עבור לתוכן

פנטקס נגד העולם

Featured Replies

פורסם

אוקיי תודהה.. :)

לילה טוב.

  • תגובות 52
  • צפיות 4.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בפנטקס זה נורא קל, פשוט לוחצים על כפתור קטן שממוקדם ליד העדשה.

אפשר להגדיר בתפריט לאיזה מצב הוא יעביר (JPG/RAW, JPG+RAW ועוד)

אי אפשר להסתמך על RAW בלבד, משום שצריך נפח אכסון ממש גדול, ומשום שצריך לערוך כל תמונה בפוטושופ

פורסם

ובD80 זה פשוט ללחוץ על אחד הכפתורים שליד המסך ובמקביל לסובב את החוגה האחורית של התריס עד שעל המסך הקטן למעלה אתה רואה RAW (:

שניה וחצי בדיוק.

פורסם

אז נשמע שמישהו בנה על זה שיצלמו בשניהם לחלופין, מצויין D:

פורסם

בפנטקס זה יותר מהיר! ;D

לא חייב לחלופין, אתה יכול גם לצלם בJPG+RAW

פורסם

דורי, אל תנסה להתחכם ולעשות השוואה איזו מצלמה יותר טובה, השורה התחתונה היא מה אתה יודע לעשות עם המצלמה שלך, לא איזה גוף יותר מהיר בהעברה לRAW...

אל תמשוך את הדיון הזה לרמה של ילדים קטנים בבקשה.

פורסם

PyroGhost, איך שאני רואה את זה, זו ממש לא הייתה הכוונה שלו.

פורסם

יכול להיות שאתה צודק, אבל לפי איך שאני קורא את זה זאת הייתה הכוונה שלו, להוכיח שפנטקס טובה יותר מניקון בצורה עובדתית.

אני בכל מקרה לא מעוניין להיות מעורב בהשוואות שכאלו, דעתי בעניין היא שכל צלם צריך לבחור את המצלמה שתתאים לו ביותר ע"פ שיקול הפרמטרים / ההעדפות שלו ואיכות התמונה שהוא אוהב ביותר ( להשוות תוצאות של כלל המצלמות ולראות איזו תמונה הוא מעדיף יותר ) אני בחרתי בניקון, אחרים בקנון, אחרים בפנטקס ואחרים באולימפוס או בכל חברה אחרת שהם ראו לנכון באותה העת.

לגרום למישהו להצטער על הבחירה שלו זאת טעות לפי דעתי, כמו כן גם לנסות להוכיח 'עליונות' של גוף אחד על משנהו.

כמו שציינתי, העיקרון זה מה אתה מסוגל להוציא מהגוף / עדשה, לא איזה גוף יותר טוב על הנייר.

פורסם

דורי, אל תנסה להתחכם ולעשות השוואה איזו מצלמה יותר טובה, השורה התחתונה היא מה אתה יודע לעשות עם המצלמה שלך, לא איזה גוף יותר מהיר בהעברה לRAW...

אל תמשוך את הדיון הזה לרמה של ילדים קטנים בבקשה.

מה אתה עף? זה היה בצחוק...

בכל אופן, לפותח הדיון, אתה יכול להריץ חיפוש עם המילה K200D ולראות כמה אשכולות שנפתחו על המצלמה (בין השאר גם האשכול שלי) שבו ישנם לינקים ודעות של משתמשים למה הK200 היא המצלמה הטובה ביותר לפי דעתם בתג המחיר שלה.

מעבר לזה, אף אחד לא אמר שפנטקס היא החברה הטובה ביותר.

פורסם

הוויכוח הזה עקר מעצם מהותו. פה זה לא פורום ניקון/פנטקס/לייקה (האחרונים בכלל פאנאטיים לחלוטין). בתחום של 2500-3000 ש"ח יש הרבה מצלמות SLR טובות, הן חדשות והן יד שניה ואדם יכול וצריך לבחור את המצלמה שתתן את המענה הטוב ביותר לצרכיו האישיים.

פנטקס לא "אימפריה" משום שלמרות שה-K200D מצלמה טובה לתחום המחיר שלה (וכנ"ל ה-K20D), יש למערכת של פנטקס הרבה מגרעות שגורמות לצלמים חובבים "כבדים" או מקצוענים שלא לבחור בה. ראשית יש את העניין של מוניטין, בן-אדם שרוכש כלי עבודה שמשמש לפרנסתו יעדיף להיות שמרן ויבחר מותג עם מוניטין. לפנטקס יש אולי המון ניסיון בתחום ה-SLR (אסאהי כפי שנקראה פנטקס בעבר, אאל"ט היא ראשונת יצרניות ה-SLR ביפן), אבל אין להם את המוניטין של ניקון וקאנון. שנית, עדשות, במערכות "כבדות" העדשות הן החלק היקר ואולי החשוב ביותר (מלבד צלם כמובן), לפנטקס או ליצרני צד ג' שלה אין מה להציע מול סדרות העל של ניקון או קאנון, במיוחד במבחר של עדשות פריים אקזוטיות למשימות מיוחדות. שלישית, תוספות, לניקון ולקאנון יש הרבה יותר תוספות למערכות שלהם, הן מתוצרתן והן של צד ג', מסכי מיקוד, מבזקים שונים, מארזים תת-מימיים ועוד ועוד. רביעית, אפשרות לצמוח מעלה, לניקון ולקאנון (סוני נכנסים כעת לאט לתחום) יש מצלמות מקצועיות שלפנטקס אין, עם מהירות, איכות בניה, ארגונומיקה ואמינות שנמצאים הרבה מעל ל-K20D (אני מדבר בעיקר על ה-1Ds או ה-D3).

צלם טבע או עיתונאות שמתפרנס מעבודה זאת ושדורש מהמערכת שלו XYZ ולא אכפת לו להשקיע עוד XXX דולרים (מוכרים למס) בשביל לקבל בדיוק את זה, לא יעיף אפילו מבט לכיוון פנטקס משום שהמערכות שלהם לא יכולות (נכון להיום) לכסות את כל הדרישות שלו. נכון, יש מקצוענים שמצלמים בפנטקס, אולימפוס או סוני, אבל הם באמת מיעוט קטן.

יתר על כן, אם נתייחס ל-K200D, יש מספר תכונות שאין לה (חלקן צוינו כאן ובדיונים אחרים) ואילו למתחרים יש שעשויות להיות משמעותיות לחלק מהמשתמשים וכמובן הארגונומיקה שונה מדגם לדגם ויש צלמים שמתאהבים בארגונומיקה של דגם מסוים ולא מוכנים לנסות חברות אחרות לאחר מכן (זה נכון בעיקר לגבי ניקון, יש לפחות מגיב אחד שציין זאת לאחרונה ואני מכיר נוספים).

פורסם

סוף סוף תגובה לעניין :xyxthumbs:

פורסם

לגבי הוויכוח התמידי שיש כאן בפורום לגבי פנטקס VS העולם,

נראה שהדברים שאתה כותב מתייחסים ל-K200D, לא לפנטקס באופן כללי. אז בוא נתמקד במצלמה הזו.

הטיעונים בעד פנטקס הם בד"כ:

1. מייצב בגוף.

2. אטימות.

3. מחיר זול.

4. סוללות AA.

שכחת תכונות רבות נוספות שאופייניות למצלמות יקרות יותר ושקיימות כולן ב-K200D. תעבור למשל על הדגמים המקבילים (מבחינת מחיר) של קנון וניקון ותבדוק לאילו מהם יש 9 חיישני פוקוס מוצלבים, מנוע פוקוס פנימי בגוף, AEB, מדידת אור ספוט, נעילת מראה, כפתור DOF, מסך LCD עליון, עינית גדולה יחסית, גישה מהירה להגדרות כגון WB ו-ISO, מתג AF/MF, תמיכה מובנית בפלאש אלחוטי, תמיכה בגריפ, עדשת קיט ללא פשרות (ביונט ממתכת ולא מפלסטיק, מגן שמש, סקאלת מרחקים) וכן הלאה. חלק מהתכונות קיימות במצלמה אחת או באחרת, אבל באף אחת מהמתחרות הישירות אין את כולן. ב-K200D יש, והדבר המשמעותי היחידי שחסר בה הוא LV.‏ מצד שני, המימוש של ה-LV שקיים בהן (בקנון, למצלמות הזולות של ניקון אין LV) הוא איטי לשימוש ומתאים בעיקר לעבודה עם חצובה. לי זה מתאים כי אני אוהב לצלם עם חצובה, אבל למי שמחפש לצלם נושאים דינמיים מזוויות מיוחדות זה די חסר תועלת.

1. כמה סטופים נותן המייצב?

זה תלוי בהרבה פרמטרים (אורך המוקד, היציבות של הצלם ועוד). אתרים שונים מדווחים על יתרון שונה - בין שני סטופים (dpreview.com ו-cameralabs.com) לשלושה (cnet.com). גם שני סטופים הם יתרון משמעותי. המשמעות בפועל היא שלצילום נושאים מסויימים אפשר להשתמש בעדשה עם צמצם 5.6 במצבים שבהם הייתה נדרשת עדשה עם צמצם 2.8, או לחלופין שבמצבים מסויימים שבהם היה נדרש ISO 3200 אפשר להסתפק ב-ISO 800.‏

יש השוואה בין תמונה שנלקחת במצב תאורה בעייתי עם מייצב ובלי מייצב? (בהגדרות צילום שוות מבחינת מהירות, צמצם, חשיפה וISO כמובן).

תסתכל בדף הזה, תחת "Pentax K200D Shake Reduction off / on".

בנוסף, האם ההשפעה של המייצב באה לידי ביטוי גם בצילומים של אובייקטים בתנועה המצריכים מהירות תריס גבוהה?

לא, מייצב לא עוצר תנועה בנושא. הוא עוזר רק נגד רעידות היד.

2. יש מבחן שמשווה בין האטימות של הגופים של פנטקס לבין הגופים של ניקון לדוגמא? חוץ מהסתמכות על זה שפנטקס אומרים שיש אטימות, מישהו בדק את זה? מישהו נתקל בגוף ללא אטימות שסבל מהחוסר הזה?

לא ראיתי מבחנים בנושא, אבל יש דיווחי משתמשים (כולל של כאלה שצילמו בגשם עם גוף לא אטום ושילמו את המחיר). כמו כן יש מידע מהיצרן על סוג ומיקום האיטומים, ובפורומים מתפרסמים לעיתים צילומים של החלקים במצלמה שבהם אמורים להיות איטומים (משם התחילה למשל הביקורת על ה"איטומים" של הסוני A700 ושל הקנון 40D).‏ כדי לקבל את התמונה המלאה תצטרך לקרוא הרבה בפורומים ובאתרים של היצרנים. באחד הדיונים כתבתי סיכום של המידע שמצאתי עד כה בנושא. ציטוט:

"החברה היחידה שלה יש מבחר גדול של עדשות אטומות היא אולימפוס, אבל שם הגוף היחידי שכולל איטומים (E3) עולה יותר מכפול מאשר ה-K200D. בסוני אין עדשות אטומות בכלל, והאיטומים בגופים בסיסיים בלבד וקיימים רק בשני הגופים היקרים (A700 ו-A900). בניקון וקנון יש מעט עדשות אטומות ורובן ככולן יקרות מאוד. כמו כן, רק הגופים היקרים ביותר אטומים. ה-D300 היא המצלמה הכי "זולה" שכוללת איטומים, וגם היא עולה יותר מכפול מה-K200D. בקנון האיטומים בגופים קיימים למעשה רק במצלמות מסדרה 1, שעולות אלפי דולרים. האיטומים שיש ב-40D/50D סמליים ודומה למה שיש בסוני. אי אפשר להשוות אותם לאלה של ה-K200D (שכוללת 60 איטומים לאורך ולרוחב המצלמה, ממש כמו בדגמים מקצועיים)."

4. וויכוח תמידי לגבי AA נגד ליטיום. עניין סובייקטיבי. מנקודת המבט שלי, אדם עם ליטיום יעדיף ליטיום ואדם עם AA יעדיף דווקא אותן. ואני אומר את זה בתור בעלים של 2 הווריאציות. אז כמו בנושאים הקודמים, יש מבחנים עם תוצאות ברורות?

בעבר התייחסתי ל-AA כחיסרון, בעיקר בגלל הפריקה העצמית המהירה. אבל מאז שיצאו לשוק סוללות היברידיות (למשל Sanyo Eneloop ו-GP ReCyko) הנושא הזה הפך להיות די חסר משמעות. אני עדיין מעדיף ליתיום, אבל המשקל שאני נותן לנושא הזה נמוך מאוד. לגבי כמות הצילומים, חפש בדיונים קודמים בפורום. למיטב זכרוני מדובר על 500 עד 700 צילומים לטעינה, אבל בעלי ה-K200D שבפורום יוכלו לתת לך מספר מדוייק יותר.

פורסם

שכחת להוסיף שהם מתנים את התג הזה בצילום בRaw' date='

לפי דעתי עם כל היתרונות של המצלמה הזאת, מצלמה ברמתה צריכה לדעת לפתח Jpeg טוב,

זאת מצלמת חובבנים שרובם ישתמשו גם ככה בJPEG ולא ישבו בבית ויתחילו לפתח תמונות, לכן מצלמה זו מבחינתי נפסלת.

איכות טובה בJpeg זה דבר חשוב, ממש טיפשות מצד פנטקס לוותר על מעבד ומנוע עיבוד טוב.

[/quote']

dpreview.com רואים את זה הפוך, כי הם מסתכלים על ה-JPEG ב-100% הגדלה ושופטים אותו במונחים של RAW. בפועל JPEG אמור להיות מוצר מוגמר שמספק את ההדפסה הכי טובה, וכאן יש לפנטקס יתרון. הצבעים יפים יותר, והתמונות חדות יותר. אני מציע שתדפיס את קובצי ה-JPEG של ה-K200D ושל המתחרות כדי לראות על מה אני מדבר.

מי שמחפש מראה אחר יכול לשחק עם הגדרות החידוד, הקונטרסט והצבע, או פשוט לצלם RAW ולשנות את ההגדרות האלה לאחר הצילום. ברירות המחדל של ה-K200D מתמקדות בלהוציא את ההדפסה הכי מרשימה, וזאת בחירה נכונה מאוד לדעתי.

אל תשכח לחזור לפורום ולספר לנו איזו הדפסה אהבת הכי הרבה, ומה אמרו אנשים אחרים שראו את התמונות מבלי שיידעו איזו מצלמה צילמה אותן ;)

פורסם

אפשר לסטות שניה?

יש לי נטיה לשאוף לצמצם הכי פתוח שאפשר, זה לא נכון לעשות?

פורסם

יש לי נטיה לשאוף לצמצם הכי פתוח שאפשר, זה לא נכון לעשות?

במה מתבטאת השאיפה הזו - בבחירת עדשות? בזמן צילום?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים