קירור גז - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור גז


McJ

Recommended Posts

זה מה שהיה רשום בביקורת על ה Aguatec Blue Ice CP-100:http://www.hwzone.co.il/reviews.php?file=AguatecCP100

קיימים כיום פתרונות רבים לבעיית החום, ביניהם טובים יותר וטובים פחות אך ניתן לחלק אותם לשלוש קבוצות עיקריות:

א) אוויר

ב) מים

ג) בשינוי מצב צבירה

עם הסוג הראשון, האוויר, מוכרים כולם: זוהי אותה שיטה מסורתית שלפיה מלבישים על המעבד חתיכת מתכת (עשויה נחושת או אלומיניות) שתפקידה לקלוט את החום שפולט המעבד ומעליה מורכב מאורר שתפקידו לקרר את חתיכת המתכת - זה ממש על קצה המזלג.

הסוג השני, , הוא שיטה יותר קיצונית: החום שנפלט על ידי המעבד נקלט על ידי מים הזורמים במעגל סגור במערכת - המים מקוררים ברדיאטור ומוחזרים לבלוק הקירור בעזרת משאבה (מדריך לבניית מערכת משלכם תוכלו למצוא כאן באתרנו).

הסוג השלישי הוא קירור קיצוני ביותר שמשתמש בגז דחוס בטמפרטורה נמוכה מאוד ובו לא אעסוק כאן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קירור גז זה קירור שמבוסס על שינוי מצב צבירה של גז ובכך הקפאתו בלחץ לטמפרטורות של כמה עשרות מעלות מתחת ל0.

הנה האתר של Chip-con יצרנית של אחד מהפתרונות היותר מוכרים לקירור גז.

http://www.chip-con.com/index.php?pageid=43

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה טוב כשאתה רוצה לתת מתחים מטורפים ומהירויות אפילו יותר מטורפות....בלי טמ"פ אקסטרה נמוכות לא תקבל יציבות. וגם אם אתה מתחיל במינוס אפס בסוף הטמ"פ] תעלה כמובן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל עוד דואגים לבידוד אז אין בעיה, הבידוד הוא בשביל שלא יהיה עיבוי. המעבד יעבוד גם במינוס 100...

קח בחשבון שבטמפרטורה ממש נמוכה ישנם שינויים פיזיקלים הנוגעים לרמות האנרגיה של החלקיקים, במינוס 100 המהירות לא רק שלא תעלה ,היא אף תרד (באדיבות פופאי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הייתי רוצה כזה דבר, זה נישמע מטורף לגמרי.... אני מכיר מישהו שמתכנן טיול לארופה וקניית פרומיטייה (אני מקווה שמאייתים את זה ככה) ואני מחכה לראות לאן הוא יגיע עם הOC שלו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מערכת גז כמו שקראת לזה, או השם האמיתי שזה מערכת שינוי צבירה, או כל מיני שמות שהמציאו לפרומותיאה, זה בעצם המערכת שיש לך במקרר הביתי שלך, או במזגן בבית או באוטו, מערכת שמבוססת על דחיסת הגז, שימוש בעובדה שככל שהגז נמצא בלחץ גבוה יותר, הוא ישנה מצב צבירה בטמפ גבוהה יותר, ואז הגז לנוזל, הזרמת הנוזל לגוף הקירור, ואז הפיכתו חזרה לגז, תוך כדי שהוא מתפשט ומאבד את הטמפ שלו לסביבה.

היתרון הוא שמגיעים לטמפ' נמוכות.

החסרון - ואני מדבר עכשיו על מערכת כמו הפרומותיאה, לא מערכת שאתה אולי יכול לבנות לבד, מחיר גבוה, צריכת חשמל מטורפת (באתר מדברים על 170 וואט - משהו כמו 60 מאווררים) ורעש - רק תקשיב למנוע המקרר כשהוא עובד, או תפעיל את המזגן באוטו עם מכסה מנוע פתוח. והחסרון העיקרי הוא שלא ממש צריך את זה :) גם בהורדה הכי אופטימלית של טמפרטורה (משהו כמו 4 מעלות אם אני זוכר נכון מה שקראתי פעם) עדיין יש גבול להמהרה של המעבד, תמיד יש גבול מסוים שלאחריו המעגלים הלוגיים של המעבד פשוט קורסים (כלומר אתה תקבל תוצאות של 1+1=3 וכאלה) והגבול הזה ממש לא מצריך טמפ של 4 מעלות צלזיוס..

איפה כן זה שימושי ? מערכות כאלה קיימות לרוב בארונות תקשורת, או ארונות RAID, שמה החום שנוצר הוא גבוה מאוד, הרבה יותר גבוה מחום של מעבד ביתי, ושם חשובה מאוד יציבות המערכת, ככה שהפרומותיאה זה צעצוע נחמד.. לא יותר מזה. באותו מחיר אתה יכול לקנות פשוט מזגן ביתי ולהפנות אותו לכיוון המחשב, זה יעשה את אותה עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אג ב.. רק לידע כללי המחירים הם:

בין 900 ל1000 דולר ליחידת הקירור, עוד משהו כמו 100$ למארז, עוד משהו כמו 100$ לקיט החיבור למעבד (אמד או אינטל).

באירופה המחירים פחות או יותר אותו דבר, רק ביורו :)

מזגן שתעמידו ליד המארז ותכוונו את המאוורר שלו לכיוון המארז יקרר לכם את המחשב, יקרר את החדר או לפחות את סביבת העבודה של המחשב, והוא עולה בארץ משהו כמו 2500 שקל.

תעשו את החישוב לבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...