עבור לתוכן

מטלב

Featured Replies

פורסם

למישהו יש רעיון מה אני צריך לעשות בלולאה? (בכדי לצייר את הקווים מקודקודי המשושה שמצוייר מראש לפני הלולאה עד נקודת הגובה) מצורפת השאלה.

function peramida(n ,h) 
hold on;
n=8;
h=3;
l=linspace(0,2*pi,n);
x=cos(l);
y=sin(l);
plot3(x,y,l);
for i=1 : n

end

[attachment deleted by admin]

פורסם

נתחיל מזה שזאת לא פונקציה כי יש אינסוף פירמידות העונות על ההגדרה: 8 צלעות וגובה שווה 3.

בצורה מתמטית פשוטה יש לך משוואה עם 3 נעלמים(שלושה מימדים) ורק שני משתנים

מה שאומר שאתה צריך לבחור איזשהו קבוע שיכול להיות למשל אורך היתר(אם מסתכלים על כל צלע והאנך H כעל משולש ישר זוית)

או אורך השוק השנייה, או הזוית בין המישור ובין הצלע.

אחר כך אתה מצייר את המצולע המשוכלל כאשר מרכזו הוא ראשית הצירים ומכל קודקוד אתה מותח ישר לקצה האנך H.

תשתמש בעובדה שסכום זויות פנימיות במצולע קמור הוא ((n-2

בעזרת קצת טריגו ואלגברה תוכל למצוא את כל הנקודות של המצולע על המישור

פורסם
  • מחבר

אז זהו שטריגו זה עקב אכילס שלי.

הבעיה שאני לא יודע איך למצוא אתה קורדינטות של קודקודי המצולע שמהם אני צריך למתוח קו.

כל שאר האלגוריתם אין לי בעיה.

לפי התכנון שלי הלולאה FOR תתקדם כל פעם בזוית מסויימת ותמתח קו .

הבעיה היא לא מתיחת הקו, אלה איך אני מקדם את הזוית (טריגו) ועובר קודקוד קודקוד

פורסם

אתה יודע את סכום הזויות הפנימיות(נתתי לך נוסחא)

אתה מחלק במספר הצלעות/זויות ומקבל את הזוית בין כל שתי צלעות במצולע הבסיס

נניח ריבוע זה פאי חצי אז אתה יודע להוסיף את הוקטור הבא(יש לך גודל וכיוון)

פורסם
  • מחבר

בסוף עשיתי דבר כזה ולא התעסקתי עם זויות :

function peramida(n ,h)
hold on;
l=linspace(0,2*pi,n+1);
x=cos(l);
y=sin(l);
plot(x,y);
for i=1 : n
plot3([x(i) 0],[y(i) 0],[0 h]);
end

וזה עובד מעולה.

אבל עדיין אני רוצה להבין את הקטע של הזויות

לפי קו המחשב שלי , הנוסחא לחישוב זוית היא 2pi/n*i (סכום הזויות חלקי מספר צלעות ו-i שמקדם אותה כל פעם)

רק שזה לא עבד ואשמח לדעת למה.

את הנוסחא שהבאת לי לא הבנתי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים