עבור לתוכן

הכפייה הדתית בירושלים נמשכת - אירן 2 כבר כאן.

Featured Replies

פורסם

אמת ויציב.

  • תגובות 71
  • צפיות 6.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

ודרך אגב עפ"י התורה, כן סופרים לך את החטאים כשאתה מגיע לשמיים אל מול נותן הדין והחשבון שלך...חח..

שם הוא ישאל אותך שאלות על מה שעשית...אז תתכונן טוב לפני זה :P

פורסם

אבל..אם גם בזה אני לא מאמין? :lol:

אם אתה מאמין באלוהים, אתה צריך לבצע את כל מה שהוא אמר?

או רק מה שנוח לך לבצע? אה? מה יש לך להגיד על זה?

פורסם

:lol:

כל מה שהוא אמר,

אבל כמובן שכאן בא לביטוי סדר העדיפויות של האדם... :P

אני מאמין, אבל מבצע מה שנוח לי...חח, יותר נכון את הדברים החשובים ביותר שנראים לי נוחים לביצוע.

פורסם

:lol:

כל מה שהוא אמר' date='

אבל כמובן שכאן בא לביטוי סדר העדיפויות של האדם... :P

אני מאמין, אבל מבצע מה שנוח לי...חח, יותר נכון את הדברים החשובים ביותר שנראים לי נוחים לביצוע.

[/quote']

אז מבחינת היהדות שאתה מאמין בה, האופן בו אתה עובד את הקב"ה לא שווה מאומה.

סדר העדיפות שלך מבחינת היהדות אמור להיות שקודם בא רצון ה' ואז הרצון שלך(אם הרצון הזה

בכלל נופל תחת קטגוריה של משהו שמותר לביצוע).

אני מבין שיש אלמנטים של מסורת שרוצים לשמר אבל כמה אפשר לחיות בסרט?

תשמר טקסים, כמו ליל הסדר או ראש השנה, זה מבחינתי מקובל(מכיוון שמדובר במעמד טקסי בלבד

וזה גם מקרב את המשפחה, נותן סיבה להתאסף).

אבל להתעסק לאחרים בצלחת, בלבוש או במיניות, מילא החרדים,

אבל אנשים שמתיימרים להיות מסורתיים אבל לא ראו בית כנסת מבפנים מאז

ממשלת רבין, או שומרים מצוות כאילו מדובר בהתקנה מותאמת אישית של

אופיס(אני? אני שומר את "לא תרצח", ממש דוס אני, אה?), זה פשוט בדיחה מבחינתי, אנשים שחיים בסרט, לא יותר ולא פחות.

פורסם

מבחינת היהדות שאני חיי בה מספיק לעשות מצוות כלשהן כדי שהן יתחשבנו לך בעולם הבא.

זה שהחרדים תמיד דוחפים אותך "תחזור בתשובה!! רק זה יביא גאולה!" זה כי ככה הם מאמינים שצריך יותר ועד הסוף, לא מספיק מבחינתם שאתה שם

תפילין בבוקר.

החגים זה הדבר הכי כיפי שבעניין, כמו שאמרת מקרב את כולם ועוד סיבה להיות עם המשפחה, משהו שלא יוצא כל הזמן.

וכמו שאמרת, כל אלו שמתערבים לאנשים בחייהם הפרטיים עוד יותר מאוס ומכוער שלא נדבר מעיק ומציק,

אבל..הם חיים בינינו מה ניתן לעשות עם זה.

בגלל זה אני נמנע מלהתקרב למקומות או אנשים כאלו יותר מדי שהם לא בני משפחה...יש לי חבר חרדי, אפילו טלויזיה אין לו בבית...בעע.

פורסם

אני מוכן לקבל אורח חיים חרדי-דתי של מישהו הרבה יותר

מאורח חיים של אנשים שעושים חצי-חצי, כאילו זה תוכנית לבקשתך.

אני חילוני ולא שומר מצוות בכלל, לא שבת ולא כשרות,

אם באמת יש אלוהים ששופט אותנו, אתה באמת שרק על סמך זה

אותך הוא ייקח לגן עדן ואותי לגיהנום(נתעלם ממשתנים כמו שמירה

על מצוות אחרות, אני מדבר רק על שמירת שבת וכשרות)? אתה חי בסרט של מייקל ביי.

פורסם

אני אישית לא מבין למה שמישהו יגיד לי מה לעשות ?

במיוחד מישהו שלא קיים ולא ראיתי שמעתי או כול דבר אחר

וכול זה ביגלל שאחרי שאני ימות אז אני לא יהיה בגן עדן

אז אני צריך לחיות חיים לפי איזה צורה מעפנה ולא להנות מהחיים כמו שצריך

פורסם

אני מוכן לקבל אורח חיים חרדי-דתי של מישהו הרבה יותר

מאורח חיים של אנשים שעושים חצי-חצי, כאילו זה תוכנית לבקשתך.

אני חילוני ולא שומר מצוות בכלל, לא שבת ולא כשרות,

אם באמת יש אלוהים ששופט אותנו, אתה באמת שרק על סמך זה

אותך הוא ייקח לגן עדן ואותי לגיהנום(נתעלם ממשתנים כמו שמירה

על מצוות אחרות, אני מדבר רק על שמירת שבת וכשרות)? אתה חי בסרט של מייקל ביי.

אני מתון, אני חושב שצריך לשמור מצוות אפילו אם לא את הכל, אז חלקם.

ואני מבטיח לך שלא אני יודע ולא אתה יודע מה יש לאחר המוות.

איך נגיד את זה, נראה מה יהיה כשנמות..

פורסם

ואני מבטיח לך שלא אני יודע ולא אתה יודע מה יש לאחר המוות.

איך נגיד את זה, נראה מה יהיה כשנמות..

ובכן, מאחר שהמוות זה הסוף, השאלה "מה יש לאחר המוות" חסרת משמעות. זה כמו לשאול "מה יש לפני הלידה", למה זה לא מטריד אותך? בהנחה שאין גלגול נשמות (הרי אתה מאמין בגן עדן וגיהנום), אז מה יש לפני הלידה? על זה הדתות בעולם לא חשבו כי מזה אנשים לא פוחדים, אז אין טעם להציע להם על פרסים שישכנעו אותם ללכת בדרך כלשהי. וכמובן שגם אם יש חיים אחרי המוות - גן עדן או גיהנום - הסיכויים שאלוהים ישלח את המאמינים לגיהנום או לגן עדן והסיכוי שהוא ישלח את האתאיסטים לגיהנום או גן עדן שווים. אז אין בשביל מה להתאמץ.

פורסם

האירוע הוא אכן לכל תושבי ירושלים.

יש מתכונת אירוע. מי שהמתכונת לא מתאימה לו- שישאר בבית.

סתם לדוגמה, יש פאבי סאדו-מאזו בת"א, מי שלא רוצה להגיע לשם- לא מגיע לשם.

למה שלא יהיה אותו דבר עם המופע?

אבל לכפות על מי שכן רוצה לראות את המופע לא לראות אותו (ושים לב, לכפות), זו הצגה בוטה של כפיה דתית.

ולפני שתקפוץ עם איזו שטות של "כפיה חילונית" או משהו בסגנון-

ביטול/שינוי המופע מונע מאלו שכן מעוניינים לראות אותו לבצע זאת.

השארת המופע במתכונתנו לא כופה על מי שלא רוצה לראותו לעשות כן.

אם כי אינני דובר עירית ירושלים, ואינני צריך להסביר את מעשי העירייה, מ''מ מאחר והדברים כל כך פשוטים, אסביר את מעשיהם.

עירית ירושלים כוועד הבית של כל תושב ירושלים, אמורה להתאים את האירועים שהיא עושה לכל תושבי ירושלים.

ומאחר ואין מצווה חילונית לראות רקדניות, ויש איסור מאת הבורא לגברים להביט ברקדניות, על כן טוב עשה מי ששינה את התוכניה, ועשה את כל מה שהוא יכול לעשות שכל תושבי העיר יוכלו להשתתף באירוע זה.

כל מועדון פרטי, או אפילו ציבורי הפונה רק לחתך מסוים מהאוכלוסיה, יכול להתאים את פעילותו לפי השקפתו ורצונו.

ולכן אין כל טענה ממועדון מסויים, או אירוע של ציבור חרדי.

לגבי שאר הדיון כאן, נתייחס לHenz16

שלוש שגיאות עשית בהחלטתך הנמהרה.

ואפרטם

א. אין הקדמה מפריעה לשמור מצות כלל, להיפך הקדמה מסייעת לנו בשמירת המצות, וכי מפני שיש לי מחשב או רכב או כל דבר אחר, קשה לי לשמור מצוות, וכי יש מצווה שאי אפשר לשמור אותה היום, אשמח מאוד להבין איפה הקדמה מפריעה לך בשמירת המצוות?.

ב. הטענה של או הכול או כלום היא איננה נכונה, וכי מי שלא יכול להגיע ליעד המקסימאלי של שאיפותיו לא ירוויח לפחות חלק ממנו, וכי מי שמעוניין להרוויח מליון שח והדבר לא מתאפשר לו יוותר על הכול, ולא יסתפק לפחות בחלק ממנו. וכי מי שעינו נסמאה ואפשר להציל לו 30 אחוז מראייתו יוותר על כך, כי הכול או כלום?

כן גם בשמירת המצוות מי שלא יכול או חושב שהוא לא יכול לקים את כל המצות לפחות יקיים חלק מהם כדי שיהא לו במה לזכות לעולם הבא לפחות מעט מהטוב בצפון לצדיקים לעתיד לבוא.

ג. הקביעה שהאלוקים לא אמור להגביל אותך, היא קביעה שגויה. הבורא אשר ברא אותך ואת כל היקום, ומחייה אותך בכל רגע ורגע ומספק לך את כל צרכייך, יכול להגביל אותך ולתת לך את חוקיו אשר רצה לחייבך בהם, ואכן כך עשה הבורא, התגלה בהר סיני והגביל אותנו בתרי"ג מצוות שמהם 248 מצות עשה ו365 מצוות לא תעשה, וקבע את שכרם ועונשם של כל אחד מהמצוות, ומאחר שהוא השליט בעולם הזה ובעולם הבא, ואף אחד לא יכול להימלט ממנו, אין לך כל ברירה אמיתית אלא להיכנע איליו,

אכן הוא נתן לנו חופש בחירה, אבל אין הכוונה שאכן אתה "רשאי" לבחור ברע, אלא שאתה "יכול" לבחור ברע, אבל את התוצאות תשא אתה לפי מעשייך ו

כדברי שלמה המלך קהלת פרק יא פסוק ט שׂ?מ?ח בּ?חוּר בּ?י?ל?דוּת?יך? ו?יט?יב?ך? ל?בּ?ך? בּ?ימ?י ב?חוּרוֹת?ך? ו?ה?לּ?ך? בּ?ד?ר?כ?י ל?בּ?ך? וּב?מ?ר?א?י ע?ינ?יך? ו?ד?ע כּ?י ע?ל כּ?ל א?לּ?ה י?ב?יא?ך? ה?א?ל?ה?ים בּ?מּ?שׁ?פּ?ט: ויש לך לדעת שאין המצות להרע לנו או להקשות עלינו, אלא כל המצות ניתנו לנו להטיב לנו, ולחיותינו בעולם הזה ובעולם הבא וכדברי ה' בפרשת ואתחנן פרק ו' פסוק כד) ו?י?צ?וּ?נוּ י?ק?ו?ק ל?ע?שׂוֹת א?ת כּ?ל ה?ח?קּ?ים ה?א?לּ?ה ל?יִר?אָה א?ת י?ק?ו?ק א?ל?ה?ינוּ ל?טוֹב ל?נוּ כּ?ל ה?יּ?מ?ים ל?ח?יּ?ת?נוּ כּ?ה?יּוֹם ה?זּ?ה:

וגם אם איננו מבינים תמיד מדוע עלינו לשמור מצווה פלונית הרי נסמוך על בוראינו אשר יצרנו שבוודאי יודע את הטוב לנו ואם אתה סומך על רופא שחקר קצת את מעשי ה' ואת הבריאה והחליט שמוצר פלוני טוב לך על אחת כמה וכמה שמי שברא אותך יודע בדיוק מה טוב לך ומה רע לך, ומי פתי לא ישמע לדברי ה'. ואם תרצה קצת ללמוד על מעלת המצות ראה בלינק

http://www.ayalla.net/modules.php?name=live-media&file=cadena&si=תפילין&tv=checked&radio=checked&vod=checked&sf=checked&cadena=713

על כן מה טוב ותיקח את הדברים לתשומת ליבך ותשקול שוב את החלטתך ותקבל עלייך מחדש לאת המצות שנהגת בהם עד היום, ומאחר ותקבל את הדברים בידיעה אמתית כי זאת היא הדרך הנכונה ללכת בה, תוכל להמשיך ולקבל עליך עוד מצות עד אשר תזכה לשמור את כל המצות כולם, ותנהג כבן המלך ותזכה לרוב טוב ולקרבת ה'.

פורסם

אבל זהו העניין - ה"איסור מצד הבורא" הוא פרשנות, ולא עובדה מוגמרת. ואם אני אומר שיש עליי איסור להביט באנשים הלבושים בבגדים שחורים, העירייה תמנע מהחרדים להגיע לאירוע?

פורסם

אם כי אינני דובר עירית ירושלים, ואינני צריך להסביר את מעשי העירייה, מ''מ מאחר והדברים כל כך פשוטים, אסביר את מעשיהם.

עירית ירושלים כוועד הבית של כל תושב ירושלים, אמורה להתאים את האירועים שהיא עושה לכל תושבי ירושלים.

ומאחר ואין מצווה חילונית לראות רקדניות, ויש איסור מאת הבורא לגברים להביט ברקדניות, על כן טוב עשה מי ששינה את התוכניה, ועשה את כל מה שהוא יכול לעשות שכל תושבי העיר יוכלו להשתתף באירוע זה.

כל מועדון פרטי, או אפילו ציבורי הפונה רק לחתך מסוים מהאוכלוסיה, יכול להתאים את פעילותו לפי השקפתו ורצונו.

ולכן אין כל טענה ממועדון מסויים, או אירוע של ציבור חרדי.

לגבי שאר הדיון כאן , אדם צריך לעשות קודם כל מה שהוא יכול ולא להגיד לעצמו אם אני יכול לעושה רק כמה דברים ולא את הכל ,אז עדיף לא לעשות כלום, זה לא דרך של היהדות.

כי אדם יכול לאכול חזיר וכו.. וכו.. אבל יניח כל יום תפילין למשל ,הוא יקבל את שכרו על התפילין. ואדם שלא עושה כלום אז הוא רק יפסיד. כל מצוה זה בפני עצמה.

אני בטוח שיש בירושלים גם ערבים. ואם הערבים רוצים להשתתף בטקס? ושכולם ילבשו כאפיות וגלביות?

זה הגיוני, לא? הערבים גם רוצים להשתתף...

פורסם

אני חושב שאם מישהו מאמין בה' בלב שלם הוא עושה את זה בישביל עצמו, והוא לא צריך להוכיך לכל העולם שהוא אכן מאמין.

אני חילוני לגמרי (כמו כל המשפחה שלי), אבל עדין אנחנו חוגגים את ראש השנה, חנוכה, פסח וכו'. אני לא שומר כשרות, אבל כן מפריד בין בשר לחלב (לא מטעמי דת אלא מטעמי בריאות), ולא אוכל חזיר (כנ"ל).

פורסם

איפה הקשר בין לא לשלב בשר וחלב לבריאות?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים