SweeT_EviL פורסם 2008 באפריל 12 Share פורסם 2008 באפריל 12 ראיתי שהיה פה דיבור על ניגודיות נמוכה במסכי LCD של המחשב, אבל לא הסברתם למה זה ככה, הרי מסכי מסך הרבה יותר מתקדמים וטובים מהמסכי טלויזיה.אז איך זה של 2407/8WFP לדוגמא יש איזה 1200:1 (בתור מסך HIGH END זה אמור להיות הרבה יותר...)בקשר לשאלה השניה נניח שרזולוציה טבעית של LCD כלשהו הוא 1900X1200, מה קורה כאשר עובדים עם תוכנות/ משחקים שעובדים עם פחות.ננגיד כשאני רואה טלויזיה איתה על חצי מסך (רזולוציה של זה משהו כמו 400*300)או רואה סרט DVD משחק במשחק של 640*480וכל השטויות האלה..כמובן מלבד תמונה לא חדה... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
QttP פורסם 2008 באפריל 12 Share פורסם 2008 באפריל 12 אז איך זה של 2407/8WFP לדוגמא יש איזה 1200:1 (בתור מסך HIGH END זה אמור להיות הרבה יותר...)כי יש ניגודיות אמיתית שנמדדת בתנאי מעבדה אמיתיים, ויש ניגודיות מצוצה מהאצבע.כל מי שאומר לך ניגודיות 2000:1 ומעלה - מוצץ אותה מהאצבע, כי הוא מודד אותה ברמות בהירות שונות.אני יכול להחליט שאני מודד ניגודיות כיחס בין הצבע הלבן כשהמסך על מקסימום בהירות לבין הצבע השחור כשהמסך כבוי, ואז אני אגיד, שיש לי מסך עם ניגודיות טריליון:1. איזה מגניב אני!בקשר לשאלה השניה נניח שרזולוציה טבעית של LCD כלשהו הוא 1900X1200, מה קורה כאשר עובדים עם תוכנות/ משחקים שעובדים עם פחות.ננגיד כשאני רואה טלויזיה איתה על חצי מסך (רזולוציה של זה משהו כמו 400*300)או רואה סרט DVD משחק במשחק של 640*480וכל השטויות האלה..כמובן מלבד תמונה לא חדה...מלבד תמונה לא חדה, הבעיה השכיחה זה תמונה ביחס שלא מתאים ליחס המסך. מסך רחב הוא 8:5 לצורך העניין, ואילו רזולוציה 640X480 (לדוגמה) היא 4:3. אם תמונה כזו תימתח על כל המסך - היא תהיה מעוותת (רחבה מידי).נגני סרטים מתמודדים עם זה ע"י הוספת פסים שחורים מסביב לתמונה, כדי לא לעוות את יחס הגובה:רוחב. משחקים בד"כ לא עושים זאת, אבל מסכים רבים (כמו ה-2407/2408) יודעים לעשות זאת לבד - אתה פשוט מגדיר להם שבמקום למתוח תמונה, ישמרו אותה ביחס נכון עם פסים שחורים. גם במסך שלא יודע לעשות זאת, לפעמים אפשר להגיע לאותה התוצאה דרך הגדרות כרטיס המסך.חדות התמונה חשובה מאוד כשעובדים עם טקסט, לכן בשולחן העבודה עדיף תמיד להשאיר את הרזולוציה הטבעית. במשחקים זה פחות חשוב, כי במשחקים גם ככה יש החלקות וטשטושים, לכן מה שחשוב פה זה לשחק ברזולוציה שבה כרטיס המסך מצליח לסחוב, גם אם היא נמוכה מהטבעית (כל עוד היא לפחות ביחס המתאים, ולא חסרות רזולוציות רחבות ביחס 8:5). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SweeT_EviL פורסם 2008 באפריל 12 מחבר Share פורסם 2008 באפריל 12 כי יש ניגודיות אמיתית שנמדדת בתנאי מעבדה אמיתיים, ויש ניגודיות מצוצה מהאצבע.כל מי שאומר לך ניגודיות 2000:1 ומעלה - מוצץ אותה מהאצבע, כי הוא מודד אותה ברמות בהירות שונות.אני יכול להחליט שאני מודד ניגודיות כיחס בין הצבע הלבן כשהמסך על מקסימום בהירות לבין הצבע השחור כשהמסך כבוי, ואז אני אגיד, שיש לי מסך עם ניגודיות טריליון:1. איזה מגניב אני!ומי אמר ששל Dell לא מצוץ מהאצבע?כך או כך, יחס כזה עדין נחשב לדי נמוך...מלבד תמונה לא חדה, הבעיה השכיחה זה תמונה ביחס שלא מתאים ליחס המסך. מסך רחב הוא 8:5 לצורך העניין, ואילו רזולוציה 640X480 (לדוגמה) היא 4:3. אם תמונה כזו תימתח על כל המסך - היא תהיה מעוותת (רחבה מידי).נגני סרטים מתמודדים עם זה ע"י הוספת פסים שחורים מסביב לתמונה, כדי לא לעוות את יחס הגובה:רוחב. משחקים בד"כ לא עושים זאת, אבל מסכים רבים (כמו ה-2407/2408) יודעים לעשות זאת לבד - אתה פשוט מגדיר להם שבמקום למתוח תמונה, ישמרו אותה ביחס נכון עם פסים שחורים. גם במסך שלא יודע לעשות זאת, לפעמים אפשר להגיע לאותה התוצאה דרך הגדרות כרטיס המסך.חדות התמונה חשובה מאוד כשעובדים עם טקסט, לכן בשולחן העבודה עדיף תמיד להשאיר את הרזולוציה הטבעית. במשחקים זה פחות חשוב, כי במשחקים גם ככה יש החלקות וטשטושים, לכן מה שחשוב פה זה לשחק ברזולוציה שבה כרטיס המסך מצליח לסחוב, גם אם היא נמוכה מהטבעית (כל עוד היא לפחות ביחס המתאים, ולא חסרות רזולוציות רחבות ביחס 8:5).וחוץ ממתיחה אין עוד? אין פגיעות במסך או לא יודע מה... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
QttP פורסם 2008 באפריל 12 Share פורסם 2008 באפריל 12 ומי אמר ששל Dell לא מצוץ מהאצבע?אני אמרתי. ואני יודע.רק מי שלא מבין כלום במסכים מסתכל על יחס הניגודיות המוצהר. מי שמבין, מחפש את המידע הזה בביקורות מקצועיות שבהם באמת מודדים עם מכשירים.וחוץ ממתיחה אין עוד? אין פגיעות במסך או לא יודע מה...בהחלט יש "לא יודע מה". קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SweeT_EviL פורסם 2008 באפריל 13 מחבר Share פורסם 2008 באפריל 13 בהחלט יש "לא יודע מה".o_O טוב, תודה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
lharpaz פורסם 2008 באפריל 14 Share פורסם 2008 באפריל 14 אז איך זה של 2407/8WFP לדוגמא יש איזה 1200:1 (בתור מסך HIGH END זה אמור להיות הרבה יותר...)רק משהו קטן שאני מתפלא שעדיין לא אמרו - הצגים של דל 2407/8WFP הם לא high end.יחסית למחיר שלהם הם נחשבים לטובים מאוד, ולכן הם צגים שנחשבים משתלמים, אבל יש צגים טובים מהם בהרבה (וגם עולים כפול...). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
QttP פורסם 2008 באפריל 14 Share פורסם 2008 באפריל 14 רק משהו קטן שאני מתפלא שעדיין לא אמרו - הצגים של דל 2407/8WFP הם לא high end.יחסית למחיר שלהם הם נחשבים לטובים מאוד, ולכן הם צגים שנחשבים משתלמים, אבל יש צגים טובים מהם בהרבה (וגם עולים כפול...).הייתי אומר שהם בהחלט HI-END בתור מסכים לשימוש ביתי. הם לא מתחרים במסכים המקצועיים, שכמו שאמרת עולים כפול (ואף משולש).רוב ההבדלים בין מסך מקצועי לבין "סתם" מסך טוב כמו ה-Dell הוא לא בפרמטרים הטכניים הבסיסיים כמו ניגודיות, אלא בכיול ובאפשרויות הכוונון הפתוחות למשתמש. למרות שיש בהחלט מסכים רבים שעוקפים את Dell בניגודיות (בייחוד ברמות בהירות נמוכות). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.