר זול ב - 4 דולר מהרגיל ..

מזה נותן ? ואם זה אקנה D90 ואצלם ב - HD הכרטיס הנ"ל יהיה טוב יותר ?

אשמח לקבל תשובה.

בתודה, מתן.

שבת שלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואוו

חתיכת סלט... בפעם הבאה, עצה קטנה ממני, לפני שאתה מעלה כאלה הודעות תקרא אותן בעצמך ותנסה להבין מה שאלת..

אני אנסה לענות על חלק מהשאלות :

1. D90 מצלמה מעולה

2. האם היא שווה את ההפרש בינה לבין הD80? אני לא בטוח, תלוי מה אתה צריך מהמצלמה. תעשה את השיקולים שלך אם התוספות שאתה מקבל עליה שוות לך את ה400$ האלה ואם אתה באמת צריך את התוספות האלו.

3. הכרטיס שמיועד לוידאו HD הוא בסה"כ כרטיס שאמור להיות מהיר יותר ביכולת הכתיבה אליו, ז"א שהוא מיועד למנוע יצירת צוואר בקבוק בין המצלמה לכרטיס כאשר אתה מקליט וידיאו באיכות כזאת גבוהה.

4. אני לא חושב שיש מקום להשוואה בין ה18-105 ל 16-85 , עצם זה שהעדשה השניה מיוצבת כבר אומר שהיא שייכת לסדרה יקרה יותר והאיכות שלה תהיה יותר טובה מעדשה שמוגדרת 'עדשת קיט'

5. בנוגע לתכולת הכרטיס של ה16GB כאשר מדברים על אין לי מושג, בצילום, אני יודע שעם הD80 כרטיס 4 ג'יגה על האיכות המקסימאלית מספיק לי ליותר מ500 ועל RAW לך 250 בערך, תעשה את החישובים (:

מקווה שעזרתי.

שבת שלום,

יוסי.

גילוי נאות, אני בעלים של D80 ומרוצה ממנה מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער על הבאלגן.. זה בערך מה שקורה בראש שלי עכשיו.. (פחות או יותר)

שתי העדשות מיוצבות, הבעיה היחידה שה - 18-105 היא טלה ...

אני מאמין שייקפצו לי עוד שאלות בהמשך, אני אפרסם אותם כאן..

תודה לבינתיים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד שאלה :

מישהו יכול להסביר לי את שני המושגים הבאים :

א) איזו

ב) אם אומרים לי יש במצלמה הזאת 4 סטופים מה זה אומר ? (אני מבין פחות או יותר מה זה סטופים, אבל את זה לא).

אולי אני יודע מזה באנגלית..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-D90 היא מצלמה מעולה, אבל הביקורת ב-dpreview.com עליה מאוד מטעה. הם מציינים "חסרון" חסר כל משמעות כגון מגבלה לרצף של 100 תמונות, ושוכחים שיש הרבה דברים משמעותיים יותר שחסרים בה. הנה רשימה ממצה יותר:

- אין מייצב מובנה בגוף

- רק נקודת פוקוס אחת מוצלבת (המרכזית)

- אין איטומי אבק ולחות

- אין שקע לפלאש אולפן

- אין אפשרות לצילום אינטרוואלים

- אין אפשרות לכיול AF

- מסך ה-LCD לא מסתובב

- פוקוס איטי במצב LV

התכונות האלה קיימות במצלמות מתחרות (כאלה שעולות עד $1000 לגוף) וחסרות ב-D90, אבל קוראים שסומכים על הסיכום dpreview.com יחיו באשליה שההבדלים בין ה-D90 למתחרים מסתכמים בכמה זוטות. בפועל יש הבדלים מהותיים, לבטח מהותיים יותר ממגבלת 100 התמונות.

מתן, אם אתה שואל מה זה ISO אז כנראה שאתה ממהר מדי לקנות מצלמה. אני מציע שתקרא על כל המושגים שלא ברורים לך באתר קליקי, ושתעבור לשלב קניית המצלמה רק לאחר שאתה מבין מה המשמעות של המושגים האלה וכיצד הם רלוונטיים לנושאים שמעניין אותך לצלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

- אין מייצב מובנה בגוף

- רק נקודת פוקוס אחת מוצלבת (המרכזית)

- אין איטומי אבק ולחות

- אין שקע לפלאש אולפן

- אין אפשרות לצילום אינטרוואלים

- אין אפשרות לכיול AF

- מסך ה-LCD לא מסתובב

- פוקוס איטי במצב LV

זה מזכיר לי את המצב שהיה עם מכוניות אירופאיות משפחתיות בשנות התשעים. במכונית תוצרת צרפת שעלתה X שקלים קיבלת איבזור חלומי, הכל חשמלי, איבזור בטיחות מלא, מושבי אלקנטרה, כל מיני זוטות ומנוע ושלדה נהדרים. מכונית גרמנית באותה העלות הייתה עם מנוע 8 שסתומים ובלי איבזור כלל (נעזוב את עניין האמינות, הגרמניות היו אולי קצת יותר אמינות אבל זה התקזז עם עלויות הטיפול והחלקים). משום מה זה נראה טבעי לחלוטין הן לרוכשים והן לרוב בוחני הרכב. שהרי מי שרוצה איבזור ברכב גרמני חייב לקנות דגם עילית יקר.

בדיוק אותו הדבר במצלמות היום, ברור שניקון לא תשים את כל האפשרויות האלו בדגמי הבסיס שלה. בשביל זה יש את ה-D300 ומעלה (ועדשות בשביל הייצוב). ישנה גם הגישה שרוב התוספות שציינת מעלה בכלל לא רלוונטית למצלמת חובבים ולדידם של בוחני המצלמות המקצוענים, D90 היא מצלמת חובבים. צילום אולפן? איטומים? פוקוס מתקדם? מי שצריך את זה קונה בכל מקרה את ה-D3, לא?

יחד עם זאת, כמו יצרני הרכב הגרמנים, גם ניקון וקאנון יגלו מתישהו שפנטקס/סוני/אולימפוס/פנסוניק גונבים להם את בסיס הלקוחות, מה שייסכן בעתיד גם את מכירות העדשות והגופים המתקדמים יותר (אני מאמין שסוני ואולי גם פנטקס יציעו לבסוף גופים מקצועיים לחלוטין), ואז הם יסכימו לשחרר למצלמות הזולות שלהם את כל הטכנולוגיות שהם שומרים היום רק ל-D3/1Ds ואולי אפילו יוסיפו מייצב תמונה בגוף (או שיוזילו את מחיר עדשות ה-VR/IS ויתנו את האופציה הזאת ביותר עדשות, כולל עדשות הקיט). וזה יהיה נחמד מאוד....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע מזה ISO מהצילום בפילים. פשוט לא קלטתי את זה בעברית "איזו" קראתי את ה - "ז" כ-"ז" ולא כ-"ס"

עכשיו לגבי התגובה שלך..

- אין מייצב מובנה בגוף

- רק נקודת פוקוס אחת מוצלבת (המרכזית)

- אין איטומי אבק ולחות

- אין שקע לפלאש אולפן

- אין אפשרות לצילום אינטרוואלים

- אין אפשרות לכיול AF

- מסך ה-LCD לא מסתובב

- פוקוס איטי במצב LV

- אין מייצב מובנה בגוף, זה בדיוק כמו ב- D80 ובכל שאר המצלמות של ניקון, לא ?

- רק נק' פוקוס אחת מוצלבת (לא ממש מבין מזה אומר, אם תסביר לי אני אשמח.)

- אין איטומי אבק ולחות, זה בדיוק כמו ב- D80 ובכל שאר המצלמות של ניקון, לא ? (אולי בדגמים היותר מתקדמים יש ?)

- אין שקע לפלאש אולפן (לא מאמין שיהיה לצלם חובבן ודיי מתחיל שימוש בזה.. :|

- אין אפשרות לצילום אינטרוואלים (לא ממש מבין מזה אומר, אם תסביר לי אני אשמח.)

- אין אפשרות לכיול AF (לא ממש מבין מזה אומר, אם תסביר לי אני אשמח.)

- מסך ה-LCD לא מסתובב, זה בדיוק כמו ב- D80 ובכל שאר המצלמות של ניקון, לא ?

- פוקוס איטי במצב LV ( תשמע, הם הכניסו ווידיאו במצלמת SLR .. זה משהו שאין בשום שלהם עד עכשיו וזה כבר הופך אותה ליותר טובה מהשאר לפחות בנושא הזה.. )

מה זה אומר שיש מגבלה של 100 ? (משהו נשמע לי פה מוזר)

ותשמע הדגם הבא היותר מתקדם מה D90 הוא ה -D200 שעולה 1400 דולר שזה כבר משמעותי בשבילי. וגם אין שם ווידיאו ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

- אין מייצב מובנה בגוף, זה בדיוק כמו ב- D80 ובכל שאר המצלמות של ניקון, לא ?

נכון, ועד שניקון לא יוסיפו מייצב בגוף מדובר בחסרון שראוי לאזכור בכל פעם שמתייחסים לגופים שלהם (גם לגופים של קנון לצורך העניין).

- רק נק' פוקוס אחת מוצלבת (לא ממש מבין מזה אומר, אם תסביר לי אני אשמח.)

זה אומר שרק נקודת הפוקוס המרכזית רגישה לקווים אופקיים ולקווים אנכיים, ולכן היא אמינה יותר משאר הנקודות שבהן הפוקוס לא מצליח להנעל לעיתים קרובות יותר. מבין המצלמות שעולות פחות מ-$1000, מצלמות שכוללות מספר חיישנים מוצלבים הן הפנטקס K200D והקנון 40D. בקנון החיישנים האלה עובדים רק עם עדשות עם צמצם 2.8 או פתוח יותר, בצמצמים סגורים יותר הם רגישים רק לקווים אנכיים. בפנטקס החיישנים עובדים כמוצלבים עם כל העדשות, ללא תלות בצמצם.

- אין איטומי אבק ולחות, זה בדיוק כמו ב- D80 ובכל שאר המצלמות של ניקון, לא ? (אולי בדגמים היותר מתקדמים יש ?)

ב-D300, D700 ו-D3 יש איטומי. מבין המצלמות שמתחת ל-$1000 זה קיים רק ב-K200D.

- אין שקע לפלאש אולפן (לא מאמין שיהיה לצלם חובבן ודיי מתחיל שימוש בזה.. :|

לצלם מתחיל זה לא יהיה שימושי, אבל לצלם חובב שרוצה ללמוד לעבוד עם תאורה ולהתפתח בתחום הזה מדובר בפיצ'ר בהחלט שימושי. אני מסכים שמבין כל החסרונות ברשימה זה, זה הפחות משמעותי כי אפשר להשתמש במתאם. עם זאת, הוא בוודאי יותר משמעותי ממגבלת 100 התמונות.

- אין אפשרות לצילום אינטרוואלים (לא ממש מבין מזה אומר, אם תסביר לי אני אשמח.)

צילום כל X שניות, בד"כ כדי ליצור מהן סרטון מואץ של תהליך שקורה לאט (למשל שקיעה/זריחה, תנועת עננים, פרח שנפתח, אתר בנייה). דוגמאות כאן:

http://www.setvak.cz/timelapse/2008.html

מצלמת DSLR שכוללת את התכונה הזו ועולה פחות מ-$1000 היא הפנטקס K20D.‏

- אין אפשרות לכיול AF (לא ממש מבין מזה אומר, אם תסביר לי אני אשמח.)

אפשרות לכיול מערכת הפוקוס ע"י המשתמש, ללא צורך לשלוח את המצלמה ואת העדשה/עדשות למעבדה. בעיות פוקוס מהסוג הזה נפוצות למדי, בגלל שמערכת הפוקוס ב-DSLR משתמשת בחיישנים נפרדים ולא בחיישן הצילום.

- מסך ה-LCD לא מסתובב, זה בדיוק כמו ב- D80 ובכל שאר המצלמות של ניקון, לא ?

כן, אבל יש כאמור מצלמות מתחת ל-$1000 שכוללות מסכים כאלה, למשל A300 ו-A350, פנסוניק L10, ואולימפוס E330 (שכבר לא מיוצרת, אבל עדיין נמצאת בחנויות).

- פוקוס איטי במצב LV ( תשמע, הם הכניסו ווידיאו במצלמת SLR .. זה משהו שאין בשום שלהם עד עכשיו וזה כבר הופך אותה ליותר טובה מהשאר לפחות בנושא הזה.. )

ולכן ראוי לציין את הווידאו כיתרון, אבל זה לא משנה את העובדה ששאר החסרונות ממשיכים להתקיים, כולל הנקודה הזו.

מה זה אומר שיש מגבלה של 100 ? (משהו נשמע לי פה מוזר)

זה אומר שאם תחזיק את הכפתור לחוץ ותצלם צרור של 100 , תצטרך להרפות מהכפתור וללחוץ שוב כדי להמשיך לצלם צרור נוסף. לקרוא למגבלה חסרת המשמעות הזו "חסרון" מבלי להתייחס לחסרונות האמיתיים של המצלמה זה לעשות צחוק מהעבודה.

ותשמע הדגם הבא היותר מתקדם מה D90 הוא ה -D200 שעולה 1400 דולר שזה כבר משמעותי בשבילי. וגם אין שם ווידיאו ..

אם הייתי צריך לבחור בין ה-D200 ל-D90 הייתי מעדיף את האחרונה, ללא קשר לכסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב החסרונות הם לא משמעותיים מבחינתי..

חוץ מה - "אין אפשרות לצילום אינטרוואלים" שלא ידעתי על קיומו עד עכשיו, אז אני מאמין שאני אוכל להסתדר בלעדיו..

מצב הווידיאו נותן עוד חלק / עוד משהו שאין בכל שאר המצלמות...

אשמח לדעת על המצלמה עצמה, ממישהו שהשתמש בה (ממקור ראשון) ..

יש לי שאלה קטנה.. :

מזה אומר "מדידת האור ב MATRIX" ראיתי אנשים שמדברים על זה ולא הבנתי מה זה..

אשמח להסבר קצר..

בכל מקרה תודה רבה על התגובות ..

עזרתם לי מאוד..

שבת שלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כן יכול לצלם באינטרוולים עם ניקון, אבל אתה צריך להוסיף כסף טוב לשלט ניתן לתכנות או להשתמש בתוכנת השליטה כשהמצלמה מחוברת למחשב (ושוב פעם, לקנות תוכנה בכסף).

לגבי חיישני הפוקוס, חיפשתי אולם לא מצאתי השוואה רצינית לגבי הביצועים "בעולם האמיתי". אצל צלם חובב טיפוסי, מה תהיה ההשפעה של ההבדלים בין מערכות המיקוד? האם רק מספר הנקודות קובע את איכות ומהירות המערכת? כמה צלמים חובבים באמת בוחרים נקודות פיקוס באופן ידני?

מסך LCD מסתובב הוא לא רק יתרון (מוסיף משקל, מוסיף נקודת כשל נוספת).

מהירות ה-AF ב-LV בניקון באמת עלוב, לא יפתיע אותי אם הם השאילו את האלגוריתם מקו הקופקטיות שלהם. הקומפקטיות של ניקון כל כך איטיות שאם אתה רוצה לצלם ילד רץ, עד שהמצלמה מגיבה, ממקדת ומצלמת אתה מקבל זקן עם הליכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי שאלה קטנה.. :

מזה אומר "מדידת האור ב MATRIX" ראיתי אנשים שמדברים על זה ולא הבנתי מה זה..

אשמח להסבר קצר..

זה גם איטי ככה ב - D90 (ממש ממש ממש איטי, כי אין לי תכניות לתפוס דברים בזמן אמת.. אבל לצלם ווידיאו אני אשמח..) ?

עדיין זה צילום HD ..

עריכה:

לפי הסרטון הבא : http://il.youtube.com/watch?v=PmIJPgo_gYw

לוקח כ - 5 שניות להגיע לפוקוס, זה נראה ממש מעצבן .. חח :)

חח והעלאת על פניי חיוך עם תגובתך.. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כן יכול לצלם באינטרוולים עם ניקון, אבל אתה צריך להוסיף כסף טוב לשלט ניתן לתכנות או להשתמש בתוכנת השליטה כשהמצלמה מחוברת למחשב (ושוב פעם, לקנות תוכנה בכסף).

ולסחוב איתך לאפטופ...

לגבי חיישני הפוקוס, חיפשתי אולם לא מצאתי השוואה רצינית לגבי הביצועים "בעולם האמיתי".

זה סופר פשוט לבדוק את זה. קח מצלמת DSLR שבה רק החיישן המרכזי מוצלב, בחר בחיישן פוקוס שאינו המרכזי ונסה לפקס על אובייקטים שונים. לאחר מכן נסה את אותו תרגיל עם החיישן המרכזי. ההבדלים ברורים ומובהקים.

אצל צלם חובב טיפוסי, מה תהיה ההשפעה של ההבדלים בין מערכות המיקוד?

מבחינת צלם חובב שמודע לנושא הזה, ההבדלים משמעותיים.

האם רק מספר הנקודות קובע את איכות ומהירות המערכת?

בוודאי שלא. לצילום נושא בתנועה חשובים מאוד גם האלגוריתמים של צפיית התנועה. לצילום באור חלש חשוב פנס AF, רצוי כזה שמטיל טקסטורת פסים אדומים. לצילום במקומות שבהם אתה לא רוצה להרעיש רצוי מאוד מנוע פוקוס שקט. לצילום ציפורים במעוף עוזר ריבוי חיישנים ואפשרות לבטל את ה-hunting, כמו גם לימיטר בעדשה (או מנוע פוקוס מהיר במקרה שאין לימיטר).

כמה צלמים חובבים באמת בוחרים נקודות פיקוס באופן ידני?

מי שמודע לנושא הנ"ל בוחר גם בוחר. מי שלא, חי עם בעיות פוקוס ונוטה מן הסתם להשתמש בצמצמים יותר סגורים כדי לפצות על הבעיה.

מסך LCD מסתובב הוא לא רק יתרון (מוסיף משקל, מוסיף נקודת כשל נוספת).

תוספת המשקל זניחה לחלוטין, ועוד לא ראיתי אף דיווח על מסך מסתובב במצלמת DSLR שכשל (גם במצלמות P&S מדובר בתופעה נדירה מאוד שבטלה בשישים מול התועלת ממסך כזה).

מהירות ה-AF ב-LV בניקון באמת עלוב, לא יפתיע אותי אם הם השאילו את האלגוריתם מקו הקופקטיות שלהם. הקומפקטיות של ניקון כל כך איטיות שאם אתה רוצה לצלם ילד רץ, עד שהמצלמה מגיבה, ממקדת ומצלמת אתה מקבל זקן עם הליכון.

הבעיה העקרית היא שעומק השדה המצומצם ב-DSLR דורש פוקוס יותר מדוייק, ולכן המצלמה צריכה להיות יותר "קפדנית" כדי שהתמונות יהיו שמישות. בקומפקטיות אפשר לפקשש קצת ועדיין להיות בתוך עומק השדה, ולכן לא ברור מדוע ניקון כל כך מתקשים להגיע לפוקוס אוטומטי עם מהירות סבירה בקומפקטיות שלהן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין הרבה מצלמות עם מסך נשלף. לסדרת A6XX המנוחה היה מסך כזה, ל-A650 היו בחלק מהפרטים בעיות של דליפת אור כשהמסך נשלף ממקומו.

בכל מקרה, מדובר בהוספה של שני צירים למערכת וגם דורש מבנה מסגרת וגב נפרדים למסך. מדובר בהחלט בתוספת למשקל ובתוספת של אלמנטים מכניים. מבנה זה גם רגיש יותר לחבטות (מצלמה מקצועית תסבול אולי נפילה, אבל אם המסך יהיה פתוח יש סיכוי טוב שהוא ישבר והמצלמה תושבת). קיים גם הדיון לגבי המבזק הפנימי ב-D700 לעומת העדרו במתחרות מבית או קאנון וקיימת הטענה שהוספת מבזק פנימי מוסיפה נקודת חולשה מבנית במצלמה שאמורה להיות מקצוענית וקשוחה. בכלל, מבחינה הנדסית, כל תוספת של אלמנט או ציר מגדיל את הסיכון לכשל ואת הפגיעות במקרה של חבטה.

אכן, מסך נשלף עשוי מאוד להועיל במצבים מסוימים (אם כי הוא דורש מצב LV יעיל), אבל לא נכון לומר שאין למערכת כזאת חסרונות, במיוחד לא במצלמה שצריכה לעמוד בשימוש אינטנסיבי.

לגבי מערכת המיקוד, שוב פעם, לא מצאתי מבחנים השוואתיים מסודרים בתנאים ועם נושאים שונים. זה לא רק עניין של מספר החיישנים וסידורם, אלא גם מהירות התגובה של החיישנים הקיימים ויעילות האלגוריתם. משום מה, הרבה מקצוענים וחובבים מתקדמים משתמשים ב-D40/D80/D90 (בעבר ב-D70) כמצלמה משנית או מצלמת טיולים ומצליחים להוציא ממוקדות היטב, כולל בתמונות רחוב שנלקחו בחטף ושל נושאים בתנועה. המאמר שאתה מביא מציג נקודה מעניינת, אני משער שצלמי סטודיו וצלמי פורטרטים מנוסים מודעים לנקודה זאת ועדיין חלקם מסתדרים יפה מאוד עם מצלמות בעלות חיישן מוצלב אחד.

ד"א, לא יודע לגבי מקור האלגוריתמים של ניקון. אבל תודה לאל שפנטקס לא העבירו למצלמות המקצועיות אלמנטים מהקומפקטיות שלהם (פנטקס אחראים לכמה מהקומפקטיות העלובות מכל הזמנים - האופטיו E10 נחשבת לדיגיטלית הגרועה ביותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...