עבור לתוכן

ה PS3 יודע להוריד רזולוציה פר פריים כל מנת להימנע מגימגומים

Featured Replies

פורסם

הידעתם שה PS3 יודע להוריד את הרזולוציה של המשחק פר פריים על מנת להימנה מגימגומים במשחק? נראה שכרגע רק מפתחי המשחק WipEout HD's 1080p Sleight of Hand השכילו להשתמש באופציה החכמה הזו - מה שמראה שאם יודעים איך לנצל את היכולות של ה PS3 ניתן להגיע למשחקים הרבה יותר מרשימים. חבל שהרבה יותר מפתחים לא מנצלים את האופציה המובנית הזו של ה PS3 על מנת למנוע איבוד פריימים (ע"ע GTA4 שלעיתים רחוקות מציג נפילת פריימים). כנראה שהמלחמת קונסולות כן פוגעות בנו כצרכנים ושהחוסר יכולת של מפתחים הבונים משחק למספר פלטפורמות להתאים נכון את המשחק לקונסולה הזו כן מוריד מהרמה של המשחקים שיוצאים.

http://insidethedigitalfoundry.blogspot.com/2008/09/wipeout-hds-1080p-sleight-of-hand.html

  • תגובות 54
  • צפיות 5.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אפשר קצת הסבר? כי אם אני מבין, הPS3 מקבל פריים, מוריד רזולוציה, מעביר הלאה, במקום להוריד את הרזולוציה של הכל ? (מה זה בעצם הכל?) ואם זה נעשה לפי פריים זה לא מוריד ביצועים במקום לשפר?

לא כל כך הבנתי.. אני אשמח להסבר, תודה

פורסם

מה שקורה במצב רגיל הוא שהכרטיס מסך של הקונסולה מרנדר פריים (יוצר תמונה דו מימדית מכל העולם התלת מימדי של המשחק),

מעביר אותו למסך, והמסך מציג אותו.

זה קורה עשרות פעמים בשניה. ככל שזה קורה יותר פעמים, המשחק ירוץ "חלק" יותר, ויקרטע פחות.

זה בעצם הFPS - כמה פריימים מרונדרים בשניה (Frame Per Second).

קודם כל חשוב להבין שככל שהרזולוציה גבוהה יותר, לכרטיס מסך קשה יותר לרנדר את הפריים.

(כי הוא צריך ליצור תמונה גדולה יותר, עם יותר פירוט)

ברוב המשחקים, כל הפריימים האלו מרונדרים תמיד באותה רזולוציה, ולכן לפעמים, בסצנות עמוסות,

לקונסולה (לכרטיס מסך שלה) יהיה קשה לרנדר מספיק פריימים בשניה כדי להציג את המשחק בצורה חלקה - והמשחק מקרטע.

מה שקורה במשחק הזה, הוא שכל הפריימים מרונדרים ברזולוציה מסויימת, 1920X1080 - FHD.

אבל כאשר יש סצנה מסויימת שהיא כבדה, והכרטיס מסך לא יוכל לרנדר מספיק פריימים בשניה

כדי להציג את המשחק כמו שצריך, הוא אוטומטית מתחיל לרנדר ברזולוציה נמוכה יותר.

ואז הוא שוב יכול לרנדר מספיק פריימים בשניה (לשמור על FPS מספיק גבוה) למרות שהסצנה כבדה מאוד.

לפי מה שהם טוענים בכתבה, בגלל שהרזולוציות מתחלפות מספיק מהר, המון פעמים בשניה, העין לא באמת

מספיקה לקלוט את ההבדל וזה נראה כאילו המשחק תמיד רץ ברזולוציה גבוהה ומרשימה.

נשמע רעיון נחמד... :)

פורסם

חבל שלא מייסמים משהו כזה ב PC ברמת הכרטיס מסך והדריברים שלו...

פורסם

נחמד מאוד, הבנתי, תודה על ההסבר..

נשמע דיי עקום לעשות כזה דבר ולהבטיח שהמשחק הוא 1080P.

פורסם

חח gta IV בps3 גם ככה רץ על 640p לאן אתה עוד רוצה לרדת? :P

פורסם
  • מחבר

ולמה הוא רץ ב 640 כשהקונסולה יכולה להריץ הרבה יותר (וכבר הוכח בכמה וכמה משחקים שזה אפשרי)? נכון - מפתחים שמעגלים פינות ובכדי לחסוך בזמן פיתוח ולהתאים לכמה שיותר פלטפורמות לא מנצלים נכון את החומרה. עצוב, ככה כולנו מפסידים מהמלחמת קונסולות של הדור הנוכחי. אם גם בדור הזה היה מנצח חד שמשמעי (כמו ה PS2 בזמנו) כולנו היינו מרוויחים (היצרנים והצרכנים) מה שמראה שלא תמיד תחרות טובה ללקוח.

פורסם

גם כשלפס2 היה דומיננטיות ברורה, עדין רוב המשחקים יצאו לכל הפלטפורמות. זה יותר עניין של קונסולות שיצאו מוקדם מידי ולכן אין להם מספיק כוח לתמוך באופן מלא ב1080P

פורסם
  • מחבר

כשה PS2 היה מלך השוק יצאו משחקים שניצלו את החומרה במלואה (ע"ע GOW שיצא לקראת סוף חייה והדהים כל מי שסקר אותו), ככה שאני עדיין חושב שחוסר התמיכה ב 720 או 1080 לא נובע מחוסר יכולת של החומרה אלא מחוסר יכולת של הפתחים ויעידו על קח 26 משחקי 1080P שקימים בשוק:

http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/

פורסם

כי GOW היה אקסקלוסיבי ופותח ע"י סוני. זה לא קשור לדומיננטיות של הפס2, גם אם הפס2 היה מובס ע"י האקסבוקס עדיין הוא היה יוצא. מן הסתם כשמפתחים משחק לקונסולה אחת אפשר להתמקד בשיפורים שלא היית רואה אחרת.

פורסם

כשה PS2 היה מלך השוק יצאו משחקים שניצלו את החומרה במלואה (ע"ע GOW שיצא לקראת סוף חייה והדהים כל מי שסקר אותו), ככה שאני עדיין חושב שחוסר התמיכה ב 720 או 1080 לא נובע מחוסר יכולת של החומרה אלא מחוסר יכולת של הפתחים ויעידו על קח 26 משחקי 1080P שקימים בשוק:

http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/

הצחקת אותי...

המשחקים שנתת פה הם משחקים שדורשים כוח מיחשוב זניח. לא מתקרבים אפילו לרמת רנדור הגרפיקה שמשחק FPS מודרני זקוק לה כדי לעלות ברזולוציה גבוהה.

הקונסולות פשוט חלשות מדי, אין מה לעשות.. אם אתה רוצה לשחק ב-1080p - רק מחשב עם כרטיס מסך חזק יכול לעשות את זה.

פורסם
  • מחבר

מן הסתם כשמפתחים משחק לקונסולה אחת אפשר להתמקד בשיפורים שלא היית רואה אחרת.

בינגו - בדיוק מה שאני מנסה להבהיר. ברגע שקונסולה אחת שולטת בשוק המפתחים ישתדלו להוציא לה משחקים שתומכים היטב בחומרה שלה, מה שלא קורה עם משחקים שיוצאים למולטי פלטפורומות ורואים את זה היטב במספר רב של דוגמאות של משחקים בלעדיים שנראים מדהים לעומת משחקים מולטי פלטפורמה בהם נעשו וויתורים מצד המפתחים על מנת להספיק להוציא את המשחק בדד ליין (לרב החגים האמריקאיים) לכל הפלטפורמות.

yonaelian - איך משחקים כמו GTP, The Darkness, Marvel Ultimate Alliance, Ninja Gaiden ועוד ועוד נכנס להצהרה המעניינת של "כח מיחשוב זניח"? אז תצחק כמה שתרצה, אבל ההצהרה שלך היא זו שאמורה להצחיק אותך. אם היו מוציאים את GTA4 "רק" ב 720P עם הפונקציה שמתוארת בתחילת הת'רד, כולנו היינו מרוויחים. אבל כמו שאמרתי מספיק פעמים, וויתורים למען התאמה למולטי פלטפורמה.

אני מוסיף פה תגובה שנתתי בפורום אחר שדי ממצה את הטענה שלי:

"העובדה המוכחת היא של PS3 יש יכולות שאין בקונסולה המתחרה. הבעייה היא כיום שאין להם מספיק שוק לשכנע מפתחים להשקיע מספיק ללמוד את החומרה ולנצל את היכולות הללו במלואן. המפתחים כיום מעדיפים לחלק את זמן הפיתוח ל 2-3 פלטפורמות על מנת למכור יותר וכתוצאה מכך אחנו הצרכנים מקבלים משחקים שלא מצליחים להגיע למיצוי אמיתי של היכולות של החומרה. רוצה הוכחה? קח כמעט את כל המשחקים הבלעדיים (בשתי הקונסולות), ברובם הגרפיקה פשוט מדהימה. עכשיו קח משחקים שיצאו למוטי פלטרפורומות, ברובם הגרפיקה היא מעין פשרה (ע"ע GTA4, תאר לך איך הוא היה נראה אם היו מפתחים אותו בלעדית ל PS3 ו"רק" ב 720P תוך שימוש בטכנולוגיה שמתוארת פה, או את FORCE ULEASHED, תאר לך איך הוא היה נראה מבחינת משחקיות אם את זמן ההתאמה לשאר הקונסולות היו משקיעים בהתאמה לפלטפורמה אחת ובשיחרור מוצר קרוב למושלם בלי כל הפגמים שהתגלו בגירסה הסופית).

אין מה לעשות, בסופו של היום אנחנו מפסידים ממלחמת הקונסולות ולא מרוויחים וזאת עקב שיחרור משחקים "חצי אפויים""

פורסם

ראינו כבר משחק שפותח רק לפוסי 3 ..

mgs4 ולדעתי הוא לא נראה כזה מדהים גרפית :\

מה שכן gow3 הולך להיות מדהים :xyxthumbs:

פורסם

... תאר לך איך הוא היה נראה אם היו מפתחים אותו בלעדית ל PS3 ו"רק" ב 720P תוך שימוש בטכנולוגיה שמתוארת פה, או את FORCE ULEASHED, תאר לך איך הוא היה נראה מבחינת משחקיות אם את זמן ההתאמה לשאר הקונסולות היו משקיעים בהתאמה לפלטפורמה אחת ובשיחרור מוצר קרוב למושלם בלי כל הפגמים שהתגלו בגירסה הסופית).

ועל זה כבר נאמר - אם לסבתא היו גלגלים וכובע עף לגובה...

אתה לא באמת יכול להשוות משחק מודרני כבד למשחקים שציינת ברשימה. משחקים כמו dmc4 רצים על המחשב אפילו בלי למצמץ ברזולוציות גבוהות. אבל מה לעשות ש-Gta4 זה רמה אחרת לחלוטין...

בכל מקרה - אני מסכים איתך שאופטימיזציות נוספות היו יכולות לגרום להעלאת האיכות, אבל זה דורש עוד השקעה רצינית של זמן, כוח אדם וכסף ובכל מקרה הרמה של הקונסולות לא גבוהה מספיק בשביל להריץ את המשחקים האלו ברזולוציה גבוהה באמת. (720p זה גם לא איי איי איי...)

פורסם

זה לא הקונסולה זה המתכנתים, להגדיר את הגודל של הframe buffer לכל frame אינדיבידואלית זה לא בעיה, אבל מעבר לעובדה שזה דורש יותר מידי עבודה בשביל רווח מועט יחסית זה לא יישים ברוב המשחקים, זה נחמד כשאתה טס על מסלול, גרוע כשתעמוד על קצה צוק בקרייסיס בשביל להסתכל על השקיעה והכל ירצד מסביבך ברמה שזה יגרום לחצי מאכולסיית יפן לחטוף התקפי אפילפסיה.

האמת שעצוב שהPS3 לא יכול להריץ משחק מגוחך יחסית על 1080P, אבל ניחא.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים