פורסם 2008 באפריל 2517 שנים עד כמה תגביל אותי העדשת קיט של פנטקס כשאני רוצה ליצור עומק שדה רדוד בצילומי מועדון\אירועים ? 3.5-5.6 כמו כל עדשת קיט, למי ששכח... חשבתי לקנות PENTAX SMC 50MM F1.4 ב200 דולר כשיהיה לי קצת כסף... אבל האורך מוקד שלה קבוע שזה קצת בעייתי לא... ? מנגד עומדת הTAMRON 17-50\28-75 עם צמצם 2.8... בעוד 100 דולר עד כמה גדול ההבדל מבחינה פרקטית בין 1.4 ל2.8 ? תודה רבה
פורסם 2008 באפריל 2517 שנים תכניס את הערכים שמעניינים אותך במחשבון הבא ותוכל לקבל תשובה מדוייקת:http://www.dofmaster.com/dofjs.html
פורסם 2008 באפריל 2517 שנים בזוית רחבה זה לא יהיה משמעותי 2.8 או 3.5לעומת זאת בפורטרטים שתרצה לקבל עומק שדה רדוד ה5.6 יהיה קצת מעיק אבל אפשר לחיות עם זה - לדוגמה לדאוג שלא יעמוד מישהו קרוב למצולם מאחוריו
פורסם 2008 באפריל 2617 שנים מחבר תודה רבה חברים,לחבר'ה שהתנסו בעדשה עם אורך מוקד קבוע, כמה מעיק זה לצלם עם עדשה כזאת ?
פורסם 2008 באפריל 2617 שנים פורטרטים מבויימים ומקרואים לא מעיק בכלל לצלם עם עדשות פריים. סיטואציות משתנות מעיק למדי.
פורסם 2008 באפריל 2617 שנים תודה רבה חברים,לחבר'ה שהתנסו בעדשה עם אורך מוקד קבוע, כמה מעיק זה לצלם עם עדשה כזאת ?למסיבות זה לא נוראאתה גם תמיד יכול לעשות קרופים גדולים במילא התמונות עולות בגודל של 400X230 עם הורדת פרטים רצינית (חוסך במשקל)
פורסם 2008 באפריל 2617 שנים קרופ עוזר (עד גבול מסויים) כשהזווית של העדשה לא מספיק צרה, אבל הבעיה עם עדשות פריים כגון 50 מ"מ היא שהן לעיתים קרובות צרות מדי. במקרה כזה קרופ לא עוזר. צריך עדשה רחבה יותר.
פורסם 2008 באפריל 2617 שנים סליחה על הסטיה מהנושא אבל מה הרעיון מאחורי עדשות פריים, למה נועדו ומה יתרונן על עדשות עם אורך מוקד משתנה?
פורסם 2008 באפריל 2617 שנים סליחה על הסטיה מהנושא אבל מה הרעיון מאחורי עדשות פריים, למה נועדו ומה יתרונן על עדשות עם אורך מוקד משתנה?עדשות פריים בד"כ חדות וקונטרסטיות יותר מעדשות זום כשמשווים צמצמים פתוחים מקבילים (למשל 2.8 ו-4.0). כמו כן יש להן בד"כ פחות עיוותים ופחות פלייר (כתוצאה מכמות קטנה יותר של אלמנטים). יתרונות נוספים הם משקל וגודל נמוכים יותר, ואפשרות לצמצמים פתוחים במיוחד כגון 2.0, 1.4 ואפילו פתוח יותר.
פורסם 2008 באפריל 2717 שנים אם יש מקום בכרטיס הזכרון, תמיד כדאי לצלם RAW+JPEG (שקיים בהרבה מצלמות DSLR, אבל למיטב ידיעתי לא ב-K100D). במקרה הטוב משתמשים ב-JPEG, אבל אם התוצאה לא מספקת או אם יש בעיות WB/חשיפה, תמיד אפשר לעבור ל-RAW.ל-K100D אין מצב RAW+JPEG, אבל אפשר לצלם ב-RAW ולהשתמש בכלי הזה כדי לשלוף מתוך ה-RAW (שים לב: לא להמיר) את ה-JPEG שמוטבע בו. הדחיסה של ה-JPEG הזה יחסית חזקה, אבל לגדלים שמעניינים אותך זה לא צריך להפריע. בכל מקרה, זה נראה כמו תחליף מעניין למצב RAW+JPEG.
פורסם 2008 באפריל 2817 שנים מחבר תודה רבה משהו לא ברור אבל, קובץ JPEG זה בעצם אחרי שהקובץ RAW עבר עיבוד דיגיטלי, לא? אז איך אפשר לשלוף את הJPEG מהRAW אם JPEG זה מצב בעצם "מאוחר" יותר מהRAW ?
פורסם 2008 באפריל 2817 שנים קובץ ה-RAW שבכרטיס הזכרון גם הוא שלב מאוחר יותר. המידע שבו מגיע קודם מהחיישן לבאפר של המצלמה. לאחר מכן היא מעבדת אותו, יוצרת קובץ JPEG, ובפנטקס שומרת קובץ RAW שכולל גם ה-JPEG הזה, וגם את המידע הגולמי מהחיישן (ה-RAW).
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.