עבור לתוכן

Supreme Commander 2: ממתין למחשבי העתיד

Featured Replies

פורסם

חרטא ברטה.

אני יכול לשלוף לכם כתבה זהה על כל משחק גדול מהעשור האחרון.

המפתחים תמיד טוענים שהחומרה בשוק מגבילה אותם.

בתכלס זה הכל יחסי פרסום ואגו.

זה נכון במידה מסויימת, אבל אתה לא יכול להתעלם מזה שבאמת יוצאים הרבה משחקים שפשוט כבדים מדי לכל הדעות, כמו DOOM 3 בזמנו, קריסיס ועוד.

יש פשוט תחושה כללית שמפתחי משחקים ל PC (בניגוד למצב בקונסולות) פשוט לפעמים מנותקים מהמציאות. הם חושבים שהם נמצאים בתחרות של "למי יש הכי גדול" וחושבים שזה הישג ממש רציני לפתח משחק שאף מחשב לא יוכל להריץ. וגם אם לפעמים זו סתם טענה שהמטרה שלה הוא יחסי ציבור, עדיין יש בזה משהו מטריד שזה הפך להיות הישג שמתפחי משחקים מתפארים בו במקום להתבייש בו.

פורסם

בבקשה אל תתיימר להבין במשהו שאתה בטוח לא מבין בו הרבה, כלומר פיתוח משחקים.

מה שתיארת עם המשתנה עם המחרוזת נכון לדברים מאד מוגבלים וספציפיים. לא לפרוייקטים ענקיים כמו משחק אסטרטגייה שיש בו AI מתוחכם. אני מבין שדיברת בכלליות ונתת דוגמה סתמית, אבל היא גם לא כ"כ מחוברת למציאות.

תאמין לי שה"אופטימיזציות" שאנחנו מדברים עליהן הם מעבר להבנתך וגם מהבנתי, אז אל תזרוק דברים לאוויר סתם.

מה שאני אומר לך שזה לא עניין של רק לחסוך ביטים על משתנים, זה הרבה יותר מסובך ודורש פתרונות מערכתיים וטריקים שרק מי שבמקצוע מכיר וחושב עליהם.

אתה נטפל למשהו אחד ובכלל לא מתייחס למה שאני אומר, והופך את הדיון הזה לסתום, וחבל שכך.

לגבי הפסקה הראשונה שלך, עם ה"מכלול משאבים" והגרף שאתה מדבר עליו - יש סיבה טובה לכך והיא מצויה במה שאמרתי מקודם, לגבי הידע המוקדם של המפתח על המוגבלויות של המערכת. זה ברור ש(דוגמא מופשטת)אם בXBOX יש 1GB זכרון, אני בחיים לא אכתוב משחק שצריך 2GB זכרון (/סוף דוגמא מופשטת). אני יודע את המגבלה שצריך לעבוד תחתיה, ולכן לא משנה מה ארצה ליצור, כמה שאפתני שזה יהיה, זה עדיין ירוץ בצורה טובה על המערכת אליה אני מתכנן את המוצר.

אם תקח מתכנת של חלק מסויים במשחק מחשב ל- PC ותגיד לו: "שומע שמעון, אתה מוגבל לעבודה עם כרטיס מסך עם 128MB במהירות 300MHZ שתומך עד DX8" (וכו') אז המשחק יצא הכי טוב שאפשר לעשות אותו תחת הדרישות הנ"ל. כמובן שזה יגביל את הגבול העליון שאפשר להגיע אליו במשחקים, אבל מצד שני זה יפתח את המוצר ליותר קהל יעד.

מה שקורה כיום בתעשיית המשחקים היא שלוקחים רעיון, את המנוע הגרפי הכי מטורף שיש, בונים את המשחק (נקרא לו "המוצר היבש", חסר האופטימיזציות) ואז מנסים להוריד אותו לרמה שגם מחשב ביתי עם כרטיס סמך שהוא קצת פחות חזק מהכי יקר בשוק גם יעלה אותו - וזו תפיסה מוטעית, לדעתי.

צריך לבנות משחקים מלמטה למעלה (מבחינת דרישות מערכת) ולא להיפך, אם הבנת למה אני מתכוון.

אין לי הרבה ידע על המשחק COD4 אבל נראה לי שהוא דוגמא טובה למודל הפיתוח שאני בעדו. תקח מחשב ישן ותעשה שהמשחק שלך ירוץ מעולה וייראה בן *ונה עליו! זאת המטרה שצריכה להיות לכל חברת משחקים.

אתה אומר שאני לא מבין ואז שולף עובדות כאילו אתה מתכנת בכיר בבליזארד?

לבנות משחקים מלמטה למעלה זה טמטום

הרבה יותר קל לסרס מאשר להוסיף

ונכון שמשתנים מחרוזתיים זה לא הדבר היחיד שמרכיב משחק אבל היא דוגמא מייצגת למכלול

פורסם

לא מהין בשביל מה צריך גרפיקה טופ קלאס במשחקי אסטרטגיה... שלא כמו משחקי FPS שבאמת צריך הגרפיקה משמשת פקטור משמעותי לציורי מרחק לדוג' , והאפשרות לראות עצמים במרחק ברמה גבוהה. (לפי התאוריה שלי גם OBLIVION לא היה צריך גרפיקה מפוצצת אבל זהו מקרה יוצא מהכלל בא הגרפיקה היא חלק עצום מההנאה במשחק הזה)

פורסם

אתה אומר שאני לא מבין ואז שולף עובדות כאילו אתה מתכנת בכיר בבליזארד?

לבנות משחקים מלמטה למעלה זה טמטום

הרבה יותר קל לסרס מאשר להוסיף

ונכון שמשתנים מחרוזתיים זה לא הדבר היחיד שמרכיב משחק אבל היא דוגמא מייצגת למכלול

איזה עובדות שלפתי בדיוק שניסו להראות את הידע המטורף שלי בתכנות משחקים? כל מה שאמרתי הוא התיאוריה שאני רואה דרכה את עולם פיתוח המשחקים.

כמובן שהרבה יותר קל לסרס מאשר להוסיף! זה בדיוק מה שאני אומר! אבל מי אמר שמה שקל זה מה שצריך לעשות?! :bash:

פורסם

עלויות פיתוח משחקים... זה מי שקובע

וזה שאתה אומר את התיאוריה שלך כעובדות ומבטל את מה שאני כתבתי רק מראה על היהירות שלך

אני בטוח בדבר אחד- אתה לא יודע לתכנת משחקים יותר טוב ממני. לכן תנסה לשמור את התיאוריות שלך למגבלה כלשהי כמו שאני עשיתי...

פורסם

עזוב, זה לא מתקדם לשום מקום.

פורסם

לא מאמין להם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים