עבור לתוכן

DOOM 3 גם ל-XBOX

Featured Replies

פורסם

מצטרף לשאלה\תהייה של s. Gabay :

זה ממש מעצבן שעל מחשב של geforce 3 ו pIII הdoom3 רץ חלק כשעל מחשב p4 3GHZ ו geforce fx5900ULTRA הוא לא רץ ככה....

  • תגובות 49
  • צפיות 3.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

עכשיו הבנתי מה אתה רוצה! OPENGL הוא לא מנוע! הוא API!

הOPENGL הרבה הרבה יותר מתקדם

מהDX8 ואפילו יותר מה9

לא רואים יותר משחקים כמו דום

מאותו סיבה שרואים כל כך מעט משחקים שמשתמשים

בשיידרים-עצלנות מפתחים

וקרמאק הודה שאין לו מספיק זמן לDOOM]|[ בגלל שהוא עסוק בפרויקט של עשירים כזה של לבנות טיל שיגיע ל100

ק"מ

מה קשורה השורה הראשונה??? רק רציתי לומר לך ש-DOOM 3 לא נבנה על OPENGL 1.4 שיצא לפני שנה, אחרת כבר היינו רואים משחקים ברמה של דום 3...

הוא כנראה בנוי על ה-OPENGL החדש (2.0 אם אני לא טועה, רק הוא מסוגל להגיע ליכולות כאלו), ראית את רמת הפרטים במשחק??? ראית את האנימציות??? זה מעל ומעבר למה ש-OPENGL לפני שנה יכול לעשות...

אבל אני לא יודע אם זה עובר את ה-DIRECTX 9...

ותאמין לי - הם לא התעצלו (ומה קשור פרוייקט טילים??? איזה שטויות!!! קרמאק לא עוסק בשום פרוייקט טילים מטומטם, והוא וחבריו יושבים ונותנים את כל מה שיש להם בשביל שהמשחק יהיה טוב! והם מצליחים! ובגדול!!!).

וחוץ מזה כולם כאן חוץ ממך כתבו שזה אדיר! ורק אתה לא... ;D

פורסם

א. קרמאק הודה שאין לו זמן לדום בגלל הפרויקט הזה

ב. אין עוד OPENGL 2.0 אחד הספקס שלו זה שידרים 3.0 שאין עדיין

ג. לא אמרתי שדום 3 גרוע אלא שהמפתחים עצלנים לפתח משחקים ברמה כזו

ד. חשבתי שחשבת שOPENGL זה מנוע עצמאי

פורסם

א. קרמאק הודה שאין לו זמן לדום בגלל הפרויקט הזה

ב. אין עוד OPENGL 2.0 אחד הספקס שלו זה שידרים 3.0 שאין עדיין

ג. לא אמרתי שדום 3 גרוע אלא שהמפתחים עצלנים לפתח משחקים ברמה כזו

ד. חשבתי שחשבת שOPENGL זה מנוע עצמאי

א. בולשיט! מאיפה המצאת את השטות הזאת???

ב. אני כמעט בטוח שזה כבר יצא, ודום 3 פועל עליו (וחוץ מזה לא הגיוני שמשחק שנראה כמו דום 3 יפותח ב-OPENGL 1.4 שיצא לפני שנה... פשוט לא ייתכן!).

ג. אז למה התכוונת? שהמשחק טוב והמפתחים עצלניים? ממש משפט דפוק. המשחק ברמה מאוד גבוהה יחסית למשחקים ברמה של ימינו! והמפתחים לא עצלנים!

ד. לא משנה, OPENGL זו מין שפת תכנות לגראפיקה אם אני לא טועה, מין מתחרה לסידרת ה-DIRECTX (אבל אני לא יודע מי יותר טובה...).

ושוב: כולם כאן אמרו שזה משחק פ33ה ורק אתה לא! לפני כיום-יומיים שוחררו לרשת עוד סרטונים מהמשחק ושוב כולם אומרים שזה פצצה!!! אני עוד מעט אבדוק אותם (הם מ-E3 2003)...

פורסם

אתה מתחיל לעצבן אותי עם הנימה שלך

א. אין לי כוח למצוא לך את הציטוט המדויק של קרמאק-אבל זה מה שהוא עושה בימים אלה

ב. OPENGL 2.0 לא יצא! הוא מבוסס על שידרים 3.0 שעוד אין!

ג. אמרו שלא מוציאים כאלה משחקים-אמרתי שזה בגלל עצלנות של המפתחים-בכללי- לא המפתחים של דום!!!

ד. קרמאק לא סתם בחר בOPENGL שכפי שאמרתי הרבה יותר מתקדמת מDX8 ואולי גם מה9

ה. דום 3 הוא פריצת דרך רק כי המפתחים התעצלו לפתח את כל שלבי הבניים-הם סומכים עליו שיקפיץ

את הרמה- יש בו הרבה הוקוס פוקוס מתמטי אבל שום מהפכה בדרך שבה מתכנתים

פורסם

קשה לי להבין, איך זה שהמשחק נגרר במחשבי על, אבל יעבוד חלק על X-BOX ???

זה פשוט מאוד

בעוד שהמחשב שלך מובנה לבצע כמה פעולות

המחשב שמורכב באקס בוקס כל כולו למטרה אחת האצה גרפית

יש עליו מערכת הפעלה מותאמת לזה יש עליו מאיץ גרפי מתאים

יש עליו הכל... מתערב שיש לו ראם גבוהה...

פורסם

אם אתה קורא ל64 גבוה...

הוא לא בנוי ולא שום דבר- פשוט הדברים לא יהיו מכוונים על HIGH

90FPS במדיום זה ממש ממש לא נגרר

פורסם

Doom man

אתה כנראה לא מבין ברבה בעניין כי אחרת היית משתמש פחות במלה bullshit ומסביר את עצמך יותר, אבל עם עובדות אתה לא יכול להתווכח, דום 3 לא מבוסס על שום ogl 2.0 כי זה פשוט לא קיים עדין, הסיבה שבגללה "לא מופיעים" משחקים עם גרפיקה כזאת היא לא בגלל שאי אפשר ליצור אותם משום שכן אפשר( ואם הייתה מתעניין הייתה שם לב מדי פעם למנועים שמשתמשים בטכנולוגיות כאלו ואחרות) אבל כפי שנאמר כאן לפני זה בגלל עצלנות מסויימת מצד המפתחים. אתה לא יכול להגיד שמתפחים לא עצלנים כי הם כן, כי הרבה משחקים ניכרים בחוסר השקעה בולט(ואני יכול להביא לך דוגמאות אם תרצה). לכתוב מנוע זה באמת לא בעיה גדולה אם אתה מוכן להשקיע קצת, חברים שלי כתבו מנוע בשימוש עם ogl בתור פרוייקט גמר בטכנולוגיה והוא מסוגל להשתמש בכל הדברים שרק אפשר, אבל עניין אחר הוא לכתוב מנוע שיעבוד אפקטיבי, זה לוקח זמן אבל על מנת להגיע לרמה גרפית כזאת זה נדרש, וכנראה שרק אנשים באיד מוכנים להשקיע בזה. אל תיקח את זה קשה, אני לא אומר שדום 3 לא מהפכני או שהוא לא מרשים, כי הוא כן, אבל לא צריך להגזים. הכלים ליצרית משחקים דומים כבר קיימים זמן מה, אם לא איד אז חברה אחרת הייתה מביאה לנו את "המהפכה" הזאת, זה רק עניין של זמן.

נ.ב. סליחה אם יש לי טעויות כתיב או משפטים לא הגיוניים, אני פשוט עייף נורא :(

פורסם

מישהו מדבר הגיוני לשם שינוי...

תסתכל כמה משחק עם גרפיקה כנו דומית יש

קריד, האלף לייף 2, דרגון אמפייר

הוא מהפכני, הוא הכי טוב שראיתי עד עכשיו,

אבל הסיבה שלא רואים יותר כאלה היא עצלנות של במפתחים

פורסם

אתה מתחיל לעצבן אותי עם הנימה שלך

א. אין לי כוח למצוא לך את הציטוט המדויק של קרמאק-אבל זה מה שהוא עושה בימים אלה

ב. OPENGL 2.0 לא יצא! הוא מבוסס על שידרים 3.0 שעוד אין!

ג. אמרו שלא מוציאים כאלה משחקים-אמרתי שזה בגלל עצלנות של המפתחים-בכללי- לא המפתחים של דום!!!

ד. קרמאק לא סתם בחר בOPENGL שכפי שאמרתי הרבה יותר מתקדמת מDX8 ואולי גם מה9

ה. דום 3 הוא פריצת דרך רק כי המפתחים התעצלו לפתח את כל שלבי הבניים-הם סומכים עליו שיקפיץ

את הרמה- יש בו הרבה הוקוס פוקוס מתמטי אבל שום מהפכה בדרך שבה מתכנתים

א. בעיה שלך.

ב. אמרתי שאני לא בטוח... אבל אין סיכוי שטכנולוגיה כזאת תפותח עם OPENGL 1.4 שיצא לפני שנה!

ג. אתה חצי צודק. אבל המפתחים של דום 3 (ID SOFTWARE) ממש לא התעצלו!

ד. קארמק בחר ב-OPENGL בגלל שדירקט 8 לא היה מספיק בשבילו, ודירקט 9 היה פשוט כבד מדי והוא היה צריך גם טכנולוגיה טובה וגם אחת שתרוץ במחשבים עם מאיצים שתומכים רק בדירקט 8 ולא ב-9.

ה. דום 3 הוא פריצת דרך במנוע שלו, לגבי השלבים כמעט בטוח (אבל לפי מה ששמעתי, ראיתי וקראתי כנראה שגם השלבים והסאונד יהיו מפחידים ומציאותיים במיוחד! :asthanos:).

פורסם

Doom man

אתה כנראה לא מבין ברבה בעניין כי אחרת היית משתמש פחות במלה bullshit ומסביר את עצמך יותר, אבל עם עובדות אתה לא יכול להתווכח, דום 3 לא מבוסס על שום ogl 2.0 כי זה פשוט לא קיים עדין, הסיבה שבגללה "לא מופיעים" משחקים עם גרפיקה כזאת היא לא בגלל שאי אפשר ליצור אותם משום שכן אפשר( ואם הייתה מתעניין הייתה שם לב מדי פעם למנועים שמשתמשים בטכנולוגיות כאלו ואחרות) אבל כפי שנאמר כאן לפני זה בגלל עצלנות מסויימת מצד המפתחים. אתה לא יכול להגיד שמתפחים לא עצלנים כי הם כן, כי הרבה משחקים ניכרים בחוסר השקעה בולט(ואני יכול להביא לך דוגמאות אם תרצה). לכתוב מנוע זה באמת לא בעיה גדולה אם אתה מוכן להשקיע קצת, חברים שלי כתבו מנוע בשימוש עם ogl בתור פרוייקט גמר בטכנולוגיה והוא מסוגל להשתמש בכל הדברים שרק אפשר, אבל עניין אחר הוא לכתוב מנוע שיעבוד אפקטיבי, זה לוקח זמן אבל על מנת להגיע לרמה גרפית כזאת זה נדרש, וכנראה שרק אנשים באיד מוכנים להשקיע בזה. אל תיקח את זה קשה, אני לא אומר שדום 3 לא מהפכני או שהוא לא מרשים, כי הוא כן, אבל לא צריך להגזים. הכלים ליצרית משחקים דומים כבר קיימים זמן מה, אם לא איד אז חברה אחרת הייתה מביאה לנו את "המהפכה" הזאת, זה רק עניין של זמן.

נ.ב. סליחה אם יש לי טעויות כתיב או משפטים לא הגיוניים, אני פשוט עייף נורא :(

א. תאמין לי לפני איך שאתה מדבר, כנראה שאתה לא מבין בזה כלום. אני השתמשתי במילה בולשיט מפני ששעת טימטום כל הזמן כותב שטויות! ואם תקרא את התגובות שלי תראה שאני כן מסביר את עצמי!

ב. אני לא מתווכח עם עובדות, אבל לא הגיוני שמשחק ברמה של דום 3 יפותח ע"י טכנולוגיה מלפני שנה. ועל זה אתה לא יכול לומר כלום. נקודה. אני הדגשתי ואמרתי שאני לא בטוח שדום 3 מפותח עם OPENGL 2.0, אבל אם תבדוק באתר שלהם תראה שיש מכמות נכבדה של מידע עליו, וזה אומר שאולי הוא יצא בקרוב.

ג. מה זה השטויות האלו שכתבת? שוב: אף מפתח משחקים לא היה מגיע לרמה של דום 3 עם טכנולוגיה מלפני שנה (ראית את הסירטונים שלו??? ראית את הגראפיקה ואת האנימציות??? זה מעל ומעבר למה ש-OPENGL 1.4 מסוגל לעשות)

ד. חלק מהמפתחים אכן מתעצלים אבל לא כולם (המשחק HALF-LIFE למשל...), במיוחד לא המפתחים של דום 3 (ID)! מה לעשות שאנשים כמוכם, שלא מבינים מה שהם מדברים, גם לא מעריכים זמן והשקעה במשחק!!!

ה. תאמין לי החברים החנונים שלך לא יגיעו לרמה של DOOM 1 אפילו... :lol: (סתם... אבל באמת לוקח זמן לפתח מנוע טוב).

ו. נכון שזה עניין של זמן עד שתבוא המהפכה הבאה (והפעם זה אולי או HALF-LIFE 2 או DOOM 3).

ז. אולי תבהיר את עצמך??? אתה אומר שדום 3 יהיה מהפכה או לא??? אתה אומר שדום 3 יהיה מרשים או לא??? תחליט כבר!!!

ח. אתה ושעת טימטום לא מבינים מהחיים שלכם, ממש לא כותבים דברים הגיוניים, ואני לא מאחל לאף אחד להכיר אותכם!

נ.ב. אני גם מאוד מחכה להאלף-לייף 2, כל כך מצפה שקשה לי לומר מי יהיה יותר טוב: DooM 3... או Half-Life 2??? :asthanos:

פורסם

א. אתה יכול לשמור על רמת הדיון

ב. אם הוא לא מבוסס על OPENGL 1.4 על מה בדיוק הריצו את האלפא של E3 של שנה שעברה?

ג. בשום נקודה לא אמרתי שדום גרוע אלא שהמפתחים (בכלליות) מתעצלים להשתמש בכל הכלים

העומדים לרשותם-הוא הולך להיות משחק ענק ופורץ דרך-וחבל שהמפתחים האחרים מחכים בשקט

עד שמישהו יביא בשבילהם את הפריצה במקום לעבור דרך כל השלבים

ד. לDX אין "כובד" זה רק הכלי בין התוכנה לחומרה-OPENGL פשוט הרבה יותר טוב ומתקדם מהDX

ולכן קרמאק בחר בו-הוא לא סמך על מיקרוסופט שתוציא משהו באותה רמה עד התאריך שבו הוא התכוון לשחרר

את המשחק-קיץ-סתיו 2002 כפי שאמרתי הוא נדחה בגלל הפרויקט טילים של קרמאק ושוק החומרה שלא היה

מספיק מוכן- למרות שהGF4/R8500 אומורים היו להריץ את דום

פורסם

א. תאמין לי לפני איך שאתה מדבר, כנראה שאתה לא מבין בזה כלום. אני השתמשתי במילה בולשיט מפני ששעת טימטום כל הזמן כותב שטויות! ואם תקרא את התגובות שלי תראה שאני כן מסביר את עצמי!

ב. אני לא מתווכח עם עובדות, אבל לא הגיוני שמשחק ברמה של דום 3 יפותח ע"י טכנולוגיה מלפני שנה. ועל זה אתה לא יכול לומר כלום. נקודה. אני הדגשתי ואמרתי שאני לא בטוח שדום 3 מפותח עם OPENGL 2.0, אבל אם תבדוק באתר שלהם תראה שיש מכמות נכבדה של מידע עליו, וזה אומר שאולי הוא יצא בקרוב.

ג. מה זה השטויות האלו שכתבת? שוב: אף מפתח משחקים לא היה מגיע לרמה של דום 3 עם טכנולוגיה מלפני שנה (ראית את הסירטונים שלו??? ראית את הגראפיקה ואת האנימציות??? זה מעל ומעבר למה ש-OPENGL 1.4 מסוגל לעשות)

ד. חלק מהמפתחים אכן מתעצלים אבל לא כולם (המשחק HALF-LIFE למשל...), במיוחד לא המפתחים של דום 3 (ID)! מה לעשות שאנשים כמוכם, שלא מבינים מה שהם מדברים, גם לא מעריכים זמן והשקעה במשחק!!!

ה. תאמין לי החברים החנונים שלך לא יגיעו לרמה של DOOM 1 אפילו... :lol: (סתם... אבל באמת לוקח זמן לפתח מנוע טוב).

ו. נכון שזה עניין של זמן עד שתבוא המהפכה הבאה (והפעם זה אולי או HALF-LIFE 2 או DOOM 3).

ז. אולי תבהיר את עצמך??? אתה אומר שדום 3 יהיה מהפכה או לא??? אתה אומר שדום 3 יהיה מרשים או לא??? תחליט כבר!!!

ח. אתה ושעת טימטום לא מבינים מהחיים שלכם, ממש לא כותבים דברים הגיוניים, ואני לא מאחל לאף אחד להכיר אותכם!

נ.ב. אני גם מאוד מחכה להאלף-לייף 2, כל כך מצפה שקשה לי לומר מי יהיה יותר טוב: DooM 3... או Half-Life 2??? :asthanos:

תבין משהו, וכבר כתבתי את זה, בדום שלוש אין משהו סופר חדשני, הוא פשוט משלב את הכל בחבילה אחת ואפקטיבית.

מה שמאוד בולט זה באמפ מאפינג , מערכת הצללה משוכללת אבל גם עוד דברים טובים, ועכשיו אני שואל אותך זה לא קיים עכשיו? אלו דברים שהיו קיימים עוד מדירקט איקס 8 ואף לפני. חוץ מזה איך אתה יודע מה ogl מסוגל בגירסתו הנוכחית? אתה כתבת פעם משהו עם האיי פי אי הזה? כתבת משהו פעם שקשור בכלל לגרפיקה תלת מימדית, אתה יודע איך משיגים אפקטים כמו בדום? משום מה יש לי תחושה שלא, אחרת לא היית מצהיר הצהרות כגון "זה מעל ומעבר למה ש-OPENGL 1.4 מסוגל לעשות" (דרך אגב אם מתחשק לך ללמוד קצת http://nehe.gamedev.net יש שם מדריכים טובים למתחילים). אז להגיד שזה חייב להיות ogl 2.0 רק בגלל שמכמה תמונות וסרטונים נראה לך כי הגרסא הנוכחית לא מסוגלת לספק את הסחורה הזאת, זה לא מראה על תובנה גדולה בתחום :-\ .

אה ועוד משהו, "ואני לא מאחל לאף אחד להכיר אותכם!" - איך לעזאזל זה קשור :AR15: ? לא משנה, נניח שזה מדיון אחר ובטעות הדבקת את זה לכאן. בכל מקרה אני לא יודע אם אני מבין משהו או שאני בור ועם הארץ כפי שאתה מתאר אותי, אבל אני מציע לך להרגע קצת, אתה קצת יותר מדי מתלהב ומראה תסימנים חמורים של fanboyיזם, מה שלא בריא לפי מה שאני שומע :) .

פורסם

דום מאן, שמעת פעם על המצאה דמיונית כזאת שקוראים לה אנשים שלא מסכימים איתך ?

לא יכול היה להתקיים לפני שנה? לא יודע, אני לא יודע אם הם משחקים קלפים כל היום ואם הם לא היו עושים את זה הם היו גומרים את המשחק אבל את העבודה הם התחיל מזמן, יותר מלפני שנה כשGEFORCE3 עוד היה דבר נדיר וההצהרה שלהם היתה שרק עליו המשחק יפעל טוב.

אני לא יכול להכנס לדיון הזה בוויכוח על טכנולוגיות ודברים כאלו כי בזה אני לא מבין אבל כמו שהחברה אמרו כאן ... ביסוס עובדות תמיד יעיל על צעקת קללות לכל עבר

פורסם

זה שהמשחק נראה מדהים ומעל לכל מה שיש כיום- לא הופכת אותו לבלתי אפשרי!

מה כולה יש שם? באמפ מאפינג (קייים בצורה מוגבלת מאז DX 7אפילו)

דינמיק שאדואו מאפ (הבסיס הונח ב7 והיכולת להגיע לרמה של דום התקיימה חלקית ב8

ובאופן מלא ב 1.4 OPENGL)

64 ביט קולור פרסיזן-קיים מדור הGF3/R8500 נמצא באופן מלא בDX8 וOPENGL 1.4

כל השאר זה הוקוס פוקוס מתמטי- כמו הזי-פרסט שמאפשר פרטי נפח יותר מדויקים

ואלגוריתמיקה של יעול -לא לרנדר דברים שלא רואים, להקטין את הפוליגונים במרחק

ומנוע פיזיקלי-שאין לו שום קשר ליכולות הAPI והתקיים כבר בDX7 וברור שבOPENGL1.4

שכפי שנאמר הרבה יותר מתקדמת מהDX8/9

שום דבר שמפתחי המנועים האחרים בתעשיה לא היו יכולים לעשות לבד! וההוכחה היא שרוב

הטכנולוגיות האלה מנוצלות ע"י במשחקים החדשים כמו קריד והאלף לייף2

קרמאק לא המציא את הגלגל מחדש פשוט היה לו את הרצון ללטש אותו כך שיהיה עגול יותר

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים