מכונית שעובדת על מים - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית שעובדת על מים


zam

Recommended Posts

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

רק שאויר לא מתפוצץ, תהיה רק ירידת לחץ חזקה

האתר שלהם מאד.. ריק? לא מצאתי נתונים על איך פיסית המנוע עובד, מה הטווח, מה העלויות של דחיסת טנק אויר וכו

יש למישהו עוד פרטים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיכלי אוויר, ללא יוצא מהכלל, יש שסתום לחץ מנחושת, שנשבר ברגע שהמיכל מקבל מכה חזקה. האוויר יוצא בבטחה דרך שם, אין שום סכנה לפיצוץ.

זה לא שמדברים פה על חמצן בריכוז גבוה שעלול להיות דליק, אפילו אם מכונית כזו נקלעת לתאונה ויש ניצוצות מהפגיעה- שום דבר לא יוצת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראית את הסרטון שנתנו פה לפני עמוד או 2?

אתה יכול לנסוע מעל 100 ק"מ על מיכל דחוס אחד, ואתה יודע בכמה קצת חשמל (יחסית) קומפרסור משתמש בשביל לדחוס אוויר ל 150 אטמוספירות?

זה פשוט שיהיעילות של קומפרסורים טובה יותר מהיעילות של מכונות האלקטרוליזה הנוכחיות שלנו, ולכן העסק הזה כרגע יותר חסכוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיכלי אוויר, ללא יוצא מהכלל, יש שסתום לחץ מנחושת, שנשבר ברגע שהמיכל מקבל מכה חזקה. האוויר יוצא בבטחה דרך שם, אין שום סכנה לפיצוץ.

זה לא שמדברים פה על חמצן בריכוז גבוה שעלול להיות דליק, אפילו אם מכונית כזו נקלעת לתאונה ויש ניצוצות מהפגיעה- שום דבר לא יוצת.

ראיתי ב MythBusters בדיסקברי מה קורה כשמיכל אוויר בלחץ גבוהה נפגע. בפרק אחד שברו את השסתום והמיכל טס כמו טיל דרך קיר בטון.

בפרק אחר הם ירו באחד וגם זה לא היה נעים..

אבל פה מדובר גם בכמויות אוויר עצומות שמיועדות להניע ששוקל טון קילומטרים, אז תחשוב מה יקרה כשכל האנרגיה תשתחרר בבת אחת.

אולי הוא יהיה חסין מפני תאונות קטנות יחסית, אבל עדיין כל משוגע עם רובה יוכל לשלוח את המכוניות על הכביש לעזאזל (סטייל GTA), לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע מה הלחץ שהשתמשו בו ב mythe busters?

חוץ מזה, אתה שוכח ששם המיכל היה לבד- פה הוא עם גוף שלם של מכונית ששוקל לפחות 300-500 ק"ג נוספים. מיכל אוויר בלחץ 150 באר לא יכול לסחוב איתו 300-500 קילו ועדיין להשתולל כמו מטורף, על זה אני חותם לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי צריך מעט חשמל בשביל לדחוס מיכל קטן של אוויר ל150, אבל כמה חשמל לוקח לדחוס מיכל שלם? זה מספר פשוט, כמה כרגע, בדולרים, עולה לדחוס מיכל אויר והם זה יותר זול מהחשמל שלטעון לטווח דומה? אני חושב שהתשובה היא לא. חוץ מזה, 100 ק"מ זה טווח נמוך למידי וקומפרסורים לא נמצאים בכל פינה, שקעי חשמל כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב אני שואל- טרחת בכלל לראות את הסרטון שצורף? כנראה שלא.

1- לדחוס מיכל שלם -כן- זול יותר מהחשמל שעולה לטעון סוללה של .

2- המכונית כוללת בתוכה קומפרסור, אם אין לך אחד חיצוני בסביבה- אתה מחבר את המכונית לשקע חשמל רגיל, והיא דוחסת את האוויר בעצמה.

מטרת הפרויקט היא בעתיד להוסיף מיכל דלק רגיל למטרת הנעת הקומפרסור בלבד

אז נכון שלא יוצאת לך מכונית שישר מחסלת את בעיית הזיהום של העולם, אבל כן יוצאת לך מכונית שעושה 2000 קילומטר על מיכל של 40 ליטר. (הערכה גסה.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ראיתי את הסירטון, רק קראתי את המידע באתר. נלך לראות מה הסירטון אומר.

בנתיים אתה רוצה לאמר לי שהיעילות של קומפרסור כל כך גבוהה שמנוע בעירה פנימית רגיל שמספק חשמל לקומפרסור שדוחס אויר שמניע מנוע שיזיז את המכונית (תראה כמה מעברי אנרגיה!) יותר יעיל ממנוע בנזין שמפעיל מנוע חשמלי שמניע את המכונית? ועוד במספרים דימיוניים של 50 ק"מ לליטר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן.

העובדות בשטח מדברות- זה פועל.

דחיסת אוויר לא דורשת כ"כ הרבה אנרגיה, ואותו מנוע אוויר לא דורש לחץ גבוה במיוחד, כי שאר המכונית קלה יותר. יש בה הרבה פחות חלקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן.

העובדות בשטח מדברות- זה פועל.

דחיסת אוויר לא דורשת כ"כ הרבה אנרגיה, ואותו מנוע אוויר לא דורש לחץ גבוה במיוחד, כי שאר המכונית קלה יותר. יש בה הרבה פחות חלקים.

קשקוש המנוע דורש בדיוק אותו לחץ בפיר הבוכנה שנוצר מהפיצוץ של הבנזין במנוע בעירה פנימי, קומפרסור זה לכל הרוחות מנוע רגיל עם בוכנה שדוחסת את האוויר ושתסום באמצע שלא מאפשר לאוויר לצאת החוצה. תכלס אם תחבר כל מנוע לציר של מנוע בעירה פנימי שיזיז את הבוכנות שלו מהצד שני תקבל קומפרסור רק תדחוף איזה שסתום מלמעלה והכל מוכן. אם נקח מכונית באותו משקל האנרגיה שתצתרך להוציא מאותו מיכל שווה ערך לאנרגיה שאתה צריך להוציא משריפת הדלק.

דחיסת האוויר דורשת בדיוק את אותו כמות האנרגיה שתוציא מהאוויר הדחוס חזרה + מקדם היעילות של המדחס שגם המדחס הכי יעיל לא ידחוס ביותר מ75-80%(וזה בנדיבות מאוד יתרה) נצילות כיוון שבסופו של דבר זה מכשיר מכאני פשוט שמנוע ע"י מנוע. כלומר אם ממיכל אוויר דחוס של 20 ליטר אתה תוציא נגיד 5KJ אנרגיה במקדם יעילות של 75% תצתרך להשקיע 6.25KJ אנרגיה. וזה כמובן בלי האנרגיה שאיבדת בשביל להפעיל את המדחס מלכתחילה אבל בהתחשב שאתה מאבד המון אנרגיה בשביל לתדלק את המכונית שלך זה לא כזה משנה(אנשים שוכחים את כמות האנרגיה העצומה שמתבזבזת בשהתחשב שצריך לשאוב את הנפט לזקק אותו ולהעביר אותו לתחנות הדלק, ולהפעיל את המשאבות :D).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המנוע לא דורש אותו לחץ.

הוא עשוי מחלקים קלים הרבה יותר (אלומיניום אם לדייק), וצריך בסופו של דבר להזיז יותר משקל, הלחץ שדרוש בשביל לדחוף את הבוכנה מטה נמוך יותר.

אם הוא לא היה- הטיעון שלך היה 100% נכון והמכונית הזו לא הייתה מצליחה לזוז כמו שהיא זזה.

אגב, תיקון קטן למשהו שאני בעצמי אמרתי-

הטווח של המכוניות האלו לפי מה שאומרים כרגע הוא 200 ק"מ, לא 100.

110 זו המהירות המירבית שהן מגיעות אליה

אישית, אם היה אפשר ברגע זה להביא אחת ולעשות לה רישוי בישראל כמו בכל מדינה תקנית, הייתי עושה את זה. המחיר שלהן אמור להיות נמוך מאוד.

אבל...... בישראל לא מצליחים להוציא תקן אפילו לריקשה :kopfpatsch:

למי שלא רוצה לחזור 4 עמודים אחורה ולחפש את הסרטון עליו אני מדבר:

http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4

לפי זה מחירי המכוניות יתחילו בפחות מ 15 אלף דולר.

מה שאומר, אחרי מס של 100% בארץ ורווח של יבואן+סוכנות.... בערך 120-130 אלף שקל :kopfpatsch:

אגב, דובי, תעיף מבט לקראת סוף הסרטון על הבוכנה העגולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבוכנה העגולה זה מנוע ונקל, שום דבר חדש...

כל הנתונים שם זה מה שהם מקוים ורוצים להגיע בעתיד. אין מצב שרכב היברידי כזה (בנזין-אויר) יעיל יותר מרכב היברידי בנזין-חשמל. פיקה, כל אחד עם הבנה בסיסית בתרמודינימיקה רואה את זה מיד. מה שכן זה חלופה מעניינת לרכב עירוני או למלגזות כפי שהוצג. אם הקומפרסור כלול במכונית ויכול לדחוס את האויר מחשמל ותחנות דחיסה שממלאות במהירות הם בהחלט פיתרון עדיף על בטריות מזהמות. יותר יעיל ממנוע חשמלי זה בטוח לא, מהסיבה הפשוטה שהקומפרסור לבדו הוא מנוע חשמלי, תכפיל בנצילות של מנוע האויר ומכיוון שמנוע האויר לא נציל ב100 אחוז (כמו כל מכונה) המספר תמיד יהיה נמוך יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...