חיבור מאוורר ישירות לחשמל 220V - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חיבור מאוורר ישירות לחשמל 220V


ShaiLevy

Recommended Posts

שלום כולם,

לא קשור ישירות למודינג אבל אני צריך עזרה בבניית אוורור למזנון (מזנון פותח מאחורה בלבד (כי ניסרתי) שיש בו רסיבר , WII ועוד כמה דברים)

חשבתי לקנות מאוור של מארז (80-120) + ממיר ל SATA שתמיד מגיעים עם ספק כח כזה מ 220 למולקס של הרד-דיסק ואז לחבר אותם ולהתקין במזנון.

עשיתי נסיון וזה לא עבד, הסתכלתי ולמאוור (12V) היו שני פינים לא באותם מקומות של הפנים של המולקס מהספק...

הרד לא אמור לקבל 12V באותו סידור פינים של מאוורר מארז ?

למישהו יש רעיונות אחרים איך אני יכול להכניס מאוורר לתוך מזנון שיש לי בו רק שקעים של 220V ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מניסיון עבר, נתקלתי ביותר ממקרה אחד (קרוב ל5 מיקרים) שמאוורר AC יוצר רעשים במגבר.

למי שהיה פעם סובארו DL ומכיר את הרעש מהרמקולים שעולה ככל שהסל"ד עולה (אין לי דוגמא טובה יותר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי כאלה בעבודה

אני עובד במקום בשם וירטואל פארק בחיפה זה מקום עם מלא ps3 וכו'

אנחנו שמנו כמעט בכל מקום עםפ המכשירים מאווררים כאלה כי הטמפ' מגיעה למעלות מטורפות של ממש

קח בחשבון שהם מאוד מאוד מאוד מרעישים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגיגול מהיר דווקא מצאתי כמה שאמורים להיות יחסית שקטים

http://www.aristock.co.il/products/93928

29dBA בתוך מזנון סגור (פתוח מאחור) לא אמור להיות מורגש מידי ... אני מקווה לפחות

הרעש מאוד יפריע לי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרעש שאני מדבר עליו הוא הפרעות אלקטרו מגנטיות שיצרו רחש במגבר במידה ויש לך אחד כזה ליד המאוורר 220V

ההתייחסות שלי היתה לתגובה של Ori The Man

המגבר שלי מספיק איכותי כדי שאני לא אהיה טרוד מהפרעות אלקטרו מגנטיות, אני מאוד אופתע אם יהיו רעשים. אני מנחש שהמגברים שעבדת איתם היו מגברים זולים.

יצרני מגברים מאוד מקיפידים על דברים כאלה.

נכון לכרגע אין רעשים והוא מחובר לשקע שאליו מתחברים עוד קרוב ל20 מכשירים (מחשב, , מאוור רגיל של הבית, טלווזיה 42, ממיר יס, דיוידי, מדפסת+סורק,ראוטר,מודם, למחשב שמחוברים דרך 220 ל ל 110, ממיר יס נוסף למחשב וכו')

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההתייחסות שלי היתה לתגובה של Ori The Man

המגבר שלי מספיק איכותי כדי שאני לא אהיה טרוד מהפרעות אלקטרו מגנטיות, אני מאוד אופתע אם יהיו רעשים. אני מנחש שהמגברים שעבדת איתם היו מגברים זולים.

יצרני מגברים מאוד מקיפידים על דברים כאלה.

נכון לכרגע אין רעשים והוא מחובר לשקע שאליו מתחברים עוד קרוב ל20 מכשירים (מחשב, , מאוור רגיל של הבית, טלווזיה 42, ממיר יס, דיוידי, מדפסת+סורק,ראוטר,מודם, למחשב שמחוברים דרך 220 ל ל 110, ממיר יס נוסף למחשב וכו')

לא ידעתי שיש מפצל כזה... :-\ ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השקע שלך חי על זמן שאול!!!!

מקסימום לשקע חשמלי הוא 16A נתק מיד כמה מוצרים [ תעביר לתקע אחר], לקו חשמלי אחר

עצה שעדיף לקבל מאשר לקרא בעיתון על עוד שירפת בית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ידעתי שיש מפצל כזה... :-\ ???

זה לא מפצל אחד, הכי הרבה שראיתי שמוכרים (בלי להרכיב לבד) זה 10 , אולי פעם ראיתי 12 אבל לא בטוח לגבי זה

השקע שלך חי על זמן שאול!!!!

מקסימום לשקע חשמלי הוא 16A נתק מיד כמה מוצרים [ תעביר לתקע אחר], לקו חשמלי אחר

עצה שעדיף לקבל מאשר לקרא בעיתון על עוד שירפת בית.

אני תמיד לשמח לקבל עצות אבל נראה לי (האמת שאני מקווה) שאתה טועה, 16A זה לשקע כח ולצורך הדיון בוא נניח שמדובר בשקע רגיל של 10A על מתח של 230V -> זה לא עומר שמותר להעמיס 2300 וואט ?

כי אני לא מגיע ל2300 וואט (עבר זמן מה מאז שחישבתי.. אבל אבדוק שוב)

יש משהו שאני מפספס ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לא לחבר ספק כח של מחשב לשקע ואליו לחבר מאווררי 120 של מחשב בחיבור מולקס?

זאת בהחלט אופציה לא רעה, אבל אין לי מספיק מקום במזנון, וצריך גם להשאיר מקום לאוויר שאני רוצה להזיז ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנסה לערבב התיחסויות לכמה הערות גם יחד, כי כרגע אני מתעצל לעשות העתקות מסודרות.

- שקע כוח, 16 אמפר:

אין דבר כזה "שקע כח" אלא רק לצרכי סחיטת מחיר גבוה יותר מהלקוח כאשר החשמלאי מתקין ומרכיב את השקע. זה מונח היסטורי מהימים שכל אספקת החשמל לדירה רגילה היתה של 20 אמפר והיו שקעים ללא הארקה שמיועדים לזרם עד 10 אמפר.

כל שקע, "בית תקע" בשפת הנוהל ותקנות החשמל, צריך להיות מותאם לזרם רציף של 16 אמפר ומסומן בהתאם. בית תקע שאינו כזה אשר לרוב מיועד למטרות מוגדרות יש לסמן באופן ברור.

אבל - וזה אבל חשוב מאד - המפסק החצי אוטומטי בלוח המפסקים צריך להיות מותאם לעובי המוליכים בקו. זה כדי למנוע שריפה של המוליכים בתוך צינורותיהם ושריפה בבית. מה שעדיין יש לנו כמקובל זה הגדרת "קו כח" לקו סופי שהמוליכים שלו הם 2.5 ממ"ר והחצי-אוטומט שלו מאפשר עד 16 אמפר.

- מפצל שקעים

הדבר הזה שתוקעים בשקע והוא מאפשר חיבור של עוד 2 או 3 או 4 תקעים, הוא אסון וצרה, מכשלה וצרעת. בעיק כאשר תוקעים שם עוד ספק כח כבד של איזה מכשיר. בשביל זה המציאו דבר שנקרא בפירסומת "רב שקע". הסיבה לרוב הבעיות בשקעים זה כאשר הלוחיות הפנימיות שתופסות את הפינים של התקע מתרחבות וההידוק שלהן כבר לא טוב, ונוצר חום בנקודת המגע בעקיר כאשר הזרם גבוה יחסית. אם רוצים לחבר ליד המיטה 2 מנורות לילה ועוד תקע אחד פשוט, אז מילא, זה יתאים בתנאי שלא ינדנדו את זה יותר מדי.

- שרשור רב-שקע:

הדבר הזה שיש בו כמה וכמה שקעים וממנו יוצתר כבל חשמל עם תקע זה דבר מצויין. קוראים לזה בשפה פירסומית של אחת החברות "רב שקע". אפשר כבל ותקע של אחד לתקוע בשקע של אחר וכך מקבלים שרשור שמאפשר יותר מקומות שקעים לחיבור צרכנים. אין עם זה כל בעיה בתנאי שמקפידים שסך הכל של כל הצרכנים המחוברים לקונסטרוקציה הזו לא יצרכו יותר מאשר 16 אמפר, שזה המקסימום הרגיל בכבל, בתקע ובשקע בקיר אליו כל הגיזמו הזה מחובר.

לשים לב - השקעים עצמם בדבר הזה לא תמיד מתאימים לזרם של 16 אמפר כל אחד, במקרים רבים זה מיועד באמת מבחינת המבנה הפנימי לזרם של 10 אמפר לכל היותר. יש מוצרים זולים מסין או מעזה (כן, יש תוצרת עזה !! ) שמסומנים 16 אמפר אבל לא הייתי סומך על זה יותר מדי........

- ניתוק וחיבור:

אין לנתק תקע מהשקע אליו מחובר כאשר הצרכן פועל וצורך זרם. גדל הניצוץ כגודל הזרם בעת הניתוק. עוצמת הבלאי של מגעי השקע הפנימיים בהתאם, ואחר כך גם התחממות המגע של הפינים של התקע בנקודות המגע שלהם עם הלוחיות הפנימיות בשקע.

- חיבור מאוורר DC 12V שקט

מאוורר DC של 12 וולט צורך מעט זרם, אין צורך בייצוב מתח איכותי וכיוב"א. אפשר לקנות בסכום מאד קטן ספק כח קטן וזול שיתן 12 וולט DC שמתאים לסיבוב המאוורר. להסתכל קודם בנתוני המאוורר ולא להגזים עם גודל ספק הכח שקונים. את החוטים שלו אפשר לחתוך ולחבר לחוטים של המאוורר, אחרי שמסמנים לנו איזה חוט (-) ואיזה חוט (+).

זה יאפשר בחירת מאוורר המתוכנן במבנה הכנפיים שלו לעבודה שקטה יותר.

אין מאוורר שיצליח לפנות החוצה חום בהסעת האויר אם לא תהיה גם כניסת אויר לחלל המתחמם. אם אויר לא יכנס במידה מספקת המאוורר יסתובב אבל כמות האויר שהוא מפנה תהיה קטנה, בהתאם לכך גם החום ישאר בפנים.

גם בצד השני, אליו המאוורר מוציא את האויר, צריך להיות מקום שהאויר הזה ינוע הלאה ולא יווצר מעין "בלוק" אויר חם עומד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת בהחלט אופציה לא רעה, אבל אין לי מספיק מקום במזנון, וצריך גם להשאיר מקום לאוויר שאני רוצה להזיז ;D

יש ספקי SLIM דקים וארוכים שמהווים כשליש מהגודל של ספק "רגיל". אלו אותם ספקים שתמצא במחשבים "שוכבים"/מארזי MICRO ATX.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Old Cat, המון תודה

הבניין שלי ישן ואני חושב שבכלל אין הארקה בשקע שאני מתחבר אליו (אמנם זה שקע של 3 פינים אבל לדעתי בתוכו רק 2 חוטים מחוברים), לכן לא אתפלא אם מדובר ב 10 אמפר במקרה שלי (+ אין הארקה).

בכל העניין המוליכים והמפסק החצי אוטומטי קצת נאבדתי , האם אני צריך לבדוק מה רשום על המפסק המתאים בארון חשמל ? אני מניח שכשהתקינו אותם

אגב, מבלי להכנס לדיון עמוק על חוסר היידע שלי בחשמל ונספחיו, למה אנחנו ממשיכים לקיים את הדיון אמפרים ולא עוברים לוואטים שנשמע לי יותר טבעי ויותר מהר לבירור על כל מכשיר. בכל אופן למעט הטלווזיה, הרסיבר והמחשב לא מחובר לי שם שום צרכן חשמל משמעותי - בטח לא אחד שפעיל כל הזמן.

אני גם מניח שהעובדה שהרסיבר והטלווזיה סגורים (סטנד-ביי) רב הזמן מורידה משמעותית מהעומס (רק המימרים והמחשב והדברים הקטנים פועלים כל הזמן)

וכשאמרתי מפצל התכוונתי לרב שקע, והוא עם מפסק כדי שאוכל להפסיק את הזרם בקלות ולהוציא.

לגבי חיבור מאוורר DC 12V , יש כאן אישזהו ייתרון על חיבור מאוורר 220VAC , ממה שראיתי בלינק ששמתי המחירים בסדר גמור וגם עוצמת הרעש נראית לי סבירה בחלקם (29 דציבל בתוך מזנון לא אמור להיות רועש מידי, אני מקווה, בכל אופן זה משהו שבטח אוכל לשמוע בחנות).

הבעיה שלי עם חיבור ספק DC 12V זה העצלנות להלחים אותו למולקס, למרות שאם תהיה לי סיבה אתגבר על העצלנות

מבחינת הנעת האוויר, הדלתות של המזנון משאירות חריצים גם מקדימה ואני מקווה שזה יספיק, אם לא אני יכול לקדוח עם מקדח כוס חור בתחתית המזנון ולשים שם מאוורר נוסף שיכניס אוויר, אני רק תוהה לגבי העובדה שהוא מותקן בשכיכה ויצטרך או לשאוב אוויר פנימה (אם אני מתקין אותו בפנים), או לדחוף אוויר פנימה (אם אני מתקין אותו מבחוץ, אפשרי כי זה בתחתית ולא ייראו את זה - רק אצטרף קצת גומי או משהו לשיכוך הויברציות ולהבריג אותו למזנון. אשמח לדיעה בנושא

Huber, אני מניח שרכישה של ספק SLIM לא תצדיק את המחיר ולא מצאתי ספקים כאלה קטנים בחיפוש שעשיתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...