המרת איכות קבצי אודיו (שאלה) - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המרת איכות קבצי אודיו (שאלה)


Killer Storm

Recommended Posts

יש לי כרטיס Audigy2 Platinum ואני שומע הרבה באמ פי 3 אבל רוב הקבצים הם ב128kbps על 44Khz והמקסימום שהכרטיס שלי יכול לעבד בOutput הוא 192...אני רוצה לדעת אם יש תוכנה שיכולה לעבור על כל הקבצים של האמ פי 3 אצלי ביחד לא לחוד ולהמיר את האיכות שלהם ל192 בשביל לנצל את הכרטיס שלי יותר טוב, זה אפשרי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיבלת עם הכרטיס תוכנה שנקראת media source איתה יכול להמיר ה- ל-bi rate גבוה יותר עד 320 או להמיר להמיר ל-wave

באיכות 24bit ,ניתן לבצע המרה ל- ל-bi rate גבוה יותר עם music match jukebox 7 ומעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לא לא

אין קשר בין קצב זרימת מידע (128 KBIT או 320) לבין קצב דגימת קול (44.1KHZ או 96 לדוגמה).

דבר שני אין כל הגיון לעשות זאת וזה בטח לא ישפר מה שקיים. אי אפשר לשפר איכות של קול שכבר הוקלט בקצב דגימה מסוים , אמנם תוכל להמיר את קצב הדגימה אבל זה לא יוסיף שום דבר ויתן בדיוק את אותו הדבר כי אין לו מאיפה להוסיף - זה כמו להוסיף מידע שלא קיים.

אתה צריך שהמידע יוקלט בקצב דגימה גבוה מראש (96KHZ ומעלה) בכדי שתוכל לנצל תכונה זאת. מה שאתה רוצה זה כמו לקחת משחק של DX7 ולקנות כרטיס של DX9 ולשאול איך אני יכול לשנות את המשחק שיתן לי אפקטים של DX9 והתשובה תהיה - אי אפשר כי המשחק צריך להכתב מראש לDX9 , הבנת ?

התמיכה בקצבים של 96KHZ או 192(בטוח שזה באמת 192KHZ?) זה לא יותר מאשר גימיק שנועד להוציא מאנשים שלא מבינים יותר כסף מהכיס , זה לא נותן כלום כי אין שום דבר לשימוש הכלל שמוקלט או משתמש בקצבים כאלה , היתרון היחידי שאפשר אולי להוציא בכוח זה תמיכה לעתיד אבל במחשבים לא קונים לעתיד פשוט זה בזבוז כסף, ובטח לא קונים משהו לפני שנקבעה הטכנולוגייה או יצא הסטאנדארט (זה בערך כמו שאני יסכים לשלם יותר לטלפון כי הוא תומך בשיחות לירח או משהו כזה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה באמת, כי כשאני מקליט בקיו בייס ב24 ביט על 96 קילו הרץ ואחר כך לפני שזה עובר אחוצה אם אני רוצה אני יכול לתת דגימה של 192 ויש לקיובייס גראף חי שמוכיח את זה...

מישהו אמר שזה לא ? זה באמת וזה מיותר, על איזה הקלטות אתה מדבר ? אם אתה עוסק בעריכת סאונד אז אתה בהחלט לא "שימוש הכלל " שדיברתי עליו - אלא אתה מגזר ספציפי שיכול לנצל איכות זאת, ודווקא האודיגי/2 לא כלכך פונים למגזר זה - אלא למגזר "הכלל" הביתי - לכן זה כן גימיק (ואם אתה מוטרד מהמלה גימיק, אז נכון - יש דברים שהם הרבה יותר גימיק מזה , אבל זה עדיין גימיק שנועד לענות על תחרות ולתפוס תשומת לב ולא לענות ממש על צרכים של קהל היעד של כרטיס זה). ובנוגע להקלטה שלך - אני מקווה שאתה מדבר על הקלטה בתנאים אקוסטים עם מיקרופונים סופר רגישים שעולים הרבה יותר מהכרטיס קול, כי להקליט עם מקרופון רגיל ב 24 ביט ו 96 קילוהרטז יתן אותה תוצאה כמו להקליט על קצב דגימה הרבה יותר נמוך (וזה שוב בהנחה שאתה לא עוסק בזה בצורה מקצועית ואין לך ציוד הקלטה איכותי כמו שלרובנו אין).

"הסטנדרט של 24/96 קיים ומיושם ב- וגם בהקלטות של קבצי מידי ויש הבדל בין קצב דגימה של 16/44 לבין 24/96/192 הטכנולוגיה הזו קיימת ומנוצלת וזה בכלל לא גימיק."

ההפך - זה בדיוק כל הקטע של גימיק, אז אמנם 24 96 קיים , אבל מה בדיוק משתמש כרגע ב 24 192(משהו המוני) ? - חצי אמת לא הופך משהו לנכון (עקרון בלוגיקה), ובנוסף, זה שנקבעו אופציות של 24 96 ב זה לא אומר שזה נפוץ , אז נכון יש סרטים בודדים שקימים בזה אבל האחוז הזה שואף ל 0 , זה ממש כלום , ואני מבטיח שאם נעשה סקר של מה האחוז של סרטי 24 96 שעברו בבתים של כל אחד ממשתתפי התרד הזה - נגלה שיש סיכוי גבוה מאוד שזה 0 ובמקרה הטוב אחוז. אין מה לעשות כרגע זה מאוד לא שימושי. אין לציבור הרחב, שלו מיועד הכרטיס שימוש. מידי ? אני לא מכיר שימוש נרחב במידי בימינו - רק אנשי מקצוע וחובבים בתחום ההלחנה והקלטות. רוב הציבור שקונה כרטיס זה הוא ואודיופילים והחלק מהם שלא כלכך מבין בסאונד בהחלט לוקח בחשבון, כשהוא קונה את הכרטיס, את העובדה שהכרטיס תומך ב 24 192 וכרטיסים אחרים לא וזה בדיוק העניין, וכהוכחה שהטריק הזה עובד (לטבת החברה) תכול לראות את השאלה שנשאלה בתרד זה.

ואם אתה רוצה עוד דוגמה פשוטה יותר ומומשלת : קח את "עטי החלל" העט שכותב בכל מצב בלי השפעה של כח המשיכה , אז אמנם הדבר קיים ומיושם (במעבורת , בתחנת חלל) אבל לרוב הציבור שלו המוצר נמכר אין צורך בזה וזה רק גימיק.

ונראה כאילו אי הבנה זאת נובעת מאי הבנה של הביטוי "גימיק" , גימיק זה לא שקר , אלא "תכסיס פירסומי" , זה כמו שאני יוציא כרטיס קול עם יציאה ל 20 - זה לא שזה שקר אבל זה גימיק כי זה נועד רק בכדי להעצים את המוצר ולא בגלל שיש לזה בכלל שימוש לרוב האנשים (זאת היתה דוגמה מוקצנת כמובן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סטינג יגיד שזה מה שהוא חלם שהיה להם באולפן בימי פוליס אבל לא משנה, בכל מקרה אל תזלזל בכרטיס הזה...וזה בא מבנאדם שעובד פעם פעמים בשבוע במכון למוזיקה אם מחשבים שיש בהם כרטיסים ותוכנות מעל 400-500 דולר שזה פי 2 מקצועי מזה...אפילו פי 3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועכשיו הבנת למה זה דבר יחסי :),

אבל תקרא שוב את כל התרד ותבין שלא היתה לי מילה רעה אחת או זלזול על הכרטיס הזה - להפך (גם אני משתמש בכזה) , ואני לא מאשים אותך שהבנת כאילו זיזלתי בכרטיס מפני שגדלת וחונכת ואתה חיי בישראל - שבה אנשים תמיד מתווכחים על דברים שלא קרו 8)

בכל מקרה שיהיה ברור הכרטיס הוא אחלה אבל קצת יקר , אנשי המקצוע רובם לא ילכו עליו לעריכה אבל בהחלט ישנם כאלה שכן, ותמיכה בדברים כמו 96 או 192 זה כרגע גימיק - עוד שנה יצא כבר דגם מחודש ועדיין שימוש בתכונות אלה לא יהיה נפוץ - זה שיש תמיכה בתכונות אלה זה כמובן לא רע ואפילו עדיף מאשר שלא יהיו - אבל זה עדיין גימיק , לא יעזור כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...