עבור לתוכן

סופר מאריו גאלאקסי כ"משחק השנה". האים ראוי?

Featured Replies

פורסם

מה זה משנה בביקורת הזאת הוא אמר שהמשחק כיף וזה מה שחשוב במשחקי פלטפורמה

אין דבר כזה משחק מושלם וטוב שככה

אם היו יוצאים משחקים מושלמים מכל זאנר לא היה מה לחדש יותר בתחום

מאריו גלקסי הפגיז השנה ותלמדו לחיות אם זה

אם במקום מאריו היו עושים דמות עצבנית אם אקדח והיו משנים את הגרפיקה והסאונד

לסגנון של ביוסוק אבל משאירים את המשחקיות בדיוק אותו הדבר חוץ מהתאמה למקלדת ועכבר ומוצאים את המשחק למחשב

כולם פה היו מזילים ריר ואומרים שזה משחק השנה

רק בגלל הציפוי הילדותי והשייכות לWII כולם מעוצבנים שהוא קיבל משחק השנה

  • תגובות 50
  • צפיות 4.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

רק בגלל הציפוי הילדותי והשייכות לWII כולם מעוצבנים שהוא קיבל משחק השנה

אתה יודע מה? יכול להיות שמה שמטריד אותי זה שבזכות השלט של WII הגזימו בערך המשחק. האים יכול להיות?

פורסם

אולי כן ואולי לא

אני לא יכול לבקר משחק שלא שיחקתי בו

פשוט מעצבן אותי ששופטים משחק רק בגלל ציפוי ילדותי

פורסם
  • מחבר

אולי כן ואולי לא

אני לא יכול לבקר משחק שלא שיחקתי בו

פשוט מעצבן אותי ששופטים משחק רק בגלל ציפוי ילדותי

אני מבין למה אתה מתכוון, זה שאלה של טעם וסיגנון. לי אין בעיה לשחק MARIO לו היה לי WII.

פייר, לא הייתי קונה את הקונסולה. אם היה לי כסף מיותר הייתי קונה קודם PS3 וגם XBOX.

פורסם

זה מטריד שברגע שאתם ביקורת בלי ציון אתם ישר אומרים שלא רצינית ולא לוקחים אותה ברצינות...

כי קשה לכם להקשיב למשמעות?

צריכים רק מספרים וסימנים מול העיניים?

נהייתם מקובעים

פורסם

אני מבין למה אתה מתכוון, זה שאלה של טעם וסיגנון. לי אין בעיה לשחק MARIO לו היה לי WII.

פייר, לא הייתי קונה את הקונסולה. אם היה לי כסף מיותר הייתי קונה קודם PS3 וגם XBOX.

אבל לזה אין חשיבות שמדובר במשחק השנה

מאריו לא מנסה להיות הילו\COD4 \וכו

כמשחק פלטפורמה הוא כנראה המשחק הטוב ביותר שיצא השנה

ואולי משחק הפלטפורמה הטוב ביותר בכל הזמנים

וזה יכול להצדיק את הבחירה שלו כמשחק השנה ופרסים אחרים

כמובן לא כולם חייבים לאהוב אותו לאהוב את הWII

אבל צריך לתת לו כבוד לפחות עד שיוצא לשחק בו

ולא סתם לכתוב שלא מגיע לו לזכות

אני יגיד לך ככה היו משחקים וסרטים שהפתיעו אותי מאוד לטובה

ולפני זה לא יגעתי שהם טובים

משחקים כמו טראומה סנטר\HL2 ועוד

וסרטים כמו להציל את טוראי ריין \חומות של תיקווה ועוד

אני לא חובב סרטי דרמה (טוראי ריין חצי דרמה)אז לא חשבתי שהם יהיו כאלה טובים

אבל במהלך הסרטים האלו נפל לי אסימון שהם מצוינים

בקיצור תשחקו ואז תגידו משחק השנה או לא

בלי להגיד סתם

פורסם

בקיצור תשחקו ואז תגידו משחק השנה או לא

בלי להגיד סתם

זה מופנה גם אלייך

אל תהיה צבוע

פורסם

צבוע?

אני משחק ברמה הקשה בCOD4 בגללכם

והשלב בצרנוביל לא כזה מגניב כמו שעשו מימנו

למעשה היה לי יותר כיף להתגנב במבוך הראשון בזלדה WW ובסדרת SLY

בינתיים לא ראיתי משהו מיוחד בסינגל של COD4

השתי משימות אחד במטוס ואחד במסוק היו כיפים אבל קצרים מאוד

יתר השלבים FPS גנרי לכל דבר רק אם גרפיקה וסאונד מצוינים

פורסם

כן אני לא מבין באמת? מישהו פה חוץ ממני באמת שיחק מריו?

לא יודע אם אמרתי את זה אבל יש לי חבר עם X360 ואללה הוא גם בקטע של כל המשחקים כמו COD4 אבל הוא בא אלי ושיחק מריו ופשוט נפעם

וגם מריו זאת חוויה כמו COD4,ועוד דבר אדיר במשחק שפשוט אפשר להכנס למשחק לשחק שלב אחד ולצאת ושום דבר לא משתנה בעלילה ואפשר פשוט לשחק לאט ולא צריך לזכור מליון דברים - כמו שלא שיחקתי זלדה חודש ואללה שכחתי מלא דברים פתאום

פורסם

התחלתי את מטרואיד פריים 3 רק לבדוק איך המשחק

ולפחות לפי ההתחלה הוא ניראה מצוין

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=313462.0

והרבה יותר כיפי מCOD4 שאתם כל כך משבחים

בCOD4 אני תקועה בחלק בסוף שצריך לחכות למסוק

עברתי חצי מהחלק הזה וצריך לעבור את החלק השני

וכל הדיבורים על אותנטי זה בולשיט אחד גדול

אני ועוד צלף אחד נגד כל העולם ברמה קשה

וזה מרגיש כמו "סם הרציני" על רמה קשה מאשר משחק אותנטי

הAI של האויבים דפוק גם ברמה הקשה והם מחסלים אותי בגלל כמות ולא איכות

אז יופי אני צריך לנצל את המכוניות שיכולות להתפוצץ ולזרוק רימונים וכו עד שאני יצליח

במטרואיד יש פי 200 יותר תחכום ופי 1000 יותר כיף

פורסם
הAI של האויבים דפוק גם ברמה הקשה והם מחסלים אותי בגלל כמות ולא איכות

במשחקים כאלה מבוססי תסריט (COD, FEAR, HL וכד'), אין שום קשר בין רמת ה AI לבין יכולת האיובים לחסל אותך. במשחקים מבוססי תסריט, ה AI הוא לא חלק ממה שמגדיר רמת קושי של משחק, ואתה צריך לשפוט אותו לפי קריטריונים אחרים.

הדוגמא הטובה ביותר היא המשחק FEAR, שהציג את ה AI מבוסס התסריט הטוב ביותר שקיים (אולי מלבד HL2 E2) , אבל המשחק עצמו היה קל גם ברמות הקשות בגלל כמה סיבות שמאפיינות משחק שכזה:

- אופי המשחק זורם ובד"כ לא מעודד אותך לעצור, להתעכב ולחקור, ובין היתר לא נותן לך סיבות להתעכב יותר מדי בלחימה באויבים.

- האמצעים שבאים לרשות השחקן לרוב נותנים לו יתרון גדול לטובתו, מבחינת נשק ותחמושת או יכולות מיוחדות. מה שאתה כינית בעבר מוטיב ה"סופר גיבור". המאפיין הזו לא אמור להיות קיים ב COD4 כי הוא מטבעו בא על חשבון ריאליזם, ואם הוא כן, אז ההיבט הריאליסטי של COD4 לוקה בחסר. ב COD2 למשל זה באמת היה המקרה - אמנם החוויה הרגישה אותנטית, אבל מהלך ניהול הקרבות עצמם לא היה ריאליסטי ביותר. אבל מצד שני, הריאליזם במשחקי COD אמור לבוא בעיקר בפרזנטציה, ופחות בגיימפליי.

- המגבלות הטבעיות של ה AI בגלל שהמשחק הוא לא open-ended בהתנהגות של הדמויות המוחשבות. יש להן גבולות מוגדרים שהן לא יכולות לחצות.

את ה AI במשחקים כאלה אתה צריך לשפוט לא לפי עד כמה האויבים מקשים עליך, אלא עד כמה ההתנהגות של האויבים והידידים משכנעת מבחינת ההקשר של הסצינה הנוכחית, ומבחינת מאפייני Combat AI: פעילות מתואמת כקבוצה, יכולת זיהוי ותגובה לתנאי השטח, יכולת להגיב לך בצורה יעילה (גם ידידים שאמורים לעקוב אחריך ולתמוך בך) וכבונוס גם אינסטינקט הישרדות (דמות שתחליט לסגת מהקרב אם היא מגיעה למצב קריטי, התנהגות די נדירה במשחקים אפילו עם AI טוב. ב Far Cry למשל זה לא היה קיים).

ב FEAR זה היה כ"כ טוב, עד כדי כך שהדמויות יכלו להחליט איך להשפיע על הסביבה בצורה שתתן להן עדיפות אסטרטגית.

גם ב COD2 זה לא היה רע בכלל - הדמויות תפסו מחסות בזמנים הגיוניים והאינטראקציה שלהם עם הסביבה ואתך היתה בסדה גמור. זה לא נחשב AI רע, אלא בינוני פלוס.

פורסם

SerpentMage

תראה למטרואיד 3 אין בדיוק AI אלה יותר מסילה לפחות בבוסים

אבל המשחק כל כך מותאם לזה ומותאם לזה שהשחקן ימצא נקודות חולשה באויב שזה פועל מצוין

יחד אם האזורים הסגורים שלא יתנו לך לברוח כל הזמן

ובגלל זה כל כניסה לחדר לא ידוע מלחיצה

לך תדע מתי יגיעה אויב חזק

בCOD4 לא הרגשתי את זה בכלל

בינתיים יש כמה חלקים מתסכלים שתוקעים אותך כי זה רמה קשה

אבל רוב האזורים די קלים כי אתה חוזר די קרוב כל פעם שאתה מת

והאויבים בדרך כלל נמצאים ועושים אותם דברים

בעניין הפרזנטציה של COD4 בזה אני מסכים לגמרי

וכן החלק הזה ניראה מצוין

כניסה לחדרים\זריקת רימונים \מקומות מוגנים וכו

העניין שגם האויבים וגם הבני ברית מטומטמים בפועל

בעניין ה"סופר גיבור"

גם את זה יש חלקית כי אתה מתרפה מפציעות מהר מאוד ושאתה מת אתה חוזר די קרוב למקום

בכל מקרה אולי במולטי הוא מצוין כי שם יש אנשים ולא תסריטים

אני אישית מעדיף משחק שבאמת בוחר כיוון ולא בין "סם הרציני" שאני דווקה אוהב

לבין רינבו 6 ששיחקתי רק בדמו אבל הרבה יותר מותח וכנראה מתוחכם יותר

פורסם

יו איזה חופרים

אז קרירין לא אהב את C04...סבבה לא כולם צריכים לאהוב

serpentMage מה יוצא לך מזה? אז הוא לא אהב...וקריקין...באמת שאתה חופר...ובמילא אם זה היה נושא הט'רד ... וזה לא

פורסם

זה לא שאני מנסה לשכנע מישהו לאהוב את המשחק, במיוחד כשאני בעצמי לא שיחקתי בו. שים לב שלא דיברתי לרגע בעד או נגד COD4 או מאריו. קרירין מושפע מאוד ממשחקים שמאפיינים את הלך הרוח של נינטנדו, ולפעמים הוא גולש להשוואת משחקים אחרים על פי קריטריונים שמאפיינים את משחקי נינטנדו, וזה לא תמיד מתאים. ומאחר וזה נוטה לחזור על עצמו בלא מעט דיונים, רציתי לנסות פעם אחת לעשות סדר בנושא בצורה קצת נרחבת, כי אולי זה יקצר ויכוחים בעתיד.

(שים לב שאפילו לא היה כאן ויכוח בינינו, אלא רק חידדתי כמה דברים וזהו)

פורסם

נכון לא היה וויכוח

העובדות מוסכמות רק הטעם שונה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים