בדיקת SMART להארדיסק - עד כמה לסמוך על זה? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בדיקת SMART להארדיסק - עד כמה לסמוך על זה?


etz

Recommended Posts

אהלן כולם, היום כשקמתי בבוקר ה-uTorrent זרק לי הודעה על בעיית CRC באחת ההורדות, עד כאן הגיוני זה עוד יכול לקרות לפעמים, ועוד לפני שאתם מתחילים לצעוק על למה אני מדבר על זה אז אני באמת אגיע לעיקר: עשיתי ריסטרט למחשב והביוס נותן הודעה שהסטטוס SMART של אותו הארדיסק שאליו הורדתי BAD. לא יודע בדיוק מה זה אומר ואני זוכר שבזמנו שמעתי שה-SMART די דפוק ושאפילו מומלץ לבטל אותו, היתה לי בעיה במשך כשעה בערך אח"כ לזהות את הדיסק אבל כרגע כשהוא כן מזוהה הוא נראה די בסדר חוץ מאותה הורדה (אני חייב לציין שהורדה אחרת רצה בסדר). מה שעוד יותר מוזר - הדיסק חדש! נמצא אצלי בקושי חודש, קיבלתי אותו במסגרת מימוש אחריות על דיסק קודם שהלך לגמרי. בקיצור, האם ההודעה הזאת אכן אומרת משהו? אחרי הכל, גם ההודעה הזאת מהיוטורנט די מוזרה... ממש לא בא לי שילך לי דיסק פעם שניה בתוך חודש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי אישית יצא להתקל בדיסק קשיח שהתפגר והוחלף לדיסק חדש->שהתפגר מיידית

וכשהוחלף שוב -זה הסתדר מעצמו כך שדיסק חדש לא בהכרח אומר שזה דיסק תקין

כדי לשלול שזה הדיסק דפוק->חבר אותו למחשב אחר ותראה עם הSMART שמה נותן לך שגיאות

לי אישית זה חזה סוף חייהם של כמה דיסקים קשיחים ומנע ממני התפגרות פתאומית של הדיסקים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות. בקשר לבדיקה במחשב אחר, את זה אני לא יכול לעשות כרגע כי אין לי עוד אחד עם חיבור SATA, אני אצטרך לקפוץ לחבר או משהו. בדיקה עם תוכנה של היצרן נשמע כמו רעיון טוב מאוד. אגב, אני יודע שיש תוכנות ייעודיות לקריאת נתוני SMART, מישהו מכיר אחת? אני אשמח לראות אם יהיה שם משהו מועיל.

עריכה: הורדתי את התוכנה של ושם יש קריאת נתוני SMART, ולפי זה הבעיה היא ב-Re-allocated sector count שעומד על 138 (מתוך ערך מקסימלי של 140 לפי מה שהבנתי שם). קריאה קצרה בגוגל הניבה לי שזה בד"כ קורה בגלל בעיות בקבלת החשמל אז הנה עוד "תירוץ" בשבילי להחליף את הספק המעפאן שלי. עוד משהו שאני לא בטוח אם הבנתי נכון ואני אשמח אם כאן תעזרו לי: האם פירמוט של הדיסק (יותר zero fill נראה לי) בעצם "מאפס" את זה? אם כן, זה הרבה יותר פשוט מלהחליף אותו. בכל מקרה, בינתיים אני סריקה מלאה בתוכנה לראות אם אפשר לעשות שם משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...