עבור לתוכן

"הנסיעה במכונית תתייקר"

Featured Replies

פורסם

איזה לשפר תחבורה ציבורית ואיזה בטיח

התשלום גודש הזה זה כדי לרפד את הלימוזינות עוד יותר

הם ישפרו את התחבורה של אנשי ציבור ולא את התחבורה הציבורית

ובכלל זה חוק דבילי שלא מתייחס לאנשים שעובדים אם הרכב

כל השיפוצניקים\גננים\אנשי שיווק\אינסטלטורים \הרבה אנשי קבע \ועוד הרבה

חייבים רכב פרטי לעבודה

מה יעשה מתווך שצריך לנסוע מדירה לדירה ?

מה יעשה שיפוצניק שצריך לקחת תכלים לעבודה?

בקיצור בלי לתת פטור למכוניות שמשמשות לעבודה

בניגוד למכוניות שמשמשות רק להגיע לעבודה בבוקר ולנסוע חזרה בערב

החוק הזה מטומטם ויגרום למחירים בהרבה תחומים לעלות

כי אנשים ייקחו את הגודש ויכניסו למחיר השרות

כמו במסים אחרים

  • תגובות 65
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

איזה לשפר תחבורה ציבורית ואיזה בטיח

התשלום גודש הזה זה כדי לרפד את הלימוזינות עוד יותר

הם ישפרו את התחבורה של אנשי ציבור ולא את התחבורה הציבורית

ובכלל זה חוק דבילי שלא מתייחס לאנשים שעובדים אם הרכב

כל השיפוצניקים\גננים\אנשי שיווק\אינסטלטורים \הרבה אנשי קבע \ועוד הרבה

חייבים רכב פרטי לעבודה

מה יעשה מתווך שצריך לנסוע מדירה לדירה ?

מה יעשה שיפוצניק שצריך לקחת תכלים לעבודה?

בקיצור בלי לתת פטור למכוניות שמשמשות לעבודה

בניגוד למכוניות שמשמשות רק להגיע לעבודה בבוקר ולנסוע חזרה בערב

החוק הזה מטומטם ויגרום למחירים בהרבה תחומים לעלות

כי אנשים ייקחו את הגודש ויכניסו למחיר השרות

כמו במסים אחרים

העלית סוגיה מעניינת. אנשים כאלה אמורים לפתוח תיק במס הכנסה או מע"מ. לכשיעשו זאת אפשר לתת להם הנחות קבועות לדלק או לפטור אותם מתשלום רשיון רכב ואז לא יוכלו לעבוד על הרשויות. הם לא יקנו רכבים נוספים רק כדי לדפוק את המערכת.

לדעתי צריך לגרום להעלאת שימוש הרכב בפועל של כ-300 שקל בחודש שזה יתבצע ע"י העלאת מחיר הדלק או תשלום רשיון הרכב או ביטוח. וכשההפרש יגיע למחיר חופשי חודשי אז אנשים באמת ישקלו לעבור לתחבורה ציבורית כי צריך לקחת בחשבון תיקונים, ביטוח וכו'.

פורסם

העלאת המחיר ל-300?

אתה יודע כמה עולה להחזיק רכב לחודש?

רק הדלק לשבועיים (או שבוע, תלוי כמה משתמשים) יוצא יותר מ-300 ש"ח.

כבר היום, רכב פרטי הוא יותר יקר מתחבורה ציבורית. והוא תמיד יישאר יקר יותר.

פורסם

כמדומני הוצאות הדלק הם 400 שקל לחודש אבל זה משתנה וגם סוג הרכב קובע. לאנשים עשירים יש רכבים חדישים וזוללי דלק. לאנשים פשוטים ורגילים יש רכבים עממיים. משפחה שנוסעת הרבה תעדיף רכבי דיזל. אבל עזוב עכשיו את הויכוח הזה. גם אם מדובר בהפרש של מאות שקלים בודדים זה עדיין לא השיקול העיקרי. שיקולים נוספים הם נוחות הנסיעה ברכב אישי לעומת ציבורי וזמינותו. כשההפרש יעמוד על 1000 שקל אזי יהיה עניין אמיתי לעבור לתחבורה ציבורית

פורסם

לתחבורה הציבורית בארץ יש הרבה בעיות ואני ייתן לכם דוגמה

אני גר ברעננה וצריך להגיע למקום מסוים בהרצליה בשעה 12 בצהרים

המרחק עצמו די קצר ואפשר בנסיעה סבירה על אופניים להגיע תוך 25 דקות (אני לא בכושר אירובי טוב ומי שכן יכול להגיע בפחות זמן )

בכל מיקרה למרחק הקצר הזה צריך 2 אוטובוסים ולכל אחד צריך לחכות

אם אני רוצה באוטובוס אחד אני צריך ללכת ברגל בערך 2 קילומטרים -

לא ביג דיל אבל אם זה היה בקייץ הייתי נוטף זיעה תוך חצי קילומטר ומסריח עד באר שבע

כמובן גם בחזור זה 2 אוטובוסים

אם הייתי לוקח מונית

למרות שזה בערך 10 דקות נסיעה לכל כיוון

הייתי משלם בטח משהו כמו 50 שקל הלוך חזור

שזה גבוה מידי ולא משתלם

מה שאני רוצה להגיד זה

שלהחזיק רכב פרטי בארץ זה יקר ואני לא מחזיק רכב כרגע

אבל המון משפחות מחזיקות לפחות רכב אחד והרבה מהן כי אין תחבורה ציבורית טובה בארץ

שהייתי בצרפת בטיול

הרכבת התחתית בפריז הייתה בכל העיר ומהר מאוד היה אפשר להגיע למקום שרוצים

בלי פקקים ואם אני זוכר נכון התשלום היה נמוך

כי משלמים רק פעם אחת עד היעד

בארץ אין דבר קרוב לזה

בן אדם לא יכול לרדת לרחוב לחכות 5 דקות ולנסוע בתחתית למקום חפצו

ולשלם רק פעם אחת בהלוך ופעם אחת בחזור וזהו

הדבר הכי קרוב בארץ זה חופשי חודשי שמתאים רק לחברת אוטובוסים אחת

והאוטובוסים מגעים פעם בחצי שעה ולא מתואמים בכלל

אבל אתם יודעים מה שלפחות יעשו מסלולי אופנים מוגנים ומופרדים מהכביש

בן אדם בכושר טוב גם ייסע מרעננה לתל אביב באופנים

אנשים רק פוחדים להידרס בכביש אז אין הרבה אופנים

פורסם

מסכים לגמרי.

אני גר ברמת ישי

בשביל להגיע לטבעון בשעה מסוימת באוטובוס אני צריך לצאת מהבית שעה (!!!!!!!) לפני

הבדיחה היא שאני הולך ברגל את אותה הדרך ב 40 דקות (רק שאחרי העליה הזו מן הסתם מזיעים כמו חמורים)

זה פשוט בזיון.....

זה, והעובדה שאין נגישות לשום מקום למי שלא בעל רכב.

סתם דוגמה, להגיע מרמת ישי לרמת גן זה 3 אוטובסים ורכבת עם החלפה באמצע.....

ולמה?

בגלל תכנון תחנות לקוי (את הביזיון של תחנות הרכבת רמת השרון וכפר סבא אתם מכירים?)

בגלל תכנון קוים לקוי

וכמובן שברכבות מחיפה לת"א אין איפה לשבת אף פעם עד בנימינה שיש תחלופה גדולה של אנשים, אז יש מצב לתפוס מקום לשבת.

לדעתי את המיליארדים שהרכבת בזבזה על פרויקטים מפגרים שחלקם אפילו לא שומשו בסופו של דבר (לדוגמה הכפלת מסילות הרכבת בתוך הקריות ולנהריה/חיפה- למרות שבסופו של דבר אותו מספר רכבות נוסע עליהן) היה אפשר לבזבז בדרך חכמה בהרבה-

רכבת האצה מגנטית אחת במהירות נמוכה (160-200 קמ"ש) שתעבור מסלול בין עיר צפונית כלשהי לאילת, עם תחנות שלא דורשות הרבה פניות בדרך.

תוואי כזה למשל- נהריה-חיפה-ת"א-ב"ש-דימונה-אילת, ומשם פיזור רכבות קלות בעלות נמוכה (חשמליות) לשאר חלקי האיזור.

ולגבי סוגית ההאצה/האטה, רכבות האצה מגנטית מאיצות ומאטות מהר מאוד. לא לוקח להן אפילו דקה להגיע למהירות של 200 קמ"ש, ככה שאם לא תוקעים להן תחנה כל 15 ק"מ, זה פרקטי בהחלט.

אני מניח שלכולם יש עוד הצעות ייעול, אבל לא כאילו שזה ישנה משהו S:

אני יכול להתנחם בעובדה שלפחות בחיפה בקרוב יהיה קל להסתובב X:

פורסם

כמדומני הוצאות הדלק הם 400 שקל לחודש

כן, אם אתה נוסע על סגוויי. אני עובד במרחק של 15 דקות נסיעה מהבית (כולל רמזורים ופקקים), ואני משלם משהו כמו 800-900 שקל בחודש על הדלק - וזה עוד נחשב סכום נמוך יחסית. האבסורד הוא שלהגיע לעבודה ברכב עולה לי פחות מלהגיע בתחבורה ציבורית, כי אני צריך לקחת שני אוטובוסים (ומן הסתם אני גם אצטרך לצאת מהבית איזה 40 דקות מוקדם יותר).

אין ספק שיש כאן בעיה, אבל אם אתה חושב שהפתרון הוא להעלות את עלות השימוש ברכב כדי להכריח אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית (הגרועה) אתה גרוע לא פחות מאותם פוליטיקאים פופוליסטיים.

פורסם

"עובדים ישלמו מס על מקום החניה"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3487001,00.html

:s07: :s07:

כל הסנקציות האלה על נהגים פרטיים ממש לא יעודדו אף אחד לעבור לתחבורה ציבורית, הדבר היחיד שיגרום לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית הוא לשפר אותה ולהביא למצב שהיא יעילה יותר מרכב, אבל לצערנו נראה שמשרד התחבורה והמדינה שוב בוחרים בדרך הקלה (והרווחית מאוד) של קנסות ומסים שונים.

פורסם

תיראה ברמת עיקרון לגרום לאנשים לרצות פחות רכב פרטי זה דבר מצוין

אבל כמו שאמרתי מיקודם

מה שהכנסת רוצה לעשות אם המס גודש הזה

זה רק ידפוק את האזרחים אבל לא יתרום לתחבורה הציבורית בשיט

מתי פעם אחרונה פתחו עוד מסלול משמעותי לתחבורה הציבורית?

הכל בולשיט

תחבורה ציבורית בארץ בפקקים כמאת כמו תחבורה פרטית

אם היה למתכננים קצת שכל

היו הרבה יותר נתיבים לתחבורה הציבורית +משאיות בלבד

והיו יותר מסילות רכבת ולעזאזל רכבת תחתית בתל אביב חיפה וירושלים

ככה שאנשים שנוסעים לערים גדולות יוכלו בקלות להגיע ליעד בלי פקקים בלי לזהם ובלי לתפוס מקום חניה

פורסם

כן, אם אתה נוסע על סגוויי. אני עובד במרחק של 15 דקות נסיעה מהבית (כולל רמזורים ופקקים), ואני משלם משהו כמו 800-900 שקל בחודש על הדלק - וזה עוד נחשב סכום נמוך יחסית. האבסורד הוא שלהגיע לעבודה ברכב עולה לי פחות מלהגיע בתחבורה ציבורית, כי אני צריך לקחת שני אוטובוסים (ומן הסתם אני גם אצטרך לצאת מהבית איזה 40 דקות מוקדם יותר).

אין ספק שיש כאן בעיה, אבל אם אתה חושב שהפתרון הוא להעלות את עלות השימוש ברכב כדי להכריח אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית (הגרועה) אתה גרוע לא פחות מאותם פוליטיקאים פופוליסטיים.

תראה, זה כמו השאלה על הביצה והתרנגולת. אם כמות הפרטיים תפחת משמעותית אז האוטובוסים ינועו מהר ובחופשיות. גם הוצאות הדלק והטיפולים שלהם יפחתו ולכן אפשר יהיה להוסיף קווים נוספים. ואתה גם לא תצטרך לקחת 2 אוטובוסים כי יהיו עוד אנשים כמוך ויצטרכו לתת להם מענה. אף אחד לא יוסיף קו לא כדאי.

ויש עוד סיבות כגון כמות התאונות שתיפחת ולמשטרה יהיה יותר זמן לטפל בפשעים ופושעים אמיתיים, יהיו פחות מאושפזים ויותר מיטות בבתי"ח, פחות זיהום אוויר...

אם תארגנו עצומה אני מוכן לחתום ולקחת חלק. אחרי הכל זה נוגע לכולנו

פורסם

זה הכל יפה בתאוריה, הבעיה היא שבעלי הממון אלה שמנהלים את אגד, דן, גם אם יתמלאו האוטובוסים עד 0 מקום לתזוזה, הם עדיין יתקמצנו להוסיף עוד קו, למה? כי זה יפגע ברווחים שלהם, הרי הם רק עולים, למה להם להוריד אותם...

פורסם

רואים את האדום שבאמצע כבר בכל מקום והוא מורכב מלבנים, השאלה מה מיוחד בזה שזה אדום?? :nixweiss:

זה פס מגנטי או משהו כזה, לא בדקתי את זה לעומק..

והיו יותר מסילות רכבת ולעזאזל רכבת תחתית בתל אביב חיפה וירושלים

יש רכבת תחתית בחיפה (פוניקלר' date=' אבל עזבו אותכם מקטנות), אבל היא מובילה בין מקומות שלפני 30 שנים היו מרכזיים, אבל היום זה משום מקום לשום מקום.

היוזמה האחרונה של אגד במרחב חיפה (שמגיע עד יוקנעם, עתלית, הקריות וכו') - הוזלת המחירים בנסיעות בין עירוניות, העלאת המחיר בתוך חיפה מ-5.5 ל-5.6, אבל הדבר הכי חשוב - הכרטיס הופך להיות "חופשי שעתי", כלומר, 5.60 שקלים לשעה, למעשה.

[url']http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=5149

פורסם

זה פס מגנטי או משהו כזה, לא בדקתי את זה לעומק..

איזה פס מגנטי ואיזה נעליים?? זה נראה כמו לבנים כמו אלה ששמים במדכרות המעוצבות שצבעו אותם באדום

אבל הדבר הכי חשוב - הכרטיס הופך להיות "חופשי שעתי", כלומר, 5.60 שקלים לשעה, למעשה.

אני לא יודע איך זה הולך לעזור, רק נסיעה בבקרים עם פקקים בתוך חיפה לוקחת שעה :nixweiss:

מילא היו עושים חופשי יומי, זה כבר היה עוזר, נירא לי יש את זה בדן, בת"א.

פורסם
מילא היו עושים חופשי יומי, זה כבר היה עוזר, נירא לי יש את זה בדן, בת"א.

מחזק אבל שיעשו חופשי יומי שתקף בכל החברות אוטובוסים

חוץ מקווים מסוימים מאוד כמו הקו מי באר שבע לאילת

שזה קוו מיוחד ומה לעשות צריך לקחת בו יותר כסף

פורסם

מילא היו עושים חופשי יומי, זה כבר היה עוזר, נירא לי יש את זה בדן, בת"א.

זה עדיף על כלום :/

וזה לא לבנים, זה פס מגנטי..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים