אני מחפש מעבד ולוח-אם למשחקים בלבד - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני מחפש מעבד ולוח-אם למשחקים בלבד


3d7

Recommended Posts

שלום!

אני מעוניין לדעת מהו המעבד הכי מומלץ (לפי יחס עלות-תועלת) למחשב המיועד למשחקים בלבד, ושלא יהווה צוואר בקבוק לכרטיס מסך 8800GT.

האם במשחקים יש יתרון למעבד כפול-ליבה או מרובע-ליבות? המחשב אמור להריץ רק משחק אחד בזמן נתון, במקביל לפיירוול, אנטי-וירוס, אנטי-ספייוור ו-Xfire. זה הכל.

כדאי לקנות מעבד כפול ליבה, או עדיף להשקיע עם ליבה בודדת, אבל תדר גבוה?

בקיצור, איזה מעבד הכי כדאי עכשיו למחשב שמיועד רק למשחקים, והאם כדאי לחכות לפנום או פנרין?

בנוסף לכך, אני צריך גם המלצה ללוח-אם תואם בגודל Micro ATX, סלוט PCI-e X16 אחד, וארבעה סלוטים של זיכרון 800MHz.

שאלה נוספת - האם כדאים לחכות לדור השני של PCI-e 2.0?

תודה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון, חשבתי על תקציב של כ-1,000 ש"ח למעבד, ועוד כ-500 ש"ח ללוח-אם. אבל, אין לי בעיה להגדיל את התקציב במידה מסויימת אם זה ממש כדאי.

בשורה התחתונה, אני מעוניין בשילוב של מעבד ולוח-אם הכי מומלצים לפי יחס של עלות-תועלת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שה-Q6600 הוא מעבד מרובע-ליבות מאוד מומלץ בשל המחיר הדי נמוך שלו (כ-1,500 ש"ח בלבד). אבל, אני לא רוצה מחשב חזק לשימוש כללי, אלא מחשב ייעודי למשחקים נטו, שמיועד אך ורק להרצת משחקים.

אני באמת צריך מעבד מרובע-ליבות למשחקים? משחקים ינצלו אותו, או עבור משחקים בלבד אני יכול להסתפק במעבד כפול-, או אפילו במעבד בעל בודדת עם תדר הרבה יותר גבוה (בלי OC)?

יש טעם לחכות לפנום או לפנרין?

לגבי הלוח-אם, אני רוצה לוח-אם בגודל מיקרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. רוב המשחקים היום אולי לא יודעים לנצל 4 ליבות, וסביר להניח שרובם גם לא מיועדים ל 2 ליבות, אבל בעתיד זה יישתנה. לכן, בטווח הארוך כנראה יהיה עדיף לקנות מעבד מרובע ליבות.

2. למשחקים יותר חשוב שיהיה כרטיס מסך טוב מאשר מעבד חזק יותר, אבל אם אתה רוצה להוציא כל FPS מהמשחקים, אז כמובן רצוי לקנות מעבד חזק יותר. רק שיהיה ברור - קיים הבדל במשחקים בין מעבדים בתדרים שונים, אבל ההבדל הזה הוא קטן יחסית, ולמי שהוא לא "גיימר", הפרש הביצועים הזה לא ממש קריטי.

3. בסביבות ה 1000 ש"ח למעבד יש לך את ה E6750, שהוא מעבד חזק, ואחריו יש את ה E4500, שעולה כ 700 ש"ח (כל שאר המעבדים בטווח הזה פשוט לא משתלמים לדעתי).

4. אם אתה רוצה מעבד חזק ככל האפשר עבור המשחקים שלך, אולי כדאי לך לשקול ביצוע OC. במקרה כזה, עדיף ללכת על מעבד זול יחסית כמו ה E4500 וחומרה סבירה (לוח P35, זיכרונות -800MHz), ואז סביר להניח שתוכל להגיע לביצועים גבוהים יחסית. כמובן שאפשר לעשות OC גם עם חומרה יקרה יותר, אבל במקרה כזה ההשקעה הנדרשת היא גדולה יותר, מכיוון שהמעבד כבר נותן ביצועים טובים יותר (לעומת מעבד חלש יותר), ואז צריך זיכרונות טובים יותר, וכנראה גם לוח חזק יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון, חשבתי על תקציב של כ-1,000 ש"ח למעבד, ועוד כ-500 ש"ח ללוח-אם.

בתקציב הזה הכי מומלץ לקחת E6750 וABIT IP35-E,

אם אתה צריך לוח יותר "מתקדם" (עם אפשרויות RAID או ESATA למשל) אפשר לקחת מעבד מסדרה נמוכה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

smalul,

למה אתה מתכוון בטווח ארוך? מחשב למשחקים מיועד לטווח של כשנתיים בערך (אורך חיים של כרטיס מסך חזק).

אני רוצה כרטיס מסך 8800GT, ומעבד מספיק חזק שלא יהווה לו צוואר בקבוק. אבל, גם לא חזק שלא לצורך, מאחר והמחשב מיועד אך ורק למשחקים.

הזכרונות שאני חשבתי עליהם הם: OCZ Gold PC2-6400 1GB X2.

לגבי התקציב, אני מעדיף להתייחס לשילוב של מעבד ולוח-אם כאל חבילה אחת (כ-1,500 אולי קצת יותר).

אני לא רוצה לעשות OC, כי אני לא ממש מבין בזה, וחוץ מזה אני רוצה מארז קטן עבור לוח-אם בגודל Micro ATX. המארז אמנם מאוורר, אבל הוא בכ"ז די קטן (מספיק ארוך בשביל כרטיס מסך 8800GT).

SuperGirl,

הלוח-אם IP35-E הוא לא בגודל Micro ATX.

אני לא צריך לוח-אם עם RAID. אני רוצה דיסק קשיח אחד בנפח של 500GB, ואולי גם דיסק קשיח פלאש קטן בשביל המערכת הפעלה.

לגבי eSATA, יש לי בקר eSATA בכרטיס PCI.

לוחות-אם ל- לא יותר זולים מלוחות-אם ל-Intel?

למשחקים מומלצים רק מעבדים של Intel? שום מעבד של לא בא בחשבון?

יש לי מעבד +AMD 64 3200 מיותר. הוא יהווה צוואר בקבוק ל-8800GT? כדאי לקנות מעבד יותר חזק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

smalul,

למה אתה מתכוון בטווח ארוך? מחשב למשחקים מיועד לטווח של כשנתיים בערך (אורך חיים של כרטיס מסך חזק).

אני מתכוון לזה שמשחקים עתידיים יוכלו לנצל כח עיבוד של 4 ליבות במקביל, ואז מי שישחק במשחקים כאלו יקבל תוספת ביצועים לעומת מי שיש לו "רק" מעבד כפול ליבה. בהתאם, ייתכן שמשחקים עתידיים יהיו כך-כך כבדים, שהם לא יוכלו לרוץ על ליבה אחת או שתיים בלבד, ואז בעל מעבד מרובע ליבות "ירוויח" את יכולת לשחק גם במשחקים אלו, לעומת בעלי מעבדים אחרים שיצטרכו לשדרג את המעבדים שלהם.

בסופו של דבר ה E6750 אולי מהיר יותר מאשר ה Q6600 כאשר משווים מהירות של ליבה בודדת, ובהתחשב בזה שרוב היישומים יודעים לנצל רק ליבה אחת, אז ה E6750 "מהיר" יותר, אבל ל Q6600 יש יותר ליבות. את ה Q6600 אפשר להמהיר אם יעלה הצורך, אבל ל E6750 אי אפשר להוסיף ליבות אם תצטרך כוח עיבוד נוסף.

בקשר לצוואר בקבוק - זה מאד תלוי בסוג המשחק - יש משחקים שרוב העיבוד שלהם נעשה בכרטיס המסך, ואז למעבד יש השפעה קטנה יחסית על הביצועים, ויש משחקים שעושים שימוש רב במעבד המרכזי לצורך חלק מהחישובים הדרושים, ואז כמובן השפעת המעבד גדולה יותר על הביצועים הכלליים של המשחק. זאת הסיבה שגיימרים בד"כ הולכים על שילוב של מעבד חזק וכרטיס מסך חזק (ולעיתים גם יותר מאחד), רק כדי להיות מוכנים לכל משחק שלא יהיה. אתה יכול להסתכל על ביקורות של מעבדים וכרטיסי מסך, ולראות שבשלב מסויים/ברזולוציות מסויימות שונים נותנים בדיוק את אותם ביצועים עם אותו מעבד, ושמעבדים שונים עם אותו כרטיס מסך משפיעים על הביצועים בתצורות מסויימות, וכמעט ולא משפיעים בתצורות אחרות.

היום כרטיסי המסך והמעבדים הם דיי חזקים, כך שמה שעלול לגרום לצוואר הבקבוק הוא למעשה הלוח שמקשר בינהם (בעיקר ה FSB), אבל גם זה עדיין לא הגיע לקצה גבול היכולת שלו, כך שאין יותר מדיי ממה לחשוש. כרטיס מסך 8800GT ומעבד טוב לא אמורים להוות צוואר בקבוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...