מי פה מבין קצת במזגנים ?! - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מי פה מבין קצת במזגנים ?!


[NOS]

Recommended Posts

אני צריך לקנות עכשיו מזגן עילי חדש לחדר ואני מתלבט בין הטכנולוגיות והחברות :nixweiss:

יש לתדיראן חדשה בשם INVERTER שמונעת את כיבוי המדחס או משהו כזה

מישהו שמע על זה ? , זה מיקר את המזגן ב50% אבל אמור להוזיל משמעותית את צריכת החשמל... :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באינוורטר המדחס מתכבה במהלך פעולת המזגן כמו בכל מזגן אחר. ההבדל בין מדחס כזה לקונוונציונלי הוא במשך העבודה של המדחס - הוא פשוט עובד הרבה זמן בתפוקה משתנה. הבסיס של הטכנולוגיה הזו היא לשנות בעזרת מעגל אלקטרוני מיוחד (אינוורטר) את תפוקת המדחס באופן רציף ע"י שינוי תדר העבודה שלו (הסל"ד שלו) בהתאם לעומס הטמפ' הראשונית בחלל הנדרש והטמפ' המבוקשת באותו רגע.

הדבר תורם בכמה אספקטים:

1) הקירור והחימום יותר אגרסיביים בהתחלת העבודה לעומת מזגן רגיל (ע"י הגברת התפוקה לגבוהה).

2) לאחר התאזנות הטמפ' של החלל המיועד, התפוקה של המזגן יורדת עד למינימלית ומכאן והלאה המזגן מתחיל לחסוך בחשמל, ולשמור על יציבות הטמפ' ללא תנודות בה. הדיוק של הקירור/חימום במצב זה עומד על חצי מעלה מעל ומתחת לטמפ' המבוקשת. כך ההרגשה שונה לחלוטין ונעימה יותר ממזגן רגיל.

3) כשהמדחס עובד ברציפות, המיסבים שלו משומנים כל הזמן. הוא מפסיק לעבוד לעיתים רחוקות יותר ממדחס רגיל לכן אורך החיים שלו גדול יותר עקב בלאי נמוך.

4) במצב עבודה של תפוקה מינימלית כמות הרעידות והרעש של המדחס פוחתות באופן משמעותי מיחידה חיצונית של מזגן רגיל. בחורף החימום של אינוורטר פחות מחניק ומייבש, תלוי בטמפ' שמעוניינים בה.

הבעיה היא שיש יותר מורכבות אלקטרו-מכנית ביחידת האינוורטר החיצונית. מדובר במדחס מיוחד עם שסתום התפשטות אלקטרוני ומעגל אינוורטר ולכן יש פער במחיר לעומת מזגן רגיל עם אותה תפוקה. ככל שמדובר ביצרן יותר אמין ואיכותי, המזגן יקר יותר, מגובה עם יותר אחריות וגם חרישי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...