Nvidia מציגה - סטריאוסקופיה במשחקים: הדור הבא - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Nvidia מציגה - סטריאוסקופיה במשחקים: הדור הבא


RLM

Recommended Posts

Everything You Need to Know about Nvidias 3D Goggle Gamble

stereoscopic_02_sm.jpg

Nvidia הציגה בתערוכה האחרונה שלה את הטכנולוגיה הבאה של התלת מימד הסטריאוגרפי (כן כן, עם המשקפיים המגוכחות ;D)

הפעם הדרישות חומרה הן כרטיס מסך מבית החברה, מומלץ 8800GT לפחות, מיוחדות שמתחברות

למחשב אלחוטית, ומסך תואם, שיודע להסתנכרן עם המשקפיים והמחשב כדי להציג את התמונה הנכונה בכל פעם.

סך הכל, נשמע די מבטיח (וגם נראה די מבטיח, לפי מה שאומרים ;)).

אנדרו פייר, שעבד על המוצר בNvidia טוען שהפעם עם הטכנולוגיה החדשה השחקנים

לא ירגישו יותר כאבי ראש, אודות לקצב ריענון הגבוה, והאפשרות לבחור את העומק התלת מימדי בקלות.

כמו כן שהיום, עם החומרה החדשה, והמשחקים החדשים, הדברים נראים הרבה יותר מרשים מבעבר.

כמו כן, בניגוד לפעמים קודמות, כבר התאימה את הטכנולוגיה ליותר מ350 משחקים שקיימים היום בשוק,

בניהם COD4 וGrid, ללא שום צורך בתוספות מצד המשחק, הכרטיס מסך והדרייבר עושים את כל העבודה לבד.

stereoscopic_04_sm.jpg

מה אתם אומרים? אתם רואים את עצמכם משחקים ככה? אני חייב להודות שזה נשמע מגניב,

למרות שמשומה הטכנולוגיה הזאת קיימת כבר המון שנים, ועדיין לא הצליחה לפרוץ כמו שצריך לשוק הרחב.

מה הסיבה? אולי היא לא הייתה מספיק טובה? אולי בכלל לא שיווקו אותה כמו שצריך?

לכמה ממכם יצא לנסות לשחק ככה? (אני לא מדבר על , או גניבת רייטינג של דודו טופז ;))

אלא באמת על לשחק ככה במשחק מחשב... יצא למישהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שנים זה היה דיי נפוץ (אם כי לא ממש בארץ), ועדיין יש לי שזרוקות איפשהו בבית.

אבל לא לגמרי הבנתי איך זה פועל עכשיו, כי אז זה פעל רק על צגי CRT גדולים ומנופחים, והיה גם כרטיס PCI נוסף שהיה אחראי על הכפלת קצב רענון המסך.

בכל מקרה, היה דיי ברור למה זה לא נהיה פופולארי פעם, זה היה מסורבל מדי.

אבל איזה טכנולוגיות יש היום למחשב?

(מזכיר לי שגם לא הבנתי איך עובדת הטכנולוגיה שיש בסרטים תלת ממדיים כגון "מסע אל בטן האדמה")

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מזכיר לי שגם לא הבנתי איך עובדת הטכנולוגיה שיש בסרטים תלת ממדיים כגון "מסע אל בטן האדמה"

אני מניח שאתה מדבר על הסרטים שרואים עם המשקפיים ואז הדברים נראים תלת מימד?

זה בדיוק אותו דבר כאן, ואותו דבר כמו שהיה פעם, וזה תמיד אותו עקרון.

העקרון אומר, שבמציאות, למוח תמיד מגיעות 2 , אחת מעין ימין, ואחת מעין שמאל.

ואז המוח מעבד את שתי התמונות לתמונה אחת עם עומק.

(אם אתה מבין קצת בניווט, אז זה כמו שאם יש שני כיוונים לנקודה מסויימת משני מקומות שונים, אפשר לדעת מה המרחק שלה.)

וככה המוח רואה "עומק".

מה שבעצם קורה בתמונה רגילה, מעבירים לשתי העיניים תמונה אחת, ולכן המוח רואה את זה רגיל, שטוח.

בתמונה סטריאוסקופית (Stereoscopic) בעצם מעבירים לכל עין תמונה אחת, וככה המוח רואה "עומק".

ועם השנים השתנו רק השיטות איך להעביר לכל עין תמונה אחרת. השיטות הראשונות היו עם המשקפיי קרטון עם

עין אחת כחולה עין אחת אדומה, שהיו מסננות לכל עין חלק אחר בתמונה, וככה כל עין ראתה תמונה שונה.

מה שכן היה קשה לקבל צבעים נכונים בתמונות.

היום בקולנוע משתמשים בקיטובי אור שונים, שכל עדשה מתרגמת שונה לעין, וככה כל עין מקבלת תמונה שונה.

מה שקורה עם המשקפיים האלה, לפחות ממה שהצלחתי להבין מהכתבה, זה שכל פעם מרונדרת תמונה אחרת,

כל פריים אי זוגי לעין שמאל, וכל פריים זוגי לעין ימין, והמשקפיים יודעות לנתב כל פריים לעין הנכונה.

ולכן יש מסכים מיוחדים שעובדים עם זה, כרגע רק ה2 שמצויינים בכתבה, אבל כנראה שאם זה יכנס חזק יהיו עוד.

כמו כן למסכים האלה יש קצב ריענון של 120 הרץ, ולא 60 כמו LCD רגיל, וככה הקצב ריענון הכללי לא נפגע.

מה שהדרייבר עושה, הוא דואג בעצם לרנדר את המשחק פעמים, כל פעם מזווית שונה. ולכל עין לתת תמונה אחרת.

זה איך זה עובד בגדול :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהדרייבר עושה, הוא דואג בעצם לרנדר את המשחק פעמים, כל פעם מזווית שונה. ולכל עין לתת תמונה אחרת.

אז מה שאתה אומר זה שזה עושה פעמיים את העבודה?

אם כן, אז זה לא יעמיס יותר על הכרטיס מסך ויקריב מספר מכובד של FPS?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בהחלט מכביד, הם גם אומרים את זה בכתבה, בגלל זה הם ממליצים על כרטיסים חזקים, לפחות ה8800gt.

שאני מניח שאין לו בעיה לרנדר משחקים ב120 fps, בטח שלא הכרטיסים היותר חדשים.

אין ספק שצריך פה מערכת חזקה, אבל זה לא משהו שלא קיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שאני אתחיל, אני מזהיר שאני קצת עייף/שיכור, אבל כנראה הנושא הזה מספיק מעניין אותי בשביל לא לפרוש לטלוויזיה במיטה, אז לסלוח על שגיאות בניסוח :silly:

בכל אופן, אז הנה ההסתייגויות שלי מהעניין:

1. אני מכיר את הטכניקות השונות (הייתי מספיק עמוק בעסק בילדות הלא כל כך רחוקה שלי). למעשה, אני זוכר שאפשר היה גם לבחור בטכניקת הפרדת צבעים (אדום/כחול) גם בדרייברים הישנים, ולא רק הגירסה הרגילה של מסך מרצד במהירות כפולה. מה שכן, הריצוד הכפול זה הפתרון הכי איכותי.

2. ריצוד כפול זה לא מה שגרם לכאב הראש מלכתחילה? אני דיי בטוח שכן, אבל עד שהמשקפיים החדשות לא ייצאו לדעתי קשה יהיה לקבוע אם מה שנאמר זה סתם אקט שיווקי (סביר להניח שכן). :hat:

3. שוב עניין הריצוד. אולי הכרטיסים הגרפיים יודעים להגיע ל120hz, השאלה אם כל מסכי ה-LCD יכולים להציג תדירות כזאת? :s07:

אני לא חושב שיש הרבה אנשים שמוכנים לקנות מסך חדש במיוחד לצורך זה. אם כבר יש היום מסכים שמציגים ישר בתלת ממד (הם נדירים ויקרים, אבל הם לפחות עושה רושם שווים את הקניה). פתאום אותו כרטיס PCI (או דונגל) שהיו מגיעים עם המשקפיים הישנות והיו מקפיצים את הHZ הפוטנציאלים, זה לא נראה רעיון כזה רע. זה גם מסביר למה הזהירו שזה לא יעבוד על מסכי LCD (באותו זמן זה היה נדיר בשוק הביתי, אני זקן, הה?)

4. סרטים תלת ממדיים פועלים אחרת. אני לא יודע כמה מכם ראו את "מסע אל בטן האדמה" בתלת ממד ב-YES PLANET (ולא לונה-פארקים ייחודיים וכו'), אבל הקונספט שם הוא משקפיים קלות ללא סוללה. הטכניקה שם שונה לגמרי, וגם עכשיו ג'יימס קמרון (הבמאי של "שליחות קטלנית" ועוד כמה) מפתח שיטה עוד יותר מהפכנית שקשורה בכלל לקימורים של התמונה, במקום הצגת תמונה כפולה. לא ברור לי איך העסק שלו עובד, אבל זה משהו שבהוליווד ממש מנסים לקדם כדי למשוך אנשים בחזרה לקולנוע, ולהבדיל מ- שכנראה קצת מנסה לעבוד עלינו ולמכור את אותו מוצר ישן בשינוי אדרת, הם באמת מנסים לפתח טכניקה חדשה, קלילה :jump: וחסרת חוטים, שמתאימה לכל אחד.

5. זה מזכיר לי למה בכל זאת היה לי כרטיס של NVIDIA ולא ATI. לפחות NVIDIA תמיד ניסו להגיע לפלחי שוק נוספים להבדיל מ-ATI (ולדוגמא שלצערי רובנו לא מבינים את העוצמה האדירה שלו בעיבודים של תוכנות גרפיות ובחישובים בכלליות. זה הופך כל מחשב למפלצת) :pissed:

6. להבדיל מהתקופה הקודמת ששוק המשקפיים החנניות האלה פרחו (הכל יחסי, כמובן), היום מחשבים מספיק חזקים וזה לדעתי ההבדל הגדול. פעם היה צריך לשחק ברזולוציה של 800*600 בשביל FPS נורמלי בתלת ממד, וכמו שאתם מנחשים זה היה מבאס, אבל זה היה מזמן. היום 8800GT בכיף יכול להריץ ברזולוציה גבוהה יותר + תלת ממד, ושזה לא יקרטע.

אז אלו התובנות שלו מההכרזה החדשה. :cool2:

אני חושב שיש כאן פוטנציאל אדיר, תלת ממד אמיתי זה כיף, אבל להחליף מסך ועדיין להלביש לא נוחות (שתלויות בחוט או בסוללה) זה חיסרון משמעותי, ולדעתי זה לא המהפכה שלה צריך לייחל. צריך פיתרון כולל ופשוט יותר, ויש סיכוי סביר שלקולנוע זה יגיע הרבה יותר מוקדם מאשר למחשב האישי.

(אפשר להשוות את זה למהפכת הרכב החשמלי: הרעיון מגניב וזה העתיד אליו כולנו שואפים, אבל כל הדגמים שיצאו עד עכשיו לא עשו את העבודה, ולמעשה כל פעם שאנחנו רואים מכונית מלאה בלוחות סולארים זה רק מרחיק את הציבור מלהשתכנע לעבור למכונית ידידותית לסביבה. אם רק היו משווקים את המכונית ההיברידית במחירים סבירים, העולם היה מקום טוב יותר. אבל פה כבר יש את חברות הדלק, ואני מניח שבמקרה שלנו יש את חברות הענק שעלולות להפסיד הרבה כסף אם אנשים יפסיקו לקנות מסכי LCD בכמויות, כי זה כסף טוב, ולא משנים נוסחה שמכניסה כסף)

לילה טוב

:sleep:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

While Autostereoscopic (מסך שמציג ללא משקפיים) technologies are improving, they are panel structure dependent and have a high cost of manufacturing and software development. Additionally, they can demonstrate a number of limitations in terms of performance criteria such as brightness, resolution, and viewing position. We dont believe that a good quality stereoscopic technology without glasses is cost effective either now or in the foreseeable future.

בגדול אתה צודק. זה עדיין לא "זה", אבל לפחות זה מתקדם, אחרי הרבה זמן שהעסק הזה לא זז.

בקשר לסרט ההוא, האמת שכל הסרטים בקולנוע זה קלות כאלה, ועד כמה שאני יודע כולם עובדים על קיטוב של האור.

לא יודע להכנס לפרטים, כי אני לא ממש מבין איך זה עובד (ואיך מקטבים אור, ואז מסננים אותו לפי הקיטוב הזה :P)

אבל זה לדעתי מה שקורה בכל אולמות הקולנוע. וכן, זה עם כאלה מצ'וקמקות מפלסטיק...

שוב עניין הריצוד. אולי הכרטיסים הגרפיים יודעים להגיע ל120hz, השאלה אם כל מסכי ה-LCD יכולים להציג תדירות כזאת?

נכון להיום חוץ מהמסכים המיוחדים, אף מסך LSD לא עובר את ה60Hz, זה מה שמיוחד במסכים האלה.

אבל שוב, נכון להיום זה כרוך ב"לקנות מסך מיוחד", אבל אם הטכנולוגיה הזאת באמת תפרוץ, אז המכים האלה יהיו סטנדרט, וזה יהיה נפוץ,

הבעיה היא להגיע לזמן הזה :)

בקשר לזה שהריצוד גורם לכאב ראש, אז כן, כשהקצב ריענון היה קטן, ואז עוד היו מחלקים אותו ב2, אז זה היה גורם לכאבי ראש, היום

אתה עומד בכל עין על קצב רגיל של 60Hz.

לפי מה שכתוב בכתבה, בבדיקות שלהם אנשים שיחקו 4 שעות ברצף ללא שום בעיות, אבל כמו שאמרת, הם לא אובייקטיבים ::)

צריך פיתרון כולל ופשוט יותר, ויש סיכוי סביר שלקולנוע זה יגיע הרבה יותר מוקדם מאשר למחשב האישי.

אני קצת בספק, כי בשביל לצלם סרט כזה, צריך פיזית מיוחדת, בעלת 2 עדשות, ולהחליף עכשיו את כל הציוד

באולפנים זה עסק לא קל.

לעומת זאת במשחקים מדובר רק על רינדור כפול, עסק הרבה פחות מסובך.

אלא אם מדברים על שהם , ואז זה גם לא בעיה...

אבל בכל מקרה, תהליך היצור של חומר כזה הוא לא הבעיה כיום, אלא צורת ההצגה :)

אבל שוב, כמו שאמרתי, לפחות זה מתקדם, אחרי הרבה זמן שלא התעסקו בזה. (או שהתעסקו בשקט :silly:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא היום הסרטים התלת-ממדיים מאיימים להשתלט על המסכים, בעיקר בסרטי הילדים וההרפתקאות (לרוב זה גם תואם).

נראה לי שלאולפנים לא ממש אכפת להוציא כסף, הם מוכנים לעשות דברים מטורפים בשביל לא להפסיד כסף להורדות הלא חוקיות, אז אני מניח שאנחנו יוצאים נרווחים.

דוגמאות:

מסע אל בטן האדמה

Fly me to the Monn (עוד איזה סרט ילדים מצוייר מעצבן שיש עכשיו ביס-פלנט)

Final Destination 3 (שייצא מאוחר יותר השנה)

ביוולף

הסיוט שלפני חג המולד (גירסה מיוחדת)

ויש שמועות שגורסות כי גם הגירסה של טים ברטון ל"עליסה בארץ הפלאות" יהיה כזה.

בכל מקרה, הסרטים מהזן הזה הולכים ומתרבים, וטוב שכך.

אגב, תלת ממדי זה טריק שהמציאו לא הרחק מלידת הקולנוע, איי שם בתחילת המאה הקודמת. פשוט אז, כמו היום, זה לא נפוץ מסחרית בגלל הסרבול, אבל זה תמיד היה קיים, וזה תמיד היה בעל פוטנציאל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...