עבור לתוכן

סקר ספקיות האינטרנט יוני 2008

Featured Replies

פורסם

טוב הכותרת אולי קצת מטעה, ערכתי סקר שוק רחב השבוע בין שלושת השחקניות שנשארו במשחק: בזק-בינלאומי(014), ברק-נטויזיון(013), קוי זהב(012).

השבוע תמה לה שנה של התחיבות ל 014 במהירות 1.5M/150K וכדי לחגוג את האירוע החלטתי להיות מחובר לכל שלושת החברות במשך שבוע שלם במקום לנבור בפורומים מלאי שמועות ישנות ומטעות כדי להחליט מה לעשות הלאה.

המבחן בא להשוות את שלושת האספקטים: איכות קו (ping), מחיר ושירות לקוחות.

1) זמני תגובה

בשביל מבחן זמני התגובה(PING) ערכתי השווה על 23 סרברים בעולם (יפן, אירלנד, אנגליה, ספרד, הולנד, אילינוי, הרבה מדינות בחוף המזרחי ועוד 10 מדינות :smile1:) ניסיתי לפזר כמה שאפשר...

הייתי מופתע כלקוח של 014 שמזה 4 שנים החברה שמחזיקה את פלח השוק הגדול ביותר הגיעה למקום האחרון בתחום זמני התגובה (VoIP) ומשחקי רשת.

למרות שכל חברה מפצירה על עצמה שהיא מחזיקה את רוחב הקו הגדול ביותר, תמיד היתה דעה רווחת ש014 השקיעה קצת יותר בתחום זה וכך גם טענו עיתוננו :P

הבעיה העיקרית ב014 התבססה בשעות העומס בערבים כשזמני התגובה קפצו בערך פי3 מאשר בבוקר לעומת מתחורתיה (הפחות פופולריות כנראה) שהחזיקו זמני תגובה יציבים בכל שעות היום אבל כשחשבתי שעליתי על הבעיה (ש014 לקחה על עצמה יותר פלח שוק משהיא התקווה לתמוך) הופתעתי לגלות ש012 ו013 (שזמני התגובות שלהן זהים באופן מחשיד) מספקות זמני תגובה עדיפים בהרבה גם בשעות הבוקר ואפילו באמצע הלילה.

עוד בעיה שאולי חקלכם מכירים היא הצורך לקפץ בין כתובות IP כדי לקבל כתובת עם זמני תגובה עדיפים.

אחד מהתומכים הטכנים של 014 אף הודה בפני שחלק מהלקוחות שלהם יקבלו חיבור פחות מועדף מאחרים בפרק זמן ספיציפי ושפשוט צריך לעשות RESET ולחייג מחדש בתקווה לקבל כתובת מקורבת לצלחת.

הבעיה הזאת חזרה על עצמה בתדירות דומה ב014 ו013 ופחות ב012.

קשה מאוד להגיד אבל החלטתי ש012 ניצחה במחן המהירות.

2) מחיר

להזכירכם מדובר על מהירות 1.5M/150K (אני מחוייב לתשתית בבזק למהירות הזאת)

במקום השלישי 013 : עם 24 שקלים לחודש (אפילו לא שאלתי לאיזו התחיבות עם המחיר הזה).

במקום השני 014 : 20 שקלים התחייבות לשנה.

ובמקום הראשון 012 : 20 שקלים התחייבות לחצי שנה.

3) שירות לקוחות

*חלק זה של המבחן לא כלל אדיבות/מקצועיות של המוקדנים בגלל שאפשר להתרשם מהדברים האלה בצורה מטעה כי תמיד זה תלוי על מי נופלים.

הרבה לא יודעים את זה אבל כדי להפעיל שירות לקוחות טוב דרושים משאבים רבים והמון כסף ובחלק הזה של המבחן 014 ניצחה בלי תחרות.

כל המוקדים זמינים בשיחת חינם באותו מספר טלפון ובלי זמני המתנה, נתב שיחות קצרצר וחסר פרסומות, נציגי שירות מסונכרנים היטב בין המוקדים הפנימיים של החברה. מוקד טלפוני לדוגמא לפי דעתי, 100 מתוך 100.

ובצד השני של העולם :s05: ....

012 ו013 נחשלו באופן טוטלי לתת חווית שרות סבירה, זמני המתנה ארוכים שיחות בתשלום עם מוקדנים שמבולבלים (ובצדק) מהתקנון של החברות מה שגורם לשיחות להיות ארוכות מאוד אפילו אם השאלות די פשוטות והכל כמובן על חשבון המטלפן.

סיסמאות דביקות ופרסומות כותרת באורך מפתיע מלוות את הטמפרטורה של האוזן למסה קריטית וכל זאת עוד לפני שמגיעים לתמיכה הטכנית ;)

סיכום

014 תיהיה הבחירה הטובה מבין היתר אם אתם לא משחקים ברשת ואין לכם עסקים עם חברים בחו"ל (...skype, ventrilo, TeamSpeak etc)

ואם אין ברירה לכו על אחת מהשניים שדווקה מספקות פתרון נהדר הבתחום.

אשמח לשמוע חוויות שונות (מהתקופה האחורנה) מחברי הפורום.

*סליחתי עם חברת 'אינטרנט רימון' שנזנחה שלא בצדק מהמבחן.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים