פורסם 2008 ביולי 617 שנים מחבר כל הדברים שדיברתם עליהם נכונים גם לגבימערכות מהמניין, למשל המערכת שלי, בכמה אלפים בודדים?וכמובן מגבר תואם.בקשר למוזיקה בהופעה, כנראה שלא היתה הרבה זמן בהופעה,כי באחרונה שהיתי בא, היו גם רמקולים מאחורה.
פורסם 2008 ביולי 617 שנים אז הטכנאי סאוונד של המקום הוא אדיוט.כל הופעה שהייתי בה ,היו רמקולים מקדימה בלבד.ובהופעה האחרונה של אינפקטד מאשרום היה קיר של רמקולים מצד ימין ושמאל,וקיר של סאבים.בקיצור לשמוע מוזיקה ב5.1 זה פשוט לא זה.מוזיקה מקליטים בסטריאו - סטריאו = 2 ערוצים!!
פורסם 2008 ביולי 617 שנים הסבר פשוט למה לשמוע מוזיקה בסטריאו: הרמקולים מיצרים גלי קול. יש תופעה שכאשר שני גלים חיובים נפגשים הם מעצימים אחד את השני. כאשר שומעים בסטריאו כל אחד מהרמקולים מיצר גלים באמפליטודה מסוימת - כך מוצר אפקט הIMAGING - ניתן לשמוע את הכלים אשר מנגנים בהם ממקומות שונים בין הרמקולים.למשל לרוב את הזמר/זמרת שומעים לרוב מהאמצע (בין הרמקולים) כי הצליל של הקול יוצא שווה בשווה משני הרמקולים וכך נוצר שבאמצע הוא הכי חזר וכך האוזן שלנו שומעת את הצליל מגיע משם. וקלים אחרים נשמעים מצדדים שונים (לא חייב רק ישירות מהרמקול).כאשר שומעים בסאוונד הגלים לא נפגשים במקומות אשר הם היו צריכים להפגש ולכן מאבדים את מיקום הכלים או הזמר/זמרת.
פורסם 2008 ביולי 617 שנים כל הדברים שדיברתם עליהם נכונים גם לגבימערכות מהמניין, למשל המערכת שלי, בכמה אלפים בודדים?וכמובן מגבר תואם.בקשר למוזיקה בהופעה, כנראה שלא היתה הרבה זמן בהופעה,כי באחרונה שהיתי בא, היו גם רמקולים מאחורה.אל תשכח ש"רמקולים מאחורה" זה לא בהכרח מערכת סראונד. כשמדברים על סראונד מדובר על חמישה ערוצים (לפחות).אבל גם עם מגבר סטריאו רגיל (לפחות ברובם) אתה יכול בעקרון לחבר שני זוגות של רמקולים, ולהציב זוג אחד מקדימה וזוג אחד מאחורה.זה יהיה כביכול "סאונד הקפי", אבל בתכלס זה יהיה סטריאו כפול 2.כלומר, לא תהיה באמת הבחנה בין איזה צלילים אתה אמור לשמוע מקדימה ואיזה מאחורה (כמו נגיד במשחק מחשב, שיש אויבים מקדימה ואויבים מאחורה), אלא פשוט תשמע סטריאו מקדימה וסטריאו מאחורה.בפועל זה רק אמור להזיק במקום להועיל, מכמה סיבות שונות. אני יכול להבין את היתרון רק אם מדובר במקום ענק נגיד, אבל עדיין זו לא השיטה העדיפה, וזה בטח לא סראונד שאתה מדבר עליו.בכל אופן העקרון הזה תקף לכל מערכת בכל תקציב. לגבי מוזיקה נטו באותו תקציב, מערכת סטריאו תמיד תהיה עדיפה יותר מבחינה אודיופילית מאשר מערכת סראונד. זה חשבון פשוט. מי שבוחר במערכת סראונד עושה את זה מסיבות אחרות, כלומר יתרון בסרטים ומשחקים. בשביל מוזיקה נטו אין שום יתרון, אלא רק חסרון. יכול להיות שבתקציבים מאוד גבוהים ההבדלים אולי קטנים יותר, כלומר רסיבר שעולה כמה עשרות אלפי שקלים לעומת מגבר באותו תקציב (מהסיבה שבמחירים כאלה לא ברור אם באמת אתה מקבל תמורה מלאה למה שאתה משלם), אולי, לא יודע. אבל בתקציבים רגילים זאת עובדה ידועה.אגב, אני חייב לציין שמכל הדיון הזה עולה בי הרושם שאתה פשוט "נעול" על סראונד ומסרב לשמוע כל דעה אחרת (למרות שבפועל על היתרונות של סטריאו על סראונד לגבי מוזיקה נטו אין שום אדם שמבין בתחום שחולק על כך). אם אתה באמת נעול על סראונד לך על זה, בשביל מה סתם להטריח אנשים?
פורסם 2008 ביולי 617 שנים סטריאו ורק סטריאועכשיו הויכוח זה 2.1 או 2.0, תן לי תקציב בלתי מוגבל אני לא יצטרך סאב כי הקידמיים היו כבר עם וופר של 13-15 אינץ', תקציבית, יש לי סאב...
פורסם 2008 ביולי 617 שנים אני גם מעדיף לשמוע מוזיקה כפי שהיא הוקלטה במקור ללא שינויים מלאכותיים שמפזרים אותה על פני כמה ערוצים. אבל אם אני אשיג מוזיקה מקורית בסראונד אני יעדיף אותה על פני סטריאו.כנ"ל
פורסם 2008 ביולי 617 שנים מחבר אגב, אני חייב לציין שמכל הדיון הזה עולה בי הרושם שאתה פשוט "נעול" על סראונד ומסרב לשמוע כל דעה אחרת (למרות שבפועל על היתרונות של סטריאו על סראונד לגבי מוזיקה נטו אין שום אדם שמבין בתחום שחולק על כך). אם אתה באמת נעול על סראונד לך על זה, בשביל מה סתם להטריח אנשים? לאו דווקא. אני מאד פתוח לשמוע דעות. למדתי אפילו לא מעט דברים חדשים. עד עכשיו פשוט שמעתי קבוע ב5.1, ולא עלה בדעתי לנסות משהו אחר, אז כמו שאתה מבין, רק תרמתם לי. אז באמת תודה על ההסברים המקיפים.
פורסם 2008 ביולי 617 שנים תלוי במקום שלך...אני מאוד אוהב להמיר את המוזיקה למונו (כן נשמע אבסורד) או סטיראו בתנאי שזה אוזניות.פעם אחת ניסיתי לעבוד בסראונג ומאז אני לא עובד.ככל שיש לך יותר רמקולים כך קשה יותר למצוא את האיזון ביניהם, מאידך עדיף לך שכל רמקול יוציא צליל כמו שפחות צלילים.(כך הצליל ישמע הכי מקורי).אני מעדיף לשמוע במונו מכיוון שאז אתה יכול לעמוד איפה שבא לך וזה לא משנה...
פורסם 2008 ביולי 617 שנים מערכת 2 עדיפה על מערכת 2.1 ומערכת 2.1 עדיפה על 5.1 וכו'. הבעיה במערכת 2 לעומת 2.1 שכדי באמת להשיג באסים נפלאים צריך רמקולים עומדים ולא רמקולי מדף, ואלו כבר מתחילים ממחירים של 8 אלף ומעלה למשהו שמתחיל להיות קצת איכותי
פורסם 2008 ביולי 617 שנים מילא לא אוהבים 5.1, אבל איך אפשר להסתדר עם 2.0?הבאס זה פרמטר נורא חשוב במוסיקה ובסרטים בעיקר.הסאב בנוסף לניגון תדרים נמוכים, מעביר לך את החוויה של המוסיקה חוץ מבאמצעות שמע... איך אפשר לשמוע מטאל בלי סאב?
פורסם 2008 ביולי 617 שנים אם יש מישהו ששומע מטאל, זה אני 8) אז אם אני אומר שמערכות של 2 עולות בביצועים על מערכות 2.1 אז כנראה שאני יודע מה שאני מדבר. תראה 2.1 זה מעולה, ההיתרון הוא באמת שאפשר להשיג באס נפלא וכו', אבל שוב בגלל נושא התדרים, מיקום סאב וכו', התוצאה לא תמיד מושלמת כמו שהבאס מופק מן הרמוקלים עצמם. עכשו, רמוקלי מדף באמת מוציאים באס די חלש ולא עוצמתי בכלל. לעומתם רמקולים עומדים, מהסוג שגובהים הוא 1 מטר ולפעמים גם מטר וחצי ויותר ורוחב של כמה עשרות ס"מ וכו'. אלו ממש מפלצות. כל החלק התחתון שלהם זה תיבת תהודה ענקית מעץ!! בתוספת יחידה שלמה (לפעמים גם שתיים או יותר) שאחראיות לבאס. מה שאתה מקבל זה באס לא מן העולם הזה. כמובן כפי שכבר אמרתי, דברים כאלו יכולים לעלות מ10 אלף ויותר במחיר של 4 אלף אתה מביא זוג רמקולי מדף נפלאים (ממש נפלאים), ובעוד 2000-3000 אתה מביא סאב לא מן העולם הזה.
פורסם 2008 ביולי 617 שנים מילא לא אוהבים 5.1, אבל איך אפשר להסתדר עם 2.0?הבאס זה פרמטר נורא חשוב במוסיקה ובסרטים בעיקר.הסאב בנוסף לניגון תדרים נמוכים, מעביר לך את החוויה של המוסיקה חוץ מבאמצעות שמע... איך אפשר לשמוע מטאל בלי סאב?קודם כל זה תלוי אכן בסוג המוזיקה שאתה שומע. למטאל והיפ הופ באמת רצוי באסים חזקים, אבל בסגנונות אחרים זה סתם צורם ונשמע לא טוב.חוץ מזה, יש רמקולים רצפתיים בעלי באס חזק מאוד, חלק אפילו באים עם מעין סאב-וופר מובנה.בניגוד למה שכתבו מעלי, רמקולים סבירים כאלה לא חייבים לעלות 10K, אפשר גם למצוא ב3000-5000 סבירים בהחלט.לבסוף, הכל גם תלוי במיקום שבו אתה שומע, בחדר קטן מאוד למשל סאב יכול לפעמים רק להרוס את הסאונד.
פורסם 2008 ביולי 817 שנים אם רוכשים מערכת סראונד זה לא מחייב לשמוע מוזיקה בסראונד. מבחינתי הסראונד הוא בגדר אופציה הנתונה לשיקולים האישיים שלי.מבחינת רמקולים, תמיד אפשר לשים מקדימה 2 איכותיים יותר מהשאר (או שכולם יהיו איכותיים), ולהשתמש רק בקידמיים במידת הצורך.מבחינת המגבר\רסיבר - כמה הבדל יהיה בין מגבר סטריאו איכותי לרסיבר סראונד איכותי כל עוד שניהם מנגנים סטריאו ? (את זה אני לא ממש יודע, אבל אישית מוכן לספוג את ההבדל בלי לחשוב פעמיים)
פורסם 2008 ביולי 817 שנים מחבר אם יש לי 4 רמקולים, 2 קידמים ו-2 אחרים, (וסאב כמובן)בממחשב הוא מוגדר על 5.1,וניתקנתי את ה-2 האחוריים.והשאלה: הקדימים מוציאים אותו בצליל במצב 5.1 ו-2.1?(אם זה מה שהתכוונתי לשאול, אז גם אני מחפש את התשובה)
פורסם 2008 ביולי 817 שנים רגע רגע אתה עושה סלט. * אם יש לך 4 רמקולים + סאב אתה אמור לבחור 4/4.1 (quadrophonic) אחרת אתה מאבד את כל הסאונד שנשלח ל-center ! * למה לנתק פיזית 2 אחוריים אם אפשר להחליף את ההגדרה ל-2/2.1 ותנסה לנסח את השאלה מחדש
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.