כמה שאלות בנוגע ל PINK FLOYD - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות בנוגע ל PINK FLOYD


harbinger

Recommended Posts

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

"הפינק פלויד לא יופיעו על החומה בירושלים"

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A7_%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%99%D7%93

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול. וגם, הקשר בין רוג'ר ווטרס, איגוד יפי הנפש של תל אביב רבתי והמחסור העולמי בחומוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומנם המקור לא הופיע בארץ

אבל בהחלט משו קרוב

האוסטרליין פינק פליוד הופיעו בארץ, ואני מאושר להגיד שהייתי בהופעה ... ואני חושב שזאת הייתה ותיהיה ההופעה הכי טובה שאני יראה איי פעם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם עדיין קיימים? או שהם התפרקו? והם הופיעו בארץ בעבר? יש כוונות להביא אותם אם הם עדיין קיימים?

תודה מראש

מלבד סיד בארט כולם עדיין "קיימים"

הם כבר לא מופיעים, הופיעו לאחרונה במתכונת מלאה בLIVE 8 לפני כמה שנים

והם הדבר הכי גדול שקרה למוזיקה במאה ה20 :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והם הדבר הכי גדול שקרה למוזיקה במאה ה20 :)

אם נתעלם מכל חלוצי הבלוז והג'ז שלמעשה סללו את הדרך לרוקנרול.

ואם נתעלם מענקי המוזיקה הפופולרית והרוק המוקדמים.

ואם נתעלם מפורצי דרך בתחום המוזיקה הפרוגרסיבית.

ואם נשכח מגדולים ומחדשים בתחום מוזיקת הפופ, האלקטרוניקה וסגנונות אחרים.

וכמובן אם נתעלם באלגנטיות מכמה ענקים כמו מאהלר, ריכרד שטראוס, סטרבינסקי, שנברג, רחמנינוב עוד כמה מלחינים וחופן מנצחים ומבצעים אדירים מתחום המוזיקה הקאמרית, הסימפונית והאופראית.

אזי הם בהחלט הדבר הכי גדול שקרה למוזיקה במאה ה-20...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, גם אם לא נתעלם,

Everyones Entitled To An Opinion

פשוט חלק בוחרים להעביר את הדיעה שלהם בדרך יותר פלצנית

וקשה לי לחשוב על דרך "טובה" יותר לעשות את זה מזאת שאתה בחרת.

תודה. אבל אני כמובן משתדל להשתפר מפעם לפעם! 8)

עכשיו ברצינות. ההתקפה לא הייתה אישית. ההודעה שלך פשוט הקפיצה לי איזה פיוז שכבר מתבשל הרבה זמן. מדי פעם עולים בתקשורת עם איזה "מצעד המאה" או הלהקה/זמר/שיר הכי טוב בכל הזמנים. משום מה זה תמיד יוצא איזה יוצר או שיר פופולארי באנגלית (אנגלואמריקאי) מהמחצית השניה של המאה ה-20. כאילו כל שאר הסגנונות או השפות נמחקו מהעולם.

כמו שהחליטו "שרפסודיה בוהמית" זה השיר הטוב ביותר בכל הזמנים באיזה מצעד דמיקולו. נו באמת. זאת צרות אופקים שמרתיחה לי את הדם.

ושוב פעם, זה פשוט פיוז ישן שקפץ ולא קשור אליך אישית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה חבל שאנשים הם "גיבורים" מאחורי המחשב עם גוגל/ויקיפדיה בהישג יד,

הייתי שם הרבה מאוד כסף שאתה לא מכיר אפילו עשר יצירות של כל אחד מהאמנים שהבאת (שכל אחד גאון בתחומו)

הייתי שמח אם היית מעלה גם איזו תמונה (נגיד שצולמה מהסלולרי) שמראה את אוסף התקליטים/דיסקים של היצירות של רחמנינוב או סטרווינסקי שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזכרתי (בכוונה) רק אומנים שאני מכיר את היצירות שלהם. אין לי אוסף תקליטורים גדול כי התקציב שלי מוגבל, אבל אני משתדל להרחיב אותו ויש לי לפחות תקליטור מקורי אחד של כל אחד מהיוצרים (חוץ משנברג). יש לי גם דרכים אחרות.. אהם.. להנות ממוזיקה.

אם אתה רוצה רשימת מלאי של "החוקיים" שלי, אז יש לי שני תקליטורים של סטרווינסקי (מוזיקה לבאלטים), אחד של רחמנינוב (קטעי פסנתר), ארבעה או חמישה של מאהלר (2,5,8, שירת האדמה. ביצוע נוספת של החמישית) , אחד של שטראוס (אוסף קטעים, כנראה אבד במעבר הדירה האחרון שלי), אם נשאר במאה ה-20 יש לי גם את "לנינגראד" של שוסטקוביץ' בניצוחו של ברנשטיין. בנוסף למוזיקה של יוצרים אלו יש עוד כמה אוספים קלאסיים קלילים יותר, שלוש אופרות של מוצארט (שני ביצועים של נישואי פיגארו ואת דון ג'יובאני), עוד שניים או שלושה אוספי קונצ'רטי ומוזיקה קאמרית של מוצארט. עוד כמה שאני לא זוכר כרגע (אני עדיין בעבודה למרבה הצער).

לגבי "האחרים".... יש מזוודות...

לצערי אני לא יודע לנגן על אף כלי אמנם, אז אני לא מכיר את היצירות שלהם דרך "האצבעות", אבל הרבתי לקרוא חומר רקע והתעניינתי בהיסטוריה האישית של יוצרים אלו ובהיסטוריה של מקצת מיצירותיהם, במיוחד באלו של מאהלר שהוא המלחין האהוב עלי. באופן כללי אני מאוד אוהב את המוזיקה הקלאסית של סוף המאה ה-19 ותחילת ה-20.

עכשיו איפה הכסף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungiman, פינק פלויד יכולים להיות מוזכרים בקלותבאותה נשימה לא רק עם המלחינים שהזכרת, אלא עם כל מלחין אחר משחר ההיסטוריה. בסה"כ מה שאותם מלחינים עשו עם פסנתרים, כינורות ושאר כלים, פינק פלויד עשו עם גיטרות וסינתיסייזרים. אם יש לך מספיק כשירון ויצירתיות אתה תוציא משהו טוב גם מקאזו (קורפורל קלאג מישהו?).

מוזיקה איכותית לא חייבת בהכרח להיות לא פופולארית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungiman, פינק פלויד יכולים להיות מוזכרים בקלות באותה נשימה לא רק עם המלחינים שהזכרת, אלא עם כל מלחין אחר משחר ההיסטוריה. בסה"כ מה שאותם מלחינים עשו עם פסנתרים, כינורות ושאר כלים, פינק פלויד עשו עם גיטרות וסינתיסייזרים. אם יש לך מספיק כשירון ויצירתיות אתה תוציא משהו טוב גם מקאזו (קורפורל קלאג מישהו?).

מוזיקה איכותית לא חייבת בהכרח להיות לא פופולארית.

הם מאוד מוכשרים ואני מאוד מחבב את היצירות שלהם (יש לי כמה דיסקים, אני לא אצרף צילום ברשותכם). כמובן שמוזיקה איכותית יכולה להיות פופולרית וזה עובד לשני הכיוונים, אני משער שלאורך הדורות מאות מיליונים נחשפו ואהבו את היצירות של מוצארט ובטהובן (ואחרים).

פשוט אין להם את העומק (לפי דעתי, אשמח לשמוע דעות של מוזיקולוגים רציניים), המורכבות והתעוזה של חלק מהמלחינים שציינתי, או את הווירטואוזיות של חלק מהמבצעים (שהזכרתי או שלא הזכרתי). אם אני אשאר בתחום המאה ה-20 ואחזור למאהלר, הרשה לי להביא כדוגמא את "שירת האדמה", אני מביא דוגמא זאת משום שזה למעשה אוסף של שירים ("ליד") ומפגין את השליטה במילים, שירה וכלי נגינה. היצירות של פינק פלויד מאוד מרגשות, מורכבות וגם מבוצעות היטב, אבל אין להן את העוצמה האדירה של יצירתו של מאהלר (כשהיא מבוצעת על ידי מבצעים ראויים).

http://uk.youtube.com/watch?v=-LE48mLGBdI&feature=related

זהו קטע בביצוע מדהים (זה הביצוע שיש לי על דיסק). עם כל הכבוד לפינק פלויד... זה פשוט ליגה אחרת. וזה רק קטע אחד מתוך 10.5 סימפוניות של אותו מלחין (9.5 + שירת האדמה שנחשבת על ידי רבים כסימפוניה). אני אפילו לא מתייחס לכך שמאהלר גם נחשב לגדול המנצחים בזמנו ולפסנתרן וירטואוז.

אני לא אומר כמובן שמאהלר הוא דווקא גדול היוצרים של המאה ה-20 והוא בוודאי לא הדבר "הגדול" ביותר שקרה למוזיקה. אני פשוט מציין:

א. שמתייחסים לתחום מסוים, יש להתייחס לכל הספקטרום שלו - הן בזמן והן בז'אנר. התמקדות במוזיקה פופולרית אנגלואמריקאית של המחצית השניה של המאה ה-20 עושה עוול ליוצרים רבים ומוכשרים עד כאב. זאת ספציפית הסוגיה שמציקה לי ושגררה את התגובה הראשונית (והאכן מעט מעליבה, מצטער) שלי.

ב. זה תחום כל כך רחב שלא קיים יוצר יחיד שהוא "הגדול" מכולם או בעל ההשפעה "הגדולה" ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מספיק לשמוע שירים כמו Heart Mother (שבעצם מנוגן עם אורקסטרה) או Echoes בשביל לדעת שיצירתיות, תעוזה ווירטואוזיות היו לחבר'ה האלה בשפע. עם זאת, אין לי כוונה להפוך את הדיון הזה למשחק פינג פונג שבו כל אחד נותן לשני דוגמאות של שירים הממחישים את טיעוניו, למרות שזה מה שעשיתי עכשיו, שכן זה לא יהיה אפקטיבי.

בסה"כ זה מסתכם בטעם וריח. את אותן תחושות שאתה מקבל מהאזנה לשירת האדמה אני מקבל מהאזנה לSHINE ON, לדוגמא, וגם אני בטוח שמדובר במשהו שהוא רמה אחת מעל כולם. כמו שאמרתי, כשלאמן יש את הכישרון והיצירתיות יראו את זה במוזיקה שהוא עושה, ולא משנה באיזו סגנון וכלים הוא מנגן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...